Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2018, 14:38   #241
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stel inderdaad dat de meeste voorspellingen kwa marktaandeel ICE wagens in pakweg 2040 kompleet de bal misslaan.

Kijk naar zonne energie.



Als de batterijprijzen hun dalende trend blijven verderzetten en de productiecapaciteit voldoende hoog is (beide zijn een kwestie van tijd, Tesla heeft technische haalbaarheid bewezen) gaat het bijzonder snel gaan.
China de snelst groeiende markt ter wereld heeft een quota van 10% EV wagens gezet voor iedere fabrikant daar.

Dat betekent nog steeds dat er 90% ICE wagens zullen worden verkocht in de snelst groeiende markt ter wereld.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 14:41   #242
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
d?*t is economische realiteit.
dieselgate is economisch gezien reeds geschiedenis.
Ja?

VW moet nog altijd 2,5 miljard per kwartaal als verlies blijven aanrekenen, dit bovenop de ~25 miljard die ze al afgedokt hebben...

En de klachten in Europa en wereldwijd kunnen nog lang verderlopen, VW zet al miljarden aan de kant... Er waren tenslotte 11 miljoen sjoemeldiesels wereldwijd en voor pakweg 600.000 wagens en extra boetes hebben ze pas betaald... (USA en Canada)

In Europa zullen ze er nog goed van afkomen denk ik, daarvoor zitten ook alle andere Europese dieselmerken in de stinkpot. Maar buiten Europa?

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1170501.html
9.09.2017
Gewinnwarnung und Milliarden-Rücklage

Volkswagens Abgasrechnung steigt weiter

Es ist ein teures Geständnis, mit dem Volkswagen Börsen-Chart zeigen am Freitag herausrückte: Zusätzliche "Dieselgate"-Kosten dürften das nächste Quartalsergebnis um 2,5 Milliarden Euro drücken. Für die Investoren des Wolfsburger Autoriesen ist die Nachricht ein Schock - der Aktienkurs sackte in einer ersten Reaktion um rund vier Prozent ab. Die neuen Belastungen lassen die Abgas-Rechnung des Konzerns auf den enormen Betrag von mehr als 25 Milliarden Euro ansteigen.

Dabei bleiben die Hintergründe des überraschenden neuen Milliarden-Schocks zunächst nebulös. In der dürren Pflichtmitteilung, mit der sich VWan die Finanzwelt wandte, wird lediglich eine "Aufstockung der Vorsorgen" für ein im Rahmen von Vergleichen mit Klägern in Nordamerika vereinbartes Rückruf- und Umrüstungsprogramm für manipulierte Dieselfahrzeuge mit 2,0-Liter-Motoren angeführt.
VW kiest nu de enige uitweg de vlucht vooruit ... naar E-wagens.

Maw VW legt quasi elk jaar 10 miljard aan de kant voor de te verwachten mogelijke gevolgen van dieselgate.
Ik ga alvast geen VW kopen.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2018 om 14:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 14:47   #243
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
China de snelst groeiende markt ter wereld heeft een quota van 10% EV wagens gezet voor iedere fabrikant daar.

Dat betekent nog steeds dat er 90% ICE wagens zullen worden verkocht in de snelst groeiende markt ter wereld.
Doet er niet toe.

Die 10 % quota in China zorgt er voor dat ze EV's in massaproductie moeten gaan produceren. Dat gaat de prijs naar beneden duwen. Als de prijs daalt, zullen meer mensen ze kopen. Daarom dat die quota zo een goed idee zijn: ze dwingen tot investeringen die anders later zouden worden gedaan omwille van sunk costs in ICE technologie.

Het effect is zelfversterkend. Ik heb een klant die levert aan de automobielindustrie. Op dit moment komen de bestellingen voor EV's binnen in de ordegroottes van 20-40k stuks. Daar kan je nauwelijks voor investeren in productielijnen (nb voor een VW golf zijn bestellingen > 1 miljoen per keer). Hierdoor zijn die stukken voor EV's duurder. Dit fenomeen doet zich voor in de gehele productieketen.

Als men aan massaproductiegaat doen, gaan die onderdelen tientallen %'en goedkoper gemaakt kunnen worden en aangekocht kunnen worden door de OEM. Economies of scale.

