Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2018, 15:05   #141
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zou ook om een afrekening kunnen gaan ? De vrouw had misschien een verhouding met iemand die niet werd aanvaard in de familie enzoverder.
Zou het écht waar kunnen zijn dat het voorval dan eveneens hier: https://wikiislam.net/wiki/Fake_Anti...and_Other_Lies
thuishoort?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 15:31   #142
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het zou ook om een afrekening kunnen gaan ? De vrouw had misschien een verhouding met iemand die niet werd aanvaard in de familie enzoverder.
Dan gaat het niet om racisme maar om vrouwenonderdrukking. Het handelsmerk van de culturen die het gros van de massa-immigratie in ons land uitmaken.

Waarom werd er dan in het parlement en in de media alleen over racisme gesproken n.a.v. deze zaak?

Monica De Coninck (sp.a) en Zuhal Demir (N-VA) kibbelen in de Kamer: “We staan hier niet op de markt”

Citaat:
Staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir (N-VA) wil deze legislatuur nog werk maken van een actieplan tegen racisme en discriminatie. Dat zei ze in de Kamer, waar ze vragen kreeg over de racistische aanval op een jonge vrouw in Anderlues, bij Charleroi.
Zou het kunnen dat de werkelijkheid onbespreekbaar en ondenkbaar is voor de poco elite? Dat het sociaal & economisch achterblijven van zoveel nieuwkomers helemaal niet ligt aan het zogenaamde "racisme" van het gastland, maar aan dysfuncties binnen hun eigen cultuur?

Citaat:
Over de feiten in Anderlues zei Demir dat ze contact heeft opgenomen met Unia, het gelijkekansencentrum. Dat heeft een dossier geopend.
Door Unia erbij te betrekken trekt ook Demir de racisme-kaart. Want Unia is niet bevoegd voor discriminatie op basis van geslacht:

https://www.unia.be/nl/artikels/reac...gen-rond-damso

Citaat:
Tegenstanders haalden aan dat zijn teksten vrouwonvriendelijk zijn. Unia is echter niet bevoegd om meldingen rond ‘geslacht’ te behandelen.

We begrijpen dat sommige uitlatingen ervaren kunnen worden als schokkend, verontrustend of kwetsend. Wanneer het om vrouwonvriendelijke uitspraken gaat, is Unia echter niet bevoegd om te reageren. Het is het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen dat zich binnen België over discriminatie op grond van geslacht buigt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 16:33   #143
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Door Unia erbij te betrekken trekt ook Demir de racisme-kaart. Want Unia is niet bevoegd voor discriminatie op basis van geslacht:

Tegenstanders haalden aan dat zijn teksten vrouwonvriendelijk zijn. Unia is echter niet bevoegd om meldingen rond ‘geslacht’ te behandelen.

We begrijpen dat sommige uitlatingen ervaren kunnen worden als schokkend, verontrustend of kwetsend. Wanneer het om vrouwonvriendelijke uitspraken gaat, is Unia echter niet bevoegd om te reageren. Het is het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen dat zich binnen België over discriminatie op grond van geslacht buigt.
Ben je echt zeker dat dat instituut ook niet Unia is???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 oktober 2018 om 16:35.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 17:24   #144
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Tiens, niet een beetje raar dat men de daders nog niet heeft gevonden en opgepakt, of heb ik dat "overgeslagen"? Tenzij het resultaat niet echt past in het multiculwereldje… en men er over zwijgt. Wat belet die vrouw te spreken, ze moet toch iets hebben gezien of gehoord dat in een bepaalde richting wijst?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 20:15   #145
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tiens, niet een beetje raar dat men de daders nog niet heeft gevonden en opgepakt, of heb ik dat "overgeslagen"? Tenzij het resultaat niet echt past in het multiculwereldje… en men er over zwijgt. Wat belet die vrouw te spreken, ze moet toch iets hebben gezien of gehoord dat in een bepaalde richting wijst?
Best eigenaardig inderdaad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 09:14   #146
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tiens, niet een beetje raar dat men de daders nog niet heeft gevonden en opgepakt, of heb ik dat "overgeslagen"? Tenzij het resultaat niet echt past in het multiculwereldje… en men er over zwijgt. Wat belet die vrouw te spreken, ze moet toch iets hebben gezien of gehoord dat in een bepaalde richting wijst?
Wat belet die vrouw te spreken??? Haar Islamgeloof en haar Islamomgeving... Dat is toch duidelijk... Moest ze spreken dan verband ze zichzelf uit haar omgeving, als ze al niet zwaar fysiek bedreigd wordt door het uitvoeren van de wetten van de sharia...

