Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2018, 06:13   #81
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn buurvrouw aan de overkant nadert de 80, is weduwe, maar trekt nog goed haar plan.

Ze vraagt al wel een flink aantal jaren een tuinman om het gras te komen afrijden.

Met een minimumloon zoals de sossen-vakboungd dat nu voorstelt, hoeveel zou ze moeten betalen aan een ongeschoolde arbeider, voor een uur werk per week (vervoer maaisel naar het afvalpark inbegrepen)?
manmanman, dat (over)buren met een decadent dik pensioen en vele jaren te vroeg gestopt zoiets niet gratis doen voor een buurvrouwke ... waar is de wereld naartoe ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:16   #82
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
ABVV eist minimumloon van 2.300 euro per maand



Was het nu de 1Mei 'viering' of was het 1 April.
Notionele Rudi.

ik dacht dat hij met pensioen gegaan was?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 06:53   #83
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Die 2300€ is eigenlijk nog enkele honderden € te weinig.
Hoe gaan we, de werkenden, anders voldoende kunnen afdragen om al die nieuwkomers eten en onderdak te geven?

"Ook in 2017 ging de massa-immigratie in België onverminderd door: maar liefst 130.000 nieuwe vreemdelingen stroomden binnen, meer dan ooit in de jaren van Di Rupo."

bron :
https://re-act.be/2018/05/02/massa-i...t-in-kortrijk/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:45   #84
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar, hoeveel hoger is dat eigenlijk dan een werkloosheidsuitkering van iemand dat de weg in die materie kent?
Dat heb ik al van de RVA mogen ontvangen als ik binnen enkele maanden werkzoekende ga worden:

Eerste drie maanden € 1623,00
Vanaf 4e maand € 1498,00
Vanaf 7e maand € 1396,00
Vanaf 12e maand € 869,00

Zijn nettobedragen die maandelijks worden uitgekeerd. Maar indien ik binnen de 3 maanden mij voor een omscholing inschrijf dan zou ik het volledige bedrag blijven behouden zolang de omscholing loopt. Ook al moet ik maanden wachten voor de omscholing start. Ik moet nog eens informeren wat ze zoals hebben om te gaan volgen. En wat de spelregels juist zijn
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 09:38   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Notionele Rudi.

ik dacht dat hij met pensioen gegaan was?
Ja, maar hij had die speech nog liggen in de kast, dus men dacht, ach kom, onze Rudi is populair bij de delegee's.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 09:53   #86
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Notionele Rudi.

ik dacht dat hij met pensioen gegaan was?
Nobele rudi offert zich op voor de goede zaak

zijn arbeid adelt
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:01   #87
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Nobele rudi offert zich op voor de goede zaak

zijn arbeid adelt
hij zal nog wel een factuurke gestuurd hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:03   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In welke eeuw leef jij? Dat kan ook met dienstencheques.
Hier ga je nu staan, met je klein pietje bloot:

Ik leef in de 21ste eeuw en daarom weet ik:

Citaat:
Mag er tuinonderhoud gedaan worden met dienstencheques?

Neen, dit is niet toegelaten.
Citaat:
De oprit, het tuinpad, het tuinhuis en de tuinmeubelen maken geen deel uit van de woning zodat de schoonmaak niet kan verricht worden met dienstencheques.
https://www.werk.be/online-diensten/...lde-vragen#5-1
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:05   #89
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Kan je dat zelf niet
Een kuisvrouw hebben is voor luieriken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:06   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
manmanman, dat (over)buren met een decadent dik pensioen en vele jaren te vroeg gestopt zoiets niet gratis doen voor een buurvrouwke ... waar is de wereld naartoe ?
Als haar jongste dochter het zou vragen, en zelf zou meehelpen zodat we het tesamen kunnen doen: direct.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:09   #91
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als haar jongste dochter het zou vragen, en zelf zou meehelpen zodat we het tesamen kunnen doen: direct.
vind je dat nu van jezelf niet een beetje zielig Schoof?

een half uurke per week tussen van april tot november ... en ze is 80 ... ze gaat daar wsl ook geen 10 jaar meer zelfstandig wonen hé ...

waar is uw sociaal engagement naartoe ?!


die jongste dochter die werkt voltijds om uw ambtenarenpensioen te betalen, ... gij zit terwijl voltijds overbetaald op uw gat ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2018 om 10:10.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:23   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hier ga je nu staan, met je klein pietje bloot:

Ik leef in de 21ste eeuw en daarom weet ik:




https://www.werk.be/online-diensten/...lde-vragen#5-1
Citaat:
De oprit, het tuinpad, het tuinhuis en de tuinmeubelen maken geen deel uit van de woning zodat de schoonmaak niet kan verricht worden met dienstencheques.
Als dat huis verkocht wordt dan zijn die zaken zoals de oprit/tuin en dergelijke optioneel? Of horen ze dan wel bij het huis?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:33   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als dat huis verkocht wordt dan zijn die zaken zoals de oprit/tuin en dergelijke optioneel? Of horen ze dan wel bij het huis?
Volg toch eens een beetje de actualiteit.
Dienstencheques zijn ingevoerd om zwartwerk te proberen wit/grijs te maken, en absoluut niet om scheve concurrentie te organiseren met professionelen die (te) veel belastingen betalen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:47   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volg toch eens een beetje de actualiteit.
Dienstencheques zijn ingevoerd om zwartwerk te proberen wit/grijs te maken, en absoluut niet om scheve concurrentie te organiseren met professionelen die (te) veel belastingen betalen.
Mijn IQ zal te laag zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 10:50   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn IQ zal te laag zijn.
voor het VRT en VTM journaal is dat haast een onmogelijkheid.