Dat is wat zich nu aan het voltrekken is in China en bij Tesla. De rest zal volgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 14:52   #244
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja?

VW moet nog altijd 2,5 miljard per kwartaal als verlies blijven aanrekenen, dit bovenop de ~25 miljard die ze al afgedokt hebben...

En de klachten in Europa en wereldwijd kunnen nog lang verderlopen, VW zet al miljarden aan de kant... Er waren tenslotte 11 miljoen sjoemeldiesels wereldwijd en voor pakweg 600.000 wagens en extra boetes hebben ze pas betaald... (USA en Canada)

In Europa zullen ze er nog goed van afkomen denk ik, daarvoor zitten ook alle andere Europese dieselmerken in de stinkpot. Maar buiten Europa?


VW kiest nu de enige uitweg de vlucht vooruit ... naar E-wagens.

Maw VW legt quasi elk jaar 10 miljard aan de kant voor de te verwachten mogelijke gevolgen van dieselgate.
Ik ga alvast geen VW kopen.
Waarom niet ? Als hun ID platform een mooie wagen oplevert ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 15:07   #245
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom niet ? Als hun ID platform een mooie wagen oplevert ?
Dat mag en kan.

Maar ik vrees dat ik tegen 2021 al een EV besteld heb.

Wie weet gaat Vlaanderen de subsidies of premie voor een E-wagen terug verhogen of tenminste verlengen.

Ze zijn niet content met de doorbraak van E-wagens... hoorde ik in het nieuws, of zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01...-niet-bekoren/

Ik weet nog dat Vlaanderen ooit tot € 9300 fiscale tegemoetkoming gaf bij de eerste EV wagens (in 2013 afgeschaft-herzien), 30% aftrekbaar personenbelasting.
Citaat:
http://www.milieurapport.be/nl/feite...tieve-energie/
...
* een korting via de personenbelasting van 30 % van de aankoopprijs voor een elektrische personenwagen. Deze korting werd begin 2013 afgeschaft.
Zonder BTW mag ook... ( men mag nog dromen).

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2018 om 15:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 15:12   #246
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik blijf herhalen: Tesla kan voor 35k dollar een mooie middenklasser maken omdat ze zich hebben geengageerd voor 500k stuks per jaar. Door die pre-orders hadden toeleveranciers de zekerheid om te investeren in productielijnen en deze tegen competetieve prijzen te leveren aan Tesla.

Als je maar pakweg 2000 wagens per maand produceert (Nissan) ga je duurder uitkomen. Men heeft al becijferd dat als GM de bolt in massa produceert ze zelf 4000 dollar per wagen uitsparen, en dan spreken we nog niet over de voordelen verder in de supply chain. Men kan veel sterker automatiseren, men kan veel scherpere prijzen afspreken....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 15:13   #247
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En daarom dat ik geloof in een explosie van EV's de komende jaren. De investeringen daarvoor worden nu gedaan bij de grote spelers. Die investeringen zullen de kost voor een EV naar beneden drukken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 16:00   #248
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ja?

VW moet nog altijd 2,5 miljard per kwartaal als verlies blijven aanrekenen, dit bovenop de ~25 miljard die ze al afgedokt hebben...

En de klachten in Europa en wereldwijd kunnen nog lang verderlopen, VW zet al miljarden aan de kant... Er waren tenslotte 11 miljoen sjoemeldiesels wereldwijd en voor pakweg 600.000 wagens en extra boetes hebben ze pas betaald... (USA en Canada)

In Europa zullen ze er nog goed van afkomen denk ik, daarvoor zitten ook alle andere Europese dieselmerken in de stinkpot. Maar buiten Europa?


VW kiest nu de enige uitweg de vlucht vooruit ... naar E-wagens.

Maw VW legt quasi elk jaar 10 miljard aan de kant voor de te verwachten mogelijke gevolgen van dieselgate.
Ik ga alvast geen VW kopen.
Vw zet al een tijdlang in op andere sectoren dan wagens.
Vleesfabrieken en huizenrenovatie en ook carglas en dergelijke meer.

In principe valt er aan auto produceren feitelijk niet veel meer te verdienen zelfs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 januari 2018 om 16:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 16:18   #249
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vw zet al een tijdlang in op andere sectoren dan wagens.
Vleesfabrieken en huizenrenovatie en ook carglas en dergelijke meer.

