Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Europa In dit forum kun je debatteren over de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ...

Antwoord

Discussietools
Oud Vandaag, 14:28   #10401
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Schotland kan snel lid worden maar dat is ook gevaarlijk, de EU moet er jaren over doen of zelfs een decennia want andere gebieden binnen de EU die onafhankelijk willen worden zouden anders dezelfde snelle regeling kunnen eisen.
Als Schotland dat wettelijk doen is daar geen enkel probleem.
Oud Vandaag, 14:38   #10402
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al zei kunnen die controles achter de grens gebeuren, dat is perfect mogelijk.
Als dat perfect mogelijk is, ttz, dat doet alle gangbare buitengrens EU regels respecteren, en de EU heeft de garantie dat alles wat daarvoor nodig is, niet eenzijdig door de UK kan ongedaan maken, dan hadden de Britten dat maar moeten uitwerken en aantonen dat dat het geval was he.

Ze hadden dat dan als backstop moeten voorstellen. Als het zo simpel is, dan vraag ik mij toch af waarom Bojo het heeft over het gezamelijk UITWERKEN van een oplossing, vermits die er blijkbaar al totaal uitgewerkt op papier zou zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 14:46   #10403
Tavek
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schotland kan snel lid worden maar dat is ook gevaarlijk, de EU moet er jaren over doen of zelfs een decennia want andere gebieden binnen de EU die onafhankelijk willen worden zouden anders dezelfde snelle regeling kunnen eisen.
Niet echt, Schotland is dan de facto geen EU land meer als de Brexit zich volstrekt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:20   #10404
Hoofdstraat
Minister

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als Schotland dat wettelijk doen is daar geen enkel probleem.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet echt, Schotland is dan de facto geen EU land meer als de Brexit zich volstrekt.
Ik bedoel niet de afsplitsing zelf maar de toetreding tot de EU, als dit te vlotjes gaat voor Schotland dan moeten ze dit ook doen voor bv Catalonië die zich ook buiten de EU zal stellen bij een afsplitsing (zo heeft de EU dit toch laten verstaan).
Hoofdstraat is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:21   #10405
Hoofdstraat
Minister

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als dat perfect mogelijk is, ttz, dat doet alle gangbare buitengrens EU regels respecteren, en de EU heeft de garantie dat alles wat daarvoor nodig is, niet eenzijdig door de UK kan ongedaan maken, dan hadden de Britten dat maar moeten uitwerken en aantonen dat dat het geval was he.

Ze hadden dat dan als backstop moeten voorstellen. Als het zo simpel is, dan vraag ik mij toch af waarom Bojo het heeft over het gezamelijk UITWERKEN van een oplossing, vermits die er blijkbaar al totaal uitgewerkt op papier zou zijn.
Dat is die zogenaamde technische grens waar de EU niet van wil weten. Die controles achter de grens zijn perfect wettelijk voor WTO en dergelijke maar dan moet je daar beiden mee akkoord gaan en dat was niet zo.

Bij een harde Brexit kunnen ze niet anders dan ermee akkoord te gaan, zelfs met een zachte Backstop in Ierland. De EU had zich beter iets gemoedelijker opgesteld dan zo hard mogelijk tegenwerken maar we zitten in het hier en nu en daar moeten we mee verder.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : Vandaag om 15:26.
Hoofdstraat is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:39   #10406
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niet de afsplitsing zelf maar de toetreding tot de EU, als dit te vlotjes gaat voor Schotland dan moeten ze dit ook doen voor bv Catalonië die zich ook buiten de EU zal stellen bij een afsplitsing (zo heeft de EU dit toch laten verstaan).
Ik zei wel 'wettelijk'. In het UK is daar een procedure voor via een referendum dacht ik.
Is al eens gebruikt in een referendum waar het UK aan de Schotten beloofde dat het UK nooit de EU zou verlaten.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be