Maar zoals je zegt; nu zwijgt te media... Het minste zou toch zijn dat ze haar beschuldigingen van racisme rechtzet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 oktober 2018 om 09:15.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 09:28   #147
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dan gaat het niet om racisme maar om vrouwenonderdrukking. Het handelsmerk van de culturen die het gros van de massa-immigratie in ons land uitmaken.

Waarom werd er dan in het parlement en in de media alleen over racisme gesproken n.a.v. deze zaak?

Monica De Coninck (sp.a) en Zuhal Demir (N-VA) kibbelen in de Kamer: “We staan hier niet op de markt”

Zou het kunnen dat de werkelijkheid onbespreekbaar en ondenkbaar is voor de poco elite? Dat het sociaal & economisch achterblijven van zoveel nieuwkomers helemaal niet ligt aan het zogenaamde "racisme" van het gastland, maar aan dysfuncties binnen hun eigen cultuur?

Door Unia erbij te betrekken trekt ook Demir de racisme-kaart. Want Unia is niet bevoegd voor discriminatie op basis van geslacht:

https://www.unia.be/nl/artikels/reac...gen-rond-damso

Citaat:
Tegenstanders haalden aan dat zijn teksten vrouwonvriendelijk zijn. Unia is echter niet bevoegd om meldingen rond ‘geslacht’ te behandelen.

We begrijpen dat sommige uitlatingen ervaren kunnen worden als schokkend, verontrustend of kwetsend. Wanneer het om vrouwonvriendelijke uitspraken gaat, is Unia echter niet bevoegd om te reageren. Het is het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen dat zich binnen België over discriminatie op grond van geslacht buigt.
Volgens hun opdrachten houdt het Instituut voor de gelijkheid van vrouwen en mannen zich niet bezig met individuele gevallen van geslachts racisme, enkel institutioneel en informatief. Er is dus geen vervanging van UNIA voor discriminatie op grond van geslacht.

https://igvm-iefh.belgium.be/nl/organisatie/opdrachten
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 09:32   #148
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Er is geen spraken van de huidskleur of dialect van de aanvallers, enkel het papieren maskertje. Dat en het feit dat het zo stil is rond die affaire kunnen we opmaken dat de aanvallers zelf ook moslims zijn, waarschijnlijk zelfs bekenden van haar. Daarom ook dat ze niets durft te zeggen zelfs 3 maanden na de feiten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 16:28   #149
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er is geen spraken van de huidskleur of dialect van de aanvallers, enkel het papieren maskertje. Dat en het feit dat het zo stil is rond die affaire kunnen we opmaken dat de aanvallers zelf ook moslims zijn, waarschijnlijk zelfs bekenden van haar. Daarom ook dat ze niets durft te zeggen zelfs 3 maanden na de feiten.
Maar men wist al direct te vertellen dat het een racistische en islamofobe aanval was. Dat bekt natuurlijk lekker.

Het feit dat het sindsdien windstil is, wijst er op dat er helemaal iets anders achter steekt en dat het absoluut moet verzwegen worden ....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2018, 21:01   #150
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar men wist al direct te vertellen dat het een racistische en islamofobe aanval was. Dat bekt natuurlijk lekker.

Het feit dat het sindsdien windstil is, wijst er op dat er helemaal iets anders achter steekt en dat het absoluut moet verzwegen worden ....
Inderdaad !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 06:52   #151
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Het is belachelijk dat we zo moeten vissen en gissen omdat journalisten allochtone misdaden wil afschermen van het publiek. Ze bereiken net het tegenovergestelde.

Enerzijds zeggen ze dit:
"Het recht op informatie en vrije meningsuiting is een fundamenteel mensenrecht en een essentie?le voorwaarde voor een democratische samenleving."
"De journalist schrapt of verdraait geen essentie?le informatie in teksten, beelden, klankfragmenten of andere documenten."

Anderzijds:
"Hij waakt erover dat de formulering van zijn berichtgeving niet stigmatiserend is, onder meer wanneer hij elementen vermeldt zoals etnische afkomst, nationaliteit, religie, levensbeschouwing, seksuele geaardheid of gender."

Journalisten vertalen dit als "misdaden van allochtonen verbergen voor het grote publiek, zelfs als deze een disproportioneel aandeel hebben en die informatie dus wel relevant is"

"Code van de Raad voor de Journalistiek"
http://www.rvdj.be/sites/default/fil.../code-rvdj.pdf
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 21:11   #152
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar men wist al direct te vertellen dat het een racistische en islamofobe aanval was. Dat bekt natuurlijk lekker.

