Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2018, 08:58   #101
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Politiek is geen rechtbankenmaterie.

Politiek is perceptie. Overal en altijd.
en daarmee is alles gezegd, en het ballonnetje van CS en racisme ook doorprikt als argument.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 09:01   #102
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en daarmee is alles gezegd, en het ballonnetje van CS en racisme ook doorprikt als argument.
Als je de perceptie hebt van racisme, is dat politiek gezien dat je racist bent.

Sorry, maar dat is de realiteit. Die posts van Forza Ninove Guy laten weinig tot de verbeelding over.

Rechtbanken hebben hier geen uitstaans mee. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 09:07   #103
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je de perceptie hebt van racisme, is dat politiek gezien dat je racist bent.

Sorry, maar dat is de realiteit. Die posts van Forza Ninove Guy laten weinig tot de verbeelding over.

Rechtbanken hebben hier geen uitstaans mee. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck
als je dat met enige autoriteit en respect voor basiswaarden als vrije meningsuiting en democratie wil volhouden, dan moet je dat eerst door een rechtbank laten toetsen. als je dat niet doet, ben je rechter en partij en knibbel je aan democratische keuzevrijheden op je eigen initiatief, los van een wettelijke toets ... dan gaan we naar democratie op zijn oostbloks ... in de DDR hielden ze ook om de paar jaar verkiezingen immers en zij noemden zichzelf ook Democratisch ...

it is not because it dresses like a democrat, talks like a democrat and dances like a democrat, that it really is a democrat. duck of niet.


kei 'cool' zo wat Vlengels achterop!

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 oktober 2018 om 09:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:07   #104
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vraag het aan Forza Ninove. De baas daarvan kan zijn burgemeester dromen opbergen omdat hij zijn racistische neigingen niet kan controleren.
Inderdaad, dat van die rijstpap en die Chinezen dat hij zei, dat kon echt niet!

Goed dat racisme tegen aziaten nog altijd zo duidelijk aangekaard wordt in de krantenkoppen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:14   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als je dat met enige autoriteit en respect voor basiswaarden als vrije meningsuiting en democratie wil volhouden, dan moet je dat eerst door een rechtbank laten toetsen. als je dat niet doet, ben je rechter en partij en knibbel je aan democratische keuzevrijheden op je eigen initiatief, los van een wettelijke toets ... dan gaan we naar democratie op zijn oostbloks ... in de DDR hielden ze ook om de paar jaar verkiezingen immers en zij noemden zichzelf ook Democratisch ...

it is not because it dresses like a democrat, talks like a democrat and dances like a democrat, that it really is a democrat. duck of niet.


kei 'cool' zo wat Vlengels achterop!
Kortom je kronkelt je in alle bochten om een ordinaire racist burgemeester te maken.

Niemand is verplicht hem burgemeester te maken. De kiezers van de NVA hebben NIET voor deze racist gestemd. Waarom moeten hun zetels misbruikt worden om die gast burgemeester te maken ?

Hij had maar een absolute meerderheid moeten halen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:44   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom je kronkelt je in alle bochten om een ordinaire racist burgemeester te maken.

Niemand is verplicht hem burgemeester te maken. De kiezers van de NVA hebben NIET voor deze racist gestemd. Waarom moeten hun zetels misbruikt worden om die gast burgemeester te maken ?

Hij had maar een absolute meerderheid moeten halen.
U kent die mensen persoonlijk?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:51   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U kent die mensen persoonlijk?
Als ze wel voor hem hadden gestemd, hadden ze op hem gestemd.

Slimmeke.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 12:53   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze wel voor hem hadden gestemd, hadden ze op hem gestemd.

Slimmeke.
Bewijs dat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 13:05   #109
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom je kronkelt je in alle bochten om een ordinaire racist burgemeester te maken.

Niemand is verplicht hem burgemeester te maken. De kiezers van de NVA hebben NIET voor deze racist gestemd. Waarom moeten hun zetels misbruikt worden om die gast burgemeester te maken ?

Hij had maar een absolute meerderheid moeten halen.
Flauw argument om een partij met 40% van de stemmen op voorhand uit te sluiten. Die N-VA-kiezers hebben ook zeker niet voor CD&V en co. gekozen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 18:08   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Globaal gezien is het +- 10% in Vlaanderen wat betreft het stemgedrag; wat neerkomt op een 1 op de 10; welnu, zowel een vroegere buurvrouw als m'n huidige onderbuurman zijn VB signatuur alsook een goede 3 op 4 van m'n ex-collega's in de supermarkt waar ik werkte. Allemaal in het Antwerpse...

