Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 27 april 2004, 21:33   #1
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Beste Filip,

U amuseert mij keer op keer.

Vrijdagavond zag ik op VTM uw monoloog over het recht op vrije meningsuiting. Guy Polspoel, Yves Desmet en Karel Degucht hadden de eerbare rol van rekwisiet op zich genomen. De monoloog speelde zich af in een rood- en zilverkleurig universum, maar liever had ik u zien spelen in de openlucht, bij vrieskou, in een decor van eeuwige duisternis, met in de achtergrond een langzaam aanzwellende Vlaamse Leeuw.

In uw monoloog verhaalde u, met veel verve, hoe de brave Vlaming eeuwenlang gestreden had voor het recht op vrije meningsuiting: aanvankelijk gehuld in lompen, de goedendag geschouderd, later in zwarte pakken van keurige snit. Een man, in een toga van even keurige snit, drong op 21 april de slinger terug tot op het punt waar hij te ver was doorgeslagen. Ik herinner me dat u de benen nam nog voor die man zijn daad goed en wel had toegelicht. De spiegel die hij u voorhield, toonde niet de schalkse jongenskop waar u zo trots op was, maar de pokdalige ziel van een misdadiger, en u keerde zich van de spiegel af als van een leugenaar.

Zoals u wellicht weet, kan elk recht misbruikt worden, zelfs een recht dat met de meest nobele bedoelingen in de wet is opgenomen. Een recht wordt misbruikt als het aangewend wordt om andere rechten uit te hollen: het recht op het vermoeden van onschuld bijvoorbeeld, of het recht om op gelijke voet te worden behandeld. Een recht kan ook, in combinatie met macht, misbruikt worden om een samenleving te verscheuren, om mensen tegen elkaar op te zetten, om minderheden te verdrukken. Tegenover een recht moet dan ook een deontologische plicht staan: de plicht om dat recht niet te misbruiken.

Indien de vrije meningsuiting gekortwiekt is, beste Filip, dan danken we dat niet aan een man in een keurige toga, of aan een centrum, een liga of een establishment. Dan danken we dat aan de heren en dames die deze vrije meningsuiting misbruikt en bezoedeld hebben. U en uw partij hebben de vrije meningsuiting door verkrachting ontmaagd en onteerd, en voor deze brute daad bent u veroordeeld.

Liever echter dan uw misdaad te bekennen en te berusten in uw straf, gaat u tekeer als een misdadiger die net tot 5 jaar cel veroordeeld is en zijn rechter beschuldigt van vrijheidsberoving. En blijkbaar volstaat het niet uw kiezers te laten geloven dat u het slachtoffer bent: u houdt hen tevens voor dat ook zij slachtoffers zijn. Alzo verwordt uw partij langzaam tot een veredelde vakbond voor 700.000 hele en halve racisten, die in arren moede hun belangen verdedigt.

Deze vakbond van hele en halve racisten gaat een klinkende verkiezingsoverwinning tegemoet. De campagne draait op volle toeren. Toen ik vanmiddag door de stad liep, werd ik op elk bushokje en elke verlichtingspaal een zwarte sticker gewaar: 'Recht op Vrije Meningsuiting' beloofde deze sticker. Als je elke vijf meter de geur van kip gewaarwordt, en op 50 meter bevindt zich een slager, dan koop je daar een kip, ook al had je diezelfde ochtend nog zin in tonijn, ook al heb je die slager altijd gemeden omdat hij de hygiëne verwaarloost. Andermaal wordt het 'Recht op Vrije Meningsuiting' misbruikt voor een macaber doel: politieke macht in handen van een racistische partij.

Als u aan dit tempo uw kiezers blijft vetmesten, mijn beste Filip, zijn ze op 13 juni rijp voor de slacht. Moge dat laatste avondmaal, voor Cassatie u kruisigt, u bekomen.

Groet,
Pyramus
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 27 april 2004, 22:57   #2
Maus
Banneling
 
 
Maus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2003
Locatie: Nijlen / Mechelen
Berichten: 766
Standaard

.................................................. .......................................... (zet die 50-teken regel af!)
Maus is offline  
Oud 3 mei 2004, 20:50   #3
Whiskey
Vreemdeling
 
Whiskey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Standaard

Die zwarte stickers en affiches zullen spoedig wel allemaal overplakt worden met lsp affiches !!!

