Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2007, 19:35   #21
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Dan mag men toch op z'n minst verwachten dat we hier enigszins normale antwoorden krijgen.
ah u hebt liever de standaardantwoorden van louis IDe.

nl Lees mijn boek of lees het partijprogramma...

Deman is iemand met duidelijke antwoorden en een rechtijlige politiek.
Zo moesten er meer zijn in de politiek.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:35   #22
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dus sommige woorden mogen niet meer gebruikt worden of je bent een nazi ???????

Zoals De Man zei. Ik heb een Duitse herder en Hitler had een Duitse herder. Is De Man daarom een Nazi ? Ik denk het niet !
Eer men vergelijkingen met het nazisme maakt moet men eerst weten wat het nazisme was.
En zoals ik al zei er is een wereld van verschil tussen een hond en een citaat dat afkomstig is van Nazi's.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:41   #23
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
En zoals ik al zei er is een wereld van verschil tussen een hond en een citaat dat afkomstig is van Nazi's.
Hier heb je het al. "Een citaat afkomstig van Nazi's." En daarom mogen die woorden niet meer gebruikt worden en moet men ophouden met tegen de multicul te zijn ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:44   #24
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dus sommige woorden mogen niet meer gebruikt worden of je bent een nazi ???????
Dat wordt toch niet gezegd.
Nu als het over woorden als 'heil hilter' gaat mogen we dat toch nog zeggen? Grapje he



Citaat:
Zoals De Man zei. Ik heb een Duitse herder en Hitler had een Duitse herder. Is De Man daarom een Nazi ? Ik denk het niet !
Daar ging het helemaal niet om. Het ging over 'bloed en bodem'.


Citaat:
Eer men vergelijkingen met het nazisme maakt moet men eerst weten wat het nazisme was
Niemand heeft toch gezegd dat hij een nazist was? In de aftermath van Bloed,Bodem, Eer en Trouw mogen wij ons toch nog vragen stellen als we iets later Bloed en Bodem ergens geschreven zien staan?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:51   #25
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ah u hebt liever de standaardantwoorden van louis IDe.

nl Lees mijn boek of lees het partijprogramma...
Daar was ik ook niet enthousiast over.
Citaat:
Deman is iemand met duidelijke antwoorden en een rechtijlige politiek.
Zo moesten er meer zijn in de politiek.
Sorry, maar ik heb hier nog weinig inhoudelijke antwoorden gezien van dhr. De Man. Ik hoop dat dit nog veranderd en ik heb er ook het volste vertrouwen in dat hij dit kan, maar als het zo door gaat dan snap ik de verwijten over een inhoudsloos Vlaams Belang zeer goed.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:58   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Ik sta achter de Blut, Kultur und Bodem gedachte. Ieder volk heeft recht op zijn stukje land, waar ze hun eigen cultuur en religie naar hartelust mogen beleven. Ik vind dat de mensen in de midden-Oosten dat hebben (dus geen VS-bemoeienis), maar wij Vlamingen hebben hier ook recht op. Dus geen Franstalig, Islamitisch of Yankee-cultuurimperialisme en evenmin de grote migratiestromen die de eigenheid van ons volk in gevaar brengt. Vlaanderen is trouwens al dichtbevolkt genoeg, alleen al om ecologische redenen kan Vlaanderen geen nieuwe migratie meer aan. Een goede volksnationalist denkt ook aan de toekomst van onze Vlaamse kinderen.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:03   #27
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik sta achter de Blut, Kultur und Bodem gedachte. Ieder volk heeft recht op zijn stukje land, waar ze hun eigen cultuur en religie naar hartelust mogen beleven. Ik vind dat de mensen in de midden-Oosten dat hebben (dus geen VS-bemoeienis), maar wij Vlamingen hebben hier ook recht op. Dus geen Franstalig, Islamitisch of Yankee-cultuurimperialisme en evenmin de grote migratiestromen die de eigenheid van ons volk in gevaar brengt. Vlaanderen is trouwens al dichtbevolkt genoeg, alleen al om ecologische redenen kan Vlaanderen geen nieuwe migratie meer aan. Een goede volksnationalist denkt ook aan de toekomst van onze Vlaamse kinderen.
Kijk, zo'n antwoord kan ik waarderen, ik ben het er niet mee eens, maar ik kan het zeer zeker waarderen.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:11   #28
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in het nazisme staat dacht ik de verheerlijking en de superieuriteit van het eigen germaanse "ras" centraal.

wie vindt dat zijn eigen ras niet met anderen mag vermengd worden vindt die die andere rassen dan ook niet minderwaardig ? Wat zou anders de reden kunnen zijn om tegen vermenging te zijn ?

Los daarvan vindt ik dat het moet kunnen dat mensen hun eigen ras superieur vinden (tenslotte doen de joden dat toch immers ook he in zoverre ze zich als het uitverkoren volk beschouwen ) maar niet zodanig dat anderen er last van hebben.

Persoonlijk ben ik nogal een voorstander van vermenging om inteelt en dus degeneratie te vermijden. Maar mensen mogen daar van mijn part gerust tegen zijn en ervoor kiezen hun genetisch materiaal te doen denigreren. Zolang ik mijn ... maar steek waar ik wil - allemaal geen probleem mee.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:38   #29
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in het nazisme staat dacht ik de verheerlijking en de superieuriteit van het eigen germaanse "ras" centraal.

wie vindt dat zijn eigen ras niet met anderen mag vermengd worden vindt die die andere rassen dan ook niet minderwaardig ? Wat zou anders de reden kunnen zijn om tegen vermenging te zijn ?

