Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2018, 22:02   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Ik kan u heel veel instellingen geven die vol zitten met volwassenen die kirrewiet zijn geworden van cannabis. maar laten we het daarover niet hebben, want dat is off topic.

Stel je voor. Canada wordt één grote instelling. Dit wordt een drama voor de mensheid. Het zal beginnen met Canada en eindigen in Guinea Papoea.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 juni 2018 om 22:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 22:06   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Ik kan u heel veel instellingen geven die vol zitten met volwassenen die kirrewiet zijn geworden van cannabis. maar laten we het daarover niet hebben, want dat is off topic.

De instelling waar uw vriend verblijft is toch het beste voorbeeld. Zelfs zijn ouders zijn nu overtuigd dat het niet door die joint kwam maar door te kopballen.
Hebben ze die mensen lelijk bij de neus genomen ....zeg dat wel
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 09:58   #63
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Hey!! Een cannabis-draad!
Dat is even geleden...

Ik dacht: "Even bijlezen en misschien eens een reactie posten" maar na dat even bijlezen ben ik een beetje in de war.

De topic-title suggereert dat het hier over cannabis gaat maar er zijn bepaalde forumleden (wiens naam ik niet ga noemen want ze duwen al te graag op het driehoekje) die het ondertussen al over (ik som even op dus excuses voor deze langdradige off-topic shit)
-sikhs
-godsdienstvrijheid
-schoenen
-mensenrechtentribunaal
-slaapkamer
-parking
-verkeersregelement
-wc
-dak
-JvdB
-gebedsruimte
-moslims
-ijsland
-nigeria
en het WK hebben gehad...

Nu kan ik over cannabis een aardig woordje meelullen maar iemand die er in slaagt bovenstaande onderwerpen naadloos te integreren in een cannabisdraad is intellectueel gezien voor mij te hoog gegrepen.
Ik ga mij dus behoeden voor een complete afgang en mij (minstens voorlopig) niet in deze hoogstaande discussie bemoeien.
Een mens moet weten waar zijn limiten liggen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 23 juni 2018 om 09:59.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:03   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hey!! Een cannabis-draad!
Dat is even geleden...

Ik dacht: "Even bijlezen en misschien eens een reactie posten" maar na dat even bijlezen ben ik een beetje in de war.

De topic-title suggereert dat het hier over cannabis gaat maar er zijn bepaalde forumleden (wiens naam ik niet ga noemen want ze duwen al te graag op het driehoekje) die het ondertussen al over (ik som even op dus excuses voor deze langdradige off-topic shit)
-sikhs
-godsdienstvrijheid
-schoenen
-mensenrechtentribunaal
-slaapkamer
-parking
-verkeersregelement
-wc
-dak
-JvdB
-gebedsruimte
-moslims
-ijsland
-nigeria
en het WK hebben gehad...

Nu kan ik over cannabis een aardig woordje meelullen maar iemand die er in slaagt bovenstaande onderwerpen naadloos te integreren in een cannabisdraad is intellectueel gezien voor mij te hoog gegrepen.
Ik ga mij dus behoeden voor een complete afgang en mij (minstens voorlopig) niet in deze hoogstaande discussie bemoeien.
Een mens moet weten waar zijn limiten liggen.
Mij interesseert alleen maar of cannabis nu wel of niet genezend is.
Alle gebruikers zeggen ja
De medische onderzoekers zeggen nee...maar het heeft wel effect op een en ander.
Gebruikers zeggen wederom...het is een complot van de pharmacie en co.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 10:42   #65
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Start daar anders eens een draadje over.
LOL!!!!
Dat had hij al gedaan!

Godsdienstvrijheid in Cananda: als je denkt dat het niet gekker kan ....
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:15   #66
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De instelling waar uw vriend verblijft is toch het beste voorbeeld. Zelfs zijn ouders zijn nu overtuigd dat het niet door die joint kwam maar door te kopballen.
Hebben ze die mensen lelijk bij de neus genomen ....zeg dat wel
Allez, ik zal de vraag nog eens herhalen. gewoon om te zien relevante landen als 'Guinea Papoea' zullen opduiken in uw ongetwijfeld geniaal antwoord:

Geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Gewoon een naam en adres, website ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:18   #67
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

De topic-title suggereert dat het hier over cannabis gaat maar er zijn bepaalde forumleden (wiens naam ik niet ga noemen want ze duwen al te graag op het driehoekje) die het ondertussen al over (ik som even op dus excuses voor deze langdradige off-topic shit).
I hear you girl, zo een forumlid zou levenslang gebannen worden!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:26   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Ik kan u heel veel instellingen geven die vol zitten met volwassenen die kirrewiet zijn geworden van cannabis. maar laten we het daarover niet hebben, want dat is off topic.
Jawel.
Laten we het daar wel eens over hebben.

Geef eens enkele voorbeelden van instellingen die vol zitten met volwassenen die kirrewiet geworden zijn van cannabis.

