Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2023, 13:21   #41
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het kan veel eenvoudiger, vanaf eind april kunnen we, van iedereen die een digitale meter weigert, de aansluiting afkoppelen.
Willen ze nadien toch een digitale meter, dan kost dat ongeveer 1000 euro.
Elke burger heeft wettelijk RECHT op basisbehoeften en mag niet afgekoppeld worden, ze moeten verplicht een minimum krijgen - daarvoor hebben ze de budgetmeters ingevoerd.

Die vuile dwang en chantage werkt dus niet.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 13:29   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke burger heeft wettelijk RECHT op basisbehoeften en mag niet afgekoppeld worden, ze moeten verplicht een minimum krijgen - daarvoor hebben ze de budgetmeters ingevoerd.

Die vuile dwang en chantage werkt dus niet.
Tegenover rechten staan natuurlijk ook plichten. Als u niet wil medelen aan uw leverancier wanneer u gebruik maakt van zijn diensten, is het vrij logisch dat die leverancier u niet hoeft te bedienen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 13:35   #43
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat we zelfs bij mensen die schulden hebben bij Fluvius of De Watergroep, we niet met geweld een digitale meter gaan plaatsen.

We zeggen wel tegen de mensen dat ze tot ergens in april de tijd hebben om een afspraak te maken. Indien hier geen reactie op komt, dat mogen we vanaf eind april gas en elektriciteit afsluiten.
Een pertinente leugen en bangmakerij want afsluiten van levensnoodzakelijke basisbehoeften mag wettelijk helemaal niet.

Dezelfde truukjes als de regering: schrik aanjagen met afsluiting, dat ze niet mogen, om mensen tegen hun wil te doen gehoorzamen om de digitale spion-meter te kunnen opdringen.
Vergelijkbaar met wat ze deden met de coronahoax: angst aanjagen en dan dreigen met uitsluiting om tegen hun wil toch te vaccineren...en dat werkte voor wie op reis wou, zijn job wou behouden, naar festivals wou etc...dat is ordinaire afpersing en terreur.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 13:45   #44
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tegenover rechten staan natuurlijk ook plichten. Als u niet wil medelen aan uw leverancier wanneer u gebruik maakt van zijn diensten, is het vrij logisch dat die leverancier u niet hoeft te bedienen.
De leverancier heeft geen zaken wanneer ik gebruik maak van het produkt van zijn dienstverlening, ik betaal voor het produkt, ik betaal niet voor wanneer ik dat gebruik.
Mijn plicht is om te betalen wat ik verbruik. Punt.
De leverancier is VERPLICHT om mij te bedienen, daarvoor werd een rechtsgeldige overeenkomst getekend tussen beide partijen!
En dat contract zegt helemaal niet dat ik moet mededelen aan de leverancier wanneer ik gebruik maak van zijn aangeboden produkt/dienst.
Ik ben zelfs niet verplicht om meterstanden mee te delen want dan wordt mijn verbruik geschat.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 14:55   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke burger heeft wettelijk RECHT op basisbehoeften en mag niet afgekoppeld worden, ze moeten verplicht een minimum krijgen - daarvoor hebben ze de budgetmeters ingevoerd.
En andere burgers MOETEN dus maar werken om dat aan die burgers te "geven" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 15:07   #46
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De leverancier heeft geen zaken wanneer ik gebruik maak van het produkt van zijn dienstverlening, ik betaal voor het produkt, ik betaal niet voor wanneer ik dat gebruik. :silly:
Mijn plicht is om te betalen wat ik verbruik. Punt.
De leverancier is VERPLICHT om mij te bedienen, daarvoor werd een rechtsgeldige overeenkomst getekend tussen beide partijen!
En dat contract zegt helemaal niet dat ik moet mededelen aan de leverancier wanneer ik gebruik maak van zijn aangeboden produkt/dienst.
Ik ben zelfs niet verplicht om meterstanden mee te delen want dan wordt mijn verbruik geschat.
Dat klopt natuurlijk niet. De leverancier wil u kunnen factureren op piekverbruiken gedurende een bepaalde periode. Dat kan hij enkel als hij weet hoeveel u verbruikt tijdens bepaalde tijdstippen. Zelfs met een analoge teller met dag en nachttarief moet de leverancier weten wanneer u energie verbruikt om te kunnen factureren. Nu zal het alleen wat fijnmaziger zijn.

