Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2011, 01:01   #41
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat los van het feit van de praktische problemen.
Ge kunt iemand anders een tekst laten zien, maar een OBJECT is toch wel iets anders.
Ook is er bij technische problemen geen bijstand.
Ge kunt u alles in reserve aanschaffen: laptop, muis, printer,... want als die die bij u thuis staat mankeert kunt ge niet efkes nen andere nemen of dat dringend spul op iemand anders z'n pc afwerken. Goed, ge kunt die van de buren inpalmen, maar 'k weet niet hoor...
Thuis hangt ge trouwens nog sterker af van het internet. Wie thuis werkt en al eens een internetpanne heeft meegemaakt weet hoe fokking frustrerend dat is. Dat is ook frustrerend op 't werk zelf, maar dan moet ge dat niet tenminste zélf oplossen. Dan stapt ge naar de baas en zegt ge: mijn internet marcheert niet, ik kan niet verder doen.
Thuis kunt ge zelf gaan rondbellen, en naar den baas bellen die dan kan zeggen "mja, zie dat ge zo rap mogelijk weer internet hebt".

Niet iedereen kan trouwens goed om met thuiswerken. Je zit thuis, dus op je huishoudelijk werk enzo te kijken. Het is best wel fijn om in drukke tijden gewoon de afwas en de was te kunnen achterlaten en naar't werk te vertrekken, om je daar ten volle te kunnen concentreren op 't werk. Dat is iets moeilijker als die afwas zit te kijken naar u, dan word je er constant aan herinnerd dat je dat OOK nog moet doen.
Begin je 's avonds aan de afwas, dan zit die stapel werk voor 't werk naar je te staren, en wordt je er continu aan herinnerd dat je nog massa's te doen hebt en beter niet zou luieren.
Niet iedereen slaagt erin om werk en privé goed gescheiden te houden, en veel mensen die thuis werken hebben het gevoel nooit eens wég te zijn van 't werk. Dat is gewoon niet aan iedereen besteed.

Op m'n vorige job was het de bedoeling om regelmatig thuis te werken (plaatsgebrek op 't werk zelf). Verschillende collega's zaten thuis middenin verbouwingen. Ge kunt wel proberen werken tussen de rommel terwijl de plakker in de ruimte ernaast bezig is, maar eigenlijk gaat dat gewoon niet. Vertrekken naar 't werk en 's avonds toekomen en zien dat de plakker z'n werk gedaan heeft is een stuk aangenamer. Proberen werken terwijl de buren aan 't verbouwen zijn is nog zoiets leuks. Allemaal zaken waar mensen vaak niet bij stilstaan als ze het hebben over thuiswerk.
Dit zijn maar halve argumenten. Natuurlijk moet je backup hebben en technische ondersteuning, En naast kantoren zijn er ook verbouwingswerken.

Ik denk dat mensen die thuiswerken op verschillende manieren werk en privé behandelen. Bij mij vloeit het ene over in het andere, anderen willen het misschien strakker gescheiden houden. Maar alles is mogelijk.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 01:10   #42
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben moeten stoppen met thuiswerken

Reden: geldgebrek
LOL

Wat erg voor je. Was je te duur?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 01:14   #43
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Allee dat thuiswerken zal in 90% van de gevallen nog zo dat niet zijn.
Oplossing nr 2 graag?
How, niet te rap afschieten, Mambo. Er zijn er die nog overtuigd moeten worden van de technische haalbaarheid, en anderen willen wel een deel thuiswerken en nog anderen helemaal niet.

Maar tel het eens na, de meerderheid is wel positief. En zoals ik al zei, het zou vrijwillig zijn, dus voor elk wat wils.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:18   #44
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Waarom niet? Open je ogen. Stel je zit in een stoel met 360° scherm en je gesprekspartners ook. Je ziet op dat scherm zelf het vertrouwde beeld van je favoriete vergaderplek.

