Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2014, 23:55   #21
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wat ?
Buiten de link tussen beide jaartallen verandert er niks ....
misschien volgt dat nog ?



Citaat:
Ik heb het patent geciteerd, vertaal me dat Chinees maar.
ja dat heb je ...en blijkbaar heb je ook wat onderlijnd

En is er nu iets veranderd ?

Staat daar nu ergens dat hij het ( HIV/AIDS ) heeft uitgevonden ( -> ontwikkeld dus ) zoals het artikel uit de OP beweert ?
Of spreekt dat eerder over een ontdekking, de isolering, het verdere onderzoek, etc ... en dan meer bijzonder over het HI-virus ?

Dan zwijg ik nog over al de rest van zever in dat artikel ( en filmpke ) uit de link die het laat overkomen als ware het gecreëerd door de man, een bijproduct van een U.S. Special Virus program lopende van 1962 tot 1978.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 00:09   #22
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Duits gaat me veel beter af:


Volgens de Virologen-gemeenschap hebben ze Gallo voor de NOBELPRIJS toen over het hoofd gezien, hij was in die tijd gelijktijdig op het spoor van die HI-Virus.

Het 2e patent ingereikt op 23 april 1984:
ja Duits ligt je misschien beter
Maar nog beter zou zijn niet meteen alles te geloven.

Ook die kwakkel ivm die Nobelprijs is door conspiracy-sites volledig uit de context gerukt.

Even van wiki :
"In 2008, Montagnier and his colleague Françoise Barré-Sinoussi from the Institut Pasteur were awarded the Nobel Prize in Physiology or Medicine for their work on the discovery of HIV. Harald zur Hausen also shared the Prize for his discovery that human papilloma viruses lead to cervical cancer, but Gallo was left out.[22] Gallo said that it was "a disappointment" that he was not named a co-recipient.[23] Montagnier said he was "surprised" Gallo was not recognized by the Nobel Committee: "It was important to prove that HIV was the cause of AIDS, and Gallo had a very important role in that. I'm very sorry for Robert Gallo."[22]"
&
"In awarding the Nobel Prize for Physiology or Medicine in 2008, the Nobel Committee decided not to grant Gallo the award. The rules limit the number of winners to three people, and the Committee chose to split the award to include both the discovery of HIV and the discovery of human papilloma viruses causing cervical cancer. The award was given to Montagnier (HIV), Françoise Barré-Sinoussi (HIV), and Harald zur Hausen (papilloma virus). Montagnier expressed his surprise that Gallo was passed over by the Nobel Committe"

Geen grote samenzweringen dus om hem te 'vergeten' noch een woord over het 'uitvinden'/'creëren' van het HIV/AIDS virus dus.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 00:16   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja Duits ligt je misschien beter
Maar nog beter zou zijn niet meteen alles te geloven.
Wat geloven ? Wtf ?

Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?

Citaat:
Even van wiki :
"In 2008, Montagnier and his colleague Françoise Barré-Sinoussi from the Institut Pasteur were awarded the Nobel Prize in Physiology or Medicine for their work on the discovery of HIV. Harald zur Hausen also shared the Prize for his discovery that human papilloma viruses lead to cervical cancer, but Gallo was left out.[22] Gallo said that it was "a disappointment" that he was not named a co-recipient.[23] Montagnier said he was "surprised" Gallo was not recognized by the Nobel Committee: "It was important to prove that HIV was the cause of AIDS, and Gallo had a very important role in that. I'm very sorry for Robert Gallo."[22]"
&
"In awarding the Nobel Prize for Physiology or Medicine in 2008, the Nobel Committee decided not to grant Gallo the award. The rules limit the number of winners to three people, and the Committee chose to split the award to include both the discovery of HIV and the discovery of human papilloma viruses causing cervical cancer. The award was given to Montagnier (HIV), Françoise Barré-Sinoussi (HIV), and Harald zur Hausen (papilloma virus). Montagnier expressed his surprise that Gallo was passed over by the Nobel Committe"
Ja en ? Is toch hetzelfde als de Duitse wiki-tekst.

Citaat:
Geen grote samenzweringen dus om hem te 'vergeten' noch een woord over het 'uitvinden'/'creëren' van het HIV/AIDS virus dus.
? waar heb ik dat nu beweerd ? Citeer eens die post van mij aub, heb je iets gedronken ofzo ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 00:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 08:38   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat geloven ? Wtf ?

Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?
Wat jij niet begrijpt is dat je ontdekkingen niet kan patenteren. Hij heeft dus ook niet de ontdekking van het Virus gepatenteerd, enkel bepaalde methodes die hij ontwikkeld had rond zijn ontdekking.

