Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2018, 02:02   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.704
Standaard De Europese dievenbende

Onvoorstelbaar.

Citaat:
4.416 euro onkostenvergoeding per maand, maar Europarlementsleden hoeven niet te zeggen waar ze die aan uitgeven.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...even~a601b256/
Nog een voorbeeld hoe crapuleus het er daar aan toegaat.

Citaat:
Tom Staal trekt rioolput EU open: Brussel.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6549...n_brussel.html
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 05:09   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
De onkostenvergoedingen van meer dan 4.000 euro per maand staan nog volledig los van de terugbetaling van het woon-werkverkeer. Aangezien de meeste vergaderingen in Brussel of Straatsburg doorgaan, kunnen de verplaatsingskosten van de parlementsleden hoog oplopen. De kosten van vliegtuig- en treintickets (ook in eerste klasse) worden integraal terugbetaald. Wie met de auto komt, krijgt 0,50 euro per kilometer, aangevuld met een reiskostenvergoeding (ter compensatie van wegentol, overbagage en reserveringskosten).

Eens de parlementsleden in Brussel of Straatsburg aangekomen zijn, krijgen ze nog eens 313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien wanneer het parlement bij elkaar komt.

Daarnaast hebben de Europese parlementsleden nog recht op een reiskostenvergoeding. Gaan ze op werkbezoek in het buitenland, dan komen daar heel wat uitgaven bij kijken. Om die hotel-, restaurant- en vliegtuigkosten te dekken, krijgen ze - op vertoon van reisdocumenten en ander bewijsstukken - een vaste jaarlijkse vergoeding, met een maximum van 4.358 euro.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 05:48   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien
Da's om en bij de 12.000 Bef per dag. Niet overdreven in 2018. Eind vorige eeuw deed ik dat zakelijk voor ongeveer 3/4 van die prijs. Na balans en resultatenrekening was het eindbedrag WEL in 't zwart! Da's wel niet onbelangrijk, niet?
Anderzijds, als ik aan mijn vakantiebestedingen van heden denk, vindt ik dat bedrag van+300 Euro/dag niet echt overdreven, zeker niet voor een doorsnee koppel! Maar gezien het om vakantie gaat is dat misschien niet helemaal vergelijkbaar.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:23   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

'k Heb in juni, net voor de wereldbeker een week "gesplurched" in Moskou.

Eindtotaal, €5000 voor 3 personen.
Dwz, inclusief barrekeningen met €80 per glas cognac en restaurantbezoekjes met vrienden.
Ergo, een €260 pp. En dan deden we moeite.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:33   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k Heb in juni, net voor de wereldbeker een week "gesplurched" in Moskou.

Eindtotaal, €5000 voor 3 personen.
Dwz, inclusief barrekeningen met €80 per glas cognac en restaurantbezoekjes met vrienden.
Ergo, een €260 pp. En dan deden we moeite.
Ik had het wel over dagkosten binnen Europa exclusief wagenhuur en exclusief vlucht vanuit/naar HK voor 2 pax. Dat laatste alleen al is 7.000 Eurokloten van de Schoof waard!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:49   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Spijtig dat we er niet van de eerste keer kunnen bijlezen welke de mening is van de diverse Vlaamse partijen die een vertegenwoordiger hebben in het europarlement.

Naar mijn mening, is deze som te hoog.
Bovendien zijn er nog subsidies extra, die rechtstreeks naar de fracties gaan.

Maar ik vind niet dat deze onkosten 'bewezen' moeten worden, of publiek gemaakt.
Het is aan de partijen om hun parlementsleden te controleren, volgens de afspraken die er gemaakt zijn bij de lijstvorming. De partij moet de beleidslijn (kunnen) behouden en er op toezien dat hun parlementair hun kiezers waardig vertegenwoordigt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:54   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Spijtig dat we er niet van de eerste keer kunnen bijlezen welke de mening is van de diverse Vlaamse partijen die een vertegenwoordiger hebben in het europarlement.

