Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2014, 00:33   #41
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Heb je het over 'Brugs' of 'Antwerps'? Geen hond die dat verstaat, lat staan een buitenlander.
Voor een Anglo, klinkt Nederlands als Duits. Dat heb ik van de Yanken zelf. Duidt op een zekere mate van genetische toondoofheid.
Aan de andere kant is het zo dat Noors en Zweeds ook niet makkelijk te onderscheiden zijn als je de taal niet kent. Dus al te hard mag je de yanken ook niet vallen.
Maar als ze een pot met Antwerps horen dan wil ik wel eens weten of ze dat kunnen thuisbrengen.
Das toch gemakkelek te begrijpe, Aantwaarps ? Of tzou moete zén da ge doof zé.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:25   #42
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het gaat er niet om dat ik doof ben, maar of de buitenlanders dat zijn. Ik heb gelezen (Pieter Aspe) dat plat Brugs nog erger is. Maar deze zomer kom ik daar wel achter want dan ligt mijn boot enige tijd bij de BYC.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:37   #43
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het gaat er niet om dat ik doof ben, maar of de buitenlanders dat zijn. Ik heb gelezen (Pieter Aspe) dat plat Brugs nog erger is. Maar deze zomer kom ik daar wel achter want dan ligt mijn boot enige tijd bij de BYC.
Dat is allemaal kwestie van gewoonte. al die plaatselijke dialecten doen een beetje vreemd aan, maar als je je daar enkele weken in indompelt begrijp je dat prima. En als je daar gaat wonen, spreek je na een tijdje zelf ook zo.
Trouwens, in elk land zijn er dialecten. Zo zeggen veel Duitsers dat ze Oostenrijkers niet begrijpen. Het is nochthans Duits dat die spreken, maar inderdaad met een andere tongval...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:38   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
'k Heb eigenlijk zo geen beeld van een amerikaan, die doen veel meer aan sport dan wij. Dat beeld heb ik eerder van die vette belg met zijn bicky burger frieten en chocolat...
Die engelse bolhoed is er ook al lang niet meer.

Bij een Amerikaan denk ik net als DS aan iemand met (veel) overgewicht in short, witte sportschoenen en een hamburger in de hand.. Een Engelsman zie ik eerder als een koele kikker in een regenjas met paraplu, koekjes, cake en sandwiches smikkelend en thee sippend

Bij een Belg denk ik spontaan aan pralines, frieten en Manneke Pis, maar niet direct aan een specifieke fysieke verschijning
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 01:55   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Maar om op de initiële vraag te antwoorden, denk ik dat ze België in engelstalige landen als een klein nietszeggend landje zien, dit in de veronderstelling dat ze het bestaan ervan kennen - zo zal de gemiddelde Amerikaan in the middle of nowhere van toeten noch blazen weten als men het over "Belgium the country" heeft.... Belgium als dorp bestaat dan weer wel in the VS (als ik me niet vergis..)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:09   #46
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bij een Amerikaan denk ik net als DS aan iemand met (veel) overgewicht in short, witte sportschoenen en een hamburger in de hand.. Een Engelsman zie ik eerder als een koele kikker in een regenjas met paraplu, koekjes, cake en sandwiches smikkelend en thee sippend

Bij een Belg denk ik spontaan aan pralines, frieten en Manneke Pis, maar niet direct aan een specifieke fysieke verschijning
Typisch belgisch bakkes :http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...r:27,s:0,i:167

Nog een typisch belgisch smoelwerk, maar een andere stijl :http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...9,r:3,s:0,i:90

