Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2021, 16:19   #21
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je ziet dat groepsimmuniteit in Manaus bereikt werd ergens in juli of zo
Nee dat zie ik niet. Waarop baseer jij je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
en de nieuwe variant er al was in het najaar
R.I.P. de "natuurlijke groepsimmuniteit"...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bovendien heeft "het laten waaien" het voordeel dat het snel kan gebeuren, vooral als mensen het zich niet meer aantrekken, en kunnen de zwakkere personen zich een maandje afzonderen als ze willen. Nadien is men dan weer een tijdje ervan af, tot een nieuwe variant zich weer aandient. Waarop men het weer kan laten waaien, en zo voort.

Als we telkens 6 maanden op "het nieuwe reddende vaccin" moeten wachten met maatregelen, dan zijn we zoet voor jaren gemaatregel.
Er zijn veel regio's waar men het virus de facto heeft "laten waaien". Manaus is er één van.

Je blijft de "laten waaien"-strategie promoten als snelle uitweg uit de pandemie, ook al zien we proefondervindelijk dat dit geen nut heeft.

Je kraakt vaccinatie bij voorbaat af, ook al moet de eventuele nutteloosheid van die strategie nog proefondervindelijk vastgesteld worden.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:20   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ja, en er is veel kans dat de vaccins hier niet op werken, die waren tegen covid-19 en nu komt covid-20 eraan he.

Terug naar af, en de zever over "na vaccinatie zijn we er" blijkt uiteindelijk zever in pakskes te zijn. We hebben Darwin liggen willen hebben met onze "incubator" en nu komt die terug met een glimlach.

Alle vaccins de vuilbak in, en herbeginnen.

Je hebt nu het scenario voor de komende 10 jaar he. Eens je met die waanzin begint, kan je er niet uit. Het magische vaccin is een mop, het komt altijd een jaar te laat. Hoe meer we remmen, hoe harder Darwin zijn werk doet.
Niet overdrijven hé Patrick.

Vaccin dient net zoals een griepvaccin regelmatig aangepast te worden.

Gouden tijden voor de Pharma industrie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:26   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Nee dat zie ik niet. Waarop baseer jij je?
De studies terzake. Het feit dat ze daar 44% antilichamen hadden wat geextrapoleerd was naar 60+% ziekte opgedaan, EN het onverklaarde plotse dalen van de infecties toen. Zou het terug moeten opzoeken, maar was toch algemeen gekend.

Citaat:
Er zijn veel regio's waar men het virus de facto heeft "laten waaien". Manaus is er één van.
Juist, en is het daar op een zeker ogenblik niet beginnen dalen ? Op dat ogenblik WAS er dus natuurlijke groepsimmuniteit. Mocht die er niet gekomen zijn, dan bleef het aantal infecties onbeperkt stijgen tot iedereen gans de tijd ziek was, he. Als een zieke immers geen immuniteit heeft, wordt hij, na zijn zieke periode quasi onmiddellijk terug besmet door alle anderen rondom hem die dan ook ziek zijn. Zonder groepsimmuniteit stijgt de prevalentie naar dicht bij de 100% van de bevolking, die gans de tijd ziek is.

Dus nikske "geen groepsimmuniteit" vermits dat nergens is voorgekomen, dat 100% van de mensen gans de tijd ziek waren, en direct terug geinfecteerd geraakten.

Citaat:
Je blijft de "laten waaien"-strategie promoten als snelle uitweg uit de pandemie, ook al zien we proefondervindelijk dat dit geen nut heeft.
Ik blijf dat aanbevelen als snelle uitweg uit de CRISIS want de crisis is geen sanitaire, maar een hysterie crisis, en een maatregelen crisis. Het sanitaire aspect is microscopisch in vergelijking met de hysterie errond. Laten waaien is de beste manier om van die hysterie af te geraken. En bovendien heeft ze ook nog een aantal sanitaire voordelen, zoals redelijk SNEL het aantal besmettingen doen dalen (groepsimmuniteit dus) EN bijgevolg nadien een "veiliger" periode voor de zwaksten geven ZONDER het kapotmaken van de maatschappij door hysterie, schrik en gemaatregel.

Citaat:
Je kraakt vaccinatie bij voorbaat af, ook al moet de eventuele nutteloosheid van die strategie nog proefondervindelijk vastgesteld worden.
Nee, maar het is nu wel duidelijk dat de vaccinatie strategie geen "finaal eindpunt" zal zijn, niet meer dan natuurlijke groepsimmuniteit, en, tot het vaccin het muteren kan bijbenen, zelfs TOTAAL NUTTELOOS zal blijken als het telkens een slag te laat komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 16:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:28   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.424
Standaard

Nu, eens het virus te hard muteert en de weerstand van de vaccin weet te omzeilen is het niet 'terug naar af'. Immers, men heeft dan al blauwdrukken met het vorige vaccin en staat als het ware op de schouders van reuzen voor de ontwikkeling van een update. Althans, dat heb ik een viroloog op de Nederlandse radio weten zeggen.

Toch zou ik op mijn achterste poten blijven staan voor vrijheidsbeknottende maatregels. Mensen die in een vlaag van hysterie dat toejuichen zijn terecht huiveringswekkend te noemen. Veel maskers zijn afgevallen tijdens deze pandemie.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 16:30.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:30   #25
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nu, eens het virus te hard muteert en de weerstand van de vaccin weet te omzeilen is het niet 'terug naar af'. Immers, men heeft dan al blauwdrukken met het vorige vaccin en staat als het ware op de schouders van reuzen voor de ontwikkeling van een update. Althans, dat heb ik een viroloog op de Nederlandse radio weten zeggen.
6 weken duurt het om het mRNA vaccin up te daten en de productie uit te rollen

edit: de zwakte van de huidige vaccinatiestrategie is dat de huidige goedgekeurde vaccins immuniseren met het S-proteine. Mutaties in dat proteine zijn voldoende om de efficientie van het vaccin te ondermijnen. Er zijn een aantal andere vaccins in ontwikkeling die een andere immunisatiestrategie aanwenden, maar die ontwikkeling duurt langer
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 22 januari 2021 om 16:42.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:39   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Nu, eens het virus te hard muteert en de weerstand van de vaccin weet te omzeilen is het niet 'terug naar af'. Immers, men heeft dan al blauwdrukken met het vorige vaccin en staat als het ware op de schouders van reuzen voor de ontwikkeling van een update. Althans, dat heb ik een viroloog op de Nederlandse radio weten zeggen.

Toch zou ik op mijn achterste poten blijven staan voor vrijheidsbeknottende maatregels. Mensen die in een vlaag van hysterie dat toejuichen zijn terecht huiveringswekkend te noemen. Veel maskers zijn afgevallen tijdens deze pandemie.
Als er nu al 3 varianten zijn veronderstel ik dat binnen heel korte tijd zowat ieder landje zijn variant gaat hebben.
Daar gaan nogal updates moeten gebeuren

Dat geloof je toