Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2019, 09:10   #81
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet omdat die kerel zich in de spreekwoordelijke zak laat zetten, dat de rest dat dan ook maar moet doen hé.
Ge zijt niet de enigste die wat lonen kent hoor. Ik schrijf regelmatig subsidiedossiers voor VLAIO en ik heb daar de loonsgegevens voor nodig (om budgetten op te stellen).

Gaande van de laagste arbeider tot de Director R&D.

Er wordt op dit forum veel met spek geschoten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:14   #82
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge zijt niet de enigste die wat lonen kent hoor. Ik schrijf regelmatig subsidiedossiers voor VLAIO en ik heb daar de loonsgegevens voor nodig (om budgetten op te stellen).

Gaande van de laagste arbeider tot de Director R&D.

Er wordt op dit forum veel met spek geschoten.
Ik pretendeer absoluut niet dat ik de enige ben die iets ken van verloning. Ik ken trouwens alleen het loonbeleid in mijn bedrijf dat gebenchmarked is tov de sector. Soms gaan we er wel eens over als een profiel moeilijk te vinden is, maar dit terzijde.

Iemand die echt veel waarde creëert voor zijn bedrijf is een veelvoud waard en kan elders dan ook tegen een veelvoud aan de slag. Dus ofwel is het een idealist die niet geinteresseerd is in zijn verloning, ofwel laat hij zich doen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:21   #83
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is niet omdat die kerel zich in de spreekwoordelijke zak laat zetten, dat de rest dat dan ook maar moet doen hé.

Dominique Leroy heeft dat bedrijf de laatste 5 jaar getransformeerd na de dramatische doortocht van Bellens. Een transformatie terwijl ze ook moest omgaan met incompetente politici. Een huzarenstukje. Haar geld dubbel en dik waard.Mensen die zeggen dat Proximus zou staan waar het nu staat met gelijk wie aan het roer, die beseft niet wat voor impact een goede (of een slechte) CEO kan hebben op een bedrijf.
ook waar.
maar ik denk toch dat het mogelijk moet zijn om ook voor het loon van Leroy een goede vervanger te vinden.
al zal het dan zijn zoals bij minder begoede voetbalclubs, door goede scouting en aantrekken van jonge veelbelovende talenten en niet door het aantrekken van toppers die zich al bewezen hebben.
of de b politiek de capaciteiten heeft om dit te doen en die beleidslijn aan te houden is dan ook een ander paar mouwen.
waarbij we meteen bij de essentie zijn : is zelf communicatiespeler zijn een kernfunctie van de overheid?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:23   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik pretendeer absoluut niet dat ik de enige ben die iets ken van verloning. Ik ken trouwens alleen het loonbeleid in mijn bedrijf dat gebenchmarked is tov de sector. Soms gaan we er wel eens over als een profiel moeilijk te vinden is, maar dit terzijde.

Iemand die echt veel waarde creëert voor zijn bedrijf is een veelvoud waard en kan elders dan ook tegen een veelvoud aan de slag. Dus ofwel is het een idealist die niet geinteresseerd is in zijn verloning, ofwel laat hij zich doen.
Ofwel zijn dat nu eenmaal de marktlonen.

Ik heb ondervonden dat R&D directors/R&D Managers van grote bedrijven steevast verlonen tussen de 6 en 10k bruto (ancienniteit en sector spelen nog een rol) aangevuld met uiteraard de firmawagen & alle logische extralegale voordelen. Soms ook een bonusregeling, maar dat is zeker geen 100-200 % van het jaarsalaris, eerder 1 tot 2 maandlonen.

Ik spreek niet over het buitenland en ik spreek niet over C-profielen. Die lonen krijgen wij nooit te zien.

Bij KMO's varieert dat tussen de 3500 tot 6000 bruto vaak, maar die mannen hebben ook veel kleinere teams onder zich. Op zich zijn dat wel heel goede springplanken naar betere functies. Ik heb een aantal jaren zo een R&D manager's functie gehad. Ik was toen ook nog twintiger
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 09:55   #85
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk de hoofdwetenschapper van een groot petrochemisch bedrijf op Chemelot. lol @ 1 miljoen euro.....hij zat in een welbepaalde loonschaal op hetzelfde niveau als de lokale directie, het zal rond de 8 a 10k bruto per maand zijn. Hij heeft honderden patenten op zijn naam staan en leidt een onderzoeksgroep van 60 a 70 man.

Er wordt hier nogal kwistig gestrooid met lonen van miljoenen en meer....die niet overeen komen met de realiteit.
Dan laat die zich ferm rollen.

Onze vorige manager van de technische dienst verdiende 30k€ per maand. Leidinggevende van 35 fte's.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:00   #86
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan laat die zich ferm rollen.

Onze vorige manager van de technische dienst verdiende 30k€ per maand. Leidinggevende van 35 fte's.
lol

Nog ene die in sprookjes gelooft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:11   #87
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan laat die zich ferm rollen.

