Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 juli 2014, 18:39   #221
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
dedecker (Jean-Marie) vandaag in DM : "De nv-a heeft zich voor de verkiezingen geprofileerd als aanklager van de acw-graaicultuur. ZAl die zich nu neerleggen bij de wijsheid van de EC of zijn ziel verkopen op het altaar van de regeringsvorming. Wordt de vlaamse leeuw een haan en zal hij drie keer kraaien?"
Het krijt mag iets kosten.

Citaat:
dedecker (Peter) vandaag in DS : "het is nu geen tijd om politieke spelletjes te spelen"
Er moeten belgieke poten doorgezaagd worden.

Citaat:
.. wat bij mij tot het volgende appel aan meneer dedecker (peter) leidt : wanneer was de tijd wel opportuun voor u om politieke spelletjes te spelen ?
Wanneer de PS mee komt zwarte pieten natuurlijk.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 4 juli 2014 om 18:39.
hamac is offline  
Oud 4 juli 2014, 18:43   #222
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
8<
Geens werkt achter de schermen al aan een plan B om de Arco-coöperanten schadeloos te stellen. Maar dat moet nog concreet uitgewerkt worden door de volgende federale regering.
Sommige advocaten betwijfelen echter of er nog wel een oplossing mogelijk is. Eender welke regeling zal als staatssteun worden beschouwd, luidt het. [/i]
CD&V heeft al een politieke prijs betaald aan de vorige regering.
Nu mogen ze nog eens een prijs betalen terwijl ze niet eens zeker zijn dat 'the goods will be delivered'.

't Zal wel zijn dat PDD gematigder klinkt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 07:43   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een korte samenvatting uit De Tijd.


Geens beweert dat coöperatieve deelbewijzen als een spaarproduct moeten beschouwd worden en is het om die reden niet eens met het oordeel van de Europese Commissie. Volgens hem kan Europa enkel staatssteun aan vennootschappen verbieden, maar niet aan natuurlijke personen zoals de coöperanten. Vreemd want een coöperatie IS een vennootschap van natuurlijke en/of rechtspersonen dat tot doel heeft winst te maken. Het Belgische rechtskader bepaalt duidelijk dat financiële coöperaties vennootschappen zijn.

"Bijdragen in het kapitaal van dergelijke coöperaties gebeuren in de vorm van eigen-vermogens en dragen dus ook het risico dat aan eigen vermogen verbonden is", luidt het oordeel van de Europese commissie. De waarborgregeling voor de Arco-coöperanten van de Belgische regering is volgens de EC om die reden niet verenigbaar met de Europese staatssteunregels.
In principe zullen de Arco-beleggers hun centen die ze door het Dexia-debacle zijn verloren dus niet terugzien.


Geens werkt achter de schermen al aan een plan B om de Arco-coöperanten schadeloos te stellen. Maar dat moet nog concreet uitgewerkt worden door de volgende federale regering.
Sommige advocaten betwijfelen echter of er nog wel een oplossing mogelijk is. Eender welke regeling zal als staatssteun worden beschouwd, luidt het.
"Geens werkt aan een plan B dat aantoont dat het zonlicht zwart is"

patrickve is offline  
Oud 5 juli 2014, 07:47   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
dedecker (Jean-Marie) vandaag in DM : "De nv-a heeft zich voor de verkiezingen geprofileerd als aanklager van de acw-graaicultuur. ZAl die zich nu neerleggen bij de wijsheid van de EC of zijn ziel verkopen op het altaar van de regeringsvorming. Wordt de vlaamse leeuw een haan en zal hij drie keer kraaien?"
Kijk, zolang ge schrik hebt dat uw gebuur een garage in uw voortuin gaat bouwen om zijn auto in te zetten, gaat ge U daarover kwaad maken. Als ge vaststelt dat hij zijnen auto in de prak heeft gereden en zijn rijbewijs werd ingetrokken, dan gaat ge over die nu onmogelijke garage geen ruzie meer maken he Eventueel eens goed met zijn smoel lachen, en hem een katalogus van garages in zijn bus steken...
patrickve is offline  
Oud 5 juli 2014, 08:39   #225
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, zolang ge schrik hebt dat uw gebuur een garage in uw voortuin gaat bouwen om zijn auto in te zetten, gaat ge U daarover kwaad maken.
Nu ben je mogelijk verantwoordelijk voor het te gebeuren drama. Hij wist dat namelijk nog niet van zijn buurman.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 09:39   #226
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
CD&V heeft al een politieke prijs betaald aan de vorige regering.
Nu mogen ze nog eens een prijs betalen terwijl ze niet eens zeker zijn dat 'the goods will be delivered'.

