Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Staes (Groen!) (18 t.e.m. 24 mei) Regent van opleiding, oorspronkelijk actief bij de Volksunie jongeren, later in het VU-partijbestuur, stapte in 2002 over naar Groen!. Sinds 1999 is hij Europees parlementslid, eerst voor de VU, later voor Groen!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2009, 07:14   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard heeft iemand al bart gezien ??

IK zoek naar zijn posts...
met het schorremorrie debatteren is natuurlijk niet leuk zeker... we moeten meer een aangename debatcultuur ontwikkelen ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 mei 2009 om 07:14.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 07:41   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Nee hoor zo erg is het hier niet, maar ik denk dat politici debat via dit forum totaal onbelangrijk vinden, Said kwam ook pas dagen later dan vermeld opdagen, en maakte zich er met drie zinnen vanaf in discussies om vervolgens niet meer te reageren...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 07:48   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor zo erg is het hier niet, maar ik denk dat politici debat via dit forum totaal onbelangrijk vinden, Said kwam ook pas dagen later dan vermeld opdagen, en maakte zich er met drie zinnen vanaf in discussies om vervolgens niet meer te reageren...
ho, maar dat zegt dan veel van hun 'basiswerk' als je op die moderne manier nog geen informatie kunt verzamelen en herbronnen, hoe moet je het dan doen ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 07:56   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ho, maar dat zegt dan veel van hun 'basiswerk' als je op die moderne manier nog geen informatie kunt verzamelen en herbronnen, hoe moet je het dan doen ??
Kan ik goed begrijpen, hoor. Een politicus kan hier enkel maar zijn broek scheuren.

Zijn overweging is: hoeveel kiezers extra ga ik met deze interaktie bekomen, hoeveel riskeer ik er te verliezen, wat is de netto balans en hoeveel tijd gaat mij dat kosten ?

Veel kiezers kan hij niet winnen: ten hoogste het aantal forumleden of zo, in de praktijk veel minder. Een paar duizend stemmen ten hoogste, maar waarschijnlijk slechts een paar tiental, en waarschijnlijk zijn er daarvan al verschillende gewonnen kiezers. Hij kan die enkel maar riskeren van te verliezen door een stommiteit te zeggen of zo.

Verder blijft wat hij schrijft hier openbaar staan, en in de mate dat zoiets enige verdere ruchtbaarheid kan krijgen, is dat maar enkel in negatieve zin. Zoals, binnen een jaar of zo: "tiens, maar nu zegt ge dit, en een jaar geleden hebt ge op een forum dat geschreven ?"

Het is ook een moeilijk debat, hij heeft hier tegelijkertijd naievelingen en experten in verschillende domeinen, weet niet goed welke argumenten voor de mensen met onbekende achtergrond belachelijk gaan overkomen of onbegrijpelijk zijn.

Niet veel te winnen, enkel maar risico's lopen hier. Als stemjagende politicus zou ik hier ver ver wegblijven. Als overtuigd staatsman, da's iets anders. Dan weet je wat je zegt, dan sta je daar achter, en dan wil je je argumenten wel uitwerken. Maar als politicus-business man, hola maar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2009 om 07:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 08:01   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Daar sla je de nagel op kop, politici zijn slechte acteurs met vaak amper enige dossierkennis, en politieke bedrijfscultuur is vaak regelrechte maffia.
Het gaat om stemmen vaak en niet om visie, hier en daar een uitzondering te na gelaten...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 08:38   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Waarom dan nog deze sessies organiseren ?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:21   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

om ze te ontmaskeren zeker ? de goeie van de slechte, wij zijn hun vakjury ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:25   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
om ze te ontmaskeren zeker ? de goeie van de slechte, wij zijn hun vakjury ?
Pffft, tot hier toe is de ganse klas gebuisd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:00   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Tja...persoonlijk vind ik dat hier forumleden zitten met betere kennis van zaken over een aantal onderwerpen dan politici zelf;de meeste antwoorden waren van een niveau wat nauwelijks boven de gemiddelde toogpraat uitkomt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:02   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...persoonlijk vind ik dat hier forumleden zitten met betere kennis van zaken over een aantal onderwerpen dan politici zelf;de meeste antwoorden waren van een niveau wat nauwelijks boven de gemiddelde toogpraat uitkomt.
Triest, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 10:21   #11
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
...de meeste antwoorden waren van een niveau wat nauwelijks boven de gemiddelde toogpraat uitkomt.
in tegenstelling tot deze draad; die zit er ferm onder dat gemiddelde.
"Ongeveer zo onder de meurdat, Gertje"
"Onder de deurmat, Samson"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:04   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

