Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bram Boriau (Animo; sp-a jongeren) (forumsessie van 18 aug t.e.m. 24 aug) Voorzitter Animo

 
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 11:57   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Op komeet "Healy" zeker.
Het staat u vrij om het niet te geloven, ja.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 23 augustus 2008, 14:14   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het voorspelbare antwoord zal zijn: de werkgelegenheid. Welk werk en welke gevolgen doen er niet toe.
in elk geval, mijn zoon achter 3 weken werken in de quick, heeft een vorm van degout voor het type McDo-Quick gedoe, hij gaat dan nog liever naar een frietkot...
brother paul is offline  
Oud 23 augustus 2008, 15:34   #63
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik neem aan dat SP.a initiatieven ondersteund zodat boeren in andere landen een meer leefbare prijs krijgen voor hun goederen. Waarom voert SP.a/Animo dan geen actie tegen de aanwezigheid van multinationals zoals Mc Donalds, of zoals recent geopend, Starbucks? Ze zijn in het verleden genoeg bekritiseerd vanwege ecologische schade, vanwege het niet naleven van arbeidswetten en andere dingen van die aard.

Of is het hipper en populairder om jezelf te profileren als de organisatie voor het vrouwelijk orgasme?
Steek een hamburger in je kut, en GENIET !
piraat is offline  
Oud 23 augustus 2008, 15:37   #64
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Empirisch onderzoek toont zelfs aan dat Mc Donalds een van de sterkste krachten is achter het verbeteren van de omstandigheden in slachthuizen & dergelijke.

Ze doen dit echter niet omdat ze van dieren houden, maar om concurrenten buiten spel te zetten.
Waarom ze het doen interresseert mij niet, zolang ALS ze het doen.
Als een verkrachter / moordenaar u aanvalt, en de politie komt er tussen, denkt u dat die u komen helpen omdat ze u graag zien ? Niet moeilijk doen , hé ! als het goed is moet je het ook zeggen.
piraat is offline  
Oud 23 augustus 2008, 15:41   #65
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als ik protestmarchen zie van anti-globalisten zie ik steevast geprotesteer richting Mc Donalds. Ik heb ze nog nooit weten te protesteren tegen Microsoft of Dell of Nike of Coca Cola of Apple.
En omdat u daar geen weet van hebt, is dat dus nog nooit gebeurd ? Ik denk dat er wel meer dingen zijn waarvan u niet op de hoogte bent.
piraat is offline  
Oud 23 augustus 2008, 15:50   #66
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Misschien het feit dat ze misschien wel het best gemarketeerde en populairste restaurant op wereldvlak zijn? Dat ze op die manier miljarden dollars verdienen? Dat ze werk bieden aan honderdduizenden mensen?
Dat ze over heel de wereld met hormonen en antibiotica opgespoten vlees verkopen, en veel andere vieze rommel ? Dat ze over de hele wereld arme mensen onderbetalen en uitbuiten ? En het gifmengsel Coca cola helpen verspreidden ? Echt iets om fier over te zijn...Fier zijn dat je miljarden verdient met mensen vet te mesten zoals varkens. Waarschijnlijk hebben ze ook aandelen in de pharma-industrie, die middelen om te vermageren verkoopt, en in de privé-klinieken waar men uw overtollig ziek vet wegzuigt tegen klinkende munt. En in de mode wereld zullen ze ook wel investeren, van daar komt het briljante idee om de mensen wijs te maken dat ze graatmager moeten zijn om er mooi en aantrekkellijk uit te zien.
Slim gezien, allemaal ze mogen fier zijn...
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 09:06   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Dat ze over heel de wereld met hormonen en antibiotica opgespoten vlees verkopen, en veel andere vieze rommel ? Dat ze over de hele wereld arme mensen onderbetalen en uitbuiten ? En het gifmengsel Coca cola helpen verspreidden ? Echt iets om fier over te zijn...Fier zijn dat je miljarden verdient met mensen vet te mesten zoals varkens. Waarschijnlijk hebben ze ook aandelen in de pharma-industrie, die middelen om te vermageren verkoopt, en in de privé-klinieken waar men uw overtollig ziek vet wegzuigt tegen klinkende munt. En in de mode wereld zullen ze ook wel investeren, van daar komt het briljante idee om de mensen wijs te maken dat ze graatmager moeten zijn om er mooi en aantrekkellijk uit te zien.
Slim gezien, allemaal ze mogen fier zijn...
Wat een leuke paranoia theorien... Ze verkopen dikmakers en investeren ondertussen in de vermageringsindustrie....

