Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2018, 17:13   #1
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard Stuk krapuul zorgt voor rechtvaardige straf?

Het gebeurt meermaals:

een stuk krapuul, bvb veroordeelt voor moord of inbraak met geweld en die in de gevangenis zit, zal zich eens manifesteren als witte ridder.


Lorenzo D. verkrachtte drie studentes in het Gentse Citadelpark, maar werd nu zelf het slachtoffer in de gevangenis.


Gent - Lorenzo D. verkrachtte in 2013 drie meisjes in het Citadelpark. Feiten die weinig geapprecieerd worden in de gevangenis, zo blijkt. Dinsdag zat hij als slachtoffer in de rechtbank na een pak slaag van een medegedetineerde, die er geen spijt van had.



Zes vuistslagen op het oog, een high kick op het hoofd en bloed dat tot tegen de muur hing: Lorenzo D. (24) uit Gent kreeg vorig jaar de afranseling van zijn leven in de gevangenis van Beveren. “Hij heeft zich niet verdedigd of teruggeslagen”, liet zijn medegedetineerde Giovanni V.W. uit Gent, die verantwoordelijk was voor het geweld, nadien optekenen. “Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het heb gedaan.”

“Prijs voor elke tand”

Hoewel er geen concrete aanleiding was voor de feiten, is het duidelijk dat de verkrachtingen uit het verleden aan de basis ervan liggen. Het is een publiek geheim dat plegers van zedenfeiten het zwaar te verduren krijgen in gevangenissen.

“Giovanni V.W. heeft “een groot gevoel van afkeer” tegenover mijn cliënt”, verwoordde meester Jeroen Van Kerrebroeck, de advocaat van Lorenzo D. het. “Het verhaal gaat in de gevangenis dat er voor elke tand van hem een prijs te verdienen is. Daardoor durft hij niet meer te gaan wandelen. Die éne keer dat hij het toch deed, werd hij in elkaar geslagen. Daardoor heeft hij nu nog meer schrik om zijn cel te verlaten.

Dat kan toch niet! waarom laat men die andere krapulen het recht in handen nemen?

De staat moet ook gevangenen beschermen, zeker tegen ander krapuul.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 18:49   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Het gebeurt meermaals:

een stuk krapuul, bvb veroordeelt voor moord of inbraak met geweld en die in de gevangenis zit, zal zich eens manifesteren als witte ridder.


Lorenzo D. verkrachtte drie studentes in het Gentse Citadelpark, maar werd nu zelf het slachtoffer in de gevangenis.


Gent - Lorenzo D. verkrachtte in 2013 drie meisjes in het Citadelpark. Feiten die weinig geapprecieerd worden in de gevangenis, zo blijkt. Dinsdag zat hij als slachtoffer in de rechtbank na een pak slaag van een medegedetineerde, die er geen spijt van had.



Zes vuistslagen op het oog, een high kick op het hoofd en bloed dat tot tegen de muur hing: Lorenzo D. (24) uit Gent kreeg vorig jaar de afranseling van zijn leven in de gevangenis van Beveren. “Hij heeft zich niet verdedigd of teruggeslagen”, liet zijn medegedetineerde Giovanni V.W. uit Gent, die verantwoordelijk was voor het geweld, nadien optekenen. “Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het heb gedaan.”

“Prijs voor elke tand”

Hoewel er geen concrete aanleiding was voor de feiten, is het duidelijk dat de verkrachtingen uit het verleden aan de basis ervan liggen. Het is een publiek geheim dat plegers van zedenfeiten het zwaar te verduren krijgen in gevangenissen.

“Giovanni V.W. heeft “een groot gevoel van afkeer” tegenover mijn cliënt”, verwoordde meester Jeroen Van Kerrebroeck, de advocaat van Lorenzo D. het. “Het verhaal gaat in de gevangenis dat er voor elke tand van hem een prijs te verdienen is. Daardoor durft hij niet meer te gaan wandelen. Die éne keer dat hij het toch deed, werd hij in elkaar geslagen. Daardoor heeft hij nu nog meer schrik om zijn cel te verlaten.

Dat kan toch niet! waarom laat men die andere krapulen het recht in handen nemen?

De staat moet ook gevangenen beschermen, zeker tegen ander krapuul.
Op de spreekwoordelijke uitzondering na dat de gevangenen zelf achter de gepleegde misdaden van een medegevangene komen, is de rest van de afrekeningen die plaatsvinden wegens zedenfeiten in elkaar gestoken door de cipiers. Alleen zij weten wat elke gevangene heeft uitgestoken, informatie die ze dan lekken naar uitgeselecteerde - geweldplegers en dergelijke - gevangenen die wat minder snugger zijn.

