Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2019, 08:32   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Yep. De grootste bashers halen altijd aan dat ze geen slechte bedoelingen hebben. Ze hebben niets tegen N-VA, ze hebben zelfs een lidkaart en zouder er zelfs op stemmen, maar ..... Na die maar komt dan steeds een herhaling van alle loze verkiezingsbeloftes, hun politieke spelletjes en hun kiezersbedrog.

Mijn beste TheFoursHoursemen,

Vanwaar jouw fixatie op N-VA ? Wat hebben ze jou meer of minder misdaan dan andere politieke partijen ?

Er komt bij mij helemaal geen maar! Ik ben juist enorm tevreden wat ze in de Arco-affaire hebben gedaan!

Ik verwacht/vereis van een politieke partij dat ze strategische politieke spelletjes spelen. Enkel zo krijg je dingen gedaan.

Bashen = afzeiken. Ik juich de houding van N-VA toe, wat net het omgekeerde is van bashen.

N-VA heeft mij niets misdaan. Ik heb er telkens op gestemd en ik zal er hoogstwaarschijnlijk ook op blijven stemmen.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:36   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als het zo verder gaat, gaat hij straks nog 1500 euro pensioen eisen voor iedereen vanaf 42 jaar werken.
Daar pleit de nva al zeer lang voor.
Maar er hoort een voorwaarde bij. Het moet betaalbaar zijn.
Dat is zo'n klein verschil natuurlijk. Een ambetantigheidje ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:40   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

In het algemeen in 2019 en verder, is het beter om verbruik, onder andere van elektriciteit, te belasten, dan om arbeid te belasten.

Maar als uit het resultaat van de verkiezingen blijkt dat dit voorlopig niet geslikt kan worden door de kiezer, dan moet je durven toegeven.

Net zoals we nu al toegeven dat we voor confederalisme gaan, terwijl het doel blijft om een onafhankelijke republiek te worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 12:39   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er komt bij mij helemaal geen maar! Ik ben juist enorm tevreden wat ze in de Arco-affaire hebben gedaan!

Ik verwacht/vereis van een politieke partij dat ze strategische politieke spelletjes spelen. Enkel zo krijg je dingen gedaan.

Bashen = afzeiken. Ik juich de houding van N-VA toe, wat net het omgekeerde is van bashen.

N-VA heeft mij niets misdaan. Ik heb er telkens op gestemd en ik zal er hoogstwaarschijnlijk ook op blijven stemmen.
Je "juicht" N-VA toe voor het gene ze niet bereikt hebben = bashen. Get over it. Geen enkele politieke partij heeft ooit meer dan een ietsiepietsie van hun verkiezingsbeloftes waargemaakt.

Trouwens, N-VA is niet de enige die een oplossing beloofde waar te maken voor de inwonende, dementerende moeder van Bart De Wever die Arco-vennoot is. Waarom ben je zo gefixeerd op N-VA ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 juli 2019 om 12:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 14:39   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je "juicht" N-VA toe voor het gene ze niet bereikt hebben = bashen. Get over it. Geen enkele politieke partij heeft ooit meer dan een ietsiepietsie van hun verkiezingsbeloftes waargemaakt.

Trouwens, N-VA is niet de enige die een oplossing beloofde waar te maken voor de inwonende, dementerende moeder van Bart De Wever die Arco-vennoot is. Waarom ben je zo gefixeerd op N-VA ?
CD&V wenste dat de Arco-beleggers met staatsgeld werden uitbetaald. N-VA wenste dit (terecht) niet. Ik juich ze niet toe voor wat ze niet bereikt hebben, ik juich hen toe voor de strategische zet om iets te 'beloven' (en zo CD&V een kruimel toe te gooien) waarvan ze toch wisten dat het nooit zou gebeuren.

N-VA trekt dus uiteindelijk aan het langste eind.

Ik ben zo 'gefixeerd' op N-VA omdat deze draad gaat over N-VA.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 juli 2019 om 14:40.
TheFourHorsemen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 15:19   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar pleit de nva al zeer lang voor.
Maar er hoort een voorwaarde bij. Het moet betaalbaar zijn.
Dat is zo'n klein verschil natuurlijk. Een ambetantigheidje ...
Dat is truut. Als iets nodig is dan wordt er geld gevonden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 16:03   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
CD&V wenste dat de Arco-beleggers met staatsgeld werden uitbetaald. N-VA wenste dit (terecht) niet. Ik juich ze niet toe voor wat ze niet bereikt hebben, ik juich hen toe voor de strategische zet om iets te 'beloven' (en zo CD&V een kruimel toe te gooien) waarvan ze toch wisten dat het nooit zou gebeuren.