Naar mijn mening, is deze som te hoog.
Bovendien zijn er nog subsidies extra, die rechtstreeks naar de fracties gaan.

Maar ik vind niet dat deze onkosten 'bewezen' moeten worden, of publiek gemaakt.
Het is aan de partijen om hun parlementsleden te controleren, volgens de afspraken die er gemaakt zijn bij de lijstvorming. De partij moet de beleidslijn (kunnen) behouden en er op toezien dat hun parlementair hun kiezers waardig vertegenwoordigt.
Af bon? Moet ge maar eens uitleggen aan mijn Belgenlandse belastingcontroleur omtrent onkosten eind vorig eeuw in de bedrijfswereld.
Politiekers, ook de uwe, mogen weeral meer van de Schoof zijn kloten?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:30   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Dat ongebreidelde gegraai zonder enige vorm van controle is een grote schande en het bewijs dat dit Europa alle voeling met de gewone Europeaan totaal kwijt is.

En boven op dit schandalige gegraai zijn er nog de vergaande banden tussen de EU politici en het bedrijfsleven. Lobbyisten zijn kind aan huis bij de EU instellingen en het is nog maar de vraag of de EU graaiers zich niet laten omkopen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 15:31   #9
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 582
Standaard

ter info kan je mss dit filmke eens bekijken, de europarlementsleden komen er niet al te best uit.......... gewoon dieven zijn het

https://www.facebook.com/53921574624...E3MDkzNDc1MzQ/
__________________
De toekomst van België is.... dat er géén toekomst is voor Belgique.... het is op.... gedaan fini.....schluss.... point final.... the point of no return is bereikt!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2018, 19:07   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat ongebreidelde gegraai zonder enige vorm van controle is een grote schande en het bewijs dat dit Europa alle voeling met de gewone Europeaan totaal kwijt is.

En boven op dit schandalige gegraai zijn er nog de vergaande banden tussen de EU politici en het bedrijfsleven. Lobbyisten zijn kind aan huis bij de EU instellingen en het is nog maar de vraag of de EU graaiers zich niet laten omkopen.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 01:27   #11
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
De onkostenvergoedingen van meer dan 4.000 euro per maand staan nog volledig los van de terugbetaling van het woon-werkverkeer. Aangezien de meeste vergaderingen in Brussel of Straatsburg doorgaan, kunnen de verplaatsingskosten van de parlementsleden hoog oplopen. De kosten van vliegtuig- en treintickets (ook in eerste klasse) worden integraal terugbetaald. Wie met de auto komt, krijgt 0,50 euro per kilometer, aangevuld met een reiskostenvergoeding (ter compensatie van wegentol, overbagage en reserveringskosten).

Eens de parlementsleden in Brussel of Straatsburg aangekomen zijn, krijgen ze nog eens 313 euro per dag om in hotel- en restaurantkosten te voorzien wanneer het parlement bij elkaar komt.
Je hebt leden die hun gesubsidieerde chauffeur met de gesubsidieerde kar naar het parlement laten komen maar zelf een (soms gesubsidieerd) ryanair vluchtje boeken OM TE INNEN.
Blijkbaar willen de huidig Europees verkozenen hier niet aan doen...
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 01:40   #12
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
ter info kan je mss dit filmke eens bekijken, de europarlementsleden komen er niet al te best uit.......... gewoon dieven zijn het

https://www.facebook.com/53921574624...E3MDkzNDc1MzQ/
Goede link!

PANOOOOOO!!! waar zijn jullie? Zouden een van de EU-BE graaiers bereid zijn om mee te werken om undercover te shooten?
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2018, 01:46   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Niet veel meer dan de onkostenvergoeding van de Belgische Parlementairen. Maar die geldt enkel voor bewezen onkosten.

Het is de blanco check die choqueert, meer dan het bedrag, dat misschien op een aantal manieren kan verantwoord worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be