Let wel; kirrewiet van cannabis he! Niet stiekem degene meetellen die zo geboren zijn, het geworden zijn van medicijnen of alcohol of gewoon gek geworden zijn van het leven zelf.

Dus; instellingen specifiek voor door cannabis kirrewiet geworden mensen.
Naam instelling en vestigingsplaats volstaan.
De aantallen mag je er ook bij vermelden (nauwkeurigheid +/-100.000 volstaat).

Verdoeme eh, nu doe ik het weer...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:29   #69
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mij interesseert alleen maar of cannabis nu wel of niet genezend is.
Alle gebruikers zeggen ja
De medische onderzoekers zeggen nee...maar het heeft wel effect op een en ander.
Gebruikers zeggen wederom...het is een complot van de pharmacie en co.
Ik ben geen dokter maar ik denk niet dat cannabis in veel gevallen genezend is.
Genezend wil immers zeggen dat je er een ziekte mee verhelpt.
Het zou kunnen dat dat wel zo is maar ik betwijfel het.

Waar cannabis wel voor gebruikt wordt (en dat zeggen ook de medische onderzoekers) is voor verlichting/bestrijding van de symptomen van bepaalde ziektes. Pijnstillen bv. of het opwekken van eetlust.

Dus voor zo ver ik weet is cannabis niet genezend maar eerder symptoomverlichtend.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 11:38   #70
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, ik zal de vraag nog eens herhalen. gewoon om te zien relevante landen als 'Guinea Papoea' zullen opduiken in uw ongetwijfeld geniaal antwoord:

Geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Gewoon een naam en adres, website ...
Geef jij anders eerst een land dat géén enkel 'domme en/of achterlijke' wetten heeft.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:08   #71
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jawel.
Laten we het daar wel eens over hebben.

Geef eens enkele voorbeelden van instellingen die vol zitten met volwassenen die kirrewiet geworden zijn van cannabis.
Geen probleem. Maar eerst die instellingen met die kindjes. First things first.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Let wel; kirrewiet van cannabis he! Niet stiekem degene meetellen die zo geboren zijn, het geworden zijn van medicijnen of alcohol of gewoon gek geworden zijn van het leven zelf.
tuurlijk! dekt u al maar in en vraag mij informatie die enkel een alwetend wezen kan weten. tuurlijk
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:09   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben geen dokter maar ik denk niet dat cannabis in veel gevallen genezend is.
Genezend wil immers zeggen dat je er een ziekte mee verhelpt.
Het zou kunnen dat dat wel zo is maar ik betwijfel het.

Waar cannabis wel voor gebruikt wordt (en dat zeggen ook de medische onderzoekers) is voor verlichting/bestrijding van de symptomen van bepaalde ziektes. Pijnstillen bv. of het opwekken van eetlust.

Dus voor zo ver ik weet is cannabis niet genezend maar eerder symptoomverlichtend.
Die mening heb ik ook en onderzoekscentra ook.

Maar cannabis verkopers en gebruikers hangen een ander verhaal op.

Nu behalve cannabis doen ze hetzelfde met veel kruiden of theetjes of groentjes en zo verder.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:28   #73
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geen probleem. Maar eerst die instellingen met die kindjes. First things first.
Waarom?
Ik heb het nergens over instellingen vol kindjes gehad.
Waarom moet ik iets bewijzen waar ik het niet over gehad heb?

U heeft het over instellingen vol cannabisverslaafden en ik vraag u gewoon die me dan even aan te tonen.
Is het zo moeilijk om uw beweringen te staven?

Citaat:
tuurlijk! dekt u al maar in en vraag mij informatie die enkel een alwetend wezen kan weten. tuurlijk
Nogmaals; u heeft het over instellingen vol cannabisverslaafden (meer nog, niet enkel verslaafden maar vol mensen die er kirrewiet van geworden zijn).
Ik heb daar geen weet van dus vraag ik u gewoon om wat meer uitleg.

Omdat ik wel weet heb van instellingen die vol zitten met psychiatrische patienten geef ik enkel even mee dat het over instellingen ging met kirrewieten door cannabis, niet de doorsnee psychiatrische patient.

Ik zie niet in wat de moeilijkheid is?
U beweert iets, ik vraag om dat even te duiden en dan zou ik plots iemand anders zijn beweringen moeten gaan duiden en begin ik me volgens u in te dekken...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:35   #74
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die mening heb ik ook en onderzoekscentra ook.
Ik denk niet dat enig zinnig wezen dat gaat ontkennen. Cannabis heeft een positieve invloed op bepaalde patienten. Dat staat gewoon vast.


Citaat:
Maar cannabis verkopers en gebruikers hangen een ander verhaal op.
Nogal logisch; de verkopers (in principe criminelen) willen zo veel mogelijk verkopen en gaan hun product dan ook zo veel mogelijk goede eigenschappen toedichten.
En de gebruikers doen hetzelfde in de hoop dat de algemene opinie rond cannabis wijzigt zodat het misschien ooit wel legaal wordt. Daarnaast willen ze hun gebruik een beetje verdedigen door het produkt allerlei wondereigenschappen mee te geven.
Iedereen die een produkt of een mening verdedigt gaat zich voornamelijk richten op de positieve eigenschappen ervan.