We willen Bartje eens wakker krijgen, dat helpt soms, de mods sturen dan een mailtje zeker;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:38   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Maes P wat is nu eigenlijk je punt?
Als je het met de kritiek niet eens bent, geef dan jou mening, je belerend vingertje is echt totaal naast de kwestie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:51   #14
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ho, maar dat zegt dan veel van hun 'basiswerk' als je op die moderne manier nog geen informatie kunt verzamelen en herbronnen, hoe moet je het dan doen ??
Via spin doctors en de massamedia natuurlijk.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:00   #15
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...persoonlijk vind ik dat hier forumleden zitten met betere kennis van zaken over een aantal onderwerpen dan politici zelf;de meeste antwoorden waren van een niveau wat nauwelijks boven de gemiddelde toogpraat uitkomt.
Je kan moeilijk verwachten dat "mindere" goden (ik heb het over de politici )stellingen gaan innemen, die tegen de partij ingaan. Het is bovendien een eindeloze klacht aan slecht bestuur gedurende decennia, waarvoor deze partijen verantwoordelijk zijn.
Je moet het dan ook niet verder zoeken dan dat deze politici kennis nemen van wat wij hier denken en hopelijk daarvan "iets" meenemen naar hun hoofdkwartieren.
Tot op heden hebben enkel politieke maagden serieus geantwoord : Eric De Bruyn en Peter Reeckmans.

Crombez heeft ook zijn best gedaan maar moet 20 jaar SPA wanbeleid goedpraten , dat is onmogelijk. Ook Frank VDB ging gisteren volledig door de mand in terzake. 40 jaar werken = € 840 pensioen, 40 jaar doppen = ongeveer hetzelfde pensioen en dan komen ze vragen om "langer" te werken.

Generatiepact idem: Frank kon niet zeggen dat die treinbegeleider langer moest werken waarbij voorbijgegaan wordt aan het feit dat men gewoon niet verder kan "werken" wegens op.

Voorts kan ik toch zeggen dat in onderwijs elk jaar meer en mee de lat hoger wordt gelegd. Zie Hoegaarden. 1/3 van de frisse jonge leerkrachten haakt binnen de 5 jaar af , in Brussel 1/2. Dus Frank heeft zelf niet bepaald het goede voorbeeld gegeven in onderwijs, men wil er hoe rapper hoe sneller er uit. Als je dan leest dat Frank gepensioneerden wil laten langer werken in onderwijs , besef je pas hoe uitzichtsloos het is.

Maar , ik geef toe , als het hier zo doorgaat en politici amper antwoorden op vele vragen dan hou ik het ook voor bekeken.
Wat betreft de forumgangers zijn er hier best , die goed kunnen debatteren en argumenten geven.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 mei 2009 om 12:09.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:14   #16
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Je kan moeilijk verwachten dat "mindere" goden (ik heb het over de politici )stellingen gaan innemen, die tegen de partij ingaan. Het is bovendien een eindeloze klacht aan slecht bestuur gedurende decennia, waarvoor deze partijen verantwoordelijk zijn.
Je moet het dan ook niet verder zoeken dan dat deze politici kennis nemen van wat wij hier denken en hopelijk daarvan "iets" meenemen naar hun hoofdkwartieren.
Tot op heden hebben enkel politieke maagden serieus geantwoord : Eric De Bruyn en Peter Reeckmans.

Crombez heeft ook zijn best gedaan maar moet 20 jaar SPA wanbeleid goedpraten , dat is onmogelijk. Ook Frank VDB ging gisteren volledig door de mand in terzake. 40 jaar werken = € 840 pensioen, 40 jaar doppen = ongeveer hetzelfde pensioen en dan komen ze vragen om "langer" te werken.

Generatiepact idem: Frank kon niet zeggen dat die treinbegeleider langer moest werken waarbij voorbijgegaan wordt aan het feit dat men gewoon niet verder kan "werken" wegens op.

Voorts kan ik toch zeggen dat in onderwijs elk jaar meer en mee de lat hoger wordt gelegd. Zie Hoegaarden. 1/3 van de frisse jonge leerkrachten haakt binnen de 5 jaar af , in Brussel 1/2. Dus Frank heeft zelf niet bepaald het goede voorbeeld gegeven in onderwijs, men wil er hoe rapper hoe sneller er uit. Als je dan leest dat Frank gepensioneerden wil laten langer werken in onderwijs , besef je pas hoe uitzichtsloos het is.

