Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2013, 19:14   #41
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het klonk véélbelovend, maar het bleek loos alarm.

met het blok en het nv-a s het altijd loos alarm : veel te doen over niets
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:14   #42
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat komt de vlaming hier plots uitvreten ? wat nv-a en het blok gemeen hebben is dat beiden een bevolkingsgroep tegen een andere op proberen te zetten, diegenen die het geluk gehad hebben doorgeleerd te hebben na het fröbelonderwijs noemen dit een vijandmodel uitmelken.

heeft jean-luc gelijk of niet ? eenlettergrepige antwoorden volstaan.
Nee, ze zeggen gewoon de waarheid. N-VA'ers zien de Walen niet als 'de vijand'. Maar wel als de reden waarom ze nooit het beleid krijgen waarvoor ze gestemd hebben.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 22 november 2013 om 19:14.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:15   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat komt de vlaming hier plots uitvreten ? wat nv-a en het blok gemeen hebben is dat beiden een bevolkingsgroep tegen een andere op proberen te zetten, diegenen die het geluk gehad hebben doorgeleerd te hebben na het fröbelonderwijs noemen dit een vijandmodel uitmelken.

heeft jean-luc gelijk of niet ? eenlettergrepige antwoorden volstaan.
Waar zet de N-VA de ene bevolkingsgroep op tegen een andere?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:16   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
neen, gewoon dat het nv-a en het blok één pot nat zijn. U mag jean-Luc en mij gerust tegenspreken hoor mocht u menen dat dit niet zo is.
Ik spreek u tegen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:20   #45
killimandjaro
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 618
Standaard

Het enige wat dit boeretrekpaard uit Vilvoorde ooit gepresteerd heeft is de belastingen fors verhogen en zijn zakken vullen.
Voor de rest is Dehaene een dikke vette nul.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:22   #46
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
4x10E6, bedoel je, zoals alle klassieke partijen de bevolking opzetten tegen N-VA, of bedoel je dat linkse partijen opzetten tegen "de miljonairs, de rijken, de bazen" ?
Ik zie de polarisering vooral van de kant van de klassieke partijen komen, die allemaal wel hun deel van de bevolking hebben dat ze demoniseren of uitsluiten.
interessante idee .. doch onjuist. wat u "klassieke" partijen noemt hebben het inderdaad vooral voor hun eigen achterban, maar focussen op de intrinsieke kracht van hun programma en hanteren een consensus model. het nv-a en het blok zijn uitgesproken tegenstander van het consensusmodel en modelleren hun campagnes rond het creeëren van vijandbeelden. toon mij één voorbeeld van een CD&V campagne dat demoniserend is. bij het nv-a en het blok liggen die zomaar voor het grijpen : bokshandschoenen, strikjes, vliegenmeppers, bezems, uitvallen naar de ps-staat, enz.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:23   #47
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Jean Luc moet het NVA en VB nog leren hoe ze hun zakken moeten vullen.
En Jean Luc is de zoveelste in de rij die het NVA komt bashen.
Wie is de volgende?
geduld .. de nv-a graaier rijpt in stilte. geef hem/haar nog een paar jaartjes.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 november 2013 om 19:30.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:23   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.789
Standaard

[quote=Bezeke;6898301]

Oud-premier Jean-Luc Dehaene (73) heeft in een interview met de Nederlandse krant nrc.nl en de Nederlandse openbare omroep NOS verklaard dat hij N-VA en Vlaams belang op één lijn zet. "Qua populistische boodschap hebben ze veel gemeen."

Dehaene werd door onze Noorderburen uitgebreid geïnterviewd naar aanleiding van de niewe EU-begroting. Het is de laatste klus van Dehaene, die in september al aankondigde in juni 2014 uit de politiek te stappen.

Rouwig is Dehaene daar niet om. "Vandaag is Europa de zondebok. Alles wat fout gaat is de schuld van Brussel", vertelt Dehaene aan nrc.nl. "De huidige Europese leiders maken het populisten erg makkelijk."

Op de vraag van de Nederlandse NOS-correspondent Tijn Sadée of Dehaene de partij van Bart De Wever op dezelfde lijn zet als Vlaams Belang antwoordt Dehaene bevestigend, al nuanceert hij dat wel: "Qua populistische boodschap hebben ze veel gemeen. Anderzijds is het wel zo dat de N-VA democratischer is van aard dan Vlaams Belang."


Zeggen dat de bevolking nog gaat verdienen aan de Dexia-affaire terwijl die ACW bank ons al 12 miljard gekost heeft en nog voor 62 miljard aan staatswaarborg nodig heeft;
is dat geen Populisme Jean - Luc?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 november 2013 om 19:25.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:24   #49
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
waar probeert het nv-a bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten ? u bent zeer ver heen, mijn waarde. ik herinner me uit een recent verleden een affiche "laat je niet verstrikken", ik herinner me een uitspraken van ene Ben Weyts over de PS-staat, ik herinner me een camionette met monologygeld geparkeerd in Strepy. wilt u zeggend dat dit allemaal maar om te lachen was ?
U bent ver heen, waarde heer, als u kritiek op overheidsverspilling en wafelijzerpolitiek bekijkt als het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar.