Da's niet voor ieder zijn beurs en ook niet voor iedereen nodig, maar waar een wil is, is een weg.
Ja, er bestaan geweldige systemen. Op ons kantoor hebben we er ook zo een staan (zelf nooit gebruikt). Alleen ... ik dacht dat deze thread over thuiswerken ging. En voor dergelijke systemen is toch wel aanzienlijk meer technologie nodig dan aanwezig is in de gemiddelde huiskamer.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:27   #45
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik werk nu 1 dag in de week thuis, voor mij mogen dat er 2 zijn, dat moet zeker lukken. Meer wordt moeilijk, ik heb een team dat moet opgevolgd worden en geholpen worden en dat gaat gewoon niet via pc. ook sommige vergaderingen zouden perfect via videoconferencing kunnen gebeuren, maar zoals hier al gezegd, het netwerken na de vergadering, dat verdwijnt. en dat is soms nog het belangrijkste...

dus ja, meer thuiswerken, maar niet onbeperkt.
Ja, dat is waarschijnlijk de gezonde benadering. In heel wat jobs heb je regelmatig een document dat afgewerkt moet worden, informatie die opgezocht moet worden, een presentatie die voorbereid moet worden, ... allemaal taken die je perfect van thuis uit kunt doen. En de andere dagen ben je wel op kantoor voor vergaderingen, contact met klanten of leveranciers, enz.

Overigens is er misschien nog een tussenweg. Waarom niet in elke grote gemeente een open kantoorruimte inrichten? Je gaat filevrij - eventueel per fiets - naar die kantoorruimte in je eigen gemeente. Je neemt een bureau, plugt je laptop in, en connecteert naar je eigen werkgever. Geen files, wel alle voordelen van een kantooromgeving, en sociaal contact - indien niet met collega's, dan toch met buurtbewoners.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:37   #46
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Goh ja da's net eht probleem dat we maken over thuiswerk..
Als je dag in dag uit op je werk zit ben je ook nooit weg van uw werk, als je thuiskomt dan staat die afwas er ook nog als hij er smorgens stond, als het effe thuis niet lukt door technische reden dan kun je nog altijd naar kantoor gaan of waar je ook terecht kan. Dat van die verboouwingne is een nog hogere drogreden; alsof iedereen jaarlijks of constant daarin zit?!

Ok thuiswerken legt nog hogere eisen aan time-management maar dat is meer goed dan slecht lijkt me. Voor de zelfuitgeroepen krakken daarin mag dat trouwens ook geen probleem opleveren lijkt me!
De meeste mensen zitten niet dag in dag uit op het werk, maar gaan 's avonds naar huis (of na einde shift).
Het legt inderdaad hogere eisen aan time-management, veel hogere eisen zelfs, en de vraag is of die eisen relevant zijn voor het uitvoeren van alle jobs die in theorie thuis kunnen gedaan worden. Veel mensen lopen zich verloren in thuiswerken, terwijl ze zich niet verloren zouden lopen in hun job mocht hun leven meer extern gestructureerd zijn. Die mensen haken vaak na een tijd af, en dat is spijtig.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:43   #47
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ok mensen, een reeks van topics waarin we niet eindeloos mekkeren over wat er fout gaat, maar waar we OPLOSSINGEN aanbieden.
Positief brainstormen! Mooi initiatief, je hebt mijn steun.

Citaat:
1) Thuiswerken.

Elke dag staan er een groot deel van de mensen compleet onnodig in de file.
Diegenen die hun werkdag voornamelijk aan een pc, telefoon en vergadertafel doorbrengen. Wie dat wil, moet kunnen beslissen om dat van thuis uit te doen. De technologie is er.
Ik zie daar ook grote mogelijkheden in. Misschien enkele dagen per week? Zodoende blijft er nog ruimte voor persoonlijk contact, wat ook belangrijk is.

PS: In de nabije toekomst zal dit zelfs kunnen in 3D, met hologrammen. De virtuele ongewenste sexuele aanrakingen komen er aan.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:48   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ja, dat is waarschijnlijk de gezonde benadering. In heel wat jobs heb je regelmatig een document dat afgewerkt moet worden, informatie die opgezocht moet worden, een presentatie die voorbereid moet worden, ... allemaal taken die je perfect van thuis uit kunt doen. En de andere dagen ben je wel op kantoor voor vergaderingen, contact met klanten of leveranciers, enz.

Overigens is er misschien nog een tussenweg. Waarom niet in elke grote gemeente een open kantoorruimte inrichten? Je gaat filevrij - eventueel per fiets - naar die kantoorruimte in je eigen gemeente. Je neemt een bureau, plugt je laptop in, en connecteert naar je eigen werkgever. Geen files, wel alle voordelen van een kantooromgeving, en sociaal contact - indien niet met collega's, dan toch met buurtbewoners.
grote firma's en overheidsdiensten doen dat nu al hé. dan kan je ipv naar Brussel naar een lokaal punt gaan. Dat zou nog beter kunnen uitgewerkt worden met idd meerdere firma's die samen die ruimte huren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:01   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee, je hebt zeker een punt, Nyorsk. Maar dat sociaal contact heb je als je thuiswerkt met je gezin, als je natuurlijk een gezin hebt.

