Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2008, 23:30   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard BUB: Belgen zijn nationalistische wanvertoning kotsbeu!

De B.U.B. neemt akte van het rapport van de drie koninklijke bemiddelaars met betrekking tot de staatshervorming (20.09.08). Het werkstuk is – zoals verwacht - een verzameling geworden van de oekazes van alle nationalisten in ons kleine, maar mooie en meertalige land. De zogezegd "evenwichtige" staatshervorming zou enkel maar in één richting mogen gaan (lees: de deelstaten moeten nog meer geld en bevoegdheden verkrijgen), de federale staat zou verder moeten ontmanteld worden, er zouden geen herfederaliseringen mogen komen, noch een nationale kieskring. Niet alleen is dit voorstel tot staatshervorming onevenwichtig, het is ook nog volledig tegenstrijdig. Zo staat er in dat er geen taboes mogen zijn. Herfederaliseringen, laat staan de afschaffing van de overbodige gewesten en gemeenschappen zijn dat blijkbaar wél. We onthouden ook nog dat men de staat verder wil hervormen, zonder "de interpersonele solidariteit ter discussie te stellen". De dialoogstructuur zal bovendien bestaan uit zes Nederlandstalige en zes Franstalige afgevaardigden. De nefaste de facto tweeledige en polariserende structuur van België wordt dus bevestigd.

Met andere woorden: alle resterende federale bevoegdheden, met uitzondering van de financiering van de sociale zekerheid, kunnen dus op taalbasis gesplitst worden... Duidelijk een mooi cadeau voor de separatisten. Maar blijkbaar vinden de radicale nationalisten, verblind als ze zijn door racistische haat, dit nog niet ver genoeg gaand en dus schoten ze het voorstel prompt af. Didier Reynders, minister van financiën en van institutionele hervormingen, deed er nog een schep bovenop en eiste de uitbreiding van het Brussels Gewest. De dialoog op basis van het confederale model had zichzelf enkele uren overleefd.

Dat brengt ons bij een belangrijke vaststelling: niet alleen werkt het krakkemikkige federale model niet - dat wisten we al – maar zelfs het confederalisme werkt niet ! Enkele maanden geleden deed premier Leterme, daarin gesteund door zijn partijgenoot Vlaams "minister-president" Kris Peeters een oproep tot een dialoog van “gemeenschap tot gemeenschap”. Deze "confederale onderhandeling", waarin de twee grote deelstaten – de “Vlaamse” en de "Franse" gemeenschap – als quasi-onafhankelijke staten zouden onderhandelen, zou alle politiek-communautaire problemen oplossen. Niet alleen is dit natuurlijk onzin aangezien de burger dit volkomen niet gevraagd heeft, maar zelfs deze “post-separatistische” structuur blijkt niet te werken. De "confederale onderhandelingen" hebben welgeteld een paar uren geduurd, alvorens ze afgeschoten werden en Vlaamse "minister-president" de bal terug doorspeelde naar... de federale regering.

Conclusie: het federalisme werkt niet, het confederalisme werkt al evenmin, het separatisme wil niemand behalve een groepje extremisten, waar wachten we dan nog op om België unitair te maken met een goede provinciale decentralisatie?

Een citaat uit De Standaard van 20.09.08 spreekt boekdelen:

“Intussen blijkt uit een peiling die De Standaard heeft laten uitvoeren, dat na bijna anderhalf jaar politieke crisis de bevolking de vertoning zat is. De helft heeft afgehaakt en volgt de berichtgeving niet meer. In nog fellere bewoordingen zegt precies 50 procent dat ze een 'afkeer' gekregen heeft van politiek. Driekwart vindt de politieke tenoren onbekwaam. Amper een vijfde vindt dat politici zich bekommeren om de echte problemen van de bevolking.

Een oplossing zal ze eerder van een buitenstaander dan van een politicus verwachten. niet van Yves Leterme (CD&V), en al zeker niet van de Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V).»

De Belgen zijn dit aftandse, nationalistische circus gewoon kotsbeu en we geven ze geen ongelijk!

www.belgischeunie.be

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 10:37   #2
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
De Belgen zijn dit aftandse, nationalistische circus gewoon kotsbeu
Ach, vandaar het geringe succes van de BUB!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 10:39   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

meertalig land??

regio's waar er verschillende talen worden gesproken ja, en 1 stad die tweetalig zou moeten zijn, maar dat is al.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 11:06   #4
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be Bekijk bericht
Een citaat uit De Standaard van 20.09.08 spreekt boekdelen:

“Intussen blijkt uit een peiling die De Standaard heeft laten uitvoeren, dat na bijna anderhalf jaar politieke crisis de bevolking de vertoning zat is. De helft heeft afgehaakt en volgt de berichtgeving niet meer. In nog fellere bewoordingen zegt precies 50 procent dat ze een 'afkeer' gekregen heeft van politiek. Driekwart vindt de politieke tenoren onbekwaam. Amper een vijfde vindt dat politici zich bekommeren om de echte problemen van de bevolking."
Of: hoe ga ik selectief om met mijn bronnen? Dat citaat, dat inderdaad aangeeft dat een meerderheid van de respondenten het hele spelletje beu is, is géén argument voor de standpunten van de BUB: nergens wordt aangegeven dat het unitarisme nog maar overwogen wordt als een valabel alternatief. De respondenten doen een uitspraak over de gang van zaken, niet over de grond van de zaak: je zou net zozeer kunnen beweren dat ze het nu helemaal gehad hebben met België en een onafhankelijk Vlaanderen willen. Voor het overige: het gebruikelijke BUB-populisme...