Gallo heeft dus niet de "ontdekking" van het AIDS virus gepatenteerd.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 13:33   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Wat jij niet begrijpt is dat je ontdekkingen niet kan patenteren. Hij heeft dus ook niet de ontdekking van het Virus gepatenteerd, enkel bepaalde methodes die hij ontwikkeld had rond zijn ontdekking.

Gallo heeft dus niet de "ontdekking" van het AIDS virus gepatenteerd.
Blijkbaar lezen jullie niet wat er staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?
Gallo heeft het dus geprobeerd en 2 patenten aangevraagd, of hij het kreeg staat in de patentaanvraag zelf, maar over die al of niet patentaanvaarding daar heb ik het nergens over !

Geeuw... wat begrijp jij niet aan disclaimed ? = GEWEIGERD
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=15
....
Citaat:
Method of continuous production of retroviruses (HTLV-III) from patients with AIDS and pre-AIDS

Inventors: Gallo; Robert C. (Bethesda, MD), Popovic; Mikulas (Bethesda, MD)
Assignee: The United States of America as represented by the Department of Health (Washington, DC)[*] Notice: The portion of the term of this patent subsequent to May 28, 2002 has been disclaimed.
Family ID: 24413413
Appl. No.: 06/602,946
Filed: April 23, 1984
(2e patent(aanvraag) zonder die opmerking
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=20
...
Citaat:
Serological detection of antibodies to HTLV-III in sera of patients with AIDS and pre-AIDS conditions

Inventors: Gallo; Robert C. (Bethesda, MD), Popovic; Mikulas (Bethesda, MD), Sarngadharan; Mangalasseril G. (Vienna, VA)
Assignee: The United States of America as represented by the Secretary of the (Washington, DC)
Family ID: 24413407
Appl. No.: 06/602,945
Filed: April 23, 1984
Idd rond zijn ontdekking en zijn methode. Waar schreef ik jouw valse bewering ? Citeer eens.

Weet je wat in ´t vervolg zoek je zelf het patent op, of ben je daar wat te lui voor dat te googlen ? Blijkbaar wel, en lezen wat ik citeerde doe je blijkbaar ook niet.

In ´t vervolg ga ik weer vette kleuren gebruiken, want ze gebruiken hun zintuigen niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 14:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:47   #26
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd rond zijn ontdekking en zijn methode. Waar schreef ik jouw valse bewering ? Citeer eens.
Bij deze:

Citaat:
Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?
En je hebt dat zelf in een van je andere posts herhaald, je leest dus niet eens je eigen schrijfsels voor je ze kwoot...

Je beweert dus hier inderdaad, zwart op wit, dat Gallo dus een patent aangevraagd zou hebben op het ontdekken van het HTLV-III Virus. Ik mag dus claimen dat jij dat geschreven hebt, en ben daarmee dus geen leugenaar.

Vervolgens haal je als bewijsmateriaal dit aan:

Citaat:
Method of continuous production of retroviruses (HTLV-III) from patients with AIDS and pre-AIDS
Of wel. "method voor de continue productie van retro virusen uit van patienten met AIDS en pre-AIDS".

Niks "ontdekking van AIDS" dus.

Dus ofwel is je Engels belabberd, of wel ben je van kwade wil.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:33   #27
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het verbaasd me niet. Wanneer brak het aids virus uit? Ergens in de 80er jaren? Mijn ex een wetenschappelijk medewerkster bij een grote dito uitgeverij beweerde dat het een aangemaakt virus was en dat het tegelijkertijd uitbrak in de VS en België. Het zou de moeite waard zijn om het hele gebeuren eens goed na te gaan. Maar als er ellende in de wereld is is het meestal de VS of Afrika. Beide 3e wereld landen.
Ze werd toch hopelijk op staande voet ontslagen ?
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:46   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bij deze:

En je hebt dat zelf in een van je andere posts herhaald, je leest dus niet eens je eigen schrijfsels voor je ze kwoot...

Je beweert dus hier inderdaad, zwart op wit, dat Gallo dus een patent aangevraagd zou hebben op het ontdekken van het HTLV-III Virus. Ik mag dus claimen dat jij dat geschreven hebt, en ben daarmee dus geen leugenaar.
Heeft Gallo het patent nu ingereikt of niet. JA.
Ik heb 2 AANVRAGEN van 2 patents geciteerd.

Of hij het patent nu gekregen heeft of niet interesseert me GEEN BAL !

Citaat:
Niks "ontdekking van AIDS" dus.
Dat beweer ik nergens.