Volgens mij kopen de mensen gewoon cola en al de equivalenten, maar ook netzogoed stella-bud bier omdat het lekker is, een produkt is die een bepaald kwaliteitsniveau haalt en overal beschikbaar is, omdat de firma een competitief schaalvoordeel heeft die weinig nog kunnen evenaren. IN het geval van Cola, zie ik weinig dingen die onethisch zijn... Want een geautomatiseerde productie is niet in een lageloonland, en hun distributie gebeurt in de locale zone's met locale arbeiders.
Je kunt nog discuteren over de grondstoffen (vb suiker) . Maar als ze die kopen aan marktprijzen, dan hebben ze precies dezelfde prijs als iedereen, je zou mogen veronderstellen dat ook dit weer grote groepen zijn die dit produceren, dus ook daar zal het wel efficient verlopen.
ER zal eerder een slechte machtsverhouding uistralen van de suikerproducent naar de kleine boer... Omdat de boer onmogelijk vertikaal (of cooperatief) kan integreren in de suikerraffinage... Maar of dat het gevolg is van globalisering ??? Dat denk ik nu net niet. Er zijn teveel alternatieve producenten om te stellen dat er iemand een globaal monopolie heeft.

Je mag natuurlijk altijd het idee steunen, dat gezondheidseconomisch geredeneerd de suiker in de voeding moet belast worden met 100% BTW. Dus 30%suiker = 30% btw

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 augustus 2008 om 09:09.
brother paul is offline  
Oud 24 augustus 2008, 09:20   #68
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard Lekker vergif, en duur tegengif

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat een leuke paranoia theorien... Ze verkopen dikmakers en investeren ondertussen in de vermageringsindustrie....

Volgens mij kopen de mensen gewoon cola en al de equivalenten, maar ook netzogoed stella-bud bier omdat het lekker is, een produkt is die een bepaald kwaliteitsniveau haalt en overal beschikbaar is, omdat de firma een competitief schaalvoordeel heeft die weinig nog kunnen evenaren. IN het geval van Cola, zie ik weinig dingen die onethisch zijn... Want een geautomatiseerde productie is niet in een lageloonland, en hun distributie gebeurt in de locale zone's met locale arbeiders.Je kunt nog discuteren over de grondstoffen (vb suiker) . Maar als ze die kopen aan marktprijzen, dan hebben ze precies dezelfde prijs als iedereen, je zou mogen veronderstellen dat ook dit weer grote groepen zijn die dit produceren, dus ook daar zal het wel efficient verlopen.
ER zal eerder een slechte machtsverhouding uistralen van de suikerproducent naar de kleine boer... Omdat de boer onmogelijk vertikaal (of cooperatief) kan integreren in de suikerraffinage... Maar of dat het gevolg is van globalisering ??? Dat denk ik nu net niet. Er zijn teveel alternatieve producenten om te stellen dat er iemand een globaal monopolie heeft.

Je mag natuurlijk altijd het idee steunen, dat gezondheidseconomisch geredeneerd de suiker in de voeding moet belast worden met 100% BTW. Dus 30%suiker = 30% btw
Ah, u vind dat paranoïa, het idee om zowel dikmakers als vermageringspillen en dergelijke te verkopen. Het gif , en het tegengif. Dat is een strategie zo oud als de straat anders.
En wat CocaCola betreft, niet zo lang terug zag ik een reportage over een Afrikaanse stad, waar een CocaCola fabriek stond, die hebben daar al het grondwater vervuild, dat is ondrinkbaar nu. En dus moeten de bewoners van die stad flessenwater kopen...Of Cola, want die hebben ze goedkoper als flessenwater. Dus drinkt iedereen Cola in die stad Noodgedwongen !
Cola produceert trouwens zelf suiker, wéér in arme landen, en onderbetaalt den arbeider vanzelfsprekend.

Laatst gewijzigd door piraat : 24 augustus 2008 om 09:22.
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 10:35   #69
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
En omdat u daar geen weet van hebt, is dat dus nog nooit gebeurd ? Ik denk dat er wel meer dingen zijn waarvan u niet op de hoogte bent.
En jij bent uiteraard overal van op de hoogte, kent de strategieën van alle multinationals, en bent hier op deze aardkluit neergepoot om anderen daarover te informeren?
Sfax is offline  
Oud 24 augustus 2008, 15:15   #70
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En jij bent uiteraard overal van op de hoogte, kent de strategieën van alle multinationals, en bent hier op deze aardkluit neergepoot om anderen daarover te informeren?
Nee, ik weet natuurlijk NIET alles. Het weinige dat het publiek te weten komt is dan ook al ruimschoots genoeg om zeer goed op te letten met deze internationale misdadigersbendes (lees multinationals), die legale handel drijven met illegale middelen .
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 15:33   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ah, u vind dat paranoïa, het idee om zowel dikmakers als vermageringspillen en dergelijke te verkopen. Het gif , en het tegengif. Dat is een strategie zo oud als de straat anders.
En wat CocaCola betreft, niet zo lang terug zag ik een reportage over een Afrikaanse stad, waar een CocaCola fabriek stond, die hebben daar al het grondwater vervuild, dat is ondrinkbaar nu. En dus moeten de bewoners van die stad flessenwater kopen...Of Cola, want die hebben ze goedkoper als flessenwater. Dus drinkt iedereen Cola in die stad Noodgedwongen !
Cola produceert trouwens zelf suiker, wéér in arme landen, en onderbetaalt den arbeider vanzelfsprekend.
Beste


welke vermageringspilletjes zijn dat, want vermageren is ook een van mijn hobbies, en ik drink altijd water van den aldi.
brother paul is offline  
Oud 24 augustus 2008, 15:37   #72
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
In China wordt ook niemand gedwongen om voor Mc Donalds te gaan werken.
Ja, en ?
Savatage is offline  
Oud 24 augustus 2008, 16:30   #73
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Nee, ik weet natuurlijk NIET alles. Het weinige dat het publiek te weten komt is dan ook al ruimschoots genoeg om zeer goed op te letten met deze internationale misdadigersbendes (lees multinationals), die legale handel drijven met illegale middelen .

