Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 19:02   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Aangekondigde snelheidscontroles 18/04/2018

Aangekondigde snelheidscontroles 18/04/2018

Ik hoop dat men daar dan ook even uitkijkt naar die Engelsen die maar blijven voorbijvliegen tegen snelheden op u tegen te zeggen. (Jabbeke verder door naar Calais bvb.)

Ook tal van bestelwagens met de meest exotische nummerplaten blijven voorbijvliegen.

Ik denk telkens dat er wat aan mijn wagen is als ik die zo zie racen.

Dat heeft volgens mij niets meer te maken met hardrijden maar met één of andere druglijn of mensen handel lijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 16:15   #2
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Wel noem mij eender wat maar ik had onlangs nog een schrijven naar de burgemeester gedaan. Hier mag men 70 km/uur, wat verder 50 km/uur en hier vlammen ze voorbij. Zelfs zwaar vervoer rijdt hier harder dan 70 km/uur. Hier is ook ontzettend veel sluipverkeer van vrachtwagens die de kilometerheffing op een grote gewestweg vlakbij willen omzeilen. En ik heb telefonisch antwoord van een medewerker van de burgemeester gekregen met de verwijzing naar de commissaris. Dus ik had een afspraak gemaakt en kreeg van die man te horen dat flitsen buiten de bebouwde kom geen prioriteit was. Vandaag ben ik een ganse dag aan straatzijde bezig geweest en ik dacht met momenten dat ik langs een autosnelweg stond. Moest hier een flitser gestaan hebben dan was dat toestel vandaag al afbetaald. Zelfs moto's komen hier tegen verschrikkelijk hoge, echt heel hoge snelheid voorbij. Ik kan het natuurlijk maar schatten maar ik ben er zeker van dat sommige wagens en moto's hier vlot snelheden boven de 150 km/uur halen. Vrachtwagens denderen hier ook heel hard voorbij. Soms moeten ze zelfs hard in de remmen gaan omdat er iemand voor hun wel de reglementaire snelheid aanhoudt. Dan is het oorverdovend getoeter en plakken ze tegen de voorligger zijn bumper.

Dus flitsmarathon? Mensen bang maken maar hier in de gemeente doen ze er alleszins niet aan mee. Het zal te goed weer zijn voor de mannen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2018, 20:06   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wel noem mij eender wat maar ik had onlangs nog een schrijven naar de burgemeester gedaan. Hier mag men 70 km/uur, wat verder 50 km/uur en hier vlammen ze voorbij. Zelfs zwaar vervoer rijdt hier harder dan 70 km/uur. Hier is ook ontzettend veel sluipverkeer van vrachtwagens die de kilometerheffing op een grote gewestweg vlakbij willen omzeilen. En ik heb telefonisch antwoord van een medewerker van de burgemeester gekregen met de verwijzing naar de commissaris. Dus ik had een afspraak gemaakt en kreeg van die man te horen dat flitsen buiten de bebouwde kom geen prioriteit was. Vandaag ben ik een ganse dag aan straatzijde bezig geweest en ik dacht met momenten dat ik langs een autosnelweg stond. Moest hier een flitser gestaan hebben dan was dat toestel vandaag al afbetaald. Zelfs moto's komen hier tegen verschrikkelijk hoge, echt heel hoge snelheid voorbij. Ik kan het natuurlijk maar schatten maar ik ben er zeker van dat sommige wagens en moto's hier vlot snelheden boven de 150 km/uur halen. Vrachtwagens denderen hier ook heel hard voorbij. Soms moeten ze zelfs hard in de remmen gaan omdat er iemand voor hun wel de reglementaire snelheid aanhoudt. Dan is het oorverdovend getoeter en plakken ze tegen de voorligger zijn bumper.

Dus flitsmarathon? Mensen bang maken maar hier in de gemeente doen ze er alleszins niet aan mee. Het zal te goed weer zijn voor de mannen.
Je kan dat een beetje vergelijken met zoals ik al eerder schreef, 'de brug der zuchten' aan Gent.

Daar mag je 90km/u en toch komen ze je daar voorbijgevlogen tegen snelheden om u tegen te zeggen.

Zelfs vrachtwagenchauffeurs (niet allemaal) zijn niet te verlegen om even te komen bumperkleven of met de lichten te gaan knipperen of het op een toeteren te zetten omdat je daar uw 90km/u blijft bollen.

Al dikwijls meegemaakt daar.

p.s.

Zelfde scenario ter hoogte van de werken aan een brug aan Aalter.

Daar mag je 70km/u, geen mens die dat doet daar.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 april 2018 om 20:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be