't Zal wel zijn dat PDD gematigder klinkt.
Het is niet CD&V die een prijs betaalt. Het is CD&V die als schoothondje uitvoert wat Bart De Wever zegt. Het is Bart De Wever die vindt dat de overheid borg moet staan voor de Arco aandelen van zijn inwonende moeder.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 juli 2014 om 09:39.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 10:07   #227
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is niet CD&V die een prijs betaalt. Het is CD&V die als schoothondje uitvoert wat Bart De Wever zegt. Het is Bart De Wever die vindt dat de overheid borg moet staan voor de Arco aandelen van zijn inwonende moeder.
Uw troll-switchke begint precies een eigen leven te leiden.
Zit ge misschien in het verkeer?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 10:40   #228
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Uw troll-switchke begint precies een eigen leven te leiden.
Zit ge misschien in het verkeer?
Welk troll-switchke ? De realiteit is dat N-VA sinds 2010 de grootste partij is en zij bepalen wat CD&V doet of laat. Als je het moeilijk hebt om die realiteit te aanvaarden hoef je jezelf nog niet te verlagen door "troll-switchke" te argumenteren.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 10:47   #229
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

De grote 4x10E6 zeiker vuurstoker is er weer eens cum laude in geslaagd om velen hier eens goed met hun kl...n te spelen.
Ze zouden veel beter eens een ArcoPAN op uwe giftige smoel kloppen.
killimandjaro is offline  
Oud 5 juli 2014, 10:51   #230
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is niet CD&V die een prijs betaalt. Het is CD&V die als schoothondje uitvoert wat Bart De Wever zegt. Het is Bart De Wever die vindt dat de overheid borg moet staan voor de Arco aandelen van zijn inwonende moeder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welk troll-switchke ?
8<
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 5 juli 2014 om 10:52.
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 13:56   #231
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

@hamac

Dat gaat over letterlijke verklaringen van Bart De Wever. Mag dat niet gezegd worden ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 14:27   #232
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@hamac

Dat gaat over letterlijke verklaringen van Bart De Wever. Mag dat niet gezegd worden ?
Woorden van BDW die letterlijk stelt dat de overheid moet garant staan voor het verlies van zijn moeder?

Als u mij de bron geeft, dan bied ik oprecht mijn excuses aan.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 14:31   #233
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Woorden van BDW die letterlijk stelt dat de overheid moet garant staan voor het verlies van zijn moeder?

Als u mij de bron geeft, dan bied ik oprecht mijn excuses aan.
Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009

Daarna heeft N-VA in verkiezingscampagne met regelmatig deze partijlijn bevestigd.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 14:44   #234
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009

Daarna heeft N-VA in verkiezingscampagne met regelmatig deze partijlijn bevestigd.
Mijn oprechte excuses. Allé, deels dan toch aangezien ik hier een andere betekenis/verklaring ontwaar dan de draai die jij gaf.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 5 juli 2014, 14:52   #235
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Ik denk echt wel dat die man iets beters te doen heeft dan hier de lokale mafkees van antwoord dienen.
Savatage is offline  
Oud 5 juli 2014, 14:56   #236
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik denk echt wel dat die man iets beters te doen heeft dan hier de lokale mafkees van antwoord dienen.
Dat jij hamac als een lokale mafkees aanziet is een uitspraak voor jouw rekening waar ik me niet in kan vinden. Wat mijn tijdsbesteding betreft daarover zal ik me wel elders laten adviseren indien ik dat nodig acht.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 5 juli 2014 om 14:56.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 15:42   #237
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."

http://forum.politics.be/showthread.php?t=198009

Daarna heeft N-VA in verkiezingscampagne met regelmatig deze partijlijn bevestigd.
Nu goed opletten, he.

