Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2018, 11:23   #241
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Zelfstandige worden is helemaal niet zo evident, in de Europese Boomerkes Unie hebben multinationals veel macht en tal van financiële voordelen.

Daar is moeilijk tegen op te boksen.
Moeilijk tegen op te boksen? Ze bulkten toch van de ambitie?
Waarom die dan niet botvieren? Toch liever naar een multinational stappen waar enkel maar over geklaagd kan worden?

Citaat:
De "druk" van de drukpers vergelijken met projecten binnen een multinational is gewoon om je dood te lachen.
Ga je schamen man.
Jij hebt echt geen idee waar je over praat eh? Al eens een moderne drukpers van dichtbij gezien? Dat is geen uitvergrote versie van de printer op je buro hoor. Knopje drukken en voila.

Vind je het trouwens niet raar dat mijn baas me meer dan 30 euro per uur betaalt voor een job waar volgens jou geen druk bij komt kijken, voor een job die volgens jou niet meer is dan 'wat inkt op papier zetten'?

Het werk bij een multinational ga ik niet minimaliseren, maar je vergist je schromelijk als je denkt dat een drukker niet meer doet dan 'wat inkt op papier zetten'.

Overigens; die multinationals zijn wel jullie boeman eh? Het lijkt wel of jij elke avond onder je bed gaat kijken of er geen multinational onder zit.

Citaat:
Het beeld dat ik hier schets is tekenend voor veel van de huidige omgevingen.
Dat kan best zijn maar er zijn nog vele andere omgevingen ook hoor.
Waarom dan die drang om naar een multinational te stappen? Je valt er uiteen van de stress, ze wringen je uit als een citroen, financieel staat er niet de gepaste vergoeding tegenover en 's nachts droom je dat je achtervolgd wordt door een meute dolgedraaide multinationals.
Gaat het dan echt over niet meer dan een firmawagen, laptop en gsm?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 11:34   #242
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS piston

altijd hét excuus van mensen die niet slagen in een sollicitatie

mss heeft het fenomeen bestaan in de jaren zeventig van de vorige eeuw of zo, maar ik ben het in mijn professionele carrière nooit tegengekomen, en heb al zowat in elk statuut en toch ook al wel in heel wat sectoren gewerkt.


toon uw specifieke expertise, met een handvol referenties erbij, en er wordt zelfs niet meer gevraagd naar een diploma.
Zeer juist.

En wees niet bang om wat lager op de ladder te beginnen en je stilletjes op te werken.
Ik heb ook geen grafisch diploma, met mijn scheikunde diploma ben ik in de grafische sector niets maar ik heb me geduldig opgewerkt binnen de grafische.
De eerste weken stond ik ook aan een uurloon van 13 euro pakketjes op paletten te stapelen maar nu, 10 jaar later verdien ik meer dan het dubbele en heb ik zelf het roer in handen.
Maar daar moet je wel mee kunnen leven; niet onmiddellijk vanaf dag 1 de beste job in handen krijgen.
Ik heb er bijna 7 jaar over gedaan om van compleet onbekend met drukwerk mezelf op te werken tot volwaardig drukker. Die 31 euro per uur heb ik niet zo maar gekregen hoor. Maar het was al die jaren wel mijn drijfveer om me geduldig op te werken en niet liggen janken over de 'mindere' jobkes die ik moest uitvoeren.

En dat ontbreekt tegenwoordig. Iemand met een diploma voelt zich echt wel te goed om onderaan te beginnen aan een prutsloontje. Geen geduld om enkele jaren te wachten op dat mooie loon. Nee, ze stappen liever naar een multinational om dan te gaan janken wat voor rotwerkgever dat is. Maar ze bulken wel van de ambitie...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 11:40   #243
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zeer juist.

En wees niet bang om wat lager op de ladder te beginnen en je stilletjes op te werken.
Ik heb ook geen grafisch diploma, met mijn scheikunde diploma ben ik in de grafische sector niets maar ik heb me geduldig opgewerkt binnen de grafische.
De eerste weken stond ik ook aan een uurloon van 13 euro pakketjes op paletten te stapelen maar nu, 10 jaar later verdien ik meer dan het dubbele en heb ik zelf het roer in handen.
Maar daar moet je wel mee kunnen leven; niet onmiddellijk vanaf dag 1 de beste job in handen krijgen.
Ik heb er bijna 7 jaar over gedaan om van compleet onbekend met drukwerk mezelf op te werken tot volwaardig drukker. Die 31 euro per uur heb ik niet zo maar gekregen hoor. Maar het was al die jaren wel mijn drijfveer om me geduldig op te werken en niet liggen janken over de 'mindere' jobkes die ik moest uitvoeren.

