Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2023, 12:52   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zo had ik het nog niet horen noemen
Die juffrouw van Q-Viva met haar bedbugspuitje hé.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 17:17   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zou die juffrouw van tv met haar bedbugspuitje uw bed niet eens mogen bespuiten? In negligé bijvoorbeeld? bij mij wel hoor...
Zou het een slimme zet zijn die juffrouw een andere spuit in haar handen te geven???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2023, 20:44   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou het een slimme zet zijn die juffrouw een andere spuit in haar handen te geven???
Jij wil beestjes in uw bed sprayen ipv ze te bestrijden?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 maart 2023 om 20:44.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 09:48   #24
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Hupla, nog zo één van die voordelen van al die gelukszoekers die massaal naar ons land komen.

Wellicht dat onze linkse rukkers ook dit weer gaan toejuichen.

Wat een verrijking toch alweer.

Citaat:
Schurft, tuberculose en andere besmettelijke ziektes zijn in opmars onder asielzoekers. Dat blijkt uit cijfers die werden opgevraagd door Kamerlid Dominiek Sneppe (Vlaams Belang) bij Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole De Moor (cd&v). Schurft steekt er met kop en schouders bovenuit. In 2021 werden er onder asielzoekers bijna 3.000 gevallen van schurft vastgesteld.
https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...r-asielzoekers
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 10:18   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hupla, nog zo één van die voordelen van al die gelukszoekers die massaal naar ons land komen.

Wellicht dat onze linkse rukkers ook dit weer gaan toejuichen.

Wat een verrijking toch alweer.



https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...r-asielzoekers
En dat is nog wat gevonden vondt en wat nog te bestrijden/behandelen valt.

We hebben gewoon hoeresjans dat Ebola, uw ingewanden er zowat uit doet lopen en de incubatietijd vrij kort is. Kortom het duurt minder lang dat het doorbreekt, dan dat de reis naar Europa duurt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 23:59   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hupla, nog zo één van die voordelen van al die gelukszoekers die massaal naar ons land komen.

Wellicht dat onze linkse rukkers ook dit weer gaan toejuichen.

Wat een verrijking toch alweer.



https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...r-asielzoekers
Somers is nog zo lovend over zijn multiculturele verrijking.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 06:48   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Schurft is overal gelijk en discrimineert niet
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 13:11   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jij wil beestjes in uw bed sprayen ipv ze te bestrijden?
Ik denk dat ik mij van 'beest' vergist heb.

p.s.

Toe ik aan de kust was viel het mij op dat alle vakantiegangers een hond bij hadden (minstens 1) maar het gebruik van de zakjes voor de honden hun uitwerpselen in te deponeren dat was er bij de meesten niet meer bij ondanks dat je daar naar het schijnt een boete kan voor oplopen.

Is er controle? Neen.

De mensen die er wonen en hun voortuintjes tot 'hun' straat proberen proper te houden zien het met lede ogen aan.

Zij die dan een bord zetten dat het niet mag daar gooien de frigoboxterroristen het gewoon over de mensen die er wonen hun' haag.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 maart 2023 om 13:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 15:22   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat ik mij van 'beest' vergist heb.

p.s.

Toe ik aan de kust was viel het mij op dat alle vakantiegangers een hond bij hadden (minstens 1) maar het gebruik van de zakjes voor de honden hun uitwerpselen in te deponeren dat was er bij de meesten niet meer bij ondanks dat je daar naar het schijnt een boete kan voor oplopen.

Is er controle? Neen.

De mensen die er wonen en hun voortuintjes tot 'hun' straat proberen proper te houden zien het met lede ogen aan.

Zij die dan een bord zetten dat het niet mag daar gooien de frigoboxterroristen het gewoon over de mensen die er wonen hun' haag.
er zou rap nen ellentriek draad zo net onder mijn haag hangen, kom maar eens snuffelen fifi, ... woehahaha
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 12:00   #30
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.645
Standaard

Citaat:
https://pnws.be/stijging-aantal-tbc-...e-en-migratie/

Hoera voor de angstcultuur: van leven ga je dood.

De krantenkoppen van vandaag: “Tuberculose binnenkort weer dodelijkste infectieziekte ter wereld. De toestand is precair. Inspanningen van voorbije 14 jaar teniet gedaan.”
Daar moet je even van schrikken, toch?
Schrikken doe je wellicht minder wanneer je de oorzaak van dit slechte nieuws leest.
“Door de coronacrisis, de oorlog in Oekraïne en de vluchtelingenstroom verspreidt de ziekte zich opnieuw gemakkelijker”, schrijft ‘Het laatste Nieuws’.
Ben je niet bang genoeg?
Wacht, we geven je de symptomen: “Het is een infectieziekte die zich vooral op de longen vestigt, maar ze kan evengoed andere lichaamsdelen aantasten. We zien problemen aan de botten, nieren, lymfeklieren, hersenen, enzovoort. Iedereen kan het krijgen maar vooral mensen met een laag immuunsysteem lopen risico op zware gevolgen.”

Doch, goed nieuws voor de plattelandsbewoners: ‘Liefst een derde van de tbc-gevallen in België bevindt zich in onze hoofdstad, en 20 procent daarvan is dakloos’, aldus Marie-Sophie van den Abeele, woordvoerder van Damiaanactie. Zo heeft iedere regio zijn probleem.
Op het platteland de stikstof, in de stad de tbc. Of niet?

Kwam tbc dan al lang niet meer voor in ons land?
Wel, het Agentschap Zorg en Gezondheid weet ons op wereldtuberculosedag – vandaag – te melden dat het aantal tuberculosegevallen in een jaar tijd met 5 procent is gestegen.
En het zou zelfs nog veel erger zijn.
“Die 5 procent is spijtig genoeg ook niet absoluut. We vermoeden dat de druk op onze zorg tijdens de coronapandemie ervoor zorgde dat tbc minder werd gediagnosticeerd. Het zou dus zomaar kunnen dat het werkelijke cijfer hoger dan 5 procent ligt.”
Dat is dan toch weer schrikken.

Tbc wordt wel eens de ziekte van de armen genoemd.
"Armoede is het hoogst in Brussel, als je ziet hoeveel mensen daar zonder dak boven hun hoofd leven, schrik ik niet van dat cijfer”, zegt Marie-Sophie van den Abeele, woordvoerder van Damiaanactie in ‘De Morgen’. “Internationaal merken we ook dat het aantal besmettingen stijgt in steden die hun vluchtelingen niet goed weten op te vangen, nog een reden waarom de tbc-concentratie in Brussel zo hoog is.”

Het is dus de schuld van de staatssecretaris voor Asiel en Migratie De Moor?
Want – zo vernemen we – in ons land zijn er elk jaar zo’n acht-negenhonderd gevallen. “De grootste groep zijn mensen die hier aankomen als asielzoeker, mensen zonder papieren en daklozen.”
En de politiek doet niks om onze volksgezondheid te beschermen tegen de invoer van een stroom besmettelijke asielzoekers door de migratiecrisis met al deze ziekten die hier al lang uitgeroeid waren.
De belastingbetalers moeten weer dubbel betalen voor zowel de gratis medische zorg van deze tsunami superverspreiders als voor hun eigen als ze, door de schuld van politiek verzuim, besmet worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 24 maart 2023 om 12:02.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 21:34   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
er zou rap nen ellentriek draad zo net onder mijn haag hangen, kom maar eens snuffelen fifi, ... woehahaha
Zo werkt dat?



Gratis en een nieuwe haarsnit?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be