Het feit dat het sindsdien windstil is, wijst er op dat er helemaal iets anders achter steekt en dat het absoluut moet verzwegen worden ....
Dat was dan ook de hele opzet: vlamingen/belgen/blanken afschilderen als racisten....foei een moslima aanvallen omdat ze moslima is en zeer herkenbaar is omdat ze een hoofddoek draagt...
Mijn bedenking hiermee is de volgende:
Stel dat moslima's zich nu eens zouden integreren, zich gelijk stellen aan elke Vlaamse/westerse vrouw, dan kunnen moslima's zonder hoofddoek onmogelijk herkend worden als moslima zodat ze beschermd zijn tegen aanvallen van zulke 'blanke racisten'...zou dat geen oplossing kunnen zijn?

Vermits er verder als vermoord wordt gezwegen over deze zaak en natuurlijk het brute geweld met mes wijst overduidelijk in de richting van (verklede, dat doen ze graag) moslims om die stoute blanke racisten de schuld in de schoenen te kunnen schuiven...dit zaakje stonk al uren in de wind van het ogenblik dat de leugenpers ermee kwam aanzetten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 12 oktober 2018 om 21:11.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 06:57   #153
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou hij tussenbeide komen bij islamieten onderling? Dat is hun cultuur, leer er mee leven.
Tussenbeide komen is dan ook geen aanrader.

Als dat hun cultuur is, laat ze die dan liever in eigen land gaan beleven.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2018, 07:02   #154
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat belet die vrouw te spreken??? Haar Islamgeloof en haar Islamomgeving... Dat is toch duidelijk... Moest ze spreken dan verband ze zichzelf uit haar omgeving, als ze al niet zwaar fysiek bedreigd wordt door het uitvoeren van de wetten van de sharia...

Maar zoals je zegt; nu zwijgt te media... Het minste zou toch zijn dat ze haar beschuldigingen van racisme rechtzet...
Vrouwen mengen zich in het "Duitse" islamdebat

Een andere aanpak?

Een 'nieuwe' wind door het 'strijdtoneel?'

Citaat:
In de moskee van Seyran Ates is bijna iedereen welkom: soennieten, sjiieten, homo's, lesbiennes, transgenders. Alleen vrouwen in niqab of boerka komen niet binnen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 oktober 2018 om 07:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 19:49   #155
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Even nalezen misschien?

Jonge moslima beledigd en verminkt in Henegouwen.

Zoals u weet ben ik geen groot fan van dat ons land en de EU overspoelt met die lieden maar of dat wat men daar gedaan heeft een goede actie is dat lijkt mij wreed ver gezocht, integendeel zelfs, het maakt het allemaal nog erger.

Er zijn ook andere mensen bij, daar ben ik daarstraks zelfs nog getuige van geweest in een warenhuis.

Daar hielp een moslima een oudere autochtone dame met haar boodschappen ondanks ze niet samen op pad waren.

Ze liet daarbij haar sleutels vallen en ik raapte die beleefd op en gaf ze haar.

Een blik of een woord van dank hoef je dan niet te verwachten maar ergens gaf ik een voorbeeld denk ik?

Buitengekomen zag ik in de straat een moslima (ziekenhulp/verpleegster denk ik) die een wandeling maakte met een man (autochtoon) met een rolwagen.

Ik dacht even in een andere wereld terecht gekomen te zijn maar ergens voelde ik mij best gelukkig daar ik dacht, hé het kan toch.

Met een vrouw, welke het ook moge zijn, te verminken of in elkaar te slaan.

Of je daar uw gelijk of uw zaak met gaat halen??????

Laten we de gedachte even vasthouden dat er bij die mensen (moslims) ook zijn die het toch anders zien dan altijd de haat en het vechten?

Te ver gezocht of net niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2018 om 19:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2018, 20:20   #156
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we de gedachte even vasthouden dat er bij die mensen (moslims) ook zijn die het toch anders zien dan altijd de haat en het vechten?
Ja, maar ik vrees dat er te weinig zijn. De enige Moslim die ik redelijk ken is gehuwd met een Vlaamse zonder kopvod en heeft mooie slimme kinderen die het ver gaan schoppen, dat maakt echter niet opeens alle Moslims OK. Het grote plaatje is nog steeds een gruwelijke ramp.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 09:36   #157
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Even nalezen misschien?

Jonge moslima beledigd en verminkt in Henegouwen.

Zoals u weet ben ik geen groot fan van dat ons land en de EU overspoelt met die lieden maar of dat wat men daar gedaan heeft een goede actie is dat lijkt mij wreed ver gezocht, integendeel zelfs, het maakt het allemaal nog erger.

Er zijn ook andere mensen bij, daar ben ik daarstraks zelfs nog getuige van geweest in een warenhuis.