En dat ontbreekt tegenwoordig. Iemand met een diploma voelt zich echt wel te goed om onderaan te beginnen aan een prutsloontje. Geen geduld om enkele jaren te wachten op dat mooie loon. Nee, ze stappen liever naar een multinational om dan te gaan janken wat voor rotwerkgever dat is. Maar ze bulken wel van de ambitie...
herkenbaar.

ook laag begonnen.

al zou ik dat binnen een multinational niet aanraden, want daarin geraak je wellicht nooit meer van dat niveau af ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:04   #244
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zeer juist.

En wees niet bang om wat lager op de ladder te beginnen en je stilletjes op te werken.
Ik heb ook geen grafisch diploma, met mijn scheikunde diploma ben ik in de grafische sector niets maar ik heb me geduldig opgewerkt binnen de grafische.
De eerste weken stond ik ook aan een uurloon van 13 euro pakketjes op paletten te stapelen maar nu, 10 jaar later verdien ik meer dan het dubbele en heb ik zelf het roer in handen.
Maar daar moet je wel mee kunnen leven; niet onmiddellijk vanaf dag 1 de beste job in handen krijgen.
Ik heb er bijna 7 jaar over gedaan om van compleet onbekend met drukwerk mezelf op te werken tot volwaardig drukker. Die 31 euro per uur heb ik niet zo maar gekregen hoor. Maar het was al die jaren wel mijn drijfveer om me geduldig op te werken en niet liggen janken over de 'mindere' jobkes die ik moest uitvoeren.

En dat ontbreekt tegenwoordig. Iemand met een diploma voelt zich echt wel te goed om onderaan te beginnen aan een prutsloontje. Geen geduld om enkele jaren te wachten op dat mooie loon. Nee, ze stappen liever naar een multinational om dan te gaan janken wat voor rotwerkgever dat is. Maar ze bulken wel van de ambitie...
"Instant gratification junkies."

Er zijn geen shortcuts in het leven. Ja, dat weten we wel. Er zijn veel van die types die alles beu zijn na 1 dag. Wat het bij die "millenials" vooral ontbreekt is stamina. Zonder stamina bereik je niets.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:20   #245
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
herkenbaar.

ook laag begonnen.

al zou ik dat binnen een multinational niet aanraden, want daarin geraak je wellicht nooit meer van dat niveau af ...
Zelfs in sommige KMO's is dat niet aan te raden maar dat merk je dan ter plaatse wel.

Mijn allereerste job was zo. Daar ben ik te lang blijven hangen zonder vooruitzichten op promotie. Leergeld was dat. Er was mij een snelle carriere beloofd maar na 4 jaar zat ik nog steeds op dezelfde heftruck als waar ik tijdens dag 1 op zat.
En als ik boven me keek zaten er allemaal jonge mensen op de posities boven mij zodat het vrij duidelijk was dat doorgroeien er niet onmiddellijk in zat.
Maar ja, het is je eerste job, je verdient een behoorlijk loon, de collega's zijn aangenaam, je baas geeft je het gevoel dat je onmisbaar bent en je voelt er al bij al toch goed. En dan blijf je hangen. Langer dan dat goed voor je is.

Daar ben ik echter na die eerste job nooit meer ingetrapt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:24   #246
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelfs in sommige KMO's is dat niet aan te raden maar dat merk je dan ter plaatse wel.

Mijn allereerste job was zo. Daar ben ik te lang blijven hangen zonder vooruitzichten op promotie. Leergeld was dat. Er was mij een snelle carriere beloofd maar na 4 jaar zat ik nog steeds op dezelfde heftruck als waar ik tijdens dag 1 op zat.
En als ik boven me keek zaten er allemaal jonge mensen op de posities boven mij zodat het vrij duidelijk was dat doorgroeien er niet onmiddellijk in zat.
Maar ja, het is je eerste job, je verdient een behoorlijk loon, de collega's zijn aangenaam, je baas geeft je het gevoel dat je onmisbaar bent en je voelt er al bij al toch goed. En dan blijf je hangen. Langer dan dat goed voor je is.

Daar ben ik echter na die eerste job nooit meer ingetrapt.
ja, aanvoelen inschatten en ... sjans hebben

ben bij een geweldig bedrijf eens na twee jaar weggegaan omdat de man in het corneroffice die in mijn weg zat dezelfde leeftijd had dan ik ... zes maand later was hij ook weg ... toen heb ik wel eens inwendig gevloekt ... die gaven niet alleen super bonussen, maar die bedrijfswagens mochten er ook zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:27   #247
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
"Instant gratification junkies."