Onze vorige manager van de technische dienst verdiende 30k€ per maand. Leidinggevende van 35 fte's.
Complete zever. 15K als zelfstandige en dan overdrijf ik eigenlijk nog. 30K als loontrekkende, hahahahaha. Doe maar gedeeld door 5.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 september 2019 om 10:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:13   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Complete zever. 15K als zelfstandige en dan overdrijf ik eigenlijk nog. 30K als loontrekkende, hahahahaha. Doe maar gedeeld door 5.
Dat heb ik niet geschreven hé. 30k€ als zelfstandige consultant, nen Hollander in België en hij heeft hier een jaar of twee deze functie uitgevoerd.

Zal ik nog iets toevoegen? Er lopen hier zelfs techniekers rond die, premies inbegrepen, zonder moeite aan 5000€ bruto/maand komen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 september 2019 om 10:36.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:50   #89
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk de hoofdwetenschapper van een groot petrochemisch bedrijf op Chemelot. lol @ 1 miljoen euro.....hij zat in een welbepaalde loonschaal op hetzelfde niveau als de lokale directie, het zal rond de 8 a 10k bruto per maand zijn. Hij heeft honderden patenten op zijn naam staan en leidt een onderzoeksgroep van 60 a 70 man.

Er wordt hier nogal kwistig gestrooid met lonen van miljoenen en meer....die niet overeen komen met de realiteit.
Ik heb nergens gezegd dat die mannen 1 miljoen verdienen eh; ik vroeg je enkel waar jij dat miljoen vandaan haalt (cfr één van je vorige posts).

8-10k bruto per maand zijn al heel aardige lonen, lonen die je in België sowieso het label "rijke stinker" geven, maar truth be told, je kan je daarmee nog niet als rijk gaan beschouwen.

Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 12 september 2019 om 10:55.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:50   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat die mannen 1 miljoen verdienen eh; ik vroeg je enkel waar jij dat miljoen vandaan haalt (cfr één van je vorige posts).
Een getal, meer is dat niet. Ter illustratie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:51   #91
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat heb ik niet geschreven hé. 30k€ als zelfstandige consultant, nen Hollander in België en hij heeft hier een jaar of twee deze functie uitgevoerd.

Zal ik nog iets toevoegen? Er lopen hier zelfs techniekers rond die, premies inbegrepen, zonder moeite aan 5000€ bruto/maand komen.
Dat geloof ik zeer zeker.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:55   #92
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat heb ik niet geschreven hé. 30k€ als zelfstandige consultant, nen Hollander in België en hij heeft hier een jaar of twee deze functie uitgevoerd.

Zal ik nog iets toevoegen? Er lopen hier zelfs techniekers rond die, premies inbegrepen, zonder moeite aan 5000€ bruto/maand komen.
die techniekers zijn dat waard.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 10:57   #93
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die techniekers zijn dat waard.
Sommigen wel.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 11:08   #94
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een getal, meer is dat niet. Ter illustratie.
Probleem daarmee is dat dat sowieso altijd een illustratie zal blijven; er zijn domweg geen objectieve manieren om vast te stellen dat bedrag x nog ok is, maar bedrag x + 1 problematisch is. En de andere vragen die ik daarbij stelde blijven daarbij even problematisch.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 13:13   #95
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Sommigen wel.
het financieel risico als er daar een paar bij zitten die t niet waard zijn is veel lager hé
je zal maar een Bellens binnen krijgen, ook 1 mio € betalen en 0 return krijgen.
goed dat de mens dood is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 september 2019 om 13:13.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 20:29   #96
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Idem voor diegenen die vinden dat de top maar 7 keer het minimumloon binnen het bedrijf mogen verdienen. Ideale uitlatingen als afgunst-Vlaam, maar verder niet meer dan dat: gefrustreerde praat.
Dat van die factor zeven komt niet van zeveraars.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 20:31   #97
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Belgacom/Proximusis een overheidsbedrijf. Fredje heeft wel degelijk recht op spreken want hij is via die weg, net zoals alle andere burgers, eigenaar van de firma.

Wij bepalen haar loon via onze representatieve democratie.
Van alle bedrijven, want ze hangen allemaal aan de memmen van het monetair systeem.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 21:32   #98
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Het monetair systeem creëert de hiërarchie der dingen. Door de manier waarop. Als er aan de top van de piramide liquiditeiten toegevoegd worden duurt het heel lang eer die hun weg vinden naar de brede bodem van het systeem.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 21:32   #99
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben, voor degenen die het nog niet door hadden, wel een fan van Piketty. Zijn boek staat hier achter in de kast. Zijn nieuwe zal ook in huis komen van zodra die turf vertaald is.

Staat knalvol interessante data & grafieken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 11:15   #100
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben, voor degenen die het nog niet door hadden, wel een fan van Piketty. Zijn boek staat hier achter in de kast. Zijn nieuwe zal ook in huis komen van zodra die turf vertaald is.

Staat knalvol interessante data & grafieken.
Dat was al duidelijk . Is bij momenten een opnieuw lezen van het boek.

Piketty is interessant. Maar net iets teveel selectiviteit op sommige punten, en negerend op andere punten, om helemaal goed te zijn. Zijn ideologische drijfveer is duidelijk zeg maar, maar om pakweg de impact van pensioenen en property te negeren en daardoor dus inherent/impliciet te pleiten voor een opheffen van die fondsen, is me ietwat te drastisch...
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be