Zuid Koreaan :http://www.google.fr/imgres?hl=fr&bi...9,r:2,s:0,i:92

Laatst gewijzigd door meneer : 4 januari 2014 om 19:28.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:21   #47
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Een Amerikaanse kennis , die komende uit Paris België doorreed met de auto, vroeg mij naderhand in Amsterdam, waar we afgesproken hadden, of Belgie eigenlijk een stad was.
Hij had nog maar vaag over Belgium horen spreken, en toen ik hem uitlegde w�*t België juist was, en hoe het inéén zat ( federale staat met drie regeringenen, alle bijhorende ministers + als kers op de koeienvla een familie aristocratische parasieten met een koning als aanvoerder ) , dacht hij eerst dat ik hem voor de zot hield.
Later vergeleek hij België en zijn 12 miljoen inwoners met New York, waar ongeveer evenveel mensen wonen, van ontelbare nationaliteiten, en waar één burgemeester volstaat om heel de bende te regeren...
het is inderdaad hilarisch... ware het niet dat wij dat allemaal moeten betalen.

Ik heb ook al gehoord dat sommigen denken dat Belgium de hoofdstad van Brussels is.

De Landen van Europa zijn zo'n beetje: Sweden, Danmark, Holland, Brussels, France...

Maar ik vind het wel raar dat niemand hier onze BIEREN al heeft vernoemd. Belgian BEER kennen ze allemaal. Wordt niet gepromoot door onze franskiljonse diplomaten wegens "te vlaams" zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:27   #48
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat is allemaal kwestie van gewoonte. al die plaatselijke dialecten doen een beetje vreemd aan, maar als je je daar enkele weken in indompelt begrijp je dat prima. En als je daar gaat wonen, spreek je na een tijdje zelf ook zo.
Trouwens, in elk land zijn er dialecten. Zo zeggen veel Duitsers dat ze Oostenrijkers niet begrijpen. Het is nochthans Duits dat die spreken, maar inderdaad met een andere tongval...
"Eine jut jebratene Janze ist ein jute Jabe Jottes ........" zoiets?

(Dit is plat Kölsch)

"Icka Berlina" (plat Berlijns)
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:35   #49
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
"Eine jut jebratene Janze ist ein jute Jabe Jottes ........" zoiets?

(Dit is plat Kölsch)

"Icka Berlina" (plat Berlijns)
Al die dialecten horen bij de grote familie " Germaanse talen "
A' j'an een peene trekt, heel den 'ut ruttelt. ( westvlaams )
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:40   #50
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het is inderdaad hilarisch... ware het niet dat wij dat allemaal moeten betalen.

Ik heb ook al gehoord dat sommigen denken dat Belgium de hoofdstad van Brussels is.

De Landen van Europa zijn zo'n beetje: Sweden, Danmark, Holland, Brussels, France...

Maar ik vind het wel raar dat niemand hier onze BIEREN al heeft vernoemd. Belgian BEER kennen ze allemaal. Wordt niet gepromoot door onze franskiljonse diplomaten wegens "te vlaams" zeker?
Walen hebben toch ook goed bier ? Nee, in het buitenland maken ze over ons fameus Belgisch bier geen onderscheid of het Vlaams of Waals is ( in mijn ervaring toch niet ). Ik zeg dat er bij waar het vandaan komt als ik vrienden of kennissen bier laat drinken, maar voor hen is dat gelijk.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 10:11   #51
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

belgie staat bekend voor wapens, FNH staat garant voor kwalitatief mensen kapot te schieten.

Ook is het belgische identiteitskaart niets waard, en wordt vaak gebruikt om internationaal te reizen onder europees mom.

finaal staat belgie ook bekend een land van pedofielen te zijn, en belgische chocolade ideaal is om kinderen te lokken.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 5 januari 2014 om 10:14.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 13:55   #52
bart4
Burger
 