Gallo heeft een bepaalde methode om de antilichamen of antistoffen te detecteren ontdekt, als men die antilichamen heeft krijgt men AIDS.

Vertaal eens voor mij:

Citaat:
We claim:

1. A method for the detection of antibodies which specifically bind to antigenic sites of the Human T-cell Leukemia Virus-III (HTLV-III) virion in samples of the body fluids of patients with Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) or risk of AIDS (pre-AIDS)
Ook die 2e patentaanvraag is geweigerd:
http://www.sciencefictions.net/pdfdo...t_09.17.87.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2014 om 18:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:53   #29
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gallo heeft een bepaalde methode om de antilichamen of antistoffen te detecteren ontdekt, als men die antilichamen heeft krijgt men AIDS.
En het punt is...?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:55   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
En het punt is...?
Dat dit in de patentaanvraag staat.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 18:05   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kan je mij een link naar het bewuste patent geven?
Zoek het in ´t vervolg best zelf.

Verder nog vriendelijke groeten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:33   #32
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat geloven ? Wtf ?

Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?


Ja en ? Is toch hetzelfde als de Duitse wiki-tekst.


? waar heb ik dat nu beweerd ? Citeer eens die post van mij aub, heb je iets gedronken ofzo ?
Doe het eens rustig aan, Micele en begin eens terug van de OP en de post #13 waar je aanvankelijk op gereageerd hebt :
Citaat:
Geen nood ... dat zal ie niet doen daar het een zoveelste bullshit verhaal is.
Bij mijn weten slaat dat vermeende patent uit 1984 ook niet op het uitvinden ervan maar op het latere dispuut uit 1987 voor een testprocedure.

' t Zou nogal straf zijn ook he .. patent aanvragen en krijgen voor een virus uit te vinden die men oa aantrof uit bloedafnames van 1959 & 1960
Nu nogmaals de vraag
Heeft Gallo dat virus ontwikkeld/gecreëerd ?
Slaat het patent op de ontwikkeling/creatie ervan of op de ontdekking (HTLV-III ) van het mechanisme en de detectiemethode zoals jezelf komt te stellen ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:36   #33
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
En het punt is...?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 20:41   #34
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat dit in de patentaanvraag staat.


jaja ... er is ook niemand die ontkende dat er een patentaanvraag of aanvaarding zou geweest zijn.

Het ging erover dat uit de OP zou blijken ( volg de link ) dat de man het zou uitgevonden hebben en daar een patent op zou genomen hebben.

uit die link :
"The Man Who Created Aids : ‘Robert Gallo’

In April 1984, Dr. Robert Gallo filed a United States patent application for his invention, the HIV/AIDS Virus
"
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 21:48   #35
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ze werd toch hopelijk op staande voet ontslagen ?
Waar heb je het over? Lezen blijkt niet de sterkste kant van de Vlamingen te zijn. Een cursus Nederlands begrijpend lezen is klaarblijkelijk een dringende noodzakelijkheid.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 6 januari 2014 om 21:48.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 00:27   #36
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat dit in de patentaanvraag staat.
Ja en? Wat is er opzienbarend? Wat wisten we nog niet?

Leuk he, lappen tekst neergooien en zelf eigenlijk geen idee hebben over de inhoud.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 10:58   #37
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat beweer ik nergens.
Dit heb je dus nooit geschreven?

Citaat:
Ik heb enkel het patent opgezocht waarin duidelijk staat dat Gallo in april 1984 een patent genomen heeft op de ontdekking van het HTLV-III virus in mensen die Aids krijgen, ook zijn detectiemethode heeft hij die dag gepatenteerd. Wat begrijp je daar niet aan ?
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 16:14   #38
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Waar heb je het over? Lezen blijkt niet de sterkste kant van de Vlamingen te zijn. Een cursus Nederlands begrijpend lezen is klaarblijkelijk een dringende noodzakelijkheid.
Dat is een goeie. Je ex komt met een theorie op de proppen die ze niet kan bewijzen, ze ontkent ander wetenschappelijk onderzoek rond het HIV-virus en je verwijt mij niet te kunnen lezen terwijl er in je eigen post een joekel van een DT-fout staat.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 21:40   #39
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Verbaast had met een t moeten zijn, Correct. En zeker niet met dt. Gebeurt wel eens meer. Verder lees je niet goed. Het was niet haar theorie maar dat van de wetenschappers wiens werk zij in de juiste en leesbare vorm goot. Ook wetenschapppers maken gigantische taal- en stijlfouten. En fouten in hun formules. Waarvan ze niet weten waar ze die moeten afbreken.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be