om het N-VA folderke na te kunnen papegaaien ook, vrees ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:57   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Laten we even tellen.
We gaan niet de volledige loonkost nemen, enkel het bruto loon.
Een bakkerij heeft 50 mensen in dienst tegen 1800€ bruto per maand = 90000€ dat het personeel bruto ontvangt.
Met het voorstel van Rudi word dat 50 * 2300€ bruto per maand = 115000€ bruto per maand.
Een verschil van 25000€ extra per maand die de werkgever zal moeten uitkeren.


Iemand zal die 25000€ per maand moeten ophoesten.
De bakker heeft dus enkele mogelijkheden, of zorgen dat zijn klanten die 25000€ per maand ophoesten, of personeel ontslagen, of verhuizen, of de boel opdoeken.

Daar de bakker reeds een paar keer de vakbonden op bezoek heeft gehad met de mededeling dat de werkdruk te hoog ligt voor zijn 50 werknemers, is het ontslagen van personeel geen optie, want dan laat de vakbond de rest in staking gaan.

De kosten doorreken naar zijn klanten blijkt ook geen optie te zijn, want ze kunnen dan goedkoper aan hun producten geraken in het buitenland. Daar zelfs het centrum van België binnen de 240 minuten te bereiken is vanaf de grens, leverd dit geen probleem voor zijn dagdagelijks verse producten.

Blijven er nog 2 mogelijkheden over, stoppen of verhuizen.
In beide gevallen is de vakbond de grote winnaar, want de plaatselijke bevolking is zijn job kwijt en mag buitenlandse producten kopen met zijn werkloosheidsuitkering.

En ja, als je op jaarbasis gaat rekenen, worden het nog grotere bedragen 25000€ * 12 = 300000€
Maar het stopt niet bij brood, ook bij de andere voedingsproducten komt dat extra loon op rekening van de verbruiker.
Ook het winkelpersoneel zijn extra loon komt op rekening van de kanten.

Met andere woorden, elke loonsverhoging is een verlaging van de koopkracht en verlies van jobs, zolang de loonlast in de wereld niet overal gelijk is.
En die loonlast kan niet poveral gelijk komen, voor de volledige Sociale zekerheid overal gelijk is.
En voor men overal met het evenredig aantal ambtenaren en politici werkt tegen dezelfde loonlast.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:10   #97
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dat heb ik al van de RVA mogen ontvangen als ik binnen enkele maanden werkzoekende ga worden:

Eerste drie maanden € 1623,00
Vanaf 4e maand € 1498,00
Vanaf 7e maand € 1396,00
Vanaf 12e maand € 869,00

Zijn nettobedragen die maandelijks worden uitgekeerd. Maar indien ik binnen de 3 maanden mij voor een omscholing inschrijf dan zou ik het volledige bedrag blijven behouden zolang de omscholing loopt. Ook al moet ik maanden wachten voor de omscholing start. Ik moet nog eens informeren wat ze zoals hebben om te gaan volgen. En wat de spelregels juist zijn
"mits toelating van de RVA"

Die jij als ingenieur niet gaat krijgen. Werk genoeg voor u. Ge zijt gewoon lui.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 16:57   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"mits toelating van de RVA"

Die jij als ingenieur niet gaat krijgen. Werk genoeg voor u. Ge zijt gewoon lui.
Het is een foute instelling te denken dat er voor alle IR's voldoende werk is over heel te land.
Een IR-scheepbouw, zal in Meeuwen weinig werk vinden binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
Een IR-landbouw zal weinig werk vinden in Brussel binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
En die 25km is zeer belangrijk, want die is dus bepalend voor de RVA, om te zeggen of er veel of weinig werk volgens je scholing in de buurt is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:37   #99
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is een foute instelling te denken dat er voor alle IR's voldoende werk is over heel te land.
Een IR-scheepbouw, zal in Meeuwen weinig werk vinden binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
Een IR-landbouw zal weinig werk vinden in Brussel binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
En die 25km is zeer belangrijk, want die is dus bepalend voor de RVA, om te zeggen of er veel of weinig werk volgens je scholing in de buurt is.
Ik werk totaal niet meer in mijn vakgebied waar ik ingenieur in ben.

Daar trekt men zich ook geen drol van aan als je solliciteert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 17:57   #100
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is een foute instelling te denken dat er voor alle IR's voldoende werk is over heel te land.
Een IR-scheepbouw, zal in Meeuwen weinig werk vinden binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
Een IR-landbouw zal weinig werk vinden in Brussel binnen een straal van 25km en zich mogen herscholen.
En die 25km is zeer belangrijk, want die is dus bepalend voor de RVA, om te zeggen of er veel of weinig werk volgens je scholing in de buurt is.
mensen met zo'n instelling mogen ze van mij verplicht broodjes laten smeren voor 1200 € netto per maand of hun dop gewoon intrekken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be