Geregistreerd: 21 december 2013
Berichten: 125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ook is het belgische identiteitskaart niets waard, en wordt vaak gebruikt om internationaal te reizen onder europees mom.
Interessant. Kan je hier a.u.b. iets meer over vertellen of eventueel naar jouw bron(nen) verwijzen?
__________________
Enquêtes: "Laissez-faire kapitalisme" - Criminaliteit en geweld - Eigenbelang.
Governments will use whatever technology is available to combat their primary enemy – their own population. -- Noam Chomsky
In a time of deceit telling the truth is a revolutionary act. -- George Orwell
bart4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 15:22   #53
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4 Bekijk bericht
Interessant. Kan je hier a.u.b. iets meer over vertellen of eventueel naar jouw bron(nen) verwijzen?
Men krijgt hier de belgische identiteitskaart naar de kop geslingerd. Zelfs de grootste nietsnutten en recidiverende misdadigers krijgen ze zonder probemen. En zo komt het bvb dat er zo veel " Vlamingen " in Syrië gaan vechten ( lees : burgers vermoorden, verkrachten, bestelen, martelen en kop afhakken )...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 15:48   #54
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Men krijgt hier de belgische identiteitskaart naar de kop geslingerd. Zelfs de grootste nietsnutten en recidiverende misdadigers krijgen ze zonder probemen. En zo komt het bvb dat er zo veel " Vlamingen " in Syrië gaan vechten ( lees : burgers vermoorden, verkrachten, bestelen, martelen en kop afhakken )...

Doe dan maar het hoofd afhakken,
het plezier van de marteling of sadisme wegnemen.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 00:53   #55
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Als ze 't over 'belgian bear' hebben , is dat dan 'to belche' dus belchian bear ? Boerlatend bier? Buuuueeeerk.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 6 januari 2014 om 00:53.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 00:57   #56
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Als ze 't over 'belgian bear' hebben , is dat dan 'to belche' dus belchian bear ? Boerlatend bier? Buuuueeeerk.
Als je écht boeren wilt laten, moet je Cola drinken hé. Of mazoet ( Rodenbach met Cola half om half ).
Dat is ook goed als je geconstipeerd bent.

Laatst gewijzigd door meneer : 6 januari 2014 om 00:57.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 01:28   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Doe dan maar het hoofd afhakken,
het plezier van de marteling of sadisme wegnemen.
U hebt de volgorde niet door. Eerst plunderen, dan verkrachten, dan martelen en dan pas in brand steken en/of onthoofden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 08:06   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik heb zo eens gezien hoe dat er tussen die Engelsen, Verhofstadt en Van Rompay aan toe ging. Ja niet moeilijk dat ze dan met ons lachen he?

Zag ik eens een buitenlandse reportage waar ze de Belgische situatie schetsten en hoe men ons (als volk) gewoon uitlachtte hoe wij dit allemaal maar toelieten.
Meeste volkeren staan op en vragen recht van antwoord. De Vlaming vraagt zich intussen af wat er in familie en thuis zou gebeuren vanavond.
Komisch toch? Laten we lachen! woooooot hunk hunk.

Laatst gewijzigd door Peche : 6 januari 2014 om 08:07.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:49   #59
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb zo eens gezien hoe dat er tussen die Engelsen, Verhofstadt en Van Rompay aan toe ging. Ja niet moeilijk dat ze dan met ons lachen he?

Zag ik eens een buitenlandse reportage waar ze de Belgische situatie schetsten en hoe men ons (als volk) gewoon uitlachtte hoe wij dit allemaal maar toelieten.
Meeste volkeren staan op en vragen recht van antwoord. De Vlaming vraagt zich intussen af wat er in familie en thuis zou gebeuren vanavond.
Komisch toch? Laten we lachen! woooooot hunk hunk.
" Wat is er op den TV dezen avond ? Wat eten we, Chinees of frieten ? Hebde kattezand gekocht ? Bier en wc papier ? "
Van Rompuy in het Europees parlement : word gewoon uitgescheten voor rotte vis, nee pardon voor dweil, en die blijft gewoon zitten, met zijn mond stijf dicht...??!!...Dat zijn zo van die momenten dat je je schaamt "Belch " te zijn, hé...
Vlamingen zijn gewoon te braaf geworden...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be