Er zijn geen shortcuts in het leven. Ja, dat weten we wel. Er zijn veel van die types die alles beu zijn na 1 dag. Wat het bij die "millenials" vooral ontbreekt is stamina. Zonder stamina bereik je niets.
Ik vind dat raar. De jaren op de schoolbanken nemen ze er met plezier bij, al zijn die onbetaald, maar als er dan eenmaal gewerkt moet worden gruwen ze bij het idee van laag beginnen en doorgroeien.

Een bijkomend pluspunt van dat doorgroeien is overigens de ervaring die je kan voorleggen.
Als ik nu in een drukkerij ga solliciteren komt het beter over dat ik kan zeggen dat ik het drukken geleerd heb door ervaring, door alle posities aan de drukpers te doorlopen, dan dat ik een diploma 'drukker' kan voorleggen.
Het toont aan dat je ambitieus bent, dat je bereid bent om trapje per trapje te gaan en dat je niet bang bent van aan een job te beginnen waarbij je weet dat je jarenlang gaat moeten leren.

Maar dat vergt tijd.

Toen ik in de drukkerij begon te werken kon ik ook aan de slag in de petrochemie in Antwerpen. Maar het vooruitzicht op een volcontinu-systeem en de dagelijkse files deden me besluiten mijn diploma in de schuif te laten liggen en het dichter bij huis te proberen. In een compleet andere sector. Van nul af aan.
Het heeft even geduurd maar het heeft me geen windeieren gelegd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:32   #248
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, aanvoelen inschatten en ... sjans hebben

ben bij een geweldig bedrijf eens na twee jaar weggegaan omdat de man in het corneroffice die in mijn weg zat dezelfde leeftijd had dan ik ... zes maand later was hij ook weg ... toen heb ik wel eens inwendig gevloekt ... die gaven niet alleen super bonussen, maar die bedrijfswagens mochten er ook zijn.
Van job veranderen is altijd gokken. Dat geldt van de 'laagste' tot de 'hoogste' jobs. Het beste is niet achterom kijken en gewoon stug doordoen met waar je in gelooft. En ja, dat kan al eens tegenvallen ook maar niets dwingt je dan om in die tegenvallende job te blijven hangen.

En sjans hebben kan ook al eens helpen maar dat kan je afdwingen ook. Ik maakte in mijn proefperiode ooit een ontslagronde mee (de crisis van 2008) maar hoewel ik nog via intrim werkte mocht ik blijven. Dat is enerzijds sjans hebben maar anderzijds merkte de baas wel dat ik, in tegenstelling tot vele 'anciens' die in hun job vastgeroest waren, wel de ambitie had om door te groeien.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:35   #249
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Van job veranderen is altijd gokken. Dat geldt van de 'laagste' tot de 'hoogste' jobs. Het beste is niet achterom kijken en gewoon stug doordoen met waar je in gelooft. En ja, dat kan al eens tegenvallen ook maar niets dwingt je dan om in die tegenvallende job te blijven hangen.

En sjans hebben kan ook al eens helpen maar dat kan je afdwingen ook. Ik maakte in mijn proefperiode ooit een ontslagronde mee (de crisis van 2008) maar hoewel ik nog via intrim werkte mocht ik blijven. Dat is enerzijds sjans hebben maar anderzijds merkte de baas wel dat ik, in tegenstelling tot vele 'anciens' die in hun job vastgeroest waren, wel de ambitie had om door te groeien.
omkijken heeft idd nooit zin.
ongeveer even zinnig als Thules vooruitkijken, zeggen dat t zicht hem niet aanstaat en op zijn gat blijven zitten.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 12:51   #250
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelfs in sommige KMO's is dat niet aan te raden maar dat merk je dan ter plaatse wel.

Mijn allereerste job was zo. Daar ben ik te lang blijven hangen zonder vooruitzichten op promotie. Leergeld was dat. Er was mij een snelle carriere beloofd maar na 4 jaar zat ik nog steeds op dezelfde heftruck als waar ik tijdens dag 1 op zat.
En als ik boven me keek zaten er allemaal jonge mensen op de posities boven mij zodat het vrij duidelijk was dat doorgroeien er niet onmiddellijk in zat.
Maar ja, het is je eerste job, je verdient een behoorlijk loon, de collega's zijn aangenaam, je baas geeft je het gevoel dat je onmisbaar bent en je voelt er al bij al toch goed. En dan blijf je hangen. Langer dan dat goed voor je is.

Daar ben ik echter na die eerste job nooit meer ingetrapt.
Hmm.

