Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2003, 13:52   #41
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Euthanasie en abortus leiden helemaal niet tot een bevolkingsafname. En dan nog, zo erg dat er eens wat minder mensen zouden rondlopen. Abortus: als je weet hebt van een héél zwaar gehandicapt kind, ik zou er gewoonniet aan twijfelen, want dat zou een ware ramp zijn voor zowel de naasten als het kind zelf. Euthanasie: als je nu tiert van de pijn of je toestand is uitzichtloos of je hebt voortdurende pijnen; waarom dan nog verder leven als het toch allemaal geen zin meer heeft. En euthanasie is niet gelijk aan zelfmoord: wie zelfmoordgedachten heeft zal zich zo een kogel door de kop schieten (sorry voor het taalgebruik) of iets anders, en zal daar geen euthanasie voor nodig hebben ah ja ze hebben geen pijnen en zijn niet lichamelijk ziek hé.

Ieder beslist over zijn eigen leven en daar heeft niets of niemand iets aan te tornen.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2003, 15:35   #42
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Ik zie euthanasie als zelfmoord! Het moment waarop mensen zelf niet meer instaat zijn om zelfmoord te plegen en het dus aan derden moeten vragen, daarom vind ik het ook noodzakelijk dat dit wettelijk kan gebeuren!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be