Best veelzeggend eigenlijk, maar wat ik me afvraag is: 'waarom moet dat überhaupt op mij vallen; ik bedoel: 'waarom niet die 9 vd 10 ipv van nét die 10% dus...' als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Nu, op dit forum valt het % sowieso hoger uit vermits het politiek gericht is, maar irl verwacht ik toch dat de 'berekening' in deze anders uit zou vallen. Maw, ik ben helemaal niet opgezet met het feit dat ik willens nillens met dat soort mensen geconfronteerd word in m'n directe omgeving (terwijl ze electoraal gezien dus slechts een minderheid vormen.)

Tja, ik ben nu eenmaal links en zeker geen crypto fascist, would be racist; maar vind het cru dat ik ze precies schijn aan te trekken. Ik bedoel: ik had veel liever andere linksen in m'n nabije omgeving gehad, of tenminste geen pro VB, N-VA...

Discuss please, thanks.
Ze zijn in ieder geval gemakkelijk te herkennen, als dat een troost mag zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 18:26   #111
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom je kronkelt je in alle bochten om een ordinaire racist burgemeester te maken.

Niemand is verplicht hem burgemeester te maken. De kiezers van de NVA hebben NIET voor deze racist gestemd. Waarom moeten hun zetels misbruikt worden om die gast burgemeester te maken ?

Hij had maar een absolute meerderheid moeten halen.
Ik zal me tot één zin beperken, want anders lijk je het niet te snappen : als er sprake is van racisme is dit een zaak voor het gerecht!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 20:43   #112
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Globaal gezien is het +- 10% in Vlaanderen wat betreft het stemgedrag; wat neerkomt op een 1 op de 10; welnu, zowel een vroegere buurvrouw als m'n huidige onderbuurman zijn VB signatuur alsook een goede 3 op 4 van m'n ex-collega's in de supermarkt waar ik werkte. Allemaal in het Antwerpse...

Best veelzeggend eigenlijk, maar wat ik me afvraag is: 'waarom moet dat überhaupt op mij vallen; ik bedoel: 'waarom niet die 9 vd 10 ipv van nét die 10% dus...' als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Nu, op dit forum valt het % sowieso hoger uit vermits het politiek gericht is, maar irl verwacht ik toch dat de 'berekening' in deze anders uit zou vallen. Maw, ik ben helemaal niet opgezet met het feit dat ik willens nillens met dat soort mensen geconfronteerd word in m'n directe omgeving (terwijl ze electoraal gezien dus slechts een minderheid vormen.)

Tja, ik ben nu eenmaal links en zeker geen crypto fascist, would be racist; maar vind het cru dat ik ze precies schijn aan te trekken. Ik bedoel: ik had veel liever andere linksen in m'n nabije omgeving gehad, of tenminste geen pro VB, N-VA...

Discuss please, thanks.
Let maar op dat die VB-ers van u geen babi pangang maken, daar mag al een streepje vet aanhangen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 21:06   #113
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik zal me tot één zin beperken, want anders lijk je het niet te snappen : als er sprake is van racisme is dit een zaak voor het gerecht!!
Waarom dat ?

Mogen kiezers en mandatarrisen dan niet vrij kiezen met wie ze een coalitie vormen ?

Of moeten die NVA'ers gedwongen worden "omdat de andere zo gewonnen heeft" ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 21:07   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Let maar op dat die VB-ers van u geen babi pangang maken, daar mag al een streepje vet aanhangen.
Aangezien het VB nogal een A2 for life club is, mag ze blij zijn als die VB'er kan koken en een recept volgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2018, 21:43   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kortom je gaat een tripartite forceren.

Leuk.
Dan moet dat maar. Het kan ertoe bijdragen dat ze bij de N-VA misschien eens over bepaalde prioriteiten beginnen na te denken. Misschien dat er onder de N-VA'ers weer eens gedacht wordt aan het oude godsvrede dat indertijd zo sterk verkondigd werd in de Vlaamse Beweging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 06:24   #116
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Ge moet eens het betoog van een linkse nemen en elke keer er "racist" staat dit vervangen door "neger" en zeggen dat het van een VB'er komt en dan tonen aan een linkse en zijn opinie vragen over die persoon.

Politiek is perceptie.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 06:30   #117
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom dat ?

Mogen kiezers en mandatarrisen dan niet vrij kiezen met wie ze een coalitie vormen ?

Of moeten die NVA'ers gedwongen worden "omdat de andere zo gewonnen heeft" ?
uiteraard, maar u begrijpt toch wel dat het verwijt racisme zonder dat dit ook gerechterlijk hard gemaakt wordt gewoon uitsluiting is?

het doet heel hard denken aan de DDR ... die noemde zich ook democratisch.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2018, 09:12   #118
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.857
Standaard

Overal waar ons Bemmeke gaat langs hare wegen,komt ze VB-ers tegen.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be