Veel van die carriere beesten zijn meestal depressief, ze lijden diep. Als er een krasje op hun auto zit, storten ze al bijna in elkaar. Meestal verzuurd... Ze kunnen niet genieten van muziek, een boek, een film of wat dan ook; daar hangt geen direct verlangen aan vast; dat is saai. Maar op dat niveau zit jij nog net niet anders zou je hier niet zitten te posten.

Je kan nog net het onderscheid maken tot het punt dat je van niets meer kan genieten buiten de volgende "hit" of "score". En als je het dan hebt ben je het beu na 1 maand. Dat is de "rat race" en meestal komen die mensen eruit tegen hun 50ste na een hartstilstand ofzoiets. "Iets rustiger aandoen is het excuus en de hartstilstand komt..."

Van die rijke mensen die zich dan maar moeten bezighouden met tegen welke boom gaat het hondje pissen en daar duizenden euro's op inzetten in hun vrije tijd.

Ze moeten iets doen dat hun zintuigen prikkelt of ze worden gek. En altijd van alles veranderen aan hun stijl en hun vrienden en hun vrouwen en hun huis en hun carriere en weet ik veel wat.

Een normale job die je graag doet en niet te veel gezeik en een simpeler leven.... Of is dat maar te gewoon?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:06   #251
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja ik heb een kennis die van zijn 16 jaar schoorsteenveger was.
Inmiddels zoveel jaren later laat hij ook al zijn klanten weten dat hij ingenieur is.

En ze trappen er nog in ook.
Spreekt boekdelen over uw kennissenkring.
Citaat:
Een a3 is niet veel hoger hoor.
A3 mechanica is niet veel "hoger" dan beroeps hoor.
Citaat:
Maar als uw werkgever u dat plezier wil doen zoveel te beter voor u.
Mijn huidige werkgever is wanhopig aan't zoeken naar technici.
Citaat:
Tussendoor mocht je op dat nieuw niveau willen gaan solliciteren dan vrees ik toch voor een koude douche .
In de laatste 2 jaar bewijs ik dat het geen enkel probleem is. Integendeel. Dus wat u uit uw duim zuigt om te doen dat ge gelijk hebt is gewoon lachwekkend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:07   #252
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo bv ingenieurs 100 jaar geleden. Kon je alleen aan de Univ worden op 3 of 4 plaatsen in België na technische hogeschool. Maar tijde de oorlog 14 _18 was die dicht en de hogeschool stond onder Duitse bezetting en werden niet erkend door de koning in ballingschap.
Straffer ze werden na de oorlog vervolgt .
Toen de Univ weer open ging was alles in het Frans en klasse onderwijs. Je kwam daar nooit terecht als je niet van adel of van notabel afkomstig was.
Er waren toen 14 studenten in gans België.

Dat verklaart tavek de grote verschillen in loon destijds.

Toegeven de studies waren destijds loodzwaar en er bestonden nog geen computers die alles ondersteunden.
En herkansingen kregen ze slechts bij gunst.
Dat waren ze ook tot 10 jaar geleden.

Een burgerlijk ingenieur was een dikke meneer.

was is het belangrijke woordje hier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:21   #253
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Spreekt boekdelen over uw kennissenkring.

A3 mechanica is niet veel "hoger" dan beroeps hoor.

Mijn huidige werkgever is wanhopig aan't zoeken naar technici.

In de laatste 2 jaar bewijs ik dat het geen enkel probleem is. Integendeel. Dus wat u uit uw duim zuigt om te doen dat ge gelijk hebt is gewoon lachwekkend.
Ik zal u maar gelijk geven voor de rust.

Maar langs de andere kant ....ge staat toch nog altijd in uw werkoveral .
En op uw contract en loonbrief zal er ook wel anders opstaan.

Beetje waanzinnig om een a3 dat net een piepklein stapje hoger is dan a4 een ingenieurs functie te geven.
Volgens mij kan dat zelfs niet. De wet bestaat ook nog .
Homologatie en zo....
Maar soit je kan het maar hebben. Niet dat het klopt maar allez...we geloven u.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2018 om 14:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:25   #254
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat waren ze ook tot 10 jaar geleden.

Een burgerlijk ingenieur was een dikke meneer.

was is het belangrijke woordje hier.
Dik?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:34   #255
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voor degenen die het willen weten.
Een gelijkstelling in niveau moet nog altijd via een externe examen gebeuren en is maar een jaar of 5 geldig.
En dan moet je eerst nog goedgekeurd worden om dat examen te mogen doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2018 om 14:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:03   #256
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor degenen die het willen weten.
Een gelijkstelling in niveau moet nog altijd via een externe examen gebeuren en is maar een jaar of 5 geldig.
En dan moet je eerst nog goedgekeurd worden om dat examen te mogen doen.
Mijn loon verklaart anders.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:21   #257
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn loon verklaart anders.
Het staat uw baas vrij u een hoger loon te geven.
Dat moet hij zelf maar weten.