Mensen spenderen nu meer tijd met hun collega's dan met hun familie.
Dat gezin kan evengoed een extra moeilijkheid zijn hoor.
Op m'n vorige job moest je sowieso (gratis en onbetaald) overwerk doen, anders kwam je niet rond met je werk. Op dagen dat je thuis werkt is overwerken moeilijk als je een gezin hebt, tenzij je natuurlijk de luxe van een apart bureau hebt. "Ik krijg 's avonds thuis niks meer gedaan" was iets dat ik regelmatig hoorde bij collega's met gezinnen.

En mensen spenderen altijd al meer tijd met collega's dan met familie. Ik denk trouwens niet dat het de bedoeling is van thuiswerken dat je dan tijd spendeert met je familie, je zou dan nl. aan het werk moeten zijn.

Iets dat ge trouwens ook zelden hoort is compensatie voor extra kosten thuis. In de winter is thuiswerken een kostelijke zaak: je verwarming staat de hele dag op, terwijl die gewoon uit zou staan als je op kantoor zat. Een handige manier van het werk om te besparen op verwarmingskosten natuurlijk. Ook extra electriciteitsverbruik heb ik nog nooit gecompenseerd geweten.
Op m'n vorige job is de verwarming zelfs een tijdlang kapot geweest - in de winter - maar dat kon geen probleem zijn want we konden tenslotte thuis werken en het thuis zo lekker warm maken als we wilden

Zelfde voor telefoonkosten. Als je thuis werkt, moet je je telefoons ook van thuis uit doen, maar ik had geen telefoon van 't werk dus dat was op eigen kosten.

Je kan zelf gaan investeren in een goeie bureaustoel en ander bureaumateriaal. Zelfs daar zijn sommige bedrijven heel onwillig in: ik ben ooit gaan vragen of ik via het werk een bureaustoel kon aankopen, dezelfde als op 't werk (was een keigoeie stoel, maar gekocht bij een bedrijf dat niet aan particulieren verkoopt, en 't werk kreeg daar bovendien korting). Maar dat ging niet, ik moest m'n eigen bureaustoel kopen. Als ik dat niet zag zitten moest ik maar naar 't werk komen, waar ik kon werken aan een minuscuul bureau in een ruimte waar vaak gepraat wordt, om de 5 botten een telefoon rinkelt en allerhande volk binnenkomt waarmee ik niks te maken heb. Ik kan niet geconcentreerd schrijven in zo'n ruimte.

Natuurlijk werk ik in zo'n omstandigheden liever thuis, maar er is dan ook niet veel andere keuze eh. En dan nog opmerkingen krijgen dat ik toch wel te vaak thuis werkte...

Thuis werken is voor mij dus in sé een goed idee, maar niet voor iedereen, en niet als je half gedwongen thuis werkt omdat er geen plaats is op 't werk, of omdat de werkomstandigheden op 't werk gewoon slecht zijn...
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 23 december 2011 om 09:04.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:11   #50
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom niet in elke grote gemeente een open kantoorruimte inrichten?
Ineens een bestemming voor het Postgebouw op de Korenmarkt in Gent

Bij ons wordt thuiswerken aangemoedigd, o.a. om te besparen op dure kantoorruimte en parkeerplaatsen. Veel vergaderingen gebeuren ook via tele/videoconferencing. Voor mij persoonlijk zijn er alleen maar voordelen: geen overvolle treinen meer, nooit bang hoeven te zijn dat ik niet thuis ga geraken voor de kleine in zijn bed moet. De "investeringen" (goede bureaustoel, pc, elektriciteit/verwarming) heb ik er graag voor over. Op termijn valt dat voor mij toch goedkoper uit dan een treinabonnement.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 23 december 2011 om 09:15.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:12   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
How, niet te rap afschieten, Mambo. Er zijn er die nog overtuigd moeten worden van de technische haalbaarheid, en anderen willen wel een deel thuiswerken en nog anderen helemaal niet.

Maar tel het eens na, de meerderheid is wel positief. En zoals ik al zei, het zou vrijwillig zijn, dus voor elk wat wils.
Daar twijfel ik niet aan dat de meerderheid positief is om betaald thuis te mogen werken, en uiteraard wat kosten van in huis in rekening te mogen brengen dan.

