Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2018, 14:26   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Denk het niet, want die hebben geen wagenproductie.

Ik denk dat Tesla de eerste gaat worden -op alle openbare wegen, alle snelheden - want ze staan het verste.

Is ook de publieke opinie trouwens.

En ook aangekondigt, maar Tesla en Audi hebben die 2017 niet kunnen waarmaken.

Google zal met de werkende software komen en alle anderen zullen klant zijn van Google, denk je niet? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:35   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Google zal met de werkende software komen en alle anderen zullen klant zijn van Google, denk je niet? ...
Waarom niet Tesla als eerste?

Qua software - in autonome autos die verkocht worden - denk ik niet dat google, of een klant van google, de eerste zal zijn.
Menige andere denken dat het eerder Tesla gaat zijn:



De site Electrek heeft daar ook hun mening over, ff door vertaler:

Citaat:
https://electrek.co/2018/01/31/tesla...-driving-test/

Tesla keeps autonomous driving test program opaque, says no testing on California public roads
Fred Lambert

- Jan. 31st 2018

In its report to the Californian DMV today, Tesla confirmed that it didn’t test fully autonomous vehicles on state roads in 2017.

The automaker keeps its autonomous driving test program more opaque as Tesla owners are frustrated by the delayed release of new Autopilot features.

Tesla was amongst the first companies to receive a permit from the DMV to test fully autonomous vehicles in California.

Since it has a permit, it has to report the disengagement of autonomous mode during their tests every year.

In 2016, it reported a few hundred miles of autonomous driving and it mostly had to do with producing their first demonstration video of their autonomous driving technology.

Now for the 2017 report, Tesla confirmed that they haven’t tested fully self-driving technology “as defined by California law”:

“For Reporting Year 2017, Tesla did not test any vehicles on public roads in California in autonomous mode, as defined by California law.”

In comparison, competitors, like Waymo and GM Cruise, have reported hundreds of thousands of autonomous miles under the test program.

The news could worry Tesla owners who have already bought the automakers “Fully Self-Driving” feature, which has already been delayed since launching in October 2016.

But Tesla says that it tests its vehicles in autonomous mode in other locations, including tests tracks and public roads outside of California, and maybe more importantly, in “shadow-mode” inside its customer fleet.
...

Citaat:
Electrek's Take

De ontkoppeling van de autonome modus geeft ons een interessante kijk op enkele autonome rijprogramma's in Californië, die aantoonbaar de meest populaire staat is voor autonome rijexamens.

Maar het lijkt erop dat Tesla de blootstelling niet leuk vindt en het zijn testprogramma ondoorzichtiger houdt dan concurrenten, zoals Waymo en GM Cruise.

Ik denk dat dit frustrerend kan zijn voor bezitters van Tesla-voertuigen met Autopilot die willen kijken waar Tesla precies is met de status van Autopilot, naast de updates die elke maand of zo naar hun voertuigen worden gepusht.

Sinds oktober 2016 weten we voor een feit dat Tesla test dat Autopilot veel dichter bij autonoom rijden op niveau 4 komt, maar we hebben er al meer dan een jaar niet veel van gezien.

De volgende mijlpaal was de beloofde autonome rij-demonstratie van de kust tot de kust, die eind vorig jaar zou plaatsvinden, maar die werd uitgesteld.

Nu weet ik dat het frustrerend is voor eigenaren, maar zelf blijf ik enigszins optimistisch over wat Tesla op dit gebied kan doen. Tesla is in mei begonnen met het uploaden van aanzienlijke gegevens van zijn Autopilot 2.0-vloot, maar verschillende eigenaren hebben nu de afgelopen paar maanden opnieuw een flinke stijging in uploads gemeld.

In november zei Musk dat "de basis van het neurale net van de Tesla-visie goed is" en als dat waar is en gecombineerd met een ongelooflijke hoeveelheid gegevens, die de vloot zeker biedt, zouden ze op dit moment grote vooruitgang kunnen boeken.

Het kan nog enkele maanden duren om het te valideren, maar ik denk dat we relatief snel een aangename verrassing kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 14:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:36   #23
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw intenties kennen we al lang, vooral roddel verspreiden, je bewijst het alweer.
Uhuh... op 26 jan 18 is de NTSHA een onderzoek gestart naar het ongeval in Culver City, waar een Model S onder Autopilot tegen hoge snelheid een stilstaande brandweerwagen aanreed... niks roddel, enkel feiten.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:41   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De reden waarom Tesla even "stil" is op het gebied van autopilot is vrij simpel: ze zijn een eigen AI chip aan het ontwikkelen met dat als doeleind.

Ik vermoed dat ze daar de juiste conclusie hebben getrokken: full autopilot kost massas rekenkracht als je alles laat "brute forcen" door een serie GPU's. LIDAR of geen LIDAR. Kan je dan wel iets aanbieden dat doorgaat als full autopilot ? Is het snel genoeg ?

Een AI is de beste oplossing. Ik vraag me wel af hoe ze dat gaan uitleggen aan de klanten die hun "full autopilot" optie hebben gekocht....binnenbrengen en hardware uitwisselen vermoed ik.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:46   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De reden waarom Tesla even "stil" is op het gebied van autopilot is vrij simpel: ze zijn een eigen AI chip aan het ontwikkelen met dat als doeleind.

Ik vermoed dat ze daar de juiste conclusie hebben getrokken: full autopilot kost massas rekenkracht als je alles laat "brute forcen" door een serie GPU's. LIDAR of geen LIDAR. Kan je dan wel iets aanbieden dat doorgaat als full autopilot ? Is het snel genoeg ?