Ik heb gehoord van een rechtzaak aangespannen tegen een lsp-lid vanwege het overplakken van Blokaffiches.
De zaak wordt tegelijk ook al geklasseerd omdat het Blok er zelf baat bij heeft om dit soort zaken aan te spannen, dus met dat excuus kunnen ze ook al nimeer afkomen.

Het ziet er aan de blokkershemel steeds maar duisterder uit.
Nou ja wie geeft er nou om buiten wat extreem rechtse marginalen als Nation ( het vroegere Front de la Jeunesse , eerst Parti Force Nouvelle, nu Nation).

Ze kunnen bij het blok misschien dezelfde tactiek toepassen als Stevaert,
Vlaams Blok-Anders
__________________
Oog om oog maakt de wereld blind !
Whiskey is offline  
Oud 3 mei 2004, 20:50   #4
Whiskey
Vreemdeling
 
Whiskey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Berichten: 34
Standaard

Die zwarte stickers en affiches zullen spoedig wel allemaal overplakt worden met lsp affiches !!!

Ik heb gehoord van een rechtzaak aangespannen tegen een lsp-lid vanwege het overplakken van Blokaffiches.
De zaak wordt tegelijk ook al geklasseerd omdat het Blok er zelf baat bij heeft om dit soort zaken aan te spannen, dus met dat excuus kunnen ze ook al nimeer afkomen.

Het ziet er aan de blokkershemel steeds maar duisterder uit.
Nou ja wie geeft er nou om buiten wat extreem rechtse marginalen als Nation ( het vroegere Front de la Jeunesse , eerst Parti Force Nouvelle, nu Nation).

Ze kunnen bij het blok misschien dezelfde tactiek toepassen als Stevaert,
Vlaams Blok-Anders
__________________
Oog om oog maakt de wereld blind !
Whiskey is offline  
Oud 3 mei 2004, 22:05   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whiskey
Die zwarte stickers en affiches zullen spoedig wel allemaal overplakt worden met lsp affiches !!!

Ik heb gehoord van een rechtzaak aangespannen tegen een lsp-lid vanwege het overplakken van Blokaffiches.
De zaak wordt tegelijk ook al geklasseerd omdat het Blok er zelf baat bij heeft om dit soort zaken aan te spannen, dus met dat excuus kunnen ze ook al nimeer afkomen.

Het ziet er aan de blokkershemel steeds maar duisterder uit.
Nou ja wie geeft er nou om buiten wat extreem rechtse marginalen als Nation ( het vroegere Front de la Jeunesse , eerst Parti Force Nouvelle, nu Nation).

Ze kunnen bij het blok misschien dezelfde tactiek toepassen als Stevaert,
Vlaams Blok-Anders
Allemaal gratis reklame voor het Blok en niemand shijnt dat te snappen.

En het is oh zo makkelijk om maar eventjes van naam en kopstukken te veranderen en ze zijn weer weg !
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 18 mei 2004, 12:56   #6
vampire-rammstein
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: poeke
Berichten: 2
Stuur een bericht via ICQ naar vampire-rammstein Stuur een bericht via Instant Messenger naar vampire-rammstein Stuur een bericht via MSN naar vampire-rammstein
Standaard

filip dewinter heeft 100% gelijk sinds waneer geld de vrije meningsuiting niet
vampire-rammstein is offline  
Oud 21 mei 2004, 07:53   #7
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vampire-rammstein
filip dewinter heeft 100% gelijk sinds waneer geld de vrije meningsuiting niet
"U en uw partij hebben de vrije meningsuiting door verkrachting ontmaagd en onteerd, en voor deze brute daad bent u veroordeeld. "

Ik dacht dat hij duidelijk was?

