Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2023, 08:00   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard Xi en Vlad de twee dikke vriendjes

De Xi wil eens zijn moment of fame verdienen door zogenaamd een 18 punten vredesplan

de vlad mag al eens bij Xi op bezoek
https://www.straitstimes.com/asia/xi...rip-to-ukraine

ze hebben een plan voor als het westen klaar is ???
https://www.lbc.co.uk/world-news/0fe...2e33de098d3fa/

1/ wanneer is hij nu al naar UKR geweest om dat plan uit te werken ?
https://www.kyivpost.com/post/14638
Citaat:
NATO chief Jens Stoltenberg on Tuesday urged Beijing to take into account Ukraine's conditions for peace with Russia, as China's President Xi Jinping met Russian leader Vladimir Putin in Moscow.

Putin told Xi he was

2/ hoe komt hij dat hij terug bij Vlad zit om wapens te verkopen ?
https://mil.in.ua/en/news/china-assi...-uav-supplies/
Citaat:
Since the invasion of Ukraine, China has shipped over $12 million in drones to Russia, which suggests collaboration between the two countries.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 08:32   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Talking

Het is inderdaad ontroerend om te zien hoe die twee heren lief voor elkaar zijn.

Achter de schermen echter, blijkt dat ze bijvoorbeeld niet tot een akkoord kwamen over de aanleg van de belangrijke aardgasleiding naar China. Voor Rusland is dit broodnodig, want ze raken hun gas elders niet meer kwijt. Voor China is dit helemaal niet zo nodig, in feite hebben ze gas genoeg. Aldus merk je dat de Chinese "vrienden" hun voordelige situatie maximaal uitspelen.

Mijn gok: als je "vriendschap" zoekt bij Xi, zegt dat vooral veel over hoe beperkt je potentiële vriendenkring is geworden.

De Russen gaan nog raar kijken met de Chinezen. Of neen: dat doen ze nu al.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 08:50   #3
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is inderdaad ontroerend om te zien hoe die twee heren lief voor elkaar zijn.

Achter de schermen echter, blijkt dat ze bijvoorbeeld niet tot een akkoord kwamen over de aanleg van de belangrijke aardgasleiding naar China. Voor Rusland is dit broodnodig, want ze raken hun gas elders niet meer kwijt. Voor China is dit helemaal niet zo nodig, in feite hebben ze gas genoeg. Aldus merk je dat de Chinese "vrienden" hun voordelige situatie maximaal uitspelen.

Mijn gok: als je "vriendschap" zoekt bij Xi, zegt dat vooral veel over hoe beperkt je potentiële vriendenkring is geworden.

De Russen gaan nog raar kijken met de Chinezen. Of neen: dat doen ze nu al.
Rusland en China hebben alleen nog schurkenstaten in hun vriendenkring.
De dictators en potentaten verenigen zich omdat ze wel moeten.
Uiteindelijk gaat het hun veel handel en geld kosten.

Laatst gewijzigd door cato : 22 maart 2023 om 08:50.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 09:12   #4
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Global Times is ook een schurken mentaliteit opgevallen:

"In contrast, some Western countries on one hand coldly criticize and slander China's peace efforts, on the other, they intentionally frame China as if it will be a failure if China's diplomatic efforts failed to immediately stop the fighting. This self-contradiction exposes their ugly mentality, and their selfish actions are in opposition to the efforts of pursuing peace."
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 09:36   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik denk dat op termijn, de relatie tussen de Vlad en de Xi op die zal lijken tussen Louka en de Vlad. Master and servant.

De Xi is hier de goeie schaakspeler die zich de Russen aan 't binnendoen is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 09:54   #6
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat op termijn, de relatie tussen de Vlad en de Xi op die zal lijken tussen Louka en de Vlad. Master and servant.

De Xi is hier de goeie schaakspeler die zich de Russen aan 't binnendoen is.
Arme Russen. Maar Rusland heeft wel nog zijn defensie, zijn media, zijn goud... in eigen handen. De kan Europa niet zeggen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 09:55   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Zoals wij merken zijn Zelenski en Poetin zelfs de hoofdrolspelers niet meer bij deze oorlog.

Om wat draait die nu... om *kassa*kassa*

Ongeacht wie er ingestaan heeft (de daderrol speelde?) om de oorlog van start te laten gaan begint het hoog tijd te worden dat men bepaalde punten in Rusland ook maar eens gaat platgooien.

Voor het bovenstaande heeft men al kansen genoeg gehad daarom dat het beeld van de oorlog op huidig ogenblik wreed verwrongen overkomt.