In principe valt er aan auto produceren feitelijk niet veel meer te verdienen zelfs.
Audi- tem Porsche-saucissen ken ik niet.

Maar blijkbaar verkoopt VW-zelf meer worsten dan autos:

Citaat:
http://www.sueddeutsche.de/wirtschaf...utos-1.2870745

Insgesamt 7,2 Millionen Würste waren es im vergangenen Jahr, fast eine Million mehr als 2014. Das meldet die gewöhnlich gut informierte Nachrichtenagentur dpa. Damit übertraf die Wurstproduktion der werkseigenen Fleischerei den Absatz der Marke VW. Der sank 2015 von 6,12 auf 5,82 Millionen Autos.

Seit 1973 werden neben dem Mittellandkanal nicht nur Fahrzeuge gebaut, sondern auch Wurstdärme befüllt. Anfangs stammten sogar die Schweine, deren Fleisch die VW-Metzger verarbeiteten, aus eigener Produktion. Inzwischen ist die Mast aber outgesourct. Bei etwa 850 Tonnen lag der Wurst-Ausstoß im vergangenen Jahr. Hinzu kam eine ähnlich große Menge an VW-Gewürzketchup - ohne den gibt es schließlich keine Currywurst.
En ook nog VW-ketchup, maar varkens zelf opkweken doen ze niet meer. LOL

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2018 om 16:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 21:10   #250
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
VolkswagenAG 70 miljard Euro.
De sjoemelaarsze zouden beter de slachtoffers vergoeden die ze hebben bedrogen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2018, 21:17   #251
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De sjoemelaarsze zouden beter de slachtoffers vergoeden die ze hebben bedrogen.
De Duitse politiek heeft lak aan zijn burgers. Zeker de CDU...

Maar een grote rechtszaak heeft VW alleszins aan zijn broek:
http://www.tagesspiegel.de/wirtschaf.../20548282.html

15.374 officiële klagers totnutoe.

Justitie zou onafhankelijk moeten zijn in D...

In de USA heeft VW 16,5 miljard moeten betalen...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2018 om 21:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 04:10   #252
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De sjoemelaarsze zouden beter de slachtoffers vergoeden die ze hebben bedrogen.
Minister Peeters van consumenten zaken is het nog altijd aan 't bekijken of hij klacht gaat indienen.

Ik vraag mij toch wel af hoelang hij nog nodig heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:09   #253
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Spreekt VW zichzelf tegen. De nieuwe EV van VW zal in 2020 evenveel kosten als een Golf Diesel met wat opties. Volgens de directie van VW.

Die verschillende geluiden van volkswagen zijn te verklaren door wie ze de wereld instuurt. Je hebt daar een club van mensen die fanatiek geloven in Diesel. Je hebt ook een aantal mensen, waaronder de CEO, die gelooft in EV's.

Uiteindelijk zullen de aandeelhouders beslissen, en ik vermoed dat die kiezen voor de toekomst. Als Porsche, een dochter, voor 75 000 dollar een mission E uitbrengt, zal de ICE tak van Porsche snel overbodig worden.
Nee, VW heeft gelijk en doet geen tegengestelde uitspraken.
Daar de stijgende verkoop zal de prijs dalen.
En wat opties is een open uitspraak. Want die opties kunnen ook al snel oplopen naar enkele duizenden Euro's.
Maar binnen 7?*10 jaar zal de EV niet meer het dubbele kosten van een standaard diesel of benzine.
En de prijs van wagens met een verbrandingsmotor zal stijgen, door de steeds toenemende hoeveelheid electronica die ingebouwd word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 13:38   #254
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het gaat de eerste keer zijn in de geschiedenis dat diesel duurder wordt dan benzine (in België), en meer hebben jullie niet te vertellen?

OK, dan kom ik nog eens terug wanneer de diesel 25 cent duurder is.
Zoals in december 2017 schreef, ben ik verplicht terug te keren.

Citaat:
BRANDSTOF Vandaag 11/03/22

Super 95 (E10): 1,9510 €/l
Super 98 (E5): 2,0230 €/l
Super 98 (E10): 1,9840 €/l

Diesel (B7): 2,2860 €/l
Diesel (B10): 2,2610 €/l

https://carbu.com/belgie/index.php/officieleprijs

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2022 om 13:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be