Maar daar stopt het zunne.

Of dacht iemand nu echt dat je zomaar ingenieur of dokter kunt worden door simpel daar te werken?

Zweefkiekens.

Zelfonderwijs a la millenials wijze allicht.
Shortcut to high level....ask boss oke .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juni 2018 om 15:24.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:27   #258
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het staat uw baas vrij u een hoger loon te geven.
Dat moet hij zelf maar weten.

Maar daar stopt het zunne.

Of dacht iemand nu echt dat je zomaar ingenieur of dokter kunt worden door simpel daar te werken?

Zweefkiekens.

Zelfonderwijs a la millenials wijze allicht.
Shortcut to high level....ask boss oke .
Tiens en ik maar denken dat de millenial hooggeschoold was en de boomer vooral door ervaring is opgeklommen met zijn A3 diploma.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:27   #259
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hmm.

Veel van die carriere beesten zijn meestal depressief, ze lijden diep. Als er een krasje op hun auto zit, storten ze al bijna in elkaar. Meestal verzuurd... Ze kunnen niet genieten van muziek, een boek, een film of wat dan ook; daar hangt geen direct verlangen aan vast; dat is saai. Maar op dat niveau zit jij nog net niet anders zou je hier niet zitten te posten.

Je kan nog net het onderscheid maken tot het punt dat je van niets meer kan genieten buiten de volgende "hit" of "score". En als je het dan hebt ben je het beu na 1 maand. Dat is de "rat race" en meestal komen die mensen eruit tegen hun 50ste na een hartstilstand ofzoiets. "Iets rustiger aandoen is het excuus en de hartstilstand komt..."
Je moet weten waar stoppen. Voor mij houdt de ladder op bij de trede waar ik nu op sta. Geen enkel probleem mee dat ik ga moeten blijven drukken tot aan mijn pensioen. Meer nog; ik wil er onmiddellijk voor tekenen. Geen enkele ambitie hier om het tot directeur ofzo te schoppen.


Citaat:
Van die rijke mensen die zich dan maar moeten bezighouden met tegen welke boom gaat het hondje pissen en daar duizenden euro's op inzetten in hun vrije tijd.

Ze moeten iets doen dat hun zintuigen prikkelt of ze worden gek. En altijd van alles veranderen aan hun stijl en hun vrienden en hun vrouwen en hun huis en hun carriere en weet ik veel wat.

Een normale job die je graag doet en niet te veel gezeik en een simpeler leven.... Of is dat maar te gewoon?
Dat laatste zinnetje vat het mooi samen.

Geen (of toch weinig) gezeik, aangename job en fatsoenlijk loon. Meer moet dat voor mij niet zijn. Ik vertrek zonder stress naar mijn werk omdat ik weet dat wat ze ook voor mijn neus gooien, ik het altijd wel klaar zal krijgen. En ik heb ondertussen ervaring genoeg om te weten dat rondlopen als een kip zonder kop bij problemen totaal niks oplost. En als er iemand is die denkt dat hij het beter weet of kan moet die het maar komen doen. In die tien jaar tijd is dat nog niemand komen zeggen.

Als ik mijn levensstijl op die manier kan aanhouden ga je mij niet horen zagen over mijn job of het rotte systeem.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:33   #260
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn huidige werkgever is wanhopig aan't zoeken naar technici.
Dat zijn ze blijkbaar overal. Technici zijn precies een uitstervend ras.

Ik heb helemaal geen technische opleiding genoten maar heb al twee aanbiedingen op zak om als technieker te beginnen. Puur op basis van het feit dat ik 's nachts binnen de mate van het mogelijke mechanische problemen aan de pers zelf oplos. Er werken geen techniekers in de nachtploeg, dus doen (of proberen) wij dat zelf.

Kortom; voor veel werkgevers is het blijkbaar al genoeg dat je weet hoe je een steeksleutel moet vasthouden om je als 'technieker' aan te werven. De bijkomende interne opleiding presenteren ze je er graag bij.

Niet dat ik van plan ben om als technieker aan de slag te gaan maar als ik het wou zou ik zo kunnen beginnen. Firmawagen, gsm, laptop, werken van thuis uit,... krijg ik zo in de schoot geworpen als ik wil.

Dus ja, ze zijn er echt wel wanhopig naar op zoek.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be