N-VA trekt dus uiteindelijk aan het langste eind.

Ik ben zo 'gefixeerd' op N-VA omdat deze draad gaat over N-VA.
Kan je ergens N-VA of een N-VA citeren waar deze partij geen oplossing voor Arco zou hebben gewenst ? Dat is typisch N-VA bashing, de partij wensen en strategie toeschrijven op basis van complottheorie. Als N-VA beloftes maakt hebben ze dezelfde waarde als deze van gelijk welk andere beleidspartij.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 juli 2019 om 16:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 16:29   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is truut. Als iets nodig is dan wordt er geld gevonden.
Betaalbaarheid van een product of dienst die je je wilt aanschaffen, is nooit een truut.

Als ik wil, kan ik met mijn pensioen en met mijn actuele bezittingen, mij een ferrari aanschaffen.
Maar de nodige verkoop van mijn woonst, om dat automobieltje betaalbaar te maken, zou wel een zeer domme stoot zijn.

Dat je dat niet inziet .... hoe ... ik vind er geen geschikt woord voor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 17:08   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Betaalbaarheid van een product of dienst die je je wilt aanschaffen, is nooit een truut.

Als ik wil, kan ik met mijn pensioen en met mijn actuele bezittingen, mij een ferrari aanschaffen.
Maar de nodige verkoop van mijn woonst, om dat automobieltje betaalbaar te maken, zou wel een zeer domme stoot zijn.

Dat je dat niet inziet .... hoe ... ik vind er geen geschikt woord voor.
En hoe komt het dat er plots geld is voor btw verlaging? Dat slaat een gat van een miljard of zo in de federale begroting.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 18:07   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En hoe komt het dat er plots geld is voor btw verlaging? Dat slaat een gat van een miljard of zo in de federale begroting.
Dat moet ge aan de sossen vragen. Zij maakten er zoveel tamtam mee in hun kiescampagne.

Maar ernstig nu, (alhoewel, jij kan het volgende ook 'bedenken'):
- er staat niet dat er verlaagd zou worden tot 6 procent. Een procent verlaging is ook een verlaging ...
- er moet natuurlijk over onderhandeld worden ...
- het werkt index-vertragend ...
- er moet hoe dan ook iets gevonden worden dat de linkse uitslag van het Zuiderse koninkrijk verenigt met de centrum-rechtse republiek, in afwachting van de uitvoering van een confederalistisch model, waarbij beide landen veel meer hun eigen boontjes doppen.

.... maar het is nog niet zo ver.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 juli 2019 om 18:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 10:02   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Staat dat nu in de Startnota? Ik dacht het niet, weer kazakkendraaierij.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 12:17   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jambon ligt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter in het Zuiden van het land dan Dewever.

De man heeft vrienden gemaakt over taal en partijgrenzen heen afgelopen 5 jaar door het compromis niet te schuwen en gewoon een aangename persoonlijkheid te zijn binnen de regering die meewerkt.
Limburgse of beter Genkse roots hé.

(Volksunie Limburg begonnen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Jambon )

Bekijk de TV-reportage van april 2016:
Citaat:
https://www.canvas.be/video/terzake/...ire-jan-jambon

Jan Jambon, populair in Franstalig België

26 apr 2016

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon scoort hoog in de populariteitspoll van RTBf en La Libre. In Wallonië staat hij momenteel zelfs op de vijfde plaats en geeft hij Paul Magnette het nakijken. Dat was ooit anders, jarenlang was de N-VA kop van jut in Franstalig België. Wat is er veranderd? En hoe populair is Jan Jambon nu bij onze Franstalige vrienden. Een reportage van Pieterjan Desmedt.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2019 om 12:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 17:54   #33
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Staat dat nu in de Startnota? Ik dacht het niet, weer kazakkendraaierij.
Hoezo? Het was gewoon een toegeving aan SPA mocht deze aan boord gehesen worden. NVA is nooit een voorstander geweest van BTW verlaging op elektriciteit. Terecht ook, want daarmee bereik je niets.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 13 augustus 2019 om 17:54.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be