Als ik zeg: "pas als je eerst al je soep opgegeten hebt, mag je wat mij betreft je dessert eten",

wil dat voor mij niet echt zeggen:

"je moet je dessert opeten".

Het wil voor mij zeggen dat "je soep opeten" belangrijk is.

Maar BDW gaat er hier van uit dat dat gerechtelijk niet zou kunnen afgedwongen worden, en dat hij dus als VOORWAARDE om ER ZELFS NOG MAAR MOGEN AAN TE DENKEN om de belastingsbetaler te laten opdraaien (het standpunt van de CD&V), men eerst al zeker ende vast het ACW zijn spaarpot moet leegmaken. Aangezien hij weet dat die volstaat, is dat dus eigenlijk een totaal hypothetische voorwaarde.

Alvorens je er maar aan denkt van je dessert aan te raken, EERST UW SOEP BINNEN ! (en als je je soep binnen hebt, zal je waarschijnlijk te verzadigd zijn om nog maar aan uw dessert te denken, maar dan kunnen we erover praten).

Gezien het standpunt van de EC, is al dat voorwaarden stellen dus overbodig: er is geen dessert meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2014 om 15:46.
patrickve is offline  
Oud 5 juli 2014, 16:17   #238
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Mijn oprechte excuses. Allé, deels dan toch aangezien ik hier een andere betekenis/verklaring ontwaar dan de draai die jij gaf.
'k zou die excuses toch terugvragen, hoor. Lees maar eens de uitleg die patrickve geeft en waarbij ik me voor de volle 100% aansluit. 'k Moet zeggen dat nu ik Vive in mijn vergeetput heb gedumpt, ik nog enkel 'het beste van' te zien krijg, en 't is toch telkens lachen geblazen...zoals hier
Had ik hier al al gepost dat op de papieren van dat arcodinges er letterlijk te lezen staat 'nominatief aandeel' en 'dividend' ?
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline  
Oud 5 juli 2014, 16:20   #239
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nu goed opletten, he.

Als ik zeg: "pas als je eerst al je soep opgegeten hebt, mag je wat mij betreft je dessert eten",

wil dat voor mij niet echt zeggen:

"je moet je dessert opeten".

Het wil voor mij zeggen dat "je soep opeten" belangrijk is.

Maar BDW gaat er hier van uit dat dat gerechtelijk niet zou kunnen afgedwongen worden, en dat hij dus als VOORWAARDE om ER ZELFS NOG MAAR MOGEN AAN TE DENKEN om de belastingsbetaler te laten opdraaien (het standpunt van de CD&V), men eerst al zeker ende vast het ACW zijn spaarpot moet leegmaken. Aangezien hij weet dat die volstaat, is dat dus eigenlijk een totaal hypothetische voorwaarde.

Alvorens je er maar aan denkt van je dessert aan te raken, EERST UW SOEP BINNEN ! (en als je je soep binnen hebt, zal je waarschijnlijk te verzadigd zijn om nog maar aan uw dessert te denken, maar dan kunnen we erover praten).

Gezien het standpunt van de EC, is al dat voorwaarden stellen dus overbodig: er is geen dessert meer.
Ga met dat verhaal bij Bart De Wever langs. Het is uiteindelijk de politiek die de wetgevende macht uitmaakt en de uitvoerende en juridische macht controleert. Europa is geen gegeven voor de eeuwigheid. Koen Geens lapt de interpretatie op commando van Bart De Wever aan zijn laars. Als je daar niet mee akkoord bent dan ontken je hun democratische legitimiteit.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2014, 16:40   #240
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Mijn oprechte excuses. Allé, deels dan toch aangezien ik hier een andere betekenis/verklaring ontwaar dan de draai die jij gaf.
Inderdaad.

Als het ACW alles op tafel heeft gelegd hoeft de belastingbetaler immers nergens meer voor op te draaien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be