Maar het is een doodgeboren kind in de meeste gevallen.
Hier en daar en occasioneel kan dat wel eens natuurlijk.

Voor de rest ?
Als de kat van huis is dansen de muizen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:15   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar twijfel ik niet aan dat de meerderheid positief is om betaald thuis te mogen werken, en uiteraard wat kosten van in huis in rekening te mogen brengen dan.

Maar het is een doodgeboren kind in de meeste gevallen.
Hier en daar en occasioneel kan dat wel eens natuurlijk.

Voor de rest ?
Als de kat van huis is dansen de muizen.
dat laatste vind ik een non-argument. uiteindelijk is het resultaat dat telt, waar en wanneer je dat ook doet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:19   #53
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Daar twijfel ik niet aan dat de meerderheid positief is om betaald thuis te mogen werken, en uiteraard wat kosten van in huis in rekening te mogen brengen dan.

Maar het is een doodgeboren kind in de meeste gevallen.
Hier en daar en occasioneel kan dat wel eens natuurlijk.

Voor de rest ?
Als de kat van huis is dansen de muizen.
Kinderen waarvan de ouders nooit thuis zijn worden later ook doodgeboren kinderen.
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:24   #54
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat laatste vind ik een non-argument. uiteindelijk is het resultaat dat telt, waar en wanneer je dat ook doet.
Ik krijg het toch vaak te horen: wie controleert of je wel degelijk werkt? In mijn geval: in niemand. Maar als ik mijn deadlines niet zou halen, zou ik vanzelf wel door de mand vallen. In het bedrijf waar ik werk, heeft die vrijheid een positief effect: we blijven gemotiveerd, ook al zouden we op een ander meer kunnen verdienen.

Maar de ene job is natuurlijk de andere niet, dus ik kan me goed inbeelden dat er in andere situaties wel controle moet zijn.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:28   #55
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Werk achter de computer over een internetverbinding is ideaal voor thuiswerk.
Een intelligent systeem kan tracken hoe lang je online bent en hoe lang je over een taak doet. Elke maand volgt er een evaluatie. Indien je 3x slecht scoort op een korte termijn vlieg je buiten. Zo werkte het waar ik aan de slag was.

Telenet laat ook thuiswerk toe, maar je kan al raden wat.........van thuis uit mensen opbellen en vragen of ze interesse hebben voor de producten van telenet. Uiteraard geen vaste verdiensten
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:30   #56
Bieselke
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Probeer bijvoorbeeld eens een gsmconferentie in te lassen over de aankoop van een software waarbij de technische aspecten van de software besproken worden en tegelijk gedemonstreerd.

"Dus als je op dat knopje duwt. Nee, dat andere knopje. Ow, mijn verbinding valt even weg."

"Wat? Ik viel even weg? Wacht, herhaal dat eens?"

Beeld je ook in dat je tweetalige discussies aan het voeren bent.
Livemeeting => Share desktop. Et voila, perfect mogelijk. Wij zitten met een 20-30 -tal op verschillende locaties, telkens op 100+ kilometer van elkaar, de perfecte oplossing.
Het enige nadeel is inderdaad het sociale contact en daarom komen we eens per maand samen in ons hoofdkantoor in Frankfurt (+de enkele dingen die inderdaad beter bespreekbaar zijn als ge fysiek aanwezig zijt zoals functioneringsgesprekken). (lees: 6 uur rijden zonder files) Als ik dat voor elke ietwat belangrijke meeting zou moeten doen (pak ongeveer 2x per week), dan was ik allang ander werk aan het zoeken. (en dan heb ik het nog niet over de economische en ecologische footprint van zo'n tripje).

Het enigste wat ge nodig hebt zijn: de juiste tools, een beetje ervaring er mee en weten wat wel en wat niet kan via livemeeting (vermijd verhitte discussies e.d.).

Waarom zou tweetaligheid ineens meer een probleem zijn?
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:33   #57
Bieselke
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik krijg het toch vaak te horen: wie controleert of je wel degelijk werkt? In mijn geval: in niemand. Maar als ik mijn deadlines niet zou halen, zou ik vanzelf wel door de mand vallen. In het bedrijf waar ik werk, heeft die vrijheid een positief effect: we blijven gemotiveerd, ook al zouden we op een ander meer kunnen verdienen.