Nu, ik heb het een paar maal zien gebeuren tijdens de wandeling, ik moet zeggen, iedere keer was ik daar verbaasd over, de hoeveelheid kloppen en stampen die iemand op een paar seconden tijd te beurt kan vallen, je moet dat gezien hebben, anders kan je je dat niet voorstellen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:11   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Het gebeurt meermaals:

een stuk krapuul, bvb veroordeelt voor moord of inbraak met geweld en die in de gevangenis zit, zal zich eens manifesteren als witte ridder.


Lorenzo D. verkrachtte drie studentes in het Gentse Citadelpark, maar werd nu zelf het slachtoffer in de gevangenis.


Gent - Lorenzo D. verkrachtte in 2013 drie meisjes in het Citadelpark. Feiten die weinig geapprecieerd worden in de gevangenis, zo blijkt. Dinsdag zat hij als slachtoffer in de rechtbank na een pak slaag van een medegedetineerde, die er geen spijt van had.



Zes vuistslagen op het oog, een high kick op het hoofd en bloed dat tot tegen de muur hing: Lorenzo D. (24) uit Gent kreeg vorig jaar de afranseling van zijn leven in de gevangenis van Beveren. “Hij heeft zich niet verdedigd of teruggeslagen”, liet zijn medegedetineerde Giovanni V.W. uit Gent, die verantwoordelijk was voor het geweld, nadien optekenen. “Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het heb gedaan.”

“Prijs voor elke tand”

Hoewel er geen concrete aanleiding was voor de feiten, is het duidelijk dat de verkrachtingen uit het verleden aan de basis ervan liggen. Het is een publiek geheim dat plegers van zedenfeiten het zwaar te verduren krijgen in gevangenissen.

“Giovanni V.W. heeft “een groot gevoel van afkeer” tegenover mijn cliënt”, verwoordde meester Jeroen Van Kerrebroeck, de advocaat van Lorenzo D. het. “Het verhaal gaat in de gevangenis dat er voor elke tand van hem een prijs te verdienen is. Daardoor durft hij niet meer te gaan wandelen. Die éne keer dat hij het toch deed, werd hij in elkaar geslagen. Daardoor heeft hij nu nog meer schrik om zijn cel te verlaten.

Dat kan toch niet! waarom laat men die andere krapulen het recht in handen nemen?

De staat moet ook gevangenen beschermen, zeker tegen ander krapuul.
Maak daar het centrale punt van je partijprogramma van ! 'N-Vb wil verkrachters laten beschermen in de gevangenis'. Je gaat daar ongelooflijk veel succes mee behalen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:22   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu, ik heb het een paar maal zien gebeuren tijdens de wandeling, ik moet zeggen, iedere keer was ik daar verbaasd over, de hoeveelheid kloppen en stampen die iemand op een paar seconden tijd te beurt kan vallen, je moet dat gezien hebben, anders kan je je dat niet voorstellen.
Iemand die zijn eigen vrouw verkracht, wordt die ook gezien als een verkrachter in het gevang?

Of valt dat onder macho?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:45   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Dat kan toch niet! waarom laat men die andere krapulen het recht in handen nemen?

De staat moet ook gevangenen beschermen, zeker tegen ander krapuul.
Ik ben tegen gevangenissen. Ik vind dat de enige straf die je zou moeten krijgen, "vogelvrij verklaard worden", ttz, je wordt uit het contract gestoten dat je had met andere burgers om elkaar niet te mishandelen, omdat je contractbreuk gepleegd hebt, en dus mogen andere burgers nu met U doen wat ze willen zonder zelf een probleem te hebben. We zien dat er mensen genoeg zijn die dan die taak met plezier op zich willen nemen. Prima zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:48   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu, ik heb het een paar maal zien gebeuren tijdens de wandeling, ik moet zeggen, iedere keer was ik daar verbaasd over, de hoeveelheid kloppen en stampen die iemand op een paar seconden tijd te beurt kan vallen, je moet dat gezien hebben, anders kan je je dat niet voorstellen.
Het is natuurlijk zo dat de officiele gevangenisstraf, namelijk in een propere kooi opgesloten worden en voor de rest niet mishandeld worden, niet veel indruk maakt als afschrikking. Zonder lijfstraffen en dergelijke kan men niet veel afschrikkend effect bekomen, maar aangezien dat wettelijk niet toegelaten is, moeten die lijfstraffen op een andere manier opgelegd worden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 19:49   #7
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben tegen gevangenissen. Ik vind dat de enige straf die je zou moeten krijgen, "vogelvrij verklaard worden", ttz, je wordt uit het contract gestoten dat je had met andere burgers om elkaar niet te mishandelen, omdat je contractbreuk gepleegd hebt, en dus mogen andere burgers nu met U doen wat ze willen zonder zelf een probleem te hebben. We zien dat er mensen genoeg zijn die dan die taak met plezier op zich willen nemen. Prima zo.
Je ziet echt geen nut voor een continuüm van strafmaat ?

