Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2014, 08:24   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Volgens reisadviezen is ons land "levensgevaarlijk voor toeristen"

Citaat:
Wilde dieren op de baan, overstromingen, terroristische dreiging en agressieve wegpiraten... Als je de reisadviezen van andere landen mag geloven, lijkt België levensgevaarlijk voor toeristen. De VS heeft zelfs een lijst met liefst vijftig veiligheidswaarschuwingen voor ons land. Bij onze dienst Buitenlandse Zaken zijn ze verrast, schrijft Het Laatste Nieuws. "We zullen die ambassades zo snel mogelijk contacteren om deze misverstanden de wereld uit te helpen", aldus woordvoerder Hendrik Van de Velde.

"Plaats je bagage nooit in de rekken boven je hoofd op een trein in België, want dan wordt het geheid gestolen. Ga in een restaurant nooit aan de deur zitten. Want dan kunnen dieven met je spullen aan de haal gaan en meteen naar buiten stormen. Boek in dit land ook géén hotelkamer op het gelijkvloers. Inbrekers liggen hier speciaal voor op de loer. En je auto parkeer je best niet op straat. Ook hier is het risico op diefstal immers groot."

"Putten in de weg"
De lijst met Amerikaanse veiligheidswaarschuwingen voor ons land is eindeloos. Het lijkt wel alsof er op elke Belgische straathoek een dief of overvaller op de loer ligt. En ook met de auto rijden is hier volgens de Amerikanen levensgevaarlijk. "De Belgen hebben overal snelheidslimieten, maar weinigen houden zich hieraan. Dit maakt het verkeer enorm snel en moeilijk. Het land staat ook bekend om zijn vele putten in de weg, zelfs op snelwegen. Let hier goed voor op", klinkt het.

Leidingwater
De Japanners zijn het hier mee eens: "Belgen hebben niet meteen goede manieren in het verkeer. Ze rijden snel en agressief", klinkt het advies van Buitenlandse Zaken in Tokio. De dienst is ook niet helemaal gerust in onze hygiëne. "Drink best geen leidingwater in België."
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...oeristen.dhtml


Het zijn blijkbaar niet enkel de inwoners van dit land die zich onveilig voelen.

Zouden onze politici er niet beter aan doen, de problemen aan te pakken en op te lossen, in plaats van de ambassades aan te pakken.

Sommige zaken, zoals de overstromingen zijn misschien wat overdreven, maar om de opmerkingen misverstanden te noemen en ze te blijven ontkennen, is er volgens mij een beetje over.
Belgie is nu eenmaal een gevaarlijk gebied geworden om als toerist te verblijven.

In het buitenland gaan zeggen dat hun waarschuwingen overdreven zijn en tegelijk in de media verkondingen dat men moet opletten voor diefstallen op alle openbare plaatsen, lijkt mij niet direct de problemen oplossen.

Gaan verkondigen in het buitenland dat onze wegen veilig zijn en ondertussen dagelijks melden op de radio dat er opstropingen zijn door ongevallen en vreemde voorwerpen op de wegen, is volgens mij wat tegenstrijdig.

Gaan verkondigen dat er geen gevaar is voor bomaanslagen en ondertussen mensen zelfs verbieden een blikje drinken bij te hebben op evenementen uit angst voor aanslagen en orange geven als alarmniveau klopt volgens mij niet en is niet geloofwaardig.

Zouden onze politici het eindelijk gaan begrijpen dat ze dit land naar het niveau van een 3de wereldstaat aan het brengen zijn?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 08:28   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

fel overdreven.

ik neem elke dag de trein, al 17 jaar, elke dag ligt er vanalles boven in de rekken, nog nooit geweten dat er iets gestolen werd.

in sommige adviesen staat er ook blijkbaar dat er wilde dieren op de wegen kunnen voorkomen.
ok, in de Ardennen zal dat wel zo zijn, maar die kans is even groot in andere bosrijke stukken van landen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 08:49   #3
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik dat artikel vergelijk met wat ik hier kan lezen:
http://travel.state.gov/travel/cis_p.../cis_1044.html

Is mijn conclusie eerder dat men bij HLN de Engelse taal niet al te best beheerst...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:04   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als ik dat artikel vergelijk met wat ik hier kan lezen:
http://travel.state.gov/travel/cis_p.../cis_1044.html

Is mijn conclusie eerder dat men bij HLN de Engelse taal niet al te best beheerst...
opvallend:
Citaat:
Belgian law enforcement and security officials, in close cooperation with neighboring countries, maintain an effective anti-terrorism effort and a welcoming environment for tourism and business.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:26   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
fel overdreven.

ik neem elke dag de trein, al 17 jaar, elke dag ligt er vanalles boven in de rekken, nog nooit geweten dat er iets gestolen werd.

in sommige adviesen staat er ook blijkbaar dat er wilde dieren op de wegen kunnen voorkomen.
ok, in de Ardennen zal dat wel zo zijn, maar die kans is even groot in andere bosrijke stukken van landen.
Reisadviezen zijn altijd overdreven.
Zij geven aan wat er allemaal mogelijk is als tegenslag die je kan tegenkomen in een gebied.

