Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2023, 13:04   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Oekraïne zou kinderen in "fabrieksomstandigheden" opvoeden, om nadien te laten misbruiken door elite pedofielen. De minder aantrekkelijke kinderen zouden als orgaandonor gebruikt worden, om nadien vernietigd te worden.

Ik hoop dat het gewoon "tegenpropaganda" is, want dit is TE gruwelijk om waar te zijn.

https://newspunch.com/ukraine-is-far...edia-blackout/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het plaatst het arrestatiebevel in een ander daglicht. Ik kan haast niet geloven dat dit waar zou zijn.


Niettemin komt u er nogmaals op terug, en ik probeer te begrijpen waarom.


Ik heb de link aangeklikt, de tekst gelezen en het filmpje bekeken.

Ik héb die "The People's Voice" precies al eens gehoord, maar dan elders en uit andere mond(en). Ze heeft alleszins een vertrouwd geraakte bij-klank.


Mijn niet eens erg originele reactie erop:

< extraordinary claims require extraordinary evidence >

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Sagan_standard

alsook:

< what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence >

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

en

< ...

when two parties are in a discussion and one makes a claim that the other disputes, the one who makes the claim typically has a burden of proof to justify or substantiate that claim especially when it challenges a perceived status quo...

>

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Burden...of_(philosophy)


Op z'n internets luidde dat ooit: "pics or it didn't happen".

Maar nu AI wérkelijk haar vruchten begint af te werpen, kunnen we zelfs mét 'pics' niets meer afdoende bewijzen.


Dus ja, misschien wordt het uiteindelijk toch nog een geloofskwestie
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 13:24   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Oekraïne zou kinderen in "fabrieksomstandigheden" opvoeden, om nadien te laten misbruiken door elite pedofielen. De minder aantrekkelijke kinderen zouden als orgaandonor gebruikt worden, om nadien vernietigd te worden.
Dat is zooooo vintage he

Het verhaaltje van hoe Joden babies opvreten

Past natuurlijk in de nazi propaganda van de Russen...

Vergeet niet dat voor Russen, het concept van feitelijke waarheid op zijn Lavroviaans onbestaande is. Het is de persoon die spreekt en zijn status die bepaalt of een uitspraak "Russisch-waar is" of niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2023 om 13:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 13:56   #63
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het plaatst het arrestatiebevel in een ander daglicht. Ik kan haast niet geloven dat dit waar zou zijn.
Wat er in Oekraïne aan de macht is is een soort van tweede ISIS. Over ISIS stelde wijlen Etienne Vermeersch dat het met wortel en tak moest uitgeroeid worden.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 18:09   #64
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Niettemin komt u er nogmaals op terug, en ik probeer te begrijpen waarom.


Ik heb de link aangeklikt, de tekst gelezen en het filmpje bekeken.

Ik héb die "The People's Voice" precies al eens gehoord, maar dan elders en uit andere mond(en). Ze heeft alleszins een vertrouwd geraakte bij-klank.


Mijn niet eens erg originele reactie erop:

< extraordinary claims require extraordinary evidence >

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Sagan_standard

alsook:

< what can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence >

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Hitchens%27s_razor

en

< ...

when two parties are in a discussion and one makes a claim that the other disputes, the one who makes the claim typically has a burden of proof to justify or substantiate that claim especially when it challenges a perceived status quo...

>

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Burden...of_(philosophy)


Op z'n internets luidde dat ooit: "pics or it didn't happen".

Maar nu AI wérkelijk haar vruchten begint af te werpen, kunnen we zelfs mét 'pics' niets meer afdoende bewijzen.


Dus ja, misschien wordt het uiteindelijk toch nog een geloofskwestie
De eerste claim was "deportatie." Daar zijn geen bewijzen van, want de andere kant beschouwt de "deportatie" als "beschermende bewaring" of "evacuatie uit oorlogsgebied."
Gezien de uitzonderlijke claim van het ISH moeten zijn dan ook uitzonderlijk bewijs voorleggen.
MH17 was net hetzelfde. Nooit een "smoking gun" gezien. Nooit de uitzonderlijke filmpjes gezien waarop rechtbanken zich stoelden om zonder enige vorm van twijfel de russen aan te duiden als schuldige.
De Scripal-zaak. Zit ook van het begin tot het einde met haken en ogen aan mekaar was. Zoals gij zegt, uitzonderlijke claims, uitzonderlijke bewijzen.

