Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2018, 18:32   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard Nieuwe wagens online kopen.

VW-invoerder D' Ieteren begint ermee vanaf 2019:

Citaat:
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10055995.html

Volkswagens binnenkort online te koop

05 oktober 2018

Een Volkswagen zal net zoals een Tesla online kunnen besteld worden. ©AFP

D’Ieteren wil vanaf volgend jaar ook online auto’s verkopen. Zo hoopt de Belgische invoerder van Volkswagen elke mogelijke klant te bereiken.

Wie een Volkswagen wil bestellen, kan dat binnenkort gewoon online doen. Dat kondigde Denis Gorteman, de topman van de Belgische VW-invoerder D’Ieteren Auto, donderdag aan. Klanten zullen een testrit kunnen aanvragen, een model en opties kiezen, een offerte vragen én betalen. ‘Ik hoop dat we tegen het Autosalon in januari klaar zijn.’

De online verkoop, zowel van wagens uit stock als op bestelling, is aanvankelijk enkel beschikbaar voor consumenten en voor het merk Volkswagen, nog niet voor andere VW-merken zoals Audi, Seat of ?*koda. ‘Het is een ingewikkelde operatie waarin we onze weg zoeken’, zegt Gorteman. ‘We worden geen Amazon van de ene op de andere dag.’

Citaat:
Sommige klanten willen absoluut geen verkoper zien.
DENIS GORTEMAN CEO D’IETEREN AUTO
Volgens Gorteman bestaat er wel degelijk een vraag naar de online autoverkoop. ‘Elke klant is anders. Sommige mensen willen absoluut geen verkoper zien, anderen willen alles van A tot Z bespreken.’

Maar hoge verwachtingen heeft D’Ieteren niet. ‘Onze doelstellingen liggen heel laag. We zullen zeker in het begin niet veel online verkopen. Stel dat het om 3 procent gaat, dan nog moeten die mensen bij ons de oplossing vinden. En die 3 procent zal ooit 5 of 10 procent worden. Alleen weten we niet wanneer.’

Autodealers

D’Ieteren zet het online platform op, maar laat de digitale verkoop volledig door zijn concessiehouders beheren. Kopers moeten bij de bestelling een dealer in hun buurt selecteren, zonder dat ze die per se zullen zien. De dealers moeten beslissen welke auto’s ze tegen welke prijs online plaatsen en de factuur uitschrijven. Zo vermijdt D’Ieteren, dat vorig jaar 125.000 auto’s verkocht in België, een opstand bij de dealers, die een heilige schrik hebben voor online concurrentie.

Philippe Decrock, woordvoerder van de autodealerfederatie Traxio, verwacht niet dat de online verkoop snel zal groeien. ‘Hoewel we al jaren internet gebruiken, kopen weinig mensen hun auto online. Die aankoop is niet hetzelfde als een pakje bestellen op internet. Mensen hebben een emotionele band met hun auto. Ze willen een nieuwe auto toch één keer zien en ruiken.’

Tesla

Na de Amerikaanse elektrische autobouwer Tesla is D’Ieteren in België de eerste die online nieuwe auto’s wil verkopen. De meeste merken zetten op hun website wel een ‘car configurator’, waarmee de klant informatie kan vinden over modellen, varianten en opties. Maar de knop ‘bestellen’ ontbreekt.

Op de tweedehandsmarkt bestaat de online verkoop al langer. Zo verkocht de Tiense website CarsOnTheWeb vorige jaar online 42.000 tweedehandsauto’s in 50 landen. Er bestaan ook enkele kleinere initiatieven. Zo biedt de West-Vlaamse start-up Tuutuut sinds kort online nieuwe stockwagens aan.