Maar , ik geef toe , als het hier zo doorgaat en politici amper antwoorden op vele vragen dan hou ik het ook voor bekeken.
Wat betreft de forumgangers zijn er hier best , die goed kunnen debatteren en argumenten geven.
Hij onderbrak ook voortdurend Geert Lambert en zei als hij aan het woord was "laat me uitspreken, ik heb u ook niet onderbroken"
Ook de bewonderende blik van Katleen Cools helemaal aan het begin tijden het intieme interview was de moeite.
Hij zal altijd de man blijven die geld opbrandt voor mij.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:24   #17
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Pffft, tot hier toe is de ganse klas gebuisd.
Brahmanen zijn het niet, maar 1-2 waren wel doenbaar.

Verrassend genoeg vond ik die van VB niet slecht. Niet heel goed uiteraard, maar ze had tenminste kennis over 1 domein.

De rest weet niks over alles. Sommigen waren ronduit klaar voor de schandpaal. Ik heb er een aantal al op ernstige argumentatiefouten en fouten tegen de formele logica betrapt.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 20 mei 2009 om 12:28.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:25   #18
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
in tegenstelling tot deze draad; die zit er ferm onder dat gemiddelde.
"Ongeveer zo onder de meurdat, Gertje"
"Onder de deurmat, Samson"
Uit de weg! Uit de weg! Het Fatsoen is hier!!1
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:37   #19
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor zo erg is het hier niet, maar ik denk dat politici debat via dit forum totaal onbelangrijk vinden, Said kwam ook pas dagen later dan vermeld opdagen, en maakte zich er met drie zinnen vanaf in discussies om vervolgens niet meer te reageren...
Misschien eens scores opstellen om te zien wie we nog terug vragen en wie niet. Ik heb al sinds enkele jaren een zwarte lijst van politici die we niet meer vragen voor sessies of andere activiteiten op Politics.be om diverse redenen die geheel aan henzelf toe te schrijven zijn. Lijst betreft mensen uit alle partijen.

Ik word bijzonder lastig van politici die zich eerst op de affiche laten zetten en dan hun kat (of een andere vervanger) sturen. Activiteiten zoals deze sessies zijn op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Zelfs de hoeveelheid werk is op voorhand omschreven. Afspraak=afspraak. Op een week tijd trekt het forum een hoeveelheid volk dat te vergelijken is met een overvol sportpaleis. Zo'n hoeveelheid publiek komen ze niet tegen op markten, pleinen, ... Slechts weinig initiatieven bieden een dergelijke hoeveelheid publiek. Na televisiezenders zoals VRT en VTM is dit waarschijnlijk het eerstvolgende grootste campagnemoment voor zowat alle kandidaten.

Wat Bart Staes betreft: ik heb getelefoneerd en een mail verstuurd naar hem, zijn medewerkers en naar de woordvoerster van de partij. Krijg net de reactie dat hij deze middag begint.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:39   #20
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Misschien eens scores opstellen om te zien wie we nog terug vragen en wie niet. Ik heb al sinds enkele jaren een zwarte lijst van politici die we niet meer vragen voor sessies of andere activiteiten op Politics.be om diverse redenen die geheel aan henzelf toe te schrijven zijn. Lijst betreft mensen uit alle partijen.

Ik word bijzonder lastig van politici die zich eerst op de affiche laten zetten en dan hun kat (of een andere vervanger) sturen. Activiteiten zoals deze sessies zijn op voorhand duidelijk gecommuniceerd. Zelfs de hoeveelheid werk is op voorhand omschreven. Afspraak=afspraak. Op een week tijd trekt het forum een hoeveelheid volk dat te vergelijken is met een overvol sportpaleis. Zo'n hoeveelheid publiek komen ze niet tegen op markten, pleinen, ... Slechts weinig initiatieven bieden een dergelijke hoeveelheid publiek. Na televisiezenders zoals VRT en VTM is dit waarschijnlijk het eerstvolgende grootste campagnemoment voor zowat alle kandidaten.

Wat Bart Staes betreft: ik heb getelefoneerd en een mail verstuurd naar hem, zijn medewerkers en naar de woordvoerster van de partij. Krijg net de reactie dat hij deze middag begint.

Maarten
Beste,

Bedankt voor de inspanning.

Wat die zwarte lijst betreft, welke criteria mogen er gehanteerd worden?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be