Of ben je gewoon aan het lullen?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:00   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Je ziet echt geen nut voor een continuüm van strafmaat ?
Ik heb nooit het concept van "straf" begrepen. Ik begrijp best het concept van "schrik aanjagen om U doen te gehoorzamen". "straf" is gewoon de toepassing van de dreiging die U schrik moest aanjagen, voor U, en voor de anderen die zouden overwegen van hetzelfde te doen. Maar aangezien er in mijn ogen geen "goed" en geen "slecht" bestaat, anders dan mijn voordeel/plezier/winst en mijn nadeel/lijden/verlies, is er niet zoiets als een "rechtvaardige straf". Een straf is niks anders dan de uitvoering van het dreigement dat U schrik moest aanjagen, maar dat ge naast U neergelegd hebt, van iemand die U iets wil afdreigen (wetgever, staat, ....)

Ik begrijp dus niet waarom diegene die je regels wil afdwingen, niet steeds tot het uiterste gaat telkens je iets doet dat hem niet aanstaat (ttz, zijn wil, zijn wet, overtreedt). Of die overtreding nu een "kleinigheid" is of niet, normaal gezien zou je verwachten van ongeziene brutaliteit en lijden tegen te komen telkens je iets doet dat de machtshebber niet aanstaat. Dus nee, daar begrijp ik het "proportionaliteits idee" niet van. Het zou willen zeggen dat sommige van zijn eisen eigenlijk niet veel belang hebben, en maar een klein dreigementje inhouden. Dat is raar. Normaal wil je totale gehoorzaamheid, niet "een beetje' gehoorzaamheid. Totale gehoorzaamheid door schrik bekom je door totale brutaliteit toe te passen als "straf" voor ELKE ongehoorzaamheid.


Je kan het ook anders zien: de wet als een "sociaal contract", een overeenkomst die je aangaat met je medeburgers.
Als er regels zijn waar je mee akkoord gegaan bent, moet je die opvolgen, punt. Als je er daarvan niet opvolgt, dan heb je je akkoord teniet gedaan, en dan vind ik dat de tegenpartij ook niet meer gehouden is aan gelijk welk deel van een akkoord. Een contract is gerespecteerd, of is dat niet. Je kan het niet "deels" respecteren. Het kan wel zijn dat je fouten maakt, en als je die kan vergoeden, dan is het OK. Maar als je je fouten niet kan vergoeden, dan is het contract gewoon nietig. Er blijft dan geen ENKELE verplichting meer over bij uw medeburgers om U voor gelijk wat te ontzien. Net zoals in het eerste geval, hebben medeburgers die het contract VOLLEDIG gerespecteerd willen zien, er toch alle belang bij om zo brutaal mogelijk met U om te gaan, bij de minste ongecompenseerde overtreding. Anders krijg je hetzelfde effect dat sommige delen van het contract nooit echt zullen au serieu genomen worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:03   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Iemand die zijn eigen vrouw verkracht, wordt die ook gezien als een verkrachter in het gevang?

Of valt dat onder macho?
Ik heb geen idee.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2018, 20:07   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp dus niet waarom diegene die je regels wil afdwingen, niet steeds tot het uiterste gaat telkens je iets doet dat hem niet aanstaat
Als kinderen niet gehoorzamen, verwacht je dan dat hun ouders hun schedel inbeuken?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 05:32   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als kinderen niet gehoorzamen, verwacht je dan dat hun ouders hun schedel inbeuken?
patrick gaat nu een hoofdstuk van zijn theorie moeten herschrijven denk ik...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 05:36   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Moeten we nu medelijden hebben met die verkrachter? Al slaan ze hem het hoofd in.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 05:50   #13
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Moeten we nu medelijden hebben met die verkrachter? Al slaan ze hem het hoofd in.
Wat is het nut van een rechtsysteem te hebben als we misdaden gepleegd in de gevangenis negeren?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 05:59   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat is het nut van een rechtsysteem te hebben als we misdaden gepleegd in de gevangenis negeren?
Een rechtssysteem? Waar daders meer rechten hebben dan slachtoffers? Waar rechters misdrijven seponeren en de slachtoffers volledig in de kou laten staan?
Het systeem stinkt als een beerput. Het rechtssysteem hier gehanteerd en toegepast heeft niets meer met rechtvaardigheid en gerechtigheid te maken.
In dit geval, had hij die vrouwen niet verkracht hij had niet in den bak gezeten en had bijgevolg niet op zijn muil gekregen. Pedofielen en verkrachters, daar moet men niet van hebben, ook in de gevangenis niet. Zelf misdadigers hebben soms normen en waarden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 19 september 2018 om 06:00.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:04   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een rechtssysteem? Waar daders meer rechten hebben dan slachtoffers? Waar rechters misdrijven seponeren en de slachtoffers volledig in de kou laten staan?
Het systeem stinkt als een beerput. Het rechtssysteem hier gehanteerd en toegepast heeft niets meer met rechtvaardigheid en gerechtigheid te maken.
In dit geval, had hij die vrouwen niet verkracht hij had niet in den bak gezeten en had bijgevolg niet op zijn muil gekregen. Pedofielen en verkrachters, daar moet men niet van hebben, ook in de gevangenis niet. Zelf misdadigers hebben soms normen en waarden.
Als iets gebroken is, repareer je het. Dit lijkt me geen nuttige correctie van een falend rechtssysteem, integendeel, het is nog meer falen.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:08   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Een verkrachter die op zijn smoel krijgt is in elk geval geen zinloos geweld maar verdiende loon.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:10   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als kinderen niet gehoorzamen, verwacht je dan dat hun ouders hun schedel inbeuken?
In zoverre het een leerproces is, niet, natuurlijk. Maar daar is de foltering van de straf "educatief". Het volstaat gewoon dat de straf (in de ogen van het kind) zo verschrikkelijk is, dat het voldoende schrik aanjaagt. Maar er is geen verschil in straf tussen kleine ongehoorzaamheid en grote ongehoorzaamheid: er is gewoon gehoorzaamheid. De bedoeling is natuurlijk niet van de kleine te beschadigen, zolang ge hem nog wilt opvoeden. Dat laatste is niet de bedoeling met een ex-mede-burger-vijand he.