Enkel in het Verenigd Koninkrijk slaat de websiteverkoop wel aan. Aangezien auto’s er een pak duurder zijn, doen Engelsen soms samen een online groepsaankoop. ‘Dan heb je 20 Britten die samen online dezelfde Honda bestellen en komen die dan in België afhalen’, weet Decrock. ‘Dealers in Brugge en aan de kust profiteren daarvan.’
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:05   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

En krijg je meteen ook een dealer toegewezen? Ik vind dat toch wel interessant dat je eens kan praten over de opties, de auto kan bekijken en eens proefrijden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:27   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En krijg je meteen ook een dealer toegewezen? Ik vind dat toch wel interessant dat je eens kan praten over de opties, de auto kan bekijken en eens proefrijden.
Iedereen zijn keus.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:29   #4
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En krijg je meteen ook een dealer toegewezen? Ik vind dat toch wel interessant dat je eens kan praten over de opties, de auto kan bekijken en eens proefrijden.
Autoverkopers...om zot van te worden!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 19:42   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Autoverkopers...om zot van te worden!!
Als het een grote garage is dan is het inderdaad hondsgeklaagd en zeker bij de sjieke merken heb je dat altijd zitten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 21:19   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, iemand die zonder zichzelf te informeren een autohandel binnenstapt, verdient niet beter dan een veel te dure wagen te kopen.

Ik heb een simpele methode sinds een jaar of 15. Ik kies het model dat ik interessant vind, doe er wat research naar en ga dan naar mijn vaste garage om het toonzaalmodel te kopen. Tot nu toe met 30% of meer korting en onmiddelijk leverbaar.
Ja, het kan zijn dat er een paar nutteloze opties aanplakken, of dat het lichtmetaliekblauwe net iets donkerder is dan wat ik leuk vind. Maar dat weegt niet op tegenover het gemak.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2018, 21:24   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, iemand die zonder zichzelf te informeren een autohandel binnenstapt, verdient niet beter dan een veel te dure wagen te kopen.

Ik heb een simpele methode sinds een jaar of 15. Ik kies het model dat ik interessant vind, doe er wat research naar en ga dan naar mijn vaste garage om het toonzaalmodel te kopen. Tot nu toe met 30% of meer korting en onmiddelijk leverbaar.
Ja, het kan zijn dat er een paar nutteloze opties aanplakken, of dat het lichtmetaliekblauwe net iets donkerder is dan wat ik leuk vind. Maar dat weegt niet op tegenover het gemak.
Maar enfin. De kleur van je auto is toch primordiaal. Je moet daar constant naar kijken
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 15:05   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin. De kleur van je auto is toch primordiaal. Je moet daar constant naar kijken
Niet alleen voor de kleur van de wagen vallen véél mensen bij de aankoop maar ook voor het lichtje in de deur (beveiliging) en minstens een dubbele uitlaat. (dat staat net iets stoerder)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 15:46   #9
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Mijn man gaat binnenkort via via een andere tweedehandswagen kopen (benzine). Ben benieuwd waar hij mee afkomt...
Gaat het een showwagen zijn of de gemiddelde gezinsauto? Wellicht het laatste want ik wil er ook mee rijden.

Maar een nieuwe wagen online kopen? Ik zou idd toch ook na wat research naar een garage gaan.

Alez, ik koop tegenwoordig eenvoudige zaken als kleding of schoeisel amper nog online. Kwestie van het gedoe met terugsturen als het niet goed is enz. Online heb je gewoon een slechter idee van het echte ding.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 15:51   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En krijg je meteen ook een dealer toegewezen? Ik vind dat toch wel interessant dat je eens kan praten over de opties, de auto kan bekijken en eens proefrijden.
Als er 1 ding is wat ik haat, dan is het wel moeten spreken met een verkoper.

Ik zou het liefst een wagen online bestellen en samenstellen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 16:22   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er 1 ding is wat ik haat, dan is het wel moeten spreken met een verkoper.
Die over het algemeen toch niet kan antwoorden op mijn technische vragen.

Citaat:
Ik zou het liefst een wagen online bestellen en samenstellen.
Zoals ik schreef, ik zoek eerst welke wagen het meest beantwoord aan mijn eisen, kijk dan naar wat mijn vaste garage (25jaar+ klant) in de showroom heeft staan, of kan aanbieden. Ga er dan naartoe, en na een voorschot maken ze die wagen klaar, en 2 dagen later rij ik ermee weg. Ondertussen heb ik het geld overgemaakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2018, 18:40   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
VW-invoerder D' Ieteren begint ermee vanaf 2019:
Ze geraken hun sjoemelbakken in de showroom blijkbaar niet meer kwijt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be