Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2022, 14:51   #8061
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat er iets moet gebeuren is zeker.
OCMW, voedselbanken, sociaal eten, enz wijst op oplopende armoede.

Maar een basis inkomen zal ook de prijzen naar die hoogte duwen en alles herbegint van voor af aan.
Wat we nodig hebben is een life garantie die ons waarborgt huren en eten en nutsvoorziening te garanderen op een of andere manier.
HUH????
Die life garantie hebben we al, dat heet de GRONDWET, die moet ons RECHT op huisvesting, een inkomen, een menswaardig bestaan, voedsel, nuts- en basisvoorzieningen..etc...garanderen...
En de politiek wordt betaald om door bestuur dat gegarandeerde recht voor de bevolking te waarborgen.
Als overheid is de politiek verplicht om voor de bevolking te zorgen voor een dak boven ons hoofd, voor werkgelegenheid, voor voedsel, voor betaalbare nuts- en basisvoorzieningen, voor een menswaardig bestaan.

Alleen lapt de politiek dat vierkant aan hun laars, verzuimt haar plicht als bestuurder/overheid en weigeren ze de geïnde miljarden belastingen door onze hoogste belastingdruk te gebruiken voor het algemeen welzijn van de bevolking door het volgen van de belgische wetten en de grondwet zoals ze gezworen hebben bij hun politieke mandaat.
De politiek geeft een kruimeltje index om dan een heel brood te kunnen stelen door kunstmatige prijsverhogingen met nieuwe, verdoken en dubbele belastingen door opsplitsingen.
De oplopende en sluipende armoede is de schuld van de politiek, wanbeleid, berekenend en met opzet waarbij een basisinkomen afhankelijkheid aan de staat, controle en het risico op machtsmisbruik door chantage betekent.
Afbraak en schending van onze individuele vrijheid.
Dus basisinkomen? NEE.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 06:00   #8062
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Een topje van een ijsberg vrees ik...
Een rechtbank in Namen heeft,na lange procedures mogen we vrezen,een "werkloze" die al lang in Tenerife resideerde ,veroordeeld tot een boete en het terugbetalen van aanzienlijke bedragen...

https://www.brusselstimes.com/belgiu...yment-benefits


"basisinkomen"?
Wel.
Voordat er hier medeforummers beginnen over "Walen" kan ik alleen maar erop wijzen dat in mijn "Vlaamse buurt" verschillende "bon-vivants" echte witte Vlaamse Babyboomers resideren,merkelijk gezonder dan ik,die al decennia "aan de ziekenbond" zitten...(het zal wel "lage rugpijn" zijn,iets waar nochtans zowat 100% van de bevolking uiteindelijk mee te maken krijgt)......Zij zwerven Europa rond,zijn aanwezig op van alles,en zouden mensen als Kelt gewoonweg uitlachen om zijn "dommigheid" dat hij maar blijft werken.....


Er is genoeg uit te kuisen .....het "basisinkomen" bestaat al voor wie de juiste wegen weet te bewandelen en enige moraliteitsoverweging achterwege laat...

Alleen al het feit dat er een gerechtelijke procedure nodig is zo een scheef gelopen dossiertje (eentje uit de ongetwijfeld duizenden,zowel bij de RVA als bij de Ziekenkassen) op te lossen toont al aan dat we nog niet aan de nieuwe patatten zijn...

We hebben het hier in dit forum vaak over vreemde gelukzoekers...
We hebben er zelf echter ook wel,echte autochtone (wat een woord ) potlikkers....en veel!

basisinkomen,gelijk van waar het komt, moet je VERDIENEN......

Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2023 om 06:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 08:45   #8063
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.961
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een topje van een ijsberg vrees ik...
Een rechtbank in Namen heeft,na lange procedures mogen we vrezen,een "werkloze" die al lang in Tenerife resideerde ,veroordeeld tot een boete en het terugbetalen van aanzienlijke bedragen...

https://www.brusselstimes.com/belgiu...yment-benefits


"basisinkomen"?
Wel.
Voordat er hier medeforummers beginnen over "Walen" kan ik alleen maar erop wijzen dat in mijn "Vlaamse buurt" verschillende "bon-vivants" echte witte Vlaamse Babyboomers resideren,merkelijk gezonder dan ik,die al decennia "aan de ziekenbond" zitten...(het zal wel "lage rugpijn" zijn,iets waar nochtans zowat 100% van de bevolking uiteindelijk mee te maken krijgt)......Zij zwerven Europa rond,zijn aanwezig op van alles,en zouden mensen als Kelt gewoonweg uitlachen om zijn "dommigheid" dat hij maar blijft werken.....


Er is genoeg uit te kuisen .....het "basisinkomen" bestaat al voor wie de juiste wegen weet te bewandelen en enige moraliteitsoverweging achterwege laat...

Alleen al het feit dat er een gerechtelijke procedure nodig is zo een scheef gelopen dossiertje (eentje uit de ongetwijfeld duizenden,zowel bij de RVA als bij de Ziekenkassen) op te lossen toont al aan dat we nog niet aan de nieuwe patatten zijn...

We hebben het hier in dit forum vaak over vreemde gelukzoekers...
We hebben er zelf echter ook wel,echte autochtone (wat een woord ) potlikkers....en veel!

basisinkomen,gelijk van waar het komt, moet je VERDIENEN......
Wij lachen u niet uit maar wensen u ook een basisinkomen toe bovenop uw loon.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be