Dus, ik ga er zelf vanuit dat de claim van newspunch contra-propaganda is ja. Althans, ik HOOP het heel erg.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 18:10   #65
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is zooooo vintage he

Het verhaaltje van hoe Joden babies opvreten

Past natuurlijk in de nazi propaganda van de Russen...

Vergeet niet dat voor Russen, het concept van feitelijke waarheid op zijn Lavroviaans onbestaande is. Het is de persoon die spreekt en zijn status die bepaalt of een uitspraak "Russisch-waar is" of niet.
Tja, 2 can play that game.

Zie mijn reactie op djimi.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 18:15   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

oorlogsprotesten in RU worden geheim gehouden...

https://worldcrunch.com/russian-disinformation-protests

er zit een breuk in de facade van rusland

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 maart 2023 om 18:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 20:21   #67
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

CNN in 2021

1,450 Afghan kids were evacuated to the US without their parents. Some are 'never going to be reunited with family'
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:20   #68
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
oorlogsprotesten in RU worden geheim gehouden...

https://worldcrunch.com/russian-disinformation-protests

er zit een breuk in de facade van rusland
Het blijft extreem moeilijk om te weten te komen wat de Russen echt van de oorlog vinden. Volgens sommige commentatoren heeft Poetin nog de steun van de meerderheid, anderen zeggen het omgekeerde.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:23   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Tja, 2 can play that game.

Zie mijn reactie op djimi.
Nee, 't is niet echt hetzelfde. Als men in het westen liegt, dan probeert men daar een verhaaltje rond te spinnen zodat het waar zou kunnen zijn, mochten enkele onbewezen feiten, eh, feiten zijn.

De Russische manier is anders: men zegt gewoon wat je moet denken, en dat is openlijk strijdig met feiten en logica, dat heeft niet het minste belang. Er is geen omklede poging om daar trachten iets geloofwaardigs van te maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2023, 21:25   #70
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dat is wel een lichtjes ander verhaal he. Dat zijn Afghanen die hun kinderen opstuurden met de hoop zelf ook kunnen te vluchten voor de gekken ginder, en er niet door geraakt zijn.

Straks gaat ge nog zeggen dat die minderjarige dobbernegers die hier zonder hun familie toekomen DOOR ONS ONTVOERD WERDEN uit hun makakkenland.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 maart 2023 om 21:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 01:55   #71
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

I.v.m. een van de weinige gevallen waarin het zogenaamde "Internationaal" Strafhof uitspraak deed: het geval Jean-Pierre Bemba. In Den Haag Veroordeeld voor misdaden tegen de menselijkheid.

Bemba werd zopas benoemd tot minister van defensie in de regering Tshisekedi. Mogelijk kan zijn ervaring gebruikt worden. Er doet zich momenteel in het oosten van het land, in Noord-Kivu, waar buurland Rwanda veel invloed heeft, zwaar geweld voor. Naar schatting 1 miljoen burgers zouden hun thuis ontvlucht zijn. Er doet zich een escalatie voor, voorlopig in woorden.

1/4 personen in het oosten van Congo zou een interne vluchteling zijn, soms al meerdere keren.

BRON
22 mrt 2023
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 08:01   #72
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Woordvoerder ministerie buitenlandse zaken Rusland Zakharova:


"Children who were sent to Europe after their evacuation from Ukraine regularly faced various types of marginalisation, and even sexual exploitation and sex trafficking.

I have already written that relevant statements were made by EU officials, in particular, in Sweden, Director-General of the National Board of Health and Welfare Olivia Wigzell had to warn all refugees that they needed to register with the National Agency for Migrants. She specifically emphasised why children should do this: “so as not to become a victim of exploitation.”

Authorities in Stockholm are aware of at least several hundred children and teenagers who have arrived in the country unaccompanied by their parents. A year ago, no one could say how many children and adults came to Scandinavia illegally and without registration. In general, the situation has not improved.

