Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2019, 10:51   #621
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Maar toch beschrijft hij zijn eigen irritante (regelrecht tegen het 5e gebod: geef geen ergernis) werkwijze binnen dit forum op een heel correcte manier.
Dat ben ik niet met u eens, wanneer iemand zijn mening geeft, maar steevast ieder argument wat die mening niet onderbouwt negeert, zelf geen vragen beantwoord maar wel iedereen ondervraagt, op " denkfouten wijst" knipt en plakt om de replieken te manipuleren, vind ik dit niet " een heel correcte manier " van discussie voeren.


Fanatisme wat je tegen ieder argument in blijft volhouden, omdat jouw mening boven eender wat staat, zelf boven de wet want die maakt wel onderscheid tussen pedofilie en homoseksualiteit, getuigt nu net van die arrogantie die anderen binnen discussies met fanatici doet afhaken.


Een discussie is maar zinvol, wanneer de argumenten niet gebaseerd zijn op "aanname in vertrouwen" zoals gelovigen hun relatie met God omschrijven, maar op onderbouwde hypothese die verklarend werken.

Wetenschap staat dus lijnrecht tegenover die " aanname in vertrouwen" wat me ongetwijfeld als opmerking weer verwijzingen oplevert naar binnen deze discussie niet ter zake doende Katholieke wetenschappers binnen domeinen zoals filosofie. Niet van u hoor !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 10:54   #622
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Door zich als de kampioen van Katholicisme op te stellen is hij bij voorbaat vergeven door de Here die de ware intenties van Jan kent en weet dat het doel de middelen heiligt.
De lijn binnen het Katholicisme die de stelling verdedigt dat minder mensen nog geloven omdat de leer is verwaterd tot wat af wijkt van de duidelijke religieuze standpunten.
Terug naar de bron dus zoals salafisten doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 10:55   #623
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De lijn binnen het Katholicisme die de stelling verdedigt dat minder mensen nog geloven omdat de leer is verwaterd tot wat af wijkt van de duidelijke religieuze standpunten.
Terug naar de bron dus zoals salafisten doen.
Ik vergelijk godsdienstige mensen altijd met kindjes die niet kunnen slapen voordat ze eerst een verhaaltje hebben gehoord.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 10:57   #624
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat ben ik niet met u eens, wanneer iemand zijn mening geeft, maar steevast ieder argument wat die mening niet onderbouwt negeert, zelf geen vragen beantwoord maar wel iedereen ondervraagt, op " denkfouten wijst" knipt en plakt om de replieken te manipuleren, vind ik dit niet " een heel correcte manier " van discussie voeren.


Fanatisme wat je tegen ieder argument in blijft volhouden, omdat jouw mening boven eender wat staat, zelf boven de wet want die maakt wel onderscheid tussen pedofilie en homoseksualiteit, getuigt nu net van die arrogantie die anderen binnen discussies met fanatici doet afhaken.


Een discussie is maar zinvol, wanneer de argumenten niet gebaseerd zijn op "aanname in vertrouwen" zoals gelovigen hun relatie met God omschrijven, maar op onderbouwde hypothese die verklarend werken.

Wetenschap staat dus lijnrecht tegenover die " aanname in vertrouwen" wat me ongetwijfeld als opmerking weer verwijzingen oplevert naar binnen deze discussie niet ter zake doende Katholieke wetenschappers binnen domeinen zoals filosofie. Niet van u hoor !
In de quote van hem die ik gaf hekelt hij nochtans de werkwijze die hij systematisch zelf toepast. Ik gaf dat als voorbeeld om te laten zien hij inconsequent hij wel is. Hij is consequent inconsequent...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 10:59   #625
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vergelijk godsdienstige mensen altijd met kindjes die niet kunnen slapen voordat ze eerst een verhaaltje hebben gehoord.
Dat mag u maar anders dan " kindjes" is die mening niet zo ongevaarlijk als het lijkt. Omdat het zich combineert met politieke ambitie. Ik denk dat je meningen zoals deze van Jan ook wel onder een aantal Vlaams belang aanhangers terug vindt of schild en vrienden? Mevrouw Colen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 11:00   #626
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
In de quote van hem die ik gaf hekelt hij nochtans de werkwijze die hij systematisch zelf toepast. Ik gaf dat als voorbeeld om te laten zien hij inconsequent hij wel is. Hij is consequent inconsequent...
Zo kunt je fanatisme best omschrijven, regelmaat in het volhouden van een zeer bedenkelijke mening
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 11:03   #627
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u maar anders dan " kindjes" is die mening niet zo ongevaarlijk als het lijkt. Omdat het zich combineert met politieke ambitie. Ik denk dat je meningen zoals deze van Jan ook wel onder een aantal Vlaams belang aanhangers terug vindt of schild en vrienden? Mevrouw Colen?
Ik bedoelde niet dat het ongevaarlijk of vrijblijvend is. Verre van. Ik gebruikte enkel die metafoor omdat sommige kinderen voor het slapengaan schrik hebben van het duister, van alleen te zijn met hun gedachten die rondspoken.

Net zoals bepaalde mensen behoefte hebben aan geloof om zin te geven aan ons leven op deze aardkloot, omringd door een onmetelijke duisternis en alle existentiele vragen die ons bedreigen zodat we rusteloos en slapeloos worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 11:30   #628
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik bedoelde niet dat het ongevaarlijk of vrijblijvend is. Verre van. Ik gebruikte enkel die metafoor omdat sommige kinderen voor het slapengaan schrik hebben van het duister, van alleen te zijn met hun gedachten die rondspoken.

Net zoals bepaalde mensen behoefte hebben aan geloof om zin te geven aan ons leven op deze aardkloot, omringd door een onmetelijke duisternis en alle existentiele vragen die ons bedreigen zodat we rusteloos en slapeloos worden.
Tja...dat klopt wel.. het is een middel om het lot te bezweren. Want het leven is maar voor de beperkte elite een pretje. denken dat wanneer je nu maar de juiste zaken denkt, doet kan je de overtuiging geven dat je hoe dan ook beloond wordt, uiteraard pas nadat je al opgehouden hebt met bestaan.

Dat een ellendig en zwaar leven gewoon het hele verhaal is troost vaak onvoldoende. En het idee dat wanneer je uitblinkt in je vertrouwen een grotere beloning oplevert, spoort natuurlijk fanatici wel aan.

De meeste mensen temperen dit met gezond verstand, niet iedere gelovige is intolerant, velen kunnen leven en laten leven. Anderen voelen zich geroepen via hun mening te pas en te onpas vanuit hun overtuiging het heilig vuur te hanteren, dus ook op het internet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:46   #629
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vergelijk godsdienstige mensen altijd met kindjes die niet kunnen slapen voordat ze eerst een verhaaltje hebben gehoord.
Da's ne mooie !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:48   #630
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben spontaan in de lach geschoten, dank je wel
Ik ook , de onzin die ik las in de betreffende quote =>
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be