Maar de ene job is natuurlijk de andere niet, dus ik kan me goed inbeelden dat er in andere situaties wel controle moet zijn.
Volledig hetzelfde hier.
En het is niet zo dat ge daar de hele dag op een afgesloten eiland zit en op uwe computer tokkelt, ge hebt nog altijd mail- en telefoonverkeer, waardoor het vrij snel duidelijk is of ge uw broek er aan veegt of niet.

Uwe werkgever schenkt u het vertrouwen in een systeem waar ge er beide voordeel bij hebt, als gij zo stom zijt om dat vertrouwen dan te schaden, dan zult ge uw voordeel inderdaad rap kwijt zijn.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 09:58   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wij hebben het een paar jaar geleden een ganse tijd geprobeerd. Ieder werkt vanuit zijn huis zo een beetje zelfstandige met planning welliswaar zijn taken af.
Email, gsm...jaja.
Hun email lezen ze niet of het werkt om redenen die niemand verstaat plots weeral eens niet. Gsm pakken ze af enkel als hun het zint.
Planning? Ja het werk van maandag zullen ze dinsdag wel eens inhalen zie. Dinsdag gaan ze woensdag doen en a ja nog de helft van maandag ook want dinsdag kwam er toch wel iets tussen zeker?
Donderdag en vrijdag..de donderdag werken ze meestal, de vrijdag zo een beetje de helft want tenslotte het is vrijdag voor iedereen hé.
Geld in hun zakken steken en vergeten af te geven, zullen ze later wel eens inhalen natuurlijk (tenzij er niemand achter vraagt dan vergeten ze het wel)
Kosten van benzine en zo, a ja vrouwke ook eens voltanken want wie ziet dat allemaal?

Nope neem het van mij aan, in occasionele met heel deftige mensen en op zelfstandige basis kan het werken. Maar in 90% van alle gevallen werkt het gewoon niet.

Het enige dat werkt, vroeg in de morgen op den bureau staan en rekenschap afleggen van uw dag die voorbij is en starten met de nieuwe dag en de baas die zijn planning voor de duizendste keer opnieuw mag wijzigen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 10:08   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij hebben het een paar jaar geleden een ganse tijd geprobeerd. Ieder werkt vanuit zijn huis zo een beetje zelfstandige met planning welliswaar zijn taken af.
Email, gsm...jaja.
Hun email lezen ze niet of het werkt om redenen die niemand verstaat plots weeral eens niet. Gsm pakken ze af enkel als hun het zint.
Planning? Ja het werk van maandag zullen ze dinsdag wel eens inhalen zie. Dinsdag gaan ze woensdag doen en a ja nog de helft van maandag ook want dinsdag kwam er toch wel iets tussen zeker?
Donderdag en vrijdag..de donderdag werken ze meestal, de vrijdag zo een beetje de helft want tenslotte het is vrijdag voor iedereen hé.
Geld in hun zakken steken en vergeten af te geven, zullen ze later wel eens inhalen natuurlijk (tenzij er niemand achter vraagt dan vergeten ze het wel)
Kosten van benzine en zo, a ja vrouwke ook eens voltanken want wie ziet dat allemaal?

Nope neem het van mij aan, in occasionele met heel deftige mensen en op zelfstandige basis kan het werken. Maar in 90% van alle gevallen werkt het gewoon niet.

Het enige dat werkt, vroeg in de morgen op den bureau staan en rekenschap afleggen van uw dag die voorbij is en starten met de nieuwe dag en de baas die zijn planning voor de duizendste keer opnieuw mag wijzigen.
bij ons werkt het voor minstens 90% van de mensen. het hangt blijkbaar af waar je werkt.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 10:10   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het kwam zelfs zo ver dat ze om den duur werkbonnen zelf begonnen te ondertekenen om te gebaren dat ze wel degelijk gewerkt hadden. Gingen ze nadien wel eens inhalen natuurlijk...ware het niet dat ze dan nadien ook geen tijd meer hadden en om den duur vergaten of zo. Uiteindelijk stuur je dan facturen naar de klant in de overtuiging dat ze dus wel degelijk gedaan zijn (ondertekende werkbon op datum) en die stuurt dan zijn factuur terug met een boze brief bij of hun opzeg.

Of ze beginnen zo een beetje zelfstandig te foefelen, de baas is er toch niet en als de klant niet moeilijk doet doen ze het wel eens voor zichzelf in de werktijden natuurlijk. Dubbel geld op zijn minste.

Rare situaties om den duur. En je leert er van. Je leert dat weinigen te vertrouwen zijn en wie het meest beloofd het minst waarmaakt meestal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be