Een AI is de beste oplossing. Ik vraag me wel af hoe ze dat gaan uitleggen aan de klanten die hun "full autopilot" optie hebben gekocht....binnenbrengen en hardware uitwisselen vermoed ik.
Als de hardware niet voldoet, want de overheid en veiligheidsinstanties kunnen steeds meer eisen stellen, gaat Tesla die for free upgraden, toch voor die die full self driving betaald hebben, jaren op voorhand zelfs.

Die optie zelfrijdende functie kost 3200 € op voorhand, dus bij betaling bij levering. Wil je die optie pas later betalen - dus x-xxx-dagen na levering van de wagen - kost het je 4200 €. Vind je alles op de website configuratie van Tesla.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 14:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:56   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Uhuh... op 26 jan 18 is de NTSHA een onderzoek gestart naar het ongeval in Culver City, waar een Model S onder Autopilot tegen hoge snelheid een stilstaande brandweerwagen aanreed... niks roddel, enkel feiten.
Roddel want je schreef dat "men dat verwacht van een autopilot van Tesla".
Moet ik je post nog eens citeren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
En hopelijk wordt die hardware wel beter, want afgelopen maand was er weer zo'n autopilot-Tesla die niet deed wat er werd verwacht
Ik had graag het officieel document gezien dat een huidige autopilot van Tesla eenderwelke ongevallen zou kunnen vermijden, laat staan vermijden.

Dus roddel.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 14:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 14:59   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Roddel want je schreef dat "men dat verwacht van een autopilot van Tesla".
Moet ik je post nog eens citeren?

Ik had graag het officieel document gezien dat een huidige autopilot van Tesla eenderwelke ongevallen zou kunnen vermijden, laat staan vermijden.
er plakt nen Tesla onder nen brandweerwagen, maar er is geen imagoschade of technisch probleem omdat je een waver hebt?

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 februari 2018 om 14:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:01   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er plakt nen Tesla onder nen brandweerwagen, maar er is geen imagoschade of technisch probleem omdat je een waver hebt?
Waarom zou Tesla daar imagoschade onder hebben?
Als je het ongeval bekijkt heeft die autopilot in zekere zin zijn werk gedaan en heeft die wagen nog afgeremd. Is de bestuurder gewond ofzo?
Stevige wagen nietwaar?

Of ga jij nu ook roddelen?

Met 65 mph of 105 kmh onder een truck rammen en nog niet eens zwaargewond?

https://electrek.co/2018/01/24/tesla...model-s-crash/

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 15:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:05   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, de gereden kilometers met Google maps zullen daar wel een veelvoud van zijn hé Micele ...
nu gaat het enkel nog over het autonome rijden hoor.
Google maps geeft geen snelheden aan hé.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:07   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Google maps geeft geen snelheden aan hé.
als jij denkt dat Google niet over alle info beschikt van iedereen die Google maps gebruikt, dan denk ik dat je daarin heel naief bent.

hoe denk je dat Google Maps en Waze alternatieven aangeven voor files door ongevallen die slechts 15' ervoor gebeurden mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:07   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zou Tesla daar imagoschade onder hebben?
Als je het ongeval bekijkt heeft die autopilot in zekere zin zijn werk gedaan en heeft die wagen nog afgeremd. Is de bestuurder gewond ofzo?
Stevige wagen nietwaar?

Of ga jij nu ook roddelen?
lol
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:09   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als jij denkt dat Google niet over alle info beschikt van iedereen die Google maps gebruikt, dan denk ik dat je daarin heel naief bent.

hoe denk je dat Google Maps en Waze alternatieven aangeven voor files door ongevallen die slechts 15' ervoor gebeurden mss?
Dat deed mijn TMC pro ook al toen google maps nog niet bestond.
Ggl maar eens .
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:11   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat deed mijn TMC pro ook al toen google maps nog niet bestond.
Ggl maar eens .
TMC pro, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord ... hoeveel gebruikers van Google maps en Waze zouden er zijn?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:15   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol
Nikske lol. Onwetendheid bij jou.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:16   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nikske lol. Onwetendheid bij jou.
als jij wil ontkennen dat elke zelfrijdende Tesla die tegen een obstakel plakt imagoschade voor Tesla inhoudt, dan heeft dat niks met mij te maken hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:17   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
TMC pro, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord ... hoeveel gebruikers van Google maps en Waze zouden er zijn?
Geen idee.
Rijden die allemaal op autopilot of level 2 auto-assistentie? Bron graag.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:18   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen idee.
Rijden die allemaal op autopilot of level 2 auto-assistentie? Bron graag.
jij kwam met het argument dat Tesla meer data zou bezitten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:19   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als jij wil ontkennen dat elke zelfrijdende Tesla die tegen een obstakel plakt imagoschade voor Tesla inhoudt, dan heeft dat niks met mij te maken hoor.
Aangezien het geen zelfrijdende Tesla is, maar enkel een Tesla waar de bestuurder altijd de verantwoordelijkheid zelf heeft.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:20   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij kwam met het argument dat Tesla meer data zou bezitten ...
Van semi-zelfrijdende wagens. Wat anders.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 15:20   #40
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aangezien het geen zelfrijdende Tesla is, maar enkel een Tesla waar de bestuurder altijd de verantwoordelijkheid zelf heeft.
ja ja je hebt je waver idd ... maar het beeld van de zelfrijdende Tesla tegen de brandweerwagen lijkt me net iets ingrijpender.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be