A similar situation can be observed in France, one of the most popular countries among Ukrainian refugees. I have also talked about this: Prefect Joseph Zimet complained to Le Monde that he had no idea where to accommodate 100,000 Ukrainians, of whom, at most, 3,000 work. In the same interview, he admitted that half of the refugees were simply lost, that is, the French authorities had no idea where they were, what they did and how they earned a living. After passing border control, they simply... disappeared.

All these problems forced some countries, in particular Estonia, to close their borders to refugees at some point after the start of the exodus.

Meanwhile, in Germany, which has received more than a million Ukrainians according to official data, juvenile services are actively removing children from refugee families, and the courts are depriving parents of their rights. Moreover, the intervention of guardianship authorities, as a rule, happens following a tip-off from the families with whom Ukrainians have been staying: for example, the parents raising their voices can be reason enough for taking away the child.

Considering the catastrophic problems that thousands of underage Ukrainians in EU countries constantly face, which are not being addressed but are only getting worse every day, the Euro-Atlanticists’ imaginary concern about the fate of children Russia has evacuated from the war zone looks hypocritical and especially cynical."
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 08:51   #73
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, 't is niet echt hetzelfde. Als men in het westen liegt, dan probeert men daar een verhaaltje rond te spinnen zodat het waar zou kunnen zijn, mochten enkele onbewezen feiten, eh, feiten zijn.

De Russische manier is anders: men zegt gewoon wat je moet denken, en dat is openlijk strijdig met feiten en logica, dat heeft niet het minste belang. Er is geen omklede poging om daar trachten iets geloofwaardigs van te maken.
Laat ons zeggen dat je een mug kan doden met een pincet of met een hamer.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:07   #74
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wij zijn allemaal bullebakken he, en we spannen samen met sommige anderen tegen die die ons bedreigen of tegen die die we zo kunnen klein kloppen.
Het past in uw visie om te overleven. Lang geleden -in 2009 - was ik redacteur van een tijdschrift en maakte onderstaande tekst. Nu zijn de omstandigheden gewijzigd maar drijfredenen blijven hetzelfde.

Asabiya

Verderop in dit blad kunt u de uitvoerige studie lezen van Hans van Dennen over de hedendaagse oorlog. Bij de verklaringen komt het Arabische begrip ‘Asabiya’ ter sprake. Het betekent zoveel als samenhorigheid, stamgevoel, solidariteit … . In L’encyclopedie de l’Islam wordt de term vertaald als patriotisme, esprit de partie. Asabiya zou vooral ontstaan op het snijvlak van twee botsende civilisaties: Romeinen versus Germanen, Chinezen versus nomadische steppenvolken, Christelijke Franken versus Islamitische Saracenen, enz. . Wanneer men naar de huidige gebeurtenissen kijkt - kruistocht tegen het islamitische fundamentalisme - ontstaat de indruk dat de tegenstelling ‘Wij’ tegen ‘zij’ bewust wordt aangescherpt. De redenen hiervoor zijn divers. De USA zijn een groot land dat ondanks de eenheid van taal en economie zeer heterogeen blijft. Dit wordt af en toe pijnlijk duidelijk, zoals bij de ‘Oklahoma City bombing’ in 1995. Hierbij kwamen 168 mensen om, onder wie veel kinderen. Het was de grootste terroristische aanslag in de USA voor 11/11/2001. De dader, Mc Veigh, was ex-militair en noemde de doden ‘collateral damage’. Hij vergeleek ze met de acties waaraan hij had deelgenomen tijdens de eerste Golf oorlog.. Zijn motief was wraak. Wraak voor het doden van groepsleden in Wyco (Texas) en Ruby Ridge door federale agenten. Het ging telkens om groeperingen die extreme godsdienstige principes en/of blanke supremacy verdedigden. Kort na de aanslag beschuldigde President Clinton sommige predikanten ervan in populaire talk shows haat te zaaien. Gewelddadige interne conflicten zijn zeker niet denkbeeldig in de VS.

Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie had de VS een probleem. Er was geen externe vijand meer om interne onlustgevoelens af te zwakken of alleszins ondergeschikt te maken aan de grote strijd tegen de externe vijand. De oorlog tegen het terrorisme kwam daarom op het juiste moment. Ze kreeg ook massaal meer aandacht dan de Oklahoma bombing. De publieke opinie werd warm gestookt om eendrachtig de vijand te bekampen en hiervoor offers te brengen.