Maar nogmaals, als u aan uw leverancier niet wenst te laten weten wanneer u zijn product verbruikt, dan staat het de leverancier vrij om u dat product niet meer te leveren.

Er zijn zoveel producten die een andere prijszetting hanteren op basis van tijdstip, maar blijkbaar is dat voor u enkel problematisch als het om energie gaat.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 15:09   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik begrijp trouwens die commotie niet. Die meter moet niet in uw huis staan he. Die kan evengoed buiten staan, voor die draad bij U binnenkomt.

Bij mij staat die meter in een kastje OP STRAAT.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 maart 2023 om 15:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:09   #48
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En andere burgers MOETEN dus maar werken om dat aan die burgers te "geven" ?
Gij hebt iets tegen solidariteit?
Solidariteit door openbare nutsvoorzieningen waar iedereen belastingen voor betaald.
Budgetmeters zijn niet gratis.
Niks "geven"dus en wie zegt dat burgers met budgetmeters niet werken?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:21   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke burger heeft wettelijk RECHT op basisbehoeften en mag niet afgekoppeld worden, ze moeten verplicht een minimum krijgen - daarvoor hebben ze de budgetmeters ingevoerd.

Die vuile dwang en chantage werkt dus niet.
U begrijpt, zoals reeds heel dikwijls het geval is, niet wat er geschreven werd.

De digitale meter vervangt de budgetmeter, die niet laten plaatsen, wilt zeggen dat je:
  • Niet wilt betalen voor de stroom.
  • Je geen stroom nodig hebt.

En digitale meter heeft het voordeel dat:
  • Je kunt betalen via PC- of andere banking.
  • Je het verbruik of resterende bedrag kunt volgen op je PC of Smartphone.

Je moet er wel rekening mee houden dat een gedeelte van hetgeen je oplaadt, ook dient voor de afbetaling van je uitstaande schuld. Dit is een bedrag / dag dat overeengekomen is met de verbruiker, meestal schommelt dat rond de 1,3 euro / dag.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:22   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tegenover rechten staan natuurlijk ook plichten. Als u niet wil medelen aan uw leverancier wanneer u gebruik maakt van zijn diensten, is het vrij logisch dat die leverancier u niet hoeft te bedienen.
Ik schreef ook heel duidelijk dat wij enkel mogen afsluiten tussen eind april en ergens november of oktober.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:31   #51
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een pertinente leugen en bangmakerij want afsluiten van levensnoodzakelijke basisbehoeften mag wettelijk helemaal niet.

Dezelfde truukjes als de regering: schrik aanjagen met afsluiting, dat ze niet mogen, om mensen tegen hun wil te doen gehoorzamen om de digitale spion-meter te kunnen opdringen.
Vergelijkbaar met wat ze deden met de coronahoax: angst aanjagen en dan dreigen met uitsluiting om tegen hun wil toch te vaccineren...en dat werkte voor wie op reis wou, zijn job wou behouden, naar festivals wou etc...dat is ordinaire afpersing en terreur.
U weet er blijkbaar de kloten van Schoof van. Ik zit al 10 jaar in de LAC, ik kan u verzekeren dat we de beslissing om afsluiten al een paar keer genomen hebben.

Weet dat wij daar dan ongeveer een jaar of langer mee bezig zijn.
  • Eerst stoot de leverancier z'n klant af.
  • Fluvius moet de klant stroom leveren.
  • Dan komt de wanbetaling aan fluvius.
  • Er volgen meerdere aangetekende brieven.
  • Indien er geen beterschap is, komt het voor de LAC, waarbij de mensen hun situatie mogen uitleggen.
  • Wij beslissen dan wat we gaan doen, deze beslissing wordt aangetekend en per gewone brief verzonden naar de wanbetaler.
  • De wanbetaler heeft dan nog 1 maand om te reageren.
  • Indien wij geen digitale meter mogen plaatsen, wachten wij tot eind april en sluiten af. PS: Voor de dure energie was dat eind maart.

PS:
  • Een raadslid dat lid is van de LAC doet dat onbezoldigd.
  • Een raadslid zit daar om de klanten bij te staan, maar mijn mogelijkheden zijn ook beperkt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:32   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U begrijpt, zoals reeds heel dikwijls het geval is, niet wat er geschreven werd.