Daar hielp een moslima een oudere autochtone dame met haar boodschappen ondanks ze niet samen op pad waren.

Ze liet daarbij haar sleutels vallen en ik raapte die beleefd op en gaf ze haar.

Een blik of een woord van dank hoef je dan niet te verwachten maar ergens gaf ik een voorbeeld denk ik?

Buitengekomen zag ik in de straat een moslima (ziekenhulp/verpleegster denk ik) die een wandeling maakte met een man (autochtoon) met een rolwagen.

Ik dacht even in een andere wereld terecht gekomen te zijn maar ergens voelde ik mij best gelukkig daar ik dacht, hé het kan toch.

Met een vrouw, welke het ook moge zijn, te verminken of in elkaar te slaan.

Of je daar uw gelijk of uw zaak met gaat halen??????

Laten we de gedachte even vasthouden dat er bij die mensen (moslims) ook zijn die het toch anders zien dan altijd de haat en het vechten?

Te ver gezocht of net niet?
Ben je zeker dat ze hielp met de boodschappen of hielp ze de oude dame van haar bankkaart af nadat zij of een kompaan haar code afkeek aan de kassa bij het afrekenen?
Babbeltrucs komen steeds meer voor en dan veinzen ze allemaal dat ze 'helpen'....ze worden brutaler ook.
Teveel ouderen zijn daar heden het slachtoffer van, kijk maar eens naar Opsporing Verzocht....zelf vorige week nog een jonge vrouw (vermoedelijk oostblok volgens haar uiterlijk) weggeduwd die te kort bij mij kwam staan toe ik wou afrekenen met bankkaart...oudere mensen zijn te beleefd en/of merken niet als iemand poogt hun code af te kijken over hun schouder om dan buiten hen te volgen en met een smoes af te leiden waarop een kompaan de bankkaart steelt uit de portemonnee of uit de tas op de rollator....
Daar moeten wij allen opmerkzamer voor zijn om oudere mensen te beschermen.
Ze geven zich zelfs uit als zorgverlener om binnen te geraken om alleenstaande, oudere mensen te kunnen beroven....

En jij bent beleefd door haar sleutels op te rapen maar je bent te min voor een dankwoord?
Wij hebben geleerd dat dat onbeschoft gedrag is en daar mag best op gewezen worden door: "en wat zeggen wij als iemand je helpt?" zoals je kinderen aanleert van kleinsaf aan om beleefd te zijn.....?
Dat heet opvoeding...en dat mag best een moslima hier ook aangeleerd worden, zij noemen dat trouwens zelf 'respect', nietwaar?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2018, 10:04   #158
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ben je zeker dat ze hielp met de boodschappen of hielp ze de oude dame van haar bankkaart af nadat zij of een kompaan haar code afkeek aan de kassa bij het afrekenen?
Babbeltrucs komen steeds meer voor en dan veinzen ze allemaal dat ze 'helpen'....ze worden brutaler ook.
Teveel ouderen zijn daar heden het slachtoffer van, kijk maar eens naar Opsporing Verzocht....zelf vorige week nog een jonge vrouw (vermoedelijk oostblok volgens haar uiterlijk) weggeduwd die te kort bij mij kwam staan toe ik wou afrekenen met bankkaart...oudere mensen zijn te beleefd en/of merken niet als iemand poogt hun code af te kijken over hun schouder om dan buiten hen te volgen en met een smoes af te leiden waarop een kompaan de bankkaart steelt uit de portemonnee of uit de tas op de rollator....
Daar moeten wij allen opmerkzamer voor zijn om oudere mensen te beschermen.
Ze geven zich zelfs uit als zorgverlener om binnen te geraken om alleenstaande, oudere mensen te kunnen beroven....

En jij bent beleefd door haar sleutels op te rapen maar je bent te min voor een dankwoord?
Wij hebben geleerd dat dat onbeschoft gedrag is en daar mag best op gewezen worden door: "en wat zeggen wij als iemand je helpt?" zoals je kinderen aanleert van kleinsaf aan om beleefd te zijn.....?
Dat heet opvoeding...en dat mag best een moslima hier ook aangeleerd worden, zij noemen dat trouwens zelf 'respect', nietwaar?
Er zijn zoals u schrijft al tal van gevallen geweest dat het even anders liep en het om een malafide actie ging maar in dit geval was het niet zo.

Het is- en blijft natuurlijk opletten geblazen ...

Citaat:
En jij bent beleefd door haar sleutels op te rapen maar je bent te min voor een dankwoord?
Even rekening houdende met het 'grote boek' dat zij verplicht zijn te volgen zal het mij een worst wezen.

U heeft wel gelijk dat respect van twee kanten maar ja ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 oktober 2018 om 10:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be