Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2015, 07:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard "Als jullie niet van dit land houden, waarom zijn jullie dan verdomme naar hier gekom

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Na de aanslag op Charlie Hebdo trok deze moslim fel van leer tegen de terroristen. "Als jullie niet van dit land houden, waarom zijn jullie dan verdomme naar hier gekomen?" , klinkt het onder meer. Door de recente gebeurtenissen in Parijs wordt het filmpje weer opgepikt. Want zijn woorden, die zijn er heus niet minder relevant op geworden.
Omdat die het stoer, cool, megacool, bangelijk vinden om de boel overhoop te zetten en het leuk vinden om wat mensen af te schieten misschien? Verder kan ik de man in kwestie geen ongelijk geven in de zin van: Wat kom je in Europa (elders) zoeken als het u daar niet aanstaat?

In Nederland schreeuwde een burgervader ook ROT OP! dacht ik?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 november 2015 om 07:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 07:53   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik denk dat het antwoord op die naïeve vraag zo duidelijk is als pompwater: omdat Allah ons gezegd heeft van jullie oftewel te bekeren, oftewel af te maken.

Maw, "waarom zijn jullie naar hier gekomen ?"
"Omdat wij soldaten-missionarissen zijn die U moeten bekeren of afmaken tiens"

Hint: vergelijk het met de Europeanen die naar Amerika trokken 500 jaar geleden.... ze gingen ook niet naar ginder omdat ze van de Indianen hielden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2015 om 07:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 08:07   #3
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Omdat die het stoer, cool, megacool, bangelijk vinden om de boel overhoop te zetten en het leuk vinden om wat mensen af te schieten misschien? Verder kan ik de man in kwestie geen ongelijk geven in de zin van: Wat kom je in Europa (elders) zoeken als het u daar niet aanstaat?

In Nederland schreeuwde een burgervader ook ROT OP! dacht ik?
Omdat zij hier geboren zijn, misschien?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 08:20   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En wat met hen die , desondanks geboren in dit land, er toch een hekel aan hebben?


Gewoon het land en de gewone mensen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 08:46   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat met hen die , desondanks geboren in dit land, er toch een hekel aan hebben?
Wij kunnen tolereren dat er mensen onder ons zijn die een hekel hebben aan de structuur van het land, aan zekere gewoontes e.d.

Wat wij niet kunnen tolereren (ook al wilden sommige multicullers ons dat laten geloven) is dat er mensen onder ons zijn die aan de fundamentele waarden van het humanisme een hekel hebben, en bereid zijn om daartegen iets te doen.

De illusie van de totale multiculturele maatschappij waar alle waarden en hun tegengestelden mogelijk zijn, is een even grote illusie als de multi-logische wiskunde, waar alle regels van de logica en hun tegengestelde, mogelijk zijn.

Er moeten enkele fundamenten zijn. Bij ons is dat het humanisme, en bij anderen is dat iets anders. En dat is niet verenigbaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 08:49   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat met hen die , desondanks geboren in dit land, er toch een hekel aan hebben?


Gewoon het land en de gewone mensen.
Die mogen ook oprotten. Naar het land van hun ouders/grootouders...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 09:01   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Die mogen ook oprotten. Naar het land van hun ouders/grootouders...
Daar zit een logische fout in. Wij hebben andere landen niet op te schepen met ons afval. Wij moeten dat zelf behandelen.

Stel dat de indianen in Zuid-Amerika zouden vinden dat alle Hispanics terug naar Spanje moeten, want 4 of 5 eeuwen geleden zijn die hun voorouders keet komen schoppen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 09:05   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat met hen die , desondanks geboren in dit land, er toch een hekel aan hebben?


Gewoon het land en de gewone mensen.
Dat ze ophoepelen godverdomme , ik zou mijn tijd en mijn leven niet willen verprutsen in een land waar ik mij niet lekker in mijn vel voel , alleen de echte marginalen geraken nergens en maken anderen hun leven naar de kloten .. zo is het .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 09:18   #9
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat met hen die , desondanks geboren in dit land, er toch een hekel aan hebben?


Gewoon het land en de gewone mensen.
Omdat hun koran uit Medina dat zo voorschrijft.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:04   #10
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat zij hier geboren zijn, misschien?
Het is niet omdat een kat haar jongen in een viswinkel werpt, dat het daarom vissen zijn.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:06   #11
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zit een logische fout in. Wij hebben andere landen niet op te schepen met ons afval. Wij moeten dat zelf behandelen.