(Overigens, als je ervan uitgaat dat een unitaire staatsstructuur een einde zal stellen aan de communautaire tegenstellingen, ben je ofwel oeverloos naïef, ofwel geef je een staaltje van franquistisch denken. Dat doet me eraan denken: vandaag liet BUB'er Belgique Unitaire zich op het forum van Le Soir tot de uitspraak verleiden dat alle separatistische partijen maar eens verboden -of was het gemuilkorfd?- moesten worden: VB, LDD, N-VA... én CD&V).
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 22 september 2008 om 11:06.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 12:52   #5
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Ik ben de BUB persmededelingen beu.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 13:11   #6
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ben de BUB persmededelingen beu.
Die persmededelingen hebben toch een waarde: Terwijl ze die aan het opstellen zijn laten ze het forum met rust.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 13:42   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik ben de BUB persmededelingen beu.
Ik ben de persmededelingen van alle politieke partijen beu maar wie ben ik om daarover te zeuren?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 13:50   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Volgens mij zijn Vlamingen nog altijd zo'n beetje het meest a-nationalistisch in de wereld, dus ja; volgens mij kan je de BUB beschouwen als een soort dictatoriale regimepartij die opstandelingen wil onderdrukken en gevangenzetten. Dat maakt het de primitiefste partij van België.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 14:00   #9
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Volgens mij zijn Vlamingen nog altijd zo'n beetje het meest a-nationalistisch in de wereld, dus ja; volgens mij kan je de BUB beschouwen als een soort dictatoriale regimepartij die opstandelingen wil onderdrukken en gevangenzetten. Dat maakt het de primitiefste partij van België.


-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 15:22   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ik veronderstel dat ik tot "de Belgen" gerekend wordt. Wel, deze "Belg" is de nationalistische "wanvertoning" allerminst beu. Van mij mag het nog wat duren...
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 15:29   #11
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Elke dag verliest de BUB de strijd met de realiteit een beetje meer.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 15:18   #12
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Ik ben België eigenlijk gewoon beu.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 16:08   #13
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben de persmededelingen van alle politieke partijen beu maar wie ben ik om daarover te zeuren?
Zij zijn begonnen
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 16:08   #14
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Het is nog niet zo lang geleden dat het "in" was zelf oplossingen te bedenken op dit forum -
dat resulteerde dan in prachtige vlaggetjes, fantasierijke al dan niet historisch verantwoorde landkaartjes en dies meer.. Bevragingen van "Vlamingen" geven ook dikwijls aan dat ze niet geïntresseeerd zijn, behalve als er iemand in hun vlaamse stad binnenstapt bij hun vertrouwde warme bakker en zijn bestelling in de taal van Vondel doet : de francophonie rukt op ! De middenstand, vooral in de meest toeristische zones is altijd nogal unitarist in hun acties - in het stemhokje gedragen ze zich uiteraard anders. Politiekers hebben alvast één belang dat helemaal anders is dan het "algemeen belang" : ze hebben mandaten nodig die uitgedeeld kunnen worden, ook partijfinanciering is hen niet vreemd. Vandaar het "grote" probleem BHV tussen 50.000 en 70.000 stemmen op francophone partijen gaan in nhet geval van een splitsing verloren
dat weegt niet op ttegen het aantal kamer- en senaatszetels die eventueel gewonnen worden ! Maar bovenal : splitsen of niet splitsen heeft een balans in het aantal overheidsbetrekkingen : Vlaamse spoorwegen, Vlaamse Telefoonoperator, Vlaamse Post
allemaal nieuwe opwindende directie-generalen met sekretaressen en ander schoon volk.
Of hoe een verdwijnende federale overheid straks het lokale "goed bestuur" zal aanvullen.
Zorgverzekering, Jobkorting : straks zal het steeds pijnlijker duidelijk worden dat niet alle Vlamingen gelijk zijn voor de wet : er zal een onderscheid gemaakt worden tussen "brusselse" en "vlaamse" vlamingen. diegenen die naar Wallonië "emigreerden zijn immers sedert lang geen "echte" Vlamingen meer.
Van quicke"nborne heeft gelijk : we hebben nood aan een anti-Kafka beleid.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 16:09   #15
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben de persmededelingen van alle politieke partijen beu maar wie ben ik om daarover te zeuren?
Zij zijn begonnen
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:14   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Ik ben België eigenlijk gewoon beu.
Ik niet. Integendeel.