De Vredesbeweging heeft enkel het wapen van de morele verontwaardiging als machtsmiddel. Toch is het nuttig – naast de afkeuring van terroristische aanslagen – ook de risico’s van de huidige politiek te analyseren. Indien alle energie gaat naar de strijd van ‘Wij’ tegen ‘zij’ komt de optimale organisatie van de ganse maatschappij in gevaar. Een aberratie zoals een catastrofale hulpverlening bij de overstroming in New Orleans is dan maar een kleine panne. Dramatischer is de reorganisatie van de maatschappij waarbij men opnieuw in een Mc Carthistische atmosfeer terecht komt met angst, broodroof of nog erger. Uiteraard zullen wij in Europa als vazalstaten moeten volgen. Het is de taak van ons allen te pleiten voor de gulden middenweg en het begrip asabiya mondiaal uit te breiden naar alle mensen.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:22   #75
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat er in Oekraïne aan de macht is is een soort van tweede ISIS. Over ISIS stelde wijlen Etienne Vermeersch dat het met wortel en tak moest uitgeroeid worden.
Je geeft de indruk dat je in Rusland deelgenomen hebt aan een speciale agit-prop cursus. Ik zie geen andere verklaring voor compleet losgeslagen onzin die je hier uitkraamt.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:47   #76
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je geeft de indruk dat je in Rusland deelgenomen hebt aan een speciale agit-prop cursus. Ik zie geen andere verklaring voor compleet losgeslagen onzin die je hier uitkraamt.
Lees eens wat Valentinus hier boven zegt over McCarthy.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 09:54   #77
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel een lichtjes ander verhaal he. Dat zijn Afghanen die hun kinderen opstuurden met de hoop zelf ook kunnen te vluchten voor de gekken ginder, en er niet door geraakt zijn.

Straks gaat ge nog zeggen dat die minderjarige dobbernegers die hier zonder hun familie toekomen DOOR ONS ONTVOERD WERDEN uit hun makakkenland.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”

Laatst gewijzigd door Sneaky : 27 maart 2023 om 09:55.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 11:12   #78
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Lees eens wat Valentinus hier boven zegt over McCarthy.
I’m not impressed…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 12:06   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Het past in uw visie om te overleven. Lang geleden -in 2009 - was ik redacteur van een tijdschrift en maakte onderstaande tekst. Nu zijn de omstandigheden gewijzigd maar drijfredenen blijven hetzelfde.

Asabiya

...
Dat klopt perfect met mijn opvatting dat de groep enkel maar bestaat en gedefinieerd kan worden aan de hand van een externe vijand. Zonder vijand geen groep, zonder vijand geen volk. Als je zonder vijand zit, dan splits je op in 2 of meer groepen, zodat je elkaars vijand kan zijn en is het weer vertrokken.

Komt helemaal overeen met mijn visie op wat de fundamentele zin van het leven is: strijd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2023, 12:42   #80
Valentinus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 24 december 2006
Berichten: 1.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat klopt perfect met mijn opvatting dat de groep enkel maar bestaat en gedefinieerd kan worden aan de hand van een externe vijand. Zonder vijand geen groep, zonder vijand geen volk. Als je zonder vijand zit, dan splits je op in 2 of meer groepen, zodat je elkaars vijand kan zijn en is het weer vertrokken.

Komt helemaal overeen met mijn visie op wat de fundamentele zin van het leven is: strijd.
Het duidt ook op de noodzaak van grenzen. Grenzen dienen om de toegevoegde waarde die op één plaats gevormd wordt te behouden. Een voorbeeld is de vorming van de celwand: de toegevoegde waarde - al dan niet bij toeval - gevormd in de oersoep zou verloren gaan als er geen afscheiding zou zijn. Hetzelfde met de huid in een meercellig organisme of een territoriumgrens bij een groep. Maar anders dan jij, geloof ik niet dat dit het eindstadium is. Meerdere cellen kunnen samen meer als een enkele cel. Het zelfde geldt voor individuen. Misschien dienen die afscheiding om de strijd die jij onafwendbaar acht binnen de perken en hanteerbaar te houden.
__________________
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be