Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2012, 15:45   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
Je zou er van versteld staan hoeveel mensen liever een 'buitenlandse' poestdame in huis willen. Ze moeten werken hard totdat ze erbij neervallen en de vuilste jobkes doen, gecommandeerd worden enz..omdat de meeste die gebruik maken van dienstencheques heimwee hebben naar het koloniale verleden. Ergo.... dienstencheques is enkel een vorm van moderne slavernij=racisme.
het is zelfs reverse racisme... de belgen worden daardoor gediscrimineerd voila ze.Nu moesten ze nu nog verder nuanceren of je voorkeur hebt voor chinees, fillipijn, oekraiense, poolse of west vlaamse kuisvrouw zou ik de vraag minder discriminerend vinden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:48   #22
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het is zelfs reverse racisme... de belgen worden daardoor gediscrimineerd voila ze.Nu moesten ze nu nog verder nuanceren of je voorkeur hebt voor chinees, fillipijn, oekraiense, poolse of west vlaamse kuisvrouw zou ik de vraag minder discriminerend vinden
Zeker discriminerend. Wat met de kuismannen? Ik heb genoeg poolse kuisvrouwen zien passeren die dachten niet te hoeven poetsen als ze maar lang genoeg voorover bogen met een mooie décolleté. Die hoeven vanzelfsprekend niet terug te komen. Om de een of andere reden proberen kuismannen hun job te behouden door effectief het huis proper te houden.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 17:23   #23
Karasi
Lokaal Raadslid
 
Karasi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2012
Berichten: 373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
de meeste gebruikers van dienstencheques heimwee naar koloniale verleden???

Zullen we anders eens beginnen over de gemiddelde motivatie en mentaliteit bij poetsvrouwen die via dienstenchequeskantoren werken?

Laat het duidelijk zijn ik gebruik zeer regelmatig dienstencheuques maar ik moet niets meer weten van allerlei afwisselende poetshulpen van bedenkelijke kwaliteit. Mijn vaste poetshulp betaal ik in het ZWART en komt al jaren als 'vriendin' aan huis. Wederzijds vertrouwen ken je dat wel, karasi?
Heb jij ooit als poetsdame bij particulieren gewerkt? Ik daag je uit..ga eens één dag als poetshulp werken en ik kan je garanderen dat je een degout van al die mensen krijgt. De meeste dienstencheques kantoren volgen niet eens de wet omdat er geen controle is van de RVA enkel als er klachten zijn. Daarom dat de meeste poetsdames geen Nederlands spreken en zo snel aan de slag kunnen en niet enkel bij particulieren maar ook bij kleine KMO's oa bakkers, kapperszaken en (wat verboden is bij wet) zodat ze de volle pot niet hoeven te betalen.

Laatst gewijzigd door Karasi : 3 april 2012 om 17:24.
Karasi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 19:03   #24
Traianvsdecivs
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 september 2011
Berichten: 57
Standaard

karasi u doet alsof alle mensen die hulp inhuren voor te poetsen een soort moderne slavendrijvers zijn. Bekijk het eens vanuit het standpunt van werkgever en werknemer. Wederzijds respect en vertrouwen is daarvoor onontbeerlijk. Iemand die na één dag al gedegouteerd is van zijn werkgever zou ik idd geen enkele job toevertrouwen. Er zullen mistoestanden voorkomen maar doen alsof iedereen misbruik maakt van de ingehuurde poetshulp gaat me te ver. Misschien een gevalletje van liever werkloosheidsuitkering krijgen als effectief werken?
Ik heb wel degelijk in (gelukkig) zeer lang vervlogen tijden gewerkt in de sector. Vanaf 5u smorgens cafés gaan kuisen is zwaar werk en idd de (cafe)bazen zijn zeer veeleisend (of het nu goed of slecht gedaan was ze betaalden uiteindelijk evenveel aan mijn toenmalige werkgever).
Traianvsdecivs is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be