De digitale meter vervangt de budgetmeter, die niet laten plaatsen, wilt zeggen dat je:
  • Niet wilt betalen voor de stroom.
  • Je geen stroom nodig hebt.

En digitale meter heeft het voordeel dat:
  • Je kunt betalen via PC- of andere banking.
  • Je het verbruik of resterende bedrag kunt volgen op je PC of Smartphone.

Je moet er wel rekening mee houden dat een gedeelte van hetgeen je oplaadt, ook dient voor de afbetaling van je uitstaande schuld. Dit is een bedrag / dag dat overeengekomen is met de verbruiker, meestal schommelt dat rond de 1,3 euro / dag.
Over de nadelen zwijg je liever? Zou je geen politieker worden?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:32   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De leverancier heeft geen zaken wanneer ik gebruik maak van het produkt van zijn dienstverlening, ik betaal voor het produkt, ik betaal niet voor wanneer ik dat gebruik.
Mijn plicht is om te betalen wat ik verbruik. Punt.
De leverancier is VERPLICHT om mij te bedienen, daarvoor werd een rechtsgeldige overeenkomst getekend tussen beide partijen!
En dat contract zegt helemaal niet dat ik moet mededelen aan de leverancier wanneer ik gebruik maak van zijn aangeboden produkt/dienst.
Ik ben zelfs niet verplicht om meterstanden mee te delen want dan wordt mijn verbruik geschat.
Waar bent u nu eigenlijk over bezig?
Wij hebben het hier over een digitale meter plaatsen in het geval van wanbetaling.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:33   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En andere burgers MOETEN dus maar werken om dat aan die burgers te "geven" ?
Weet dat het ergens stopt.
Tussen april en oktober of november mogen wij afsluiten.
De tijdstippen dat we niet mogen afsluiten zijn, door de hoge energieprijzen, tijdelijk aangepast.

In Vlaanderen is wettelijk vastgelegd welke stappen er gevolgd moeten worden bij wanbetaling. Na enkele waarschuwingen kan de commerciële verdeler u weigeren en stapt u automatisch over op netwerkbeheerder Fluvius, waar u duurdere tarieven zal betalen. Fluvius werkt met prepaid energie, indien ook die niet betaald wordt, schakelt u over op minimale energietoevoer. De allerlaatste stap zou zijn dat u wordt afgesloten van het net (weliswaar verboden tussen 1 december en 1 maart).



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...-betalen-niet/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 13 maart 2023 om 16:36.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:37   #55
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Elke burger heeft wettelijk RECHT op basisbehoeften en mag niet afgekoppeld worden, ze moeten verplicht een minimum krijgen - daarvoor hebben ze de budgetmeters ingevoerd.

Die vuile dwang en chantage werkt dus niet.
In Vlaanderen is wettelijk vastgelegd welke stappen er gevolgd moeten worden bij wanbetaling. Na enkele waarschuwingen kan de commerciële verdeler u weigeren en stapt u automatisch over op netwerkbeheerder Fluvius, waar u duurdere tarieven zal betalen. Fluvius werkt met prepaid energie, indien ook die niet betaald wordt, schakelt u over op minimale energietoevoer. De allerlaatste stap zou zijn dat u wordt afgesloten van het net (weliswaar verboden tussen 1 december en 1 maart).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:39   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp trouwens die commotie niet. Die meter moet niet in uw huis staan he. Die kan evengoed buiten staan, voor die draad bij U binnenkomt.