Misschien zie ik dat wel weer verkeerd...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2023 om 09:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 10:25   #8
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals wij merken zijn Zelenski en Poetin zelfs de hoofdrolspelers niet meer bij deze oorlog.

Om wat draait die nu... om *kassa*kassa*

Ongeacht wie er ingestaan heeft (de daderrol speelde?) om de oorlog van start te laten gaan begint het hoog tijd te worden dat men bepaalde punten in Rusland ook maar eens gaat platgooien.

Voor het bovenstaande heeft men al kansen genoeg gehad daarom dat het beeld van de oorlog op huidig ogenblik wreed verwrongen overkomt.

Misschien zie ik dat wel weer verkeerd...
Beter zou zijn dat de onbestemde politieke non entiteit genaamd 'het westen' een overgang naar een nieuwe en minder prominente rol in de wereld op een vreedzame en slimmere manier zou aanpakken. De westerse warlord zou best teruggefloten worden door wat Europese realiteitszin. Maar daarvoor is Europa jammer genoeg te zwak momenteel.

U en anderen sturen aan op een wereldoorlog en dat is niet zo snugger. Wel overmoedig.

Het resultaat van de VS gedomineerde NATO politiek in Europa verzwakt ons continent op verschillende vlakken. Ondertussen creëren we onze eigen vijand. We drijven China en Rusland in elkaars armen. En zij zijn niet alleen. Heel de wereld vreest een derde maal in een wereldoorlog gestort te worden vanuit Europa. Velen verkiezen de Chinese handelaar boven de Amerikaanse krijgsheer.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 10:33   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Waar het Biden regime op aangestuurd heeft is waarvoor slimmere strategen in de VS voor gewaarschuwd hebben.

"...
In the intervening 334 years, China and Russia never established a de facto alliance. At times that were at odds and, during the last 50 years, U.S. policy made it a priority to keep a wedge between Moscow and Beijing. That is over. China and Russia are now allies, with China being the largest industrial power in the world and Russia the largest supplier of critical commodities. Their political union marks the end of Pax Americana and the U.S. domination of the international order."

You Have Witnessed History Today in Moscow and It Is Consequential

Laat Zelensky vrede sluiten. Probeer het als een overwinning voor te stellen desnoods. Whatever. Double niet down op zelfdestructieve hoogmoed.

Ik ga ondertussen een kippenhok in elkaar timmeren. Goed geïsoleerd, want wie weet hoe koud een nucleaire winter is?

Laatst gewijzigd door Bach : 22 maart 2023 om 10:35.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 10:55   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Global Times is ook een schurken mentaliteit opgevallen:

"In contrast, some Western countries on one hand coldly criticize and slander China's peace efforts, on the other, they intentionally frame China as if it will be a failure if China's diplomatic efforts failed to immediately stop the fighting. This self-contradiction exposes their ugly mentality, and their selfish actions are in opposition to the efforts of pursuing peace."
het ontglipt u dat een vredesvoorstel niet eenzijdig wordt gemaakt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 10:58   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Waar het Biden regime op aangestuurd heeft is waarvoor slimmere strategen in de VS voor gewaarschuwd hebben.

"...
In the intervening 334 years, China and Russia never established a de facto alliance. At times that were at odds and, during the last 50 years, U.S. policy made it a priority to keep a wedge between Moscow and Beijing. That is over. China and Russia are now allies, with China being the largest industrial power in the world and Russia the largest supplier of critical commodities. Their political union marks the end of Pax Americana and the U.S. domination of the international order."

You Have Witnessed History Today in Moscow and It Is Consequential


Laat Zelensky vrede sluiten. Probeer het als een overwinning voor te stellen desnoods. Whatever. Double niet down op zelfdestructieve hoogmoed.

Ik ga ondertussen een kippenhok in elkaar timmeren. Goed geïsoleerd, want wie weet hoe koud een nucleaire winter is?
Als je kort bij de impact zit kan je meteen gebraden kip eten...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 maart 2023 om 10:58.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:00   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Beter zou zijn dat de onbestemde politieke non entiteit genaamd 'het westen' een overgang naar een nieuwe en minder prominente rol in de wereld op een vreedzame en slimmere manier zou aanpakken. De westerse warlord zou best teruggefloten worden door wat Europese realiteitszin. Maar daarvoor is Europa jammer genoeg te zwak momenteel.

U en anderen sturen aan op een wereldoorlog en dat is niet zo snugger. Wel overmoedig.