Misschien moet je eens proberen te gaan werken voor dergelijke multinationals; 't zou je ogen open doen.
Sfax is offline  
Oud 24 augustus 2008, 17:21   #74
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Misschien moet je eens proberen te gaan werken voor dergelijke multinationals; 't zou je ogen open doen.
Werk jij voor zo een bedrijf ? Ik heb wel studenten gekend die bij MacDonald gewerkt hebben. Slecht betaald, en slecht uurrooster ( 2 x 2uur in de dag). Eén van hen was voor hij daar ging werken groot liefhebber van hamburgers, daarna moest hij er niet meer van weten. Hij vertelde me ondermeer dat de "steacks" die ze tussen uw broodje smeren groen zijn als ze bevroren te bakken gelegd worden.
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 17:28   #75
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Werk jij voor zo een bedrijf ? Ik heb wel studenten gekend die bij MacDonald gewerkt hebben. Slecht betaald, en slecht uurrooster ( 2 x 2uur in de dag). Eén van hen was voor hij daar ging werken groot liefhebber van hamburgers, daarna moest hij er niet meer van weten. Hij vertelde me ondermeer dat de "steacks" die ze tussen uw broodje smeren groen zijn als ze bevroren te bakken gelegd worden.
Ik werk voor een multinational ja, en ik zit hoog genoeg in de organisatie om een zicht te hebben op de strategie ervan. Die wijkt toch wel betrekkelijk af van wat jij voor realiteit schijnt te houden.
Vandaar, ga er eens voor werken.
Sfax is offline  
Oud 24 augustus 2008, 18:01   #76
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik werk voor een multinational ja, en ik zit hoog genoeg in de organisatie om een zicht te hebben op de strategie ervan. Die wijkt toch wel betrekkelijk af van wat jij voor realiteit schijnt te houden.
Vandaar, ga er eens voor werken.
Als u hoog in de hiërarchie zit zult u wel een beetje bevooroordeeld zijn, nee ? Ik verwacht van u niet dat u uw broodheren gaat zwart maken, maar denk er het mijne van.
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 18:18   #77
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als u hoog in de hiërarchie zit zult u wel een beetje bevooroordeeld zijn, nee ? Ik verwacht van u niet dat u uw broodheren gaat zwart maken, maar denk er het mijne van.
Ach ja, hoe kon ik ook, als je daar zit,kan je het helemaal niet weten!
Jij weet het uiteraard wel
Sfax is offline  
Oud 24 augustus 2008, 21:27   #78
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Werk jij voor zo een bedrijf ? Ik heb wel studenten gekend die bij MacDonald gewerkt hebben. Slecht betaald, en slecht uurrooster ( 2 x 2uur in de dag). Eén van hen was voor hij daar ging werken groot liefhebber van hamburgers, daarna moest hij er niet meer van weten. Hij vertelde me ondermeer dat de "steacks" die ze tussen uw broodje smeren groen zijn als ze bevroren te bakken gelegd worden.
Wat een hoop gezever bij elkaar. Ik heb een paar jaar terug nog als jobstudent in de keuken van een Quick restaurant gewerkt, en ik kan je garanderen dat de hyghiëne voorschriften daar tot in de puntjes werden nageleefd. Om het uur je handen wassen, alles wat op de grond viel moest onmiddellijk worden weggegooid, elke hamburger die langer dan 2 uur voorverpakt op die schijf lag moest worden weggegooid, het afval moest precies gesorteerd worden, ... Al die spookverhalen over Mc Donalds en Quick zijn echt bij de haren getrokken. Een vriendin van me werkte rond dezelfde tijd voor een chiquer restaurant en daar ging het er volgens haar pas onhyghiënisch aan toe.
Savatage is offline  
Oud 24 augustus 2008, 21:55   #79
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach ja, hoe kon ik ook, als je daar zit,kan je het helemaal niet weten!
Jij weet het uiteraard wel
Dat is niet wat ik bedoel: ik denk dat u wel weet wat voor onregelmatigheden daar gebeuren, wat voor een gewetenloze mensen er wel in het bestuur zitten, die enkel en alleen in cijfers en profijt denken, maar dat u dat niet WIL toegeven.
piraat is offline  
Oud 24 augustus 2008, 22:09   #80
piraat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 2.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een hoop gezever bij elkaar. Ik heb een paar jaar terug nog als jobstudent in de keuken van een Quick restaurant gewerkt, en ik kan je garanderen dat de hyghiëne voorschriften daar tot in de puntjes werden nageleefd. Om het uur je handen wassen, alles wat op de grond viel moest onmiddellijk worden weggegooid, elke hamburger die langer dan 2 uur voorverpakt op die schijf lag moest worden weggegooid, het afval moest precies gesorteerd worden, ... Al die spookverhalen over Mc Donalds en Quick zijn echt bij de haren getrokken. Een vriendin van me werkte rond dezelfde tijd voor een chiquer restaurant en daar ging het er volgens haar pas onhyghiënisch aan toe.
Proper verpakt , en goed smakend vergif dus ? Doet mij denken aan rattenvergif, die beestjes lusten dat ook graag, er is vanalles in wat hen aantrekt. Maar ze gaan er wél kapot van, net als de junkfood-maniakken.
piraat is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be