Hij heeft 100% gelijk ? NIEMAND heeft 100% gelijk
boeha is offline  
Oud 21 mei 2004, 13:22   #8
sociaal accident
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 10
Standaard

Ik denk dat het voor sommigen best eens heel leerrijk kan zijn om niet zomaar te geloven wat de "leider" van de partij zegt. (na proselitisme door het VB volgt nu blijkbaar ook blindelings geloven...)
Als je gelooft dat het proces tegen de vzw's een beknotting van het vrije meningsuiting zit je er ver naast vampire-rammstein. Elk recht heeft bepaalde grenzen of zitten we soms tegenwoordig in een maatschappij waar alles zomaar mag?
sociaal accident is offline  
Oud 21 mei 2004, 13:29   #9
Steenbok66
Parlementsvoorzitter
 
Steenbok66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Locatie: Hesbaye, Haspengouw en Midden-Limburg
Berichten: 2.009
Standaard

Diene De Winter moet toch nogal bang zijn voor de uitkomst van 13 juni...
anders zou hij zich zo niet weren als een duivel in een wijwatervat....
__________________
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen...
Steenbok66 is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:54   #10
Daniel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Daniel Stuur een bericht via MSN naar Daniel
Standaard

Ik ga me er niet in verdiepen in wie er nu gelijk heeft of wie niet.
Maar kan er eigenlijk nog iemand de grens trekken waar racisme begint.
Er zijn veel uitspraken die dubbelzinnig kunnen worden opgenomen maar wil dit zeggen dat ze ook rasistisch zijn.
Als men spreekt van alibaba hand in hand terug naar eigen land, is dit een rasistische opmerking of kan het ook zijn dat er meer achter zit.

Maar uiteindelijk als zulke dingen niet meer mogen gezegd worden, als we niet meer mogen zeggen tegen buitenlanders wil je in belgie wonen pas je dan ook aan de wetten van dit land, ben je dit niet van plan ga dan terug naar je eigen land zijn we dan bezig met discrimineren.

Als een buitenlander hier komt wonen en zich niet wil aanpassen aan onze samenleving als men onze wetten niet wil naleven wie discrimineert er dan wie zegt dan eigenlijk ik ben beter ik hoef dat niet en jullie moeten het maar aanvaarden.

Sommige uitspraken op deze punten zijn zeker cruw, maar moeten we dan niet cruw zijn voor iemand die onze samenleving niet respecteerd of voor iemand die onze wetten niet wil na leven.

De keuze ligt bij ieder van u , ieder van u moet het maar uitmaken voor zich zelf, maar ik weet voor mezelf van mij mag iedereen hier komen wonen van eender welk land maar pas je wel aan zowel aan de samenleving als aan onze wetten dat verwacht ik trouwens ook van andere belgen die zich niet aanpassen of tegen de samenleving of de wetten in gaan.

Soms krijgt een mens toch wel is het gedacht dat sommige hier meer gedaan krijgen als andere, ik vraag mij echt af of dit in andere landen ook zo maar kan.

Iemand van een ander land die belg wil worden kan zich beroepen op de snel belg wet, wat zijn eigenlijk de voorwaarde, als ik even naar Amerika kijk wat je daar moet doen om een Amerikaans staatsburger te worden is het dan misschien niet normaal dat het belg worden ook aan banden word gelegd en dat het op zijn minst een beetje streng mag zijn of is belg zijn helemaal niks waard en kan het zomaar opgeraapt worden van de straat als iets dat van geen belang is

Ik ben zeker niet tegen het huwelijk van homo's of lesbo's maar het huwelijk is toch een traditie tussen man en vrouw. En ja hoor de homo's en lesbo's mogen de zelfde rechten hebben als een getrouwd koppel man en vrouw maar misschien kunnen we hier een andere benaming voor geven en is het ook zo slecht nog niet om dit te doen.

Bezoo
__________________
Verdraagzaamheid moet aanwezig zijn maar mag ook niet overdreven worden
Daniel is offline  
Oud 19 juni 2004, 03:40   #11
prozac
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 1
Standaard

Daniel, ik ben het voor het grootste deel volledig eens met u !!
doe goe om nog eens iemand zo 'n zinnige dinge te zien zegge,
want zelf kan ik me niet goed verwoorden
prozac is offline  
Oud 5 februari 2005, 15:00   #12
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

ja, dat vind ik ook zie. Als je in een bedrijf gaat werken, moet je je toch ook aanpassen aan de regels, anders smijt de baas u buiten. In een land is dat toch juist hetzelfde, leef je de wetten niet na, vlieg je het gevang in, en als je het dan nog eens doet, dan mag je vertrekken. Ik hoor veel vreemdelimgen klagen over hoe stom de Belgen wel zijn, en hoe 'n stom land Belgie niet is. Is dat dan niet eerder racistisch?
alexi is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be