Een land waar het fijn is om te leven. Een beetje anarchistisch zo, iedereen denkt wat hij wil, goede sociale voorzieningen, men verdient hier goed, we hebben de zee maar ook bossen, mooie historische steden, een land met drie culturen, goed eten (niet te vergelijken met het Land van Beatrix) goede geneesheren, goed onderwijs, relatief nette wegen, veel Belgen zijn eigenaar van een eigen huis , maar zij die geen huis kunnen hebben, hebben wel keuze qua appartement. Belgen zijn bekend om hun boergondisch onbezorgd leven of zijn bezitters van een degelijke wagen. We kunnen kijken naar ik weet niet hoeveel TV-programm's, om het even welke boeken kopen. We kunnen aan geestelijke instrospectie doen of voldoen aan onze geestelijke noden door aan te sluiten bij deze of gene kerk of niet gewoon nergens bij aansluiten. En ga zo maar door.

Enfin, als men het vergelijkt met de rest van de wereld, is België een verkapt Shangri La waar vele mensen alleen maar van kunnen dromen. Een goed land om in te wonen. Blijkbaar niet voor sommige verwende beroepskankeraars hier op dit forum en sommige beroepspolitici. Maar zelfs deze laatste categorie wordt vet betaald door de Belgische staat.

Laatst gewijzigd door system : 23 september 2008 om 17:23.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:17   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik niet. Integendeel.

Een land waar het fijn is om te leven. Een beetje anarchistisch zo, iedereen denkt wat hij wil, goede sociale voorzieningen, men verdient hier goed, we hebben de de zee maar ook bossen, mooie historische steden, goed eten (niet te vergelijken met het Land van Beatrix) goede geneesheren, goed onderwijs, relatief nette wegen, veel Belgen zijn eigenaar van een eigen huis , maar zij die geen huis kunnen hebben, hebben wel keuze qua appartement. Belgen zijn bekend om hun boergondisch onbezorgd leven of zijn bezitters van een degelijke wagen. We kunnen kijken naar ik weet niet hoeveel TV-programm's, om het even welke boeken kopen. We kunnen aan geestelijke instrospectie doen of voldoen aan onze geestelijke noden door aan te sluiten bij deze of gene kerk of niet gewoon nergens bij aansluiten. En ga zo maar door.

Enfin, als men het vergelijkt met de rest van de wereld, is België een verkapt Shangri La waar vele mensen alleen maar van kunnen dromen. Een goed land om in te wonen. Blijkbaar niet voor sommige verwende beroepskankeraars hier op dit forum en sommige beroepspolitici. Maar zelfs deze laatste categorie wordt vet betaald door de Belgische staat.
Never settle for less, zeker niet als België less is.

België is het vaderland van de Franstaligen, zowel geschiedkundig als actueel.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 23 september 2008 om 17:22.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:19   #18
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik niet. Integendeel.

Een land waar het fijn is om te leven. Een beetje anarchistisch zo, iedereen denkt wat hij wil, goede sociale voorzieningen, men verdient hier goed, we hebben de de zee maar ook bossen, mooie historische steden, goed eten (niet te vergelijken met het Land van Beatrix) goede geneesheren, goed onderwijs, relatief nette wegen, veel Belgen zijn eigenaar van een eigen huis , maar zij die geen huis kunnen hebben, hebben wel keuze qua appartement. Belgen zijn bekend om hun boergondisch onbezorgd leven of zijn bezitters van een degelijke wagen. We kunnen kijken naar ik weet niet hoeveel TV-programm's, om het even welke boeken kopen. We kunnen aan geestelijke instrospectie doen of voldoen aan onze geestelijke noden door aan te sluiten bij deze of gene kerk of niet gewoon nergens bij aansluiten. En ga zo maar door.

Enfin, als men het vergelijkt met de rest van de wereld, is België een verkapt Shangri La waar vele mensen alleen maar van kunnen dromen. Een goed land om in te wonen. Blijkbaar niet voor sommige verwende beroepskankeraars hier op dit forum en sommige beroepspolitici. Maar zelfs deze laatste categorie wordt vet betaald door de Belgische staat.

²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²² ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:25   #19
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Never settle for less, zeker niet als België less is.

QUOTE]
En daarom komen de Nederlanders ons onderwijs volgen, komen ze naar onze klinieken, zitten ze in onze Ardennen, kopen ze bij ons de mooie huizen, kijken ze naar onze Canvas, komen ze bij ons eten, enz, enz.

O ja, en als ze konden, kochten ze bij ons hun auto's ook nog. Maar misschien vinden ze die wat te groot.

Laatst gewijzigd door system : 23 september 2008 om 17:49.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:59   #20
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

[quote=liberalist_NL;3707065

België is het vaderland van de Franstaligen, zowel geschiedkundig als actueel.[/QUOTE]

Je komt hier nooit zeker?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be