Bij mij staat die meter in een kastje OP STRAAT.
Ik heb bij één van mijn aansluitingen ook zo'n kastje staan.
Is wel een redelijk dure oplossing.
Het voordeel dat ik had was dat ik 16m² mm mocht leggen i.p.v. 35 m².
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:41   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Gij hebt iets tegen solidariteit?
Solidariteit door openbare nutsvoorzieningen waar iedereen belastingen voor betaald.
Budgetmeters zijn niet gratis.
Niks "geven"dus en wie zegt dat burgers met budgetmeters niet werken?
Hoezo budgetmeters zijn niet gratis?
Budgetmeters hoe we die vroeger kenden, bestaan niet meer en worden zeker niet meer geplaatst.
Een digitale meter heeft dezelfde functie als een budgetmeter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:41   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Over de nadelen zwijg je liever? Zou je geen politieker worden?
Ik ben politieker.
Welke nadelen zijn er voor mensen die hunne stroom niet willen betalen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 16:46   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ben politieker.
Welke nadelen zijn er voor mensen die hunne stroom niet willen betalen?
Zoals ik al schreef. Iedereen moreel verplichten zonnepanelen te plaatsen en vervolgens de regels veranderen. Politiekers zijn gewoon crapuleuze ordinaire, geautoriseerde dieven.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Pontifex : 13 maart 2023 om 20:40.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 17:18   #60
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt natuurlijk niet. De leverancier wil u kunnen factureren op piekverbruiken gedurende een bepaalde periode. Dat kan hij enkel als hij weet hoeveel u verbruikt tijdens bepaalde tijdstippen.
Wat een onzin.
De leverancier heeft enkel het totale verbruik te factureren, met schommelingen in marktprijzen waarmee hij zijn aankopen doet om aan mij door te verkopen, heb ik niks te maken.

De leverancier koopt de electriciteit ook niet aan op piekmomenten als de prijs hoger staat maar wel als de marktprijs gunstig is voor hem om winst te kunnen maken.
Hij hoeft dus helemaal geen piekverbruiken te weten en daar heeft hij ook geen zaken mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zelfs met een analoge teller met dag en nachttarief moet de leverancier weten wanneer u energie verbruikt om te kunnen factureren. Nu zal het alleen wat fijnmaziger zijn.
Wat een flauwekul toch, nog NOOIT wist de leverancier wanneer energie verbruikt werd en toch kon hij factureren of hebt gij nooit een electriciteitsfactuur gehad om te betalen voor je verbruik?
Gij hebt altijd je elektriciteit gratis gehad want jouw leverancier kon niet factureren omdat hij wist niet wanneer gij energie hebt verbruikt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Maar nogmaals, als u aan uw leverancier niet wenst te laten weten wanneer u zijn product verbruikt, dan staat het de leverancier vrij om u dat product niet meer te leveren.
Neen, want dan pleegt de leverancier contractbreuk!
De leverancier is gebonden door een rechtsgeldig contract en is wettelijk VERPLICHT om mij zijn produkt te leveren zolang er een contract bestaat.
Het staat hem wel vrij om het contract op te zeggen, net als ik.
Maar dan zijn er meer dan genoeg leveranciers die staan te springen om hun produkt aan mij te mogen leveren om winst te kunnen maken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zijn zoveel producten die een andere prijszetting hanteren op basis van tijdstip, maar blijkbaar is dat voor u enkel problematisch als het om energie gaat.
Bij energie gaat het niet om het tijdstip maar om het VERBRUIK, ongeacht op welk tijdstip welke prijs voor dat verbruik door de leverancier intern gehanteerd wordt, waar wij als klant en consument nog nooit eerder in betrokken werden.

Het is blijkbaar heel moeilijk om te begrijpen waarvoor de drogreden om piekmomenten te willen weten moet dienen:
Enerzijds om de digitale spion-brol voor controle in de privéwoning te kunnen opdringen en anderzijds om ons te kunnen bestelen door het capaciteitstarief: dan betaal je je verbruik van in de daluren ook aan de hoogste prijs van de piekuren...pure diefstal, je betaalt voor iets dat je niet krijgt.

Misschien wordt het wat duidelijker met een voorbeeld:
Je haalt elke dag bij de beenhouwer 2 schellen hesp.
Behalve vandaag haal je 6 schellen hesp.
De rest van de maand haal je opnieuw 2 schellen hesp/dag, maar toch zul je nu voor de ganse maand 6 schellen hesp per dag betalen.

Je betaalt dus voor 180 schellen hesp en je krijgt maar 58 + eenmalig 6 schellen hesp = 64 schellen hesp.
En die overige 116 schellen hesp die je hebt betaald heb je NIET gekregen.

En dan maakt de vlaamse dievenbende het nog bonter:
Voor die overige 116 schellen hesp die je hebt betaald maar NIET kreeg, krijg je nu een bonnetje van 250€ die je alleen mag uitgeven aan een energiezuinig apparaat, bij notabene de netbeheerder die jouw betaling voor 180 schellen hesp incasseerde en waarvan gij maar 64 schellen hesp kreeg.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be