Maar ik heb het ook niet over mensen voor een vuurpeleton zetten omdat ze verkeerd geparkeerd hebben. Het punt is dat de enige regels die er zouden mogen zijn, afgesproken regels zijn omdat het overschrijden ervan een nadeel is voor iemand. Er zouden geen victimless crimes mogen zijn. Als gij dus verkeerd parkeert, is dat omdat dat "verkeerd" parkeren een daadwerkelijk materieel nadeel is voor iemand. Het volstaat dat gij, als ge dat nadeel veroorzaakt hebt door verkeerd te parkeren, die schade vergoedt. Dat is geen 'straf", dat is het goed maken van wat ge als schade hebt berokkend volgens het contract. De bedoeling is niet van U "miserie aan te doen", maar gewoon dat ge de miserie die ge veroorzaakt hebt, vergoedt.

Bij elke contractbreuk hoort een schadevergoeding jegens iemand die slachtoffer was. Als er geen schadevergoeding is, is dat omdat er eigenlijk geen schade is, en dan was het verbod ook nergens nodig voor. Uiteindelijk zijn de meeste dingen die mensen "mispeuteren" te vergoeden. En dan is er geen notie van "straf", gewoon van "repareren wat je misdaan hebt". En die daden die irreversiebel zijn, wel, als je zoiets doet "hoor je niet meer tot de club", en doet de club met jou wat ze wil. Want je hebt het onrepareerbare begaan. En wat je dan ondergaat (of niet) is willekeurig, kan verschrikkelijk zijn, en is het normale lot voor iedereen die zich uitgesloten heeft, en zich niet op tijd uit de voeten heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 september 2018 om 06:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:12   #18
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een verkrachter die op zijn smoel krijgt is in elk geval geen zinloos geweld maar verdiende loon.
Onze welvaart is het resultaat van het overstijgen van onze barbaarse impulsen.

Ieder normaal mens heeft een barbaar in zijn hoofd, die verkrachters graag strenger gestraft zag. Maar normalisatie van barbarisme is de reden dat de Afrika een economische en morele puinhoop is.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:17   #19
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In zoverre het een leerproces is, niet, natuurlijk. Maar daar is de foltering van de straf "educatief". Het volstaat gewoon dat de straf (in de ogen van het kind) zo verschrikkelijk is, dat het voldoende schrik aanjaagt. Maar er is geen verschil in straf tussen kleine ongehoorzaamheid en grote ongehoorzaamheid: er is gewoon gehoorzaamheid. De bedoeling is natuurlijk niet van de kleine te beschadigen, zolang ge hem nog wilt opvoeden. Dat laatste is niet de bedoeling met een ex-mede-burger-vijand he.
Als je niet gelooft in een gradering van misdrijven is er inderdaad geen nood aan een gradering van strafmaat, dat op zijn minst is consistent.

Maar hoe kan je geloven dat er geen onderscheid is tussen een foutparkeerder en een massamoordenaar?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 06:18   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Onze welvaart is het resultaat van het overstijgen van onze barbaarse impulsen.

Ieder normaal mens heeft een barbaar in zijn hoofd, die verkrachters graag strenger gestraft zag. Maar normalisatie van barbarisme is de reden dat de Afrika een economische en morele puinhoop is.
Als "rede" niet meer werkt moet je soms vuur met vuur bestrijden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be