Diegenen die de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, zijn diegenen die uit eigenbelang de overheidsverspilling en wafelijzerpolitiek in stand houden, en er de bevolking voor doen betalen. Die overheidsverspilling is immers exact het bedrag dat Vlaanderen extra, als transfer, moet betalen.
Diegenen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, zijn diegenen die uit eigen belang wetten hebben gemaakt, die zo onduidelijk waren dat verschillende bevolkingsgroepen er van in het begin een andere interpretatie aan konden geven. Mensen als JL Dehaene. En wanneer ze geconfronteerd worden met de gevolgen van hun daden, tonen ze anderen met de vinger.
Diegenen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, zijn diegenen die de belastingsbetalers laten betalen voor hun eigenbelang, door de belastingsbetaler massa's geld te ontnemen om er hun ACV, hun Arco, hun Dexia, hun ethias, ... mee te redden.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 22 november 2013 om 19:28.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:25   #50
Vigilant
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 2.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Jean Luc moet het NVA en VB nog leren hoe ze hun zakken moeten vullen.
En Jean Luc is de zoveelste in de rij die het NVA komt bashen.
Wie is de volgende?
Politici die zich het intenst bezig houden met het cultiveren van het beeld dat de N-VA de grote vijand is:
n°1, Kherbache, besteed er 100% van haar tijd aan (dit rood muzeltreesje verwart hysterisch bashen met oppositie voeren)
n° 2, de oudgedienden van de O-VLD, oude rakker Dewael en Degucht
n° 3, het gansje Gennez dat nog steeds op een tof ministerpostje rekent als beloning voor N-VA gebash
etc
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:27   #51
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
wat komt de vlaming hier plots uitvreten ? wat nv-a en het blok gemeen hebben is dat beiden een bevolkingsgroep tegen een andere op proberen te zetten, diegenen die het geluk gehad hebben doorgeleerd te hebben na het fröbelonderwijs noemen dit een vijandmodel uitmelken.
Onzin, de enige die van vijanden spreken en staatsgevaarlijk zijn die traditionele partijen over de NVA.

Citaat:
heeft jean-luc gelijk of niet ? eenlettergrepige antwoorden volstaan.
Tuurlijk niet .
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:29   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
U bent ver heen, waarde heer, als u kritiek op overheidsverspilling en wafelijzerpolitiek bekijkt als het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar.

Diegenen die de bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, zijn diegenen die uit eigenbelang de overheidsverspilling en wafelijzerpolitiek in stand houden, en er de bevolking voor doen betalen.
Diegenen die bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, zijn diegenen die uit eigen belang wetten hebben gemaakt, die zo onduidelijk waren dat verschillende bevolkingsgroepen er van in het begin een andere interpretatie aan konden geven. Mensen als JL Dehaene. En wanneer ze geconfronteerd worden met de gevolgen van hun daden, tonen ze anderen met de vinger.

gôh dat moet zeer gedaan hebben .. en wat een zwak antwoord produceert u mij hier toch : wanneer het nv-a campagne voert tegenhet verstrikken; wanneer het blok campagne voert met vliegenmeppers, bokshandschoenen, raids op het stadhuis, enz. zou dit een uiting van de geciviliseerde "kritiek op de overheidsverspilling en de wafelijzerpolitiek" moetn zijn. geloof jij nu werkelijk zelf in wat je klakkeloos overschrijft uit de nv-a en blok catechismus ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:31   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik spreek u tegen.
en op grond waarvan dan wel, bankzitterje ?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:35   #54
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
en op grond waarvan dan wel, bankzitterje ?
Beste,

Ik bén N-VA'er en ik kan u verzekeren dat niemand de Walen als 'de vijand' beschouwd. Als u en Dehaene opeens haat voelen opwellen als een N-VA'er spreekt is dat niet ons probleem.

Ik moet nog de 1e N-VA'er tegenkomen die de Walen als de vijand beschouwd.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 22 november 2013 om 19:36.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:36   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
de gave van het woord kan niet ieder toekomen, mag ik dus uit uw reactie besluiten dat u betwist het nv-a en het blok garen spinnen bij het opzetten van de ene bevolkingsgroep tegen de andere ?
Zoals sommigen mensen proberen op te zetten tegen het VB en de N-VA bedoel je?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:36   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
en op grond waarvan dan wel, bankzitterje ?
Citaat:
"Qua populistische boodschap hebben ze veel gemeen. Anderzijds is het wel zo dat de N-VA democratischer is van aard dan Vlaams Belang."
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:37   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
waar probeert het nv-a bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten ? u bent zeer ver heen, mijn waarde. ik herinner me uit een recent verleden een affiche "laat je niet verstrikken", ik herinner me een uitspraken van ene Ben Weyts over de PS-staat, ik herinner me een camionette met monologygeld geparkeerd in Strepy. wilt u zeggend dat dit allemaal maar om te lachen was ?
Dat dat zou betekenen dat de N-VA bevolkingsgroepen tegen mekaar probeert op te zetten, dat is pas om te lachen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:38   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Oud-premier Jean-Luc Dehaene slaat spijkers met koppen wanneer hij beweert dat het nv-a en het blok éen pot nat zijn. Toch ?
Neen. Hij heeft dat immers niet gezegd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:48   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

K&k.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 19:57   #60
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
interessante idee .. doch onjuist. wat u "klassieke" partijen noemt hebben het inderdaad vooral voor hun eigen achterban, maar focussen op de intrinsieke kracht van hun programma en hanteren een consensus model.
Blabla, consensus model.
Als je werknemers opzet tegen werkgevers, arm tegenover rijk, dan streef je helemaal niet naar een consensus, dan stook je bevolkingsgroepen tegen elkaar op.
Als je zegt dat andere partijen niet democratisch zijn, en dat je ze moet in een verdomhoekje duwen, dan zet je bevolkingsgroepen tegen elkaar op.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be