Los daarvan vindt ik dat het moet kunnen dat mensen hun eigen ras superieur vinden (tenslotte doen de joden dat toch immers ook he in zoverre ze zich als het uitverkoren volk beschouwen ) maar niet zodanig dat anderen er last van hebben.

Persoonlijk ben ik nogal een voorstander van vermenging om inteelt en dus degeneratie te vermijden. Maar mensen mogen daar van mijn part gerust tegen zijn en ervoor kiezen hun genetisch materiaal te doen denigreren. Zolang ik mijn ... maar steek waar ik wil - allemaal geen probleem mee.
Als natuurliefhebbers zich inzetten om bepaalde planten en diersoorten voor uitroeiing te beschermen is dit dan omdat ze de ene soort hoger achten dan de andere of is dit om de diversiteit te bewaren ? Het is toch mooier om 2OOO verschillende kikkersoorten te hebben dan 1 enkele soort ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:52   #30
Jéhan
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 april 2006
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hier heb je het al. "Een citaat afkomstig van Nazi's." En daarom mogen die woorden niet meer gebruikt worden en moet men ophouden met tegen de multicul te zijn ?
ik vind het eens zo vreemd daar hij in de draad over de negationisme-wet verklaard dat ze er mede voor gestemd hadden om van mogelijke 'nazistische beschuldingen' niet verweten te kunnen worden.

Waarom dan dergelijke uitspraak? Als je je van dergelijk imago wilt afschudden, kun je toch gemakkelijk andere verwoordingen hanteren? Ik vind het maar een erg goedkoop excuus.
Jéhan is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:54   #31
Jéhan
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 april 2006
Berichten: 272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als natuurliefhebbers zich inzetten om bepaalde planten en diersoorten voor uitroeiing te beschermen is dit dan omdat ze de ene soort hoger achten dan de andere of is dit om de diversiteit te bewaren ? Het is toch mooier om 2OOO verschillende kikkersoorten te hebben dan 1 enkele soort ?
Er is maar 1 soort mens.
Jéhan is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:30   #32
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in het nazisme staat dacht ik de verheerlijking en de superieuriteit van het eigen germaanse "ras" centraal.
wie vindt dat zijn eigen ras niet met anderen mag vermengd worden vindt die die andere rassen dan ook niet minderwaardig ? Wat zou anders de reden kunnen zijn om tegen vermenging te zijn ?
Ik denk niet dat iemand de Dalai Lama kan verdenken van nazisme.
Hij ontvluchtte Tibet met een deel van zijn volksgenoten om in Indië als volk te kunnen overleven. Hij wil niet dat zijn volk vermengd en uiteindelijk weggevaagd wordt door miljoenen Chinezen zoals het nu het geval is in Tibet.
Het is ronduit belachrlijk te stellen dat een volk dat wil overleven met zijn taal en cultuur de anderen als minderwaardig beschouwt.
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:32   #33
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Er is maar 1 soort mens.
Jij bent in ieder geval heeeeeel speciaal.
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:12   #34
Filip De Man
 
 
Filip De Man's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

De linksen zijn als de hondjes van Pavlov: tik één van de juiste woordjes in (bodem! ras! identiteit! IQ-test!) en ze zijn meteen in alle staten. Leuk!
Voorts: wie hoog opgeeft over de nazi's loopt eigenlijk achter een stelletje losers.
Tenslotte: gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:14   #35
zeef
Burger
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De linksen zijn als de hondjes van Pavlov: tik één van de juiste woordjes in (bodem! ras! identiteit! IQ-test!) en ze zijn meteen in alle staten. Leuk!
Voorts: wie hoog opgeeft over de nazi's loopt eigenlijk achter een stelletje losers.
Tenslotte: gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
Het is moeilijk om vriendelijk te blijven zoals de moderatoren vragen als u replieken geeft als deze. Kort gezegd: u bent ziek en zit als gevolg bij de juiste club.
zeef is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:14   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Tenslotte: gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
Bron ??
Pietje is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:15   #37
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De linksen zijn als de hondjes van Pavlov: tik één van de juiste woordjes in (bodem! ras! identiteit! IQ-test!) en ze zijn meteen in alle staten. Leuk!
Welke staten?
Het bent u die angstvallig vragen ontwijkt in allerlei draden en begint over Duitse herders en links.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:20   #38
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De linksen zijn als de hondjes van Pavlov: tik één van de juiste woordjes in (bodem! ras! identiteit! IQ-test!) en ze zijn meteen in alle staten. Leuk!
En u vind het vreemd dat de andere partijen u en uw partij niet serieus nemen? Politiek bedrijven is niet enkel gelijk hebben, maar ook het respectvol omgaan met tegenstanders is noodzakelijk om uw standpunten erdoor te krijgen.

U heeft trouwens nog steeds geen antwoord op de beginvraag in dit topic gegeven.
__________________
--------------
Brandaan is offline  
Oud 17 januari 2007, 02:20   #39
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Tenslotte: gemengde huwelijken mislukken nog veel meer dan niet-gemengde.
Dus u bent voorstander van huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 17 januari 2007, 03:01   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Kijk, zo'n antwoord kan ik waarderen, ik ben het er niet mee eens, maar ik kan het zeer zeker waarderen.
U bedoelt dat u de uitspraak van een max4westland zeer zeker kan misbruiken, iemand wiens gedachtegoed nog niet gedeeld wordt door een half percent vh vb-electoraat.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be