En het is niet de eerste keer dan de radio meldingen maakt van loslopende honden op de Vlaamse snelwegen. En dit niet direct in bosrijke gebieden, maar in stedelijke gebieden.

Reisadviezen word trouwens gebaseerd op gegevens die men uit de media haalt, wat de overheden verkondigen, klachten die men neerlegt bij de ambassades en ondervindingen van ter plaatse aanwezig zijn overheidspersoneel.

Dit wil dus zeggen;

dat als er een ambassadeur is die dagelijks over een weg moet rijden vol putten, dat land in zijn reisadvies heeft staan dat de Belgische wegen gevaarlijke putten hebben.

dat als de politie in de media waarschuwd voor bomaanslagen tijdens het vuurwerk in verschillende steden, Belgie een grote terreurbedreiging heeft.

dat als DOVO, wekelijks moet uitrukken om verdachte pakjes op te ruimen, er een groot gevaar voor bomaanslag is.

dat als er wekelijks in de media meldingen worden gemaakt van diefstallen en agressie op het openbaar vervoer, het gevaarlijk is om het openbaar vervoer te gebruiken.

als er om de maand iemand met een vuurwapen word overvallen, dit een rovershol is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 09:46   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Reisadviezen zijn altijd overdreven.
Zij geven aan wat er allemaal mogelijk is als tegenslag die je kan tegenkomen in een gebied.
Klopt, over reizen in Guatemala ga je ook nooit een goed woord lezen op die websites, terwijl dat best te doen is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 10:11   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Klopt, over reizen in Guatemala ga je ook nooit een goed woord lezen op die websites, terwijl dat best te doen is.
Laten we even een Belgisch reisadvies voor de VS er bij halen.

Citaat:
West-Nijlvirus

De epidemie van het West-Nijlvirus (WN) neemt de voorbije weken steeds meer uitbreiding. In het bijzonder de staten Colorado en Zuid-Dakota worden getroffen, maar er werden ook gevallen vastgesteld in een twintigtal andere staten waaronder Texas en Maryland. Dit virus, waartegen geen enkel middel bestaat, wordt door muggen doorgegeven aan mensen. De Amerikaanse sanitaire overheden raden iedereen aan om voorzorgen te nemen zoals:
1. Lange broeken en mouwen dragen;
2. Uitwendige muggenwerende producten aanbrengen;
3. Vermijden buiten te komen bij zonsopgang en –ondergang, wanneer de muggen het actiefst zijn;
4. Stilstaand water vermijden (bloembakken, plonsbaden voor kinderen, …).
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dien...gde_staten.jsp

De zuidelijke staten van de VS worden dus afgeraken om medische reden te bezoeken.
Als je het toch doet, draag dan dichte kledij en geen bikini, ook al ben je in gebieden waar vooral waterpret te beleven valt en de temperaturen vrij hoog kunnen liggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 12:38   #8
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik neem elke dag de trein, al 17 jaar, elke dag ligt er vanalles boven in de rekken, nog nooit geweten dat er iets gestolen werd.
Uit de rekken boven de zitplaatsen wordt inderdaad zelden wat gestolen. Het probleem is met de bagagerekken aan het einde van het rijtuig, naast de deuren, zoals je die bijvoorbeeld in een TGV vindt. Vooral in Brussel Zuid zijn bendes actief die een graag een paar seconden voor de deuren sluiten en de trein vertrekt daar nog snel een paar koffers uit graaien. (Is bekenden van mij overkomen).
Mijn oplossing is gewoon een eenvoudige staalkabel met een hangslot...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 05:20   #9
ouwe knar
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2013
Berichten: 1.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
fel overdreven.

ik neem elke dag de trein, al 17 jaar, elke dag ligt er vanalles boven in de rekken, nog nooit geweten dat er iets gestolen werd.

in sommige adviesen staat er ook blijkbaar dat er wilde dieren op de wegen kunnen voorkomen.
ok, in de Ardennen zal dat wel zo zijn, maar die kans is even groot in andere bosrijke stukken van landen.
jij leeft al jaren in belgistan zonder vermoord te worden ,dus volgens jou logica gebeuren er geen moorden in belgistan ,of hoe eenvoudig het soms kan zijn
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be