Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2019, 08:03   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.

West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.

Uit de tekst gegrepen.

Citaat:
We weten niet meer in West-Europa wie we zijn. En een samenleving die zijn eigen bronnen niet meer kent, vervreemdt van zijn eigen cultuur en beschaving.En als een volk het geloof in zijn eigen waarden verliest, en niet meer bereid is voor het behoud van zijn eigen waarden te vechten, is het ten dode opgeschreven; de zwakte van het ene volk roept de agressie van de buurvolkeren op.
Spijtig genoeg klopt dat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 18 augustus 2019, 08:17   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te leren en in ere te houden.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2019 om 08:47.
Bach is offline  
Oud 18 augustus 2019, 08:23   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te eren en in ere te houden.
Pijnlijk detail: ik mag in een kerk niet binnen om reden van dat het wijwatervat kuren krijgt als ik het toch zou proberen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 18 augustus 2019, 08:29   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is zondag. Je hebt nog tijd om naar de mis te gaan om wat christelijke waarden te eren en in ere te houden.
Ik onderschrijf je bedoeling.

Onze geschiedenis is quasi uitsluitend gekleurd door christelijke waarden, maar onze actuele westerse samenleving is niet langer christelijk, maar wel godsdienstneutraal.
Een boodschap die daar geen rekening mee houdt, maakt mij kregelig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 augustus 2019, 08:43   #5
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
West-Europa moet christelijke waarden verdedigen en islamisering stoppen.

Uit de tekst gegrepen.



Spijtig genoeg klopt dat.
Dat zou juist de grote valstrik zijn. Dat dit een clash wordt tss religies. Wat op het spel staat is verlichting en tolerantie. Zeggen dat Europa zich achter een christelijk banier moet scharen zou dit gegeven juist tegenspreken en ondermijnen.

Wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 augustus 2019 om 08:43.
Elio di Supo is offline  
Oud 18 augustus 2019, 09:13   #6
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat zou juist de grote valstrik zijn. Dat dit een clash wordt tss religies. Wat op het spel staat is verlichting en tolerantie. Zeggen dat Europa zich achter een christelijk banier moet scharen zou dit gegeven juist tegenspreken en ondermijnen.

Wie heeft er dan uiteindelijk gewonnen?
Ik heb liever de griep dan pest
Mindset is offline  
Oud 18 augustus 2019, 09:19   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik onderschrijf je bedoeling.

Onze geschiedenis is quasi uitsluitend gekleurd door christelijke waarden, maar onze actuele westerse samenleving is niet langer christelijk, maar wel godsdienstneutraal.
Een boodschap die daar geen rekening mee houdt, maakt mij kregelig.
Hoogtijd dat islamieten daar rekening mee houden, en hier niet constant respect opeisen voor hun achterlijke doodscultus, islam genaamd.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be