Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2018, 12:00   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zitten veel laffe en domme smeerlappen in de gevangenis. Die denken dan dat er nog veel grotere smeerlappen zitten dan hen, zoals verkrachters. Dan slaan ze zo iemand in elkaar en denken ze dat ze daardoor beter zijn...
Och...buiten op straat, in de steden, worden er alle dagen onschuldigen in elkaar geslagen. Deze gevangene heeft nog een goed excuus gehad om zijn medegevangene in elkaar te slaan.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 12:07   #42
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Het gebeurt meermaals:

een stuk krapuul, bvb veroordeeld voor moord of inbraak met geweld en die in de gevangenis zit, zal zich eens manifesteren als witte ridder.


Lorenzo D. verkrachtte drie studentes in het Gentse Citadelpark, maar werd nu zelf het slachtoffer in de gevangenis.


Gent - Lorenzo D. verkrachtte in 2013 drie meisjes in het Citadelpark. Feiten die weinig geapprecieerd worden in de gevangenis, zo blijkt. Dinsdag zat hij als slachtoffer in de rechtbank na een pak slaag van een medegedetineerde, die er geen spijt van had.



Zes vuistslagen op het oog, een high kick op het hoofd en bloed dat tot tegen de muur hing: Lorenzo D. (24) uit Gent kreeg vorig jaar de afranseling van zijn leven in de gevangenis van Beveren. “Hij heeft zich niet verdedigd of teruggeslagen”, liet zijn medegedetineerde Giovanni V.W. uit Gent, die verantwoordelijk was voor het geweld, nadien optekenen. “Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het heb gedaan.”

“Prijs voor elke tand”

Hoewel er geen concrete aanleiding was voor de feiten, is het duidelijk dat de verkrachtingen uit het verleden aan de basis ervan liggen. Het is een publiek geheim dat plegers van zedenfeiten het zwaar te verduren krijgen in gevangenissen.

“Giovanni V.W. heeft “een groot gevoel van afkeer” tegenover mijn cliënt”, verwoordde meester Jeroen Van Kerrebroeck, de advocaat van Lorenzo D. het. “Het verhaal gaat in de gevangenis dat er voor elke tand van hem een prijs te verdienen is. Daardoor durft hij niet meer te gaan wandelen. Die éne keer dat hij het toch deed, werd hij in elkaar geslagen. Daardoor heeft hij nu nog meer schrik om zijn cel te verlaten.

Dat kan toch niet! waarom laat men die andere krapulen het recht in handen nemen?

De staat moet ook gevangenen beschermen, zeker tegen ander krapuul.
Ik sta daarentegen dan weer niet echt te springen om het belastingsgeld van mij en alle hardwerkenden onder ons gespendeerd zien worden aan de becsherming van een verkrachter. Als morgen uw dochter verkracht wordt, en ze komen dan zeggen "gelieve ook nog even 2400 euro te storten om de bescherming van de dader te kunnen betalen" dan zeg jij uiteraard "natuurlijk! De arme man moet beschermd worden, ik heb toch nog een spaarrekening met geld dat ik voor de psychiater voor mijn dochter kan gebruiken"

PS: Veroordeeld is met een "d".
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 22:02   #43
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik sta daarentegen dan weer niet echt te springen om het belastingsgeld van mij en alle hardwerkenden onder ons gespendeerd zien worden aan de becsherming van een verkrachter. Als morgen uw dochter verkracht wordt, en ze komen dan zeggen "gelieve ook nog even 2400 euro te storten om de bescherming van de dader te kunnen betalen" dan zeg jij uiteraard "natuurlijk! De arme man moet beschermd worden, ik heb toch nog een spaarrekening met geld dat ik voor de psychiater voor mijn dochter kan gebruiken"

PS: Veroordeeld is met een "d".
had ik al opgemerkt


in Nederland spreekt men over: de gevangene zit in "verzekerde bewaring"
en dat is volgens mij niet hetzelfde als hem aan de wolven of ratten voederen of voor de leeuwen werpen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2018, 23:34   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zitten veel laffe en domme smeerlappen in de gevangenis. Die denken dan dat er nog veel grotere smeerlappen zitten dan hen, zoals verkrachters. Dan slaan ze zo iemand in elkaar en denken ze dat ze daardoor beter zijn...
De groep werkt inderdaad beter samen wanneer er een 'slechterik' in de groep zit.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be