Stel dat de indianen in Zuid-Amerika zouden vinden dat alle Hispanics terug naar Spanje moeten, want 4 of 5 eeuwen geleden zijn die hun voorouders keet komen schoppen...
Stel dat de indianen max. 50 jaar nadat de inwijkelingen gearriveerd zijn in hun land ze wél zouden buitengesmeten hebben, hun heden en hun toekomst zouden er heel waarschijnlijk heel anders uitgezien hebben.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:07   #12
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Het is niet omdat een kat haar jongen in een viswinkel werpt, dat het daarom vissen zijn.


Prachtig. Zo is het.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:15   #13
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wij kunnen tolereren dat er mensen onder ons zijn die een hekel hebben aan de structuur van het land, aan zekere gewoontes e.d.

Wat wij niet kunnen tolereren (ook al wilden sommige multicullers ons dat laten geloven) is dat er mensen onder ons zijn die aan de fundamentele waarden van het humanisme een hekel hebben, en bereid zijn om daartegen iets te doen.

De illusie van de totale multiculturele maatschappij waar alle waarden en hun tegengestelden mogelijk zijn, is een even grote illusie als de multi-logische wiskunde, waar alle regels van de logica en hun tegengestelde, mogelijk zijn.

Er moeten enkele fundamenten zijn. Bij ons is dat het humanisme, en bij anderen is dat iets anders. En dat is niet verenigbaar.
Uw taaldaden getuigen voortdurend van anti humanisme. U hebt al meermaals gesteld dat mensen die in uw libertarisch economisch systeem onvoldoende waarde weten te creëren, mogen verhongeren of hun leven slijten op water en brood in kampen. U bepleit hier dag in dag uit het uitwieden van mensen aan de onderkant van de samenleving. Ik moet nog de eerste humanist tegenkomen die bepleit dat de mensheid, samenlevingen, staten, verenigingen, instellingen, ... zich ontdoen van 20 % van de mensen die het slechts mee kunnen zoals sommige bedrijven dat doen maar dat is wat u dus ook wenst : dat de mensheid, samenlevingen, staten, ... zich ontdoen van diegenen die niet mee kunnen. Meermaals hebt u dat hier zwart op wit gesteld. Maw, u zet zichzelf nu naast IS buiten onze samenleving.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:21   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Gooi ze allemaal in een achterbuurt en dat ze hun plan leren trekken op hun manier dan , wie zijn wij om tussen de rotzooi te moeten zeulen en ervoor te blijven opdraaien , moet ook eerlijk blijven ,niemand is verplicht in een gemeenschap te leven die uw verplicht de domme en de arme te blijven helpen ...omdat ze gewoon marginaal zijn geboren van geest.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:24   #15
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

The peaceful majority
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:28   #16
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ik zou het zo graag beluisteren maar 'k zit op mijn werk

Kunt ge wat van haar antwoord verklappen aub?
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:37   #17
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik zou het zo graag beluisteren maar 'k zit op mijn werk

Kunt ge wat van haar antwoord verklappen aub?
Het gaat over de brave moslims. In dit debat word het antwoord gericht op de zwijgende moslimmeerderheid die niets tegen de fundi's willen/durven ondernemen.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:38   #18
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Het gaat over de brave moslims. In dit debat word het antwoord gericht op de zwijgende moslimmeerderheid die niets tegen de fundi's willen/durven ondernemen.
Ik denk dat het dikwijls "durven" is; de rode draad van dreiging met geweld werkt schitterend.
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:42   #19
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar zit een logische fout in. Wij hebben andere landen niet op te schepen met ons afval. Wij moeten dat zelf behandelen.

Stel dat de indianen in Zuid-Amerika zouden vinden dat alle Hispanics terug naar Spanje moeten, want 4 of 5 eeuwen geleden zijn die hun voorouders keet komen schoppen...
het gaat hier slechts oml 50 jaar hé.
En dat Afval leeft hier op onze kosten om in Marokko huizen te kopen. Alles is in gereedheid. Geef ze een terugkeerpremie in natura mee: een koran, een bidon water en een pak dadels.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 10:48   #20
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik denk dat het dikwijls "durven" is; de rode draad van dreiging met geweld werkt schitterend.
2
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be