Het resultaat van de VS gedomineerde NATO politiek in Europa verzwakt ons continent op verschillende vlakken. Ondertussen creëren we onze eigen vijand. We drijven China en Rusland in elkaars armen. En zij zijn niet alleen. Heel de wereld vreest een derde maal in een wereldoorlog gestort te worden vanuit Europa. Velen verkiezen de Chinese handelaar boven de Amerikaanse krijgsheer.
er is bij nader order alleen een gevecht bezig in UKR, geleid door de RU tegen mensen van UKR en middelen uit het westen,

diegene die de oorlog leidt, kan ze stoppen... amazing genoeg terugtrekken van RU lost alles op...

de rest is zever dit is weer een pravda lezer

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 maart 2023 om 11:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:00   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het ontglipt u dat een vredesvoorstel niet eenzijdig wordt gemaakt...
U verwardt denk ik 'voorstel' met 'akkoord'.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:05   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je kort bij de impact zit kan je meteen gebraden kip eten...
Ik woon momenteel niet zo heel ver van het NATO hoofkwartier dus ik denk dat ik geen tijd ga hebben voor gebraden kip. Ik gok nog steeds hopelijk niet te optimistisch op preventie. Dat merk je waarschijnlijk wel op dit forum. De modder van warmongers neem ik er bij.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:05   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U verwardt denk ik 'voorstel' met 'akkoord'.
nee ik verwar niets

ik heb ook een vredesvoorstel, de pers pikt het welniet zo goed op, maar het is al door verschillende westerse toppolitici uitgesproken

het voorstel is
1/ RU trekt zich terug naar de historische grenzen anno 2000
2/ alle schade wordt vergoed met een belasting op petrol
3/ RU wordt ontwapend zodat ze nooit meer zo'n onnozele oorlog voeren

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 maart 2023 om 11:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:08   #16
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er is bij nader order alleen een gevecht bezig in UKR, geleid door de RU tegen mensen van UKR en middelen uit het westen,

diegene die de oorlog leidt, kan ze stoppen... amazing genoeg terugtrekken van RU lost alles op...
Toch niet. Het is onrealistisch en gevaarlijk van Sevastopol een NATO basis te willen maken als prelude voor vrede. De oplossing bestaat in een wapenstilstand en onderhandelingen.

Citaat:
de rest is zever dit is weer een pravda lezer
Dat hoopt ge dan maar.

Laatst gewijzigd door Bach : 22 maart 2023 om 11:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:08   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik woon momenteel niet zo heel ver van het NATO hoofkwartier dus ik denk dat ik geen tijd ga hebben voor gebraden kip. Ik gok nog steeds hopelijk niet te optimistisch op preventie. Dat merk je waarschijnlijk wel op dit forum. De modder van warmongers neem ik er bij.
Het blijft me ook verbazen hoe het pro-Oekraïne kamp blijft pleiten om de NAVO en de EU mee in de oorlog te trekken, op weg naar de volledige vernietiging.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:08   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als je kort bij de impact zit kan je meteen gebraden kip eten...
gesteriliseerd, gepluimd en gebraden, all in one... juist hokje goed positioneren dat het kipje niet aanbakt, op tijd wegnemen uit het vuur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:09   #19
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het blijft me ook verbazen hoe het pro-Oekraïne kamp blijft pleiten om de NAVO en de EU mee in de oorlog te trekken, op weg naar de volledige vernietiging.
maar jongentje:

de NAVO heeft nog NIETS gedaan... De navo zit gewoon wat te spelen in haar territorium en heeft nog geen voet buiten haar territorium gezet
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2023, 11:14   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is inderdaad ontroerend om te zien hoe die twee heren lief voor elkaar zijn.

Achter de schermen echter, blijkt dat ze bijvoorbeeld niet tot een akkoord kwamen over de aanleg van de belangrijke aardgasleiding naar China. Voor Rusland is dit broodnodig, want ze raken hun gas elders niet meer kwijt. Voor China is dit helemaal niet zo nodig, in feite hebben ze gas genoeg. Aldus merk je dat de Chinese "vrienden" hun voordelige situatie maximaal uitspelen.

Mijn gok: als je "vriendschap" zoekt bij Xi, zegt dat vooral veel over hoe beperkt je potentiële vriendenkring is geworden.

De Russen gaan nog raar kijken met de Chinezen. Of neen: dat doen ze nu al.
L. Tindemans zei ooit: in de politiek heb je geen vrienden...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be