Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2018, 14:46   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Gedeeltelijk eens. Maar vrijheid van godsdienst een groot goed.
Godsdienst is een pest die al veel miserie heeft veroorzaakt doorheen de ganse geschiedenis! Godsdienstvrijheid blijkt ook door de eeuwen heen geen vrijheid maar ellende en oorlogen te hebben veroorzaakt, geen vrijheid!
Godsdienst zou iets moeten zijn dat elk mens vrij kiest en innerlijk navolgt. Daar moet op straat en elders niets van te merken zijn. Je moet kunnen naar een kerk, een moskee of whatever gaan zonder dat daar show rond hangt. Zoals je naar de bakker gaat...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 14:58   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het antwoord daarop is helemaal niet moeilijk als je rond je kijkt en leest en luistert naar de gegevens over al diegenen die niet aangepast zijn, en vooral niet aangepast willen zijn aan onze samenleving! Velen van dat soort maken het dagelijks duidelijk...
Waarom daar over komedie spelen en doen alsof we dat niet kunnen weten?
We kunnen alvast alle moslims die ons aan ons verstand willen brengen dat ze moslim zijn en dat zullen blijven terug naar moslimlanden sturen! Anders, zoals overal ter wereld waar dat soort opduikt is het niet misschien maar zeker ambras!
In de tijden waarin we nu leven klopt het al niet je voor te stellen als "moslim" of "christen" enz
Je bent Fransman, Irakees, Hottentot enz maar niet "moslim".
Dat hoeven wij niet eens te weten!
En ja, er zijn ook de Joden! Maar... indien alle moslims zich zouden gedragen als de Joden alhier was er ook geen probleem. En de Joden die hier rondlopen in hun specifieke kledij en hun krulletjes zijn niet meer dan een curiosum die niet elke dag hun eisen staan te stellen...
Ja dat kan allemaal zijn maar mijn vraag was ; wat is aangepast zijn aan onze samenleving ? Als ik het goed begrijp is iedereen aangepast aan onze samenleving behalve de moslims ? Is het dat wat je bedoelt ?

En van die Joden. Ik begrijp dat je graag navertelt wat Bart daarover zei maar ik weet zo niet dat die hier geen eisen stellen. Onverdoofd besnijden ? Onverdoofd slachten ? Joodse scholen ? Synagogen ? Kosjer eten ?

Ik vind dat je in plaats van heel die uitleg het gewoon simpel mag houden en beter zegt dat moslims van welke nationaliteit ook zich niet aanpassen aan onze samenleving terwijl gelovigen van andere godsdiensten dat wel doen.
Niks mis mee is een mening als een andere.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:02   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Godsdienst is een pest die al veel miserie heeft veroorzaakt doorheen de ganse geschiedenis! Godsdienstvrijheid blijkt ook door de eeuwen heen geen vrijheid maar ellende en oorlogen te hebben veroorzaakt, geen vrijheid!
Godsdienst zou iets moeten zijn dat elk mens vrij kiest en innerlijk navolgt. Daar moet op straat en elders niets van te merken zijn. Je moet kunnen naar een kerk, een moskee of whatever gaan zonder dat daar show rond hangt. Zoals je naar de bakker gaat...
Ja zo denk ik er ook over maar de andere helft van de wereldbevolking helemaal niet.
Net als wij vinden zij van hun kant dat zij het bij het rechte eind hebben.
Dus er zal niet veel anders opzitten dan te proberen om elkaar te respecteren en in vrede naast elkaar te leven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:03   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Godsdienst is een pest die al veel miserie heeft veroorzaakt doorheen de ganse geschiedenis! Godsdienstvrijheid blijkt ook door de eeuwen heen geen vrijheid maar ellende en oorlogen te hebben veroorzaakt, geen vrijheid!
Godsdienst zou iets moeten zijn dat elk mens vrij kiest en innerlijk navolgt. Daar moet op straat en elders niets van te merken zijn. Je moet kunnen naar een kerk, een moskee of whatever gaan zonder dat daar show rond hangt. Zoals je naar de bakker gaat...
Misschien wordt het toch tijd om de geschiedenis eens te overzien zoals die is en niet zoals u denkt dat ze is.