Als je echt duidelijke informatie wil over zulke onderwerpen kan je je enkel nog maar tot de wetenschap richten. En dan natuurlijk liefst de onafhankelijke.


Citaat:
Nu behalve cannabis doen ze hetzelfde met veel kruiden of theetjes of groentjes en zo verder.
Kwakzalverij is van alle tijden.
Ooit het boekje "Maar natuurlijk" al eens meegepakt bij de bakker?
Dat gaat zogezegd over gezond en natuurlijk leven maar het staat wel vol met pillen en druppeltjes.
Voor elk kwaaltje is er wel een produkt en voor elk produkt wordt er wel een kwaaltje verzonnen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:38   #75
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.160
Standaard

't Is dat ik niet veel aan de hand heb want eigenlijk denk ik nu vooral: "Waarom begin je hier weer aan?"


Maar kom; zolang het nog plezant blijft ga ik het nog eens een keertje volgen.

Niet boos zijn als ik me plots weer niet meer in deze draad vertoon eh, het plezier kan rap over zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 12:43   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, ik zal de vraag nog eens herhalen. gewoon om te zien relevante landen als 'Guinea Papoea' zullen opduiken in uw ongetwijfeld geniaal antwoord:

Geef eens een voorbeeld van een instelling dat vol zit 'met kinderen die hersenschade opliepen op voetbalveldjes'.

Gewoon een naam en adres, website ...
Weet jij zelf dan niet waar uw vriend is geïnterneerd ? Ik ben discreet ....het is tenslotte uw vriend.
Dat zou de discussie pas een nieuw elan geven maar neen geen woord meer over die goede vriend....
Mogen we nu eindelijk iets meer weten over die instelling ? Of eventueel over de vereniging waar zijn ouders zich voor inzetten ?
Of heb je dat allemaal wijsgemaakt ? Zeg dat het niet waar is he

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 juni 2018 om 12:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 15:58   #77
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom?
Ik heb het nergens over instellingen vol kindjes gehad.
Waarom moet ik iets bewijzen waar ik het niet over gehad heb?
Eerlijk blijven, hé man! Eerlijk blijven!

Fred is begonnen over instellingen vol met kindjes en ik heb daarop gereageerd. Gij hebt daar dan op gereageerd.
Nu moet ge niet doen alsof ge dat niet weet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Nogmaals; u heeft het over instellingen vol cannabisverslaafden (meer nog, niet enkel verslaafden maar vol mensen die er kirrewiet van geworden zijn).
Ik heb daar geen weet van dus vraag ik u gewoon om wat meer uitleg.

Omdat ik wel weet heb van instellingen die vol zitten met psychiatrische patienten geef ik enkel even mee dat het over instellingen ging met kirrewieten door cannabis, niet de doorsnee psychiatrische patient.

Ik zie niet in wat de moeilijkheid is?
U beweert iets, ik vraag om dat even te duiden en dan zou ik plots iemand anders zijn beweringen moeten gaan duiden en begin ik me volgens u in te dekken...
Ik wéét dat ge negationist zijt. Gij zijt er heilig van overtuigd dat cannabis géén problemen veroorzaakt. Maar de werkelijkheid is anders. Get used to it.
Hoe kan iemand nu weten of iemand 'gek geworden zijn van het leven zelf'? wat is dat nu voor een vraag?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 16:01   #78
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
't Is dat ik niet veel aan de hand heb want eigenlijk denk ik nu vooral: "Waarom begin je hier weer aan?"


Maar kom; zolang het nog plezant blijft ga ik het nog eens een keertje volgen.

Niet boos zijn als ik me plots weer niet meer in deze draad vertoon eh, het plezier kan rap over zijn.
Allez, ik ben eens blij met een post van u waar ge het eens niet over u zelf hebt.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 juni 2018 om 16:02.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 16:04   #79
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Weet jij zelf dan niet waar uw vriend is geïnterneerd ? Ik ben discreet ....het is tenslotte uw vriend.
Dat zou de discussie pas een nieuw elan geven maar neen geen woord meer over die goede vriend....
Mogen we nu eindelijk iets meer weten over die instelling ? Of eventueel over de vereniging waar zijn ouders zich voor inzetten ?
Of heb je dat allemaal wijsgemaakt ? Zeg dat het niet waar is he
En daar is JvdB weer: een vraag beantwoorden met een andere vraag! Zelfs nu JvdB geband is voor een maand, is zijn geest hier alomtegenwoordig.

Moet ik echt de vraag voor de 3e keer stellen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2018, 16:39   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En daar is JvdB weer: een vraag beantwoorden met een andere vraag! Zelfs nu JvdB geband is voor een maand, is zijn geest hier alomtegenwoordig.

Moet ik echt de vraag voor de 3e keer stellen?
U moet geen vraag stellen gezien u het antwoord weet. U weet toch waar uw vriend zit neem ik aan ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be