Wereldoorlog I? Iets met godsdienst te maken? Neen, wel miljoenen doden als gevolg. Tweede Wereldoorlog misschien? Ook niet? Weer eens miljoenen doden. En dan gaan we verder: de Napoleontische oorlogen? Neen, ook niet. Misschien dan de oorlog in Korea of Vietnam? Ook al niet. Wel, een enorm dodental.

De doden die er inderdaad zijn gevallen in bepaalde godsdienstoorlogen (die meestal trouwens niets exclusief godsdienst hadden) vallen in het niets bij al deze grote seculiere conflicten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:05   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat kan allemaal zijn maar mijn vraag was ; wat is aangepast zijn aan onze samenleving ? Als ik het goed begrijp is iedereen aangepast aan onze samenleving behalve de moslims ? Is het dat wat je bedoelt ?

En van die Joden. Ik begrijp dat je graag navertelt wat Bart daarover zei maar ik weet zo niet dat die hier geen eisen stellen. Onverdoofd besnijden ? Onverdoofd slachten ? Joodse scholen ? Synagogen ? Kosjer eten ?

Ik vind dat je in plaats van heel die uitleg het gewoon simpel mag houden en beter zegt dat moslims van welke nationaliteit ook zich niet aanpassen aan onze samenleving terwijl gelovigen van andere godsdiensten dat wel doen.
Niks mis mee is een mening als een andere.
De vraag is evenwel wat bepaalden hier nu eigenlijk bedoelen met "aanpassen aan de maatschappij". Is de orthodoxe Jood in Berchem volgens die mensen aangepast aan onze maatschappij? Is een Getuige van Jehova aangepast aan onze maatschappij? Of fixeren we ons alleen op bepaalde moslims die volgens u dezelfde mensen "niet aangepast zijn aan onze maatschappij"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:16   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is evenwel wat bepaalden hier nu eigenlijk bedoelen met "aanpassen aan de maatschappij". Is de orthodoxe Jood in Berchem volgens die mensen aangepast aan onze maatschappij? Is een Getuige van Jehova aangepast aan onze maatschappij? Of fixeren we ons alleen op bepaalde moslims die volgens u dezelfde mensen "niet aangepast zijn aan onze maatschappij"?
Net daarom stelde ik de vraag wat aangepast zijn aan onze samenleving eigenlijk inhoudt of moge betekenen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:17   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Net daarom stelde ik de vraag wat aangepast zijn aan onze samenleving eigenlijk inhoudt of moge betekenen.
In mijn ogen: handelen binnen de krijtlijnen van de wet. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 15:58   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is evenwel wat bepaalden hier nu eigenlijk bedoelen met "aanpassen aan de maatschappij". Is de orthodoxe Jood in Berchem volgens die mensen aangepast aan onze maatschappij? Is een Getuige van Jehova aangepast aan onze maatschappij? Of fixeren we ons alleen op bepaalde moslims die volgens u dezelfde mensen "niet aangepast zijn aan onze maatschappij"?
Hebben “Getuigen” ook hun sharia ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:08   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebben “Getuigen” ook hun sharia ?
Waarom? Is de islamitische bakker om de hoek soms automatisch een voorstander van de sjaria?

Mocht u het niet weten: de Getuigen wijzen ook bepaalde wetten af. Zij zijn niet te spreken over de huidige wetgeving als het om abortus, euthanasie, homo"huwelijk" e.d. gaat. Dat vinden ze allemaal heel immoreel. Zijn ze volgens u dan ook "onaangepast"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:18   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Is de islamitische bakker om de hoek soms automatisch een voorstander van de sjaria?

Mocht u het niet weten: de Getuigen wijzen ook bepaalde wetten af. Zij zijn niet te spreken over de huidige wetgeving als het om abortus, euthanasie, homo"huwelijk" e.d. gaat. Dat vinden ze allemaal heel immoreel. Zijn ze volgens u dan ook "onaangepast"?
Gij wijst toch ook bepaalde wetten af?
Het immoreel vinden is nog iets anders dan u niet aan de wet houden.
Ik heb indertijd weken met “Getuigen” gediscussieerd en zij verwezen toch altijd naar onze wetten hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:21   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom? Is de islamitische bakker om de hoek soms automatisch een voorstander van de sjaria?
Indien niet is het een afvallige.
Citaat:
Mocht u het niet weten: de Getuigen wijzen ook bepaalde wetten af. Zij zijn niet te spreken over de huidige wetgeving als het om abortus, euthanasie, homo"huwelijk" e.d. gaat. Dat vinden ze allemaal heel immoreel. Zijn ze volgens u dan ook "onaangepast"?
Ze zijn onaangepast aan de 21st eeuw, maar ze doen niet moeilijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 april 2018 om 16:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:25   #32
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn ogen: handelen binnen de krijtlijnen van de wet. Meer niet.
Ach, wetten worden te pas en te onpas geïnterpreteerd en toegepast.

Laatst gewijzigd door kwantum : 15 april 2018 om 16:25.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:30   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Indien niet is het een afvallige.

Ze zijn onaangepast aan de 21st eeuw, maar ze doen niet moeilijk.
Een Turkse vriend van mij die doet helemaal niet moeilijk. Over sharia moet je met hem niet beginnen wat voor die zever heeft hij geen tijd zegt hij.

En zeggen dat ik hier al het verwijt kreeg dat ik veralgemeen door te zeggen dat ik de doorsnee waal wat warmer vind dan de doorsnee vlaming.

Hoe moeten we hetgeen jij schrijft dan opvatten ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:32   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gij wijst toch ook bepaalde wetten af?
Het immoreel vinden is nog iets anders dan u niet aan de wet houden.
Ik heb indertijd weken met “Getuigen” gediscussieerd en zij verwezen toch altijd naar onze wetten hoor.
Natuurlijk zie ik bepaalde wetten als immoreel. Met dit alles wil ik erop wijzen dat democratie niet inhoudt dat we allemaal ja-knikkers worden, iets wat sommigen hier veronderstellen.

Abortus, euthanasie, homo"huwelijk" worden niet geaccepteerd door de Getuigen. Vraag maar eens na.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:33   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een Turkse vriend van mij die doet helemaal niet moeilijk. Over sharia moet je met hem niet beginnen wat voor die zever heeft hij geen tijd zegt hij.
Dat zal hij niet verkondingen in de moskee, tenzij het een masochist is.

Citaat:
En zeggen dat ik hier al het verwijt kreeg dat ik veralgemeen door te zeggen dat ik de doorsnee waal wat warmer vind dan de doorsnee vlaming.
Da's een veralgemening nietwaar.
Citaat:
Hoe moeten we hetgeen jij schrijft dan opvatten ?
dat mag u zelf beslissen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:33   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ach, wetten worden te pas en te onpas geïnterpreteerd en toegepast.
Hoezo?

Kijk, de wet zegt dat ik rechts moet rijden van de rijbaan. Wel, ik doe dat. Mag ik ondertussen misschien niet pleiten om links te rijden? Ja, dat mag ik. Ondertussen blijf ik evenwel rechts rijden.

Snapt u nu het verschil?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:34   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Indien niet is het een afvallige.
Jawel, ik ken er meerdere. Liberale mensen. En ook mensen van de Ahmadiyya hebben een eigen visie op de sjaria.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:35   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat zal hij niet verkondingen in de moskee, tenzij het een masochist is.


Da's een veralgemening nietwaar.

dat mag u zelf beslissen.
Als U regelmatig naar de moskee gaat kan U het natuurlijk weten. Ik geef toe ik ga daar niet dus ik weet niet of daar de sharia wordt gepredikt. Ik zal het hem eens vragen ( maar hij gaat denk ik minder naar de moskee als jij)
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:35   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ze zijn onaangepast aan de 21st eeuw, maar ze doen niet moeilijk.
Wel, als een moslim niet moeilijk doet, is er dus geen probleem. Dan mag hij ook in een djellaba rondlopen net als de orthodoxe Jood in zijn eigen kostuum. En mag ook de strenge moslim menen dat zijn vrouw achter zich moet lopen, net als de orthodoxe Jood dat ook doet.

Enzovoort.

"Niet moeilijk doen" is blijkbaar de referentie. Dus ja, laten we dit dan eens aftoetsen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2018, 16:37   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als U regelmatig naar de moskee gaat kan U het natuurlijk weten. Ik geef toe ik ga daar niet dus ik weet niet of daar de sharia wordt gepredikt. Ik zal het hem eens vragen ( maar hij gaat denk ik minder naar de moskee als jij)
Ik denk niet dat ze in de Turkse moskeeën (georchestreerd als ze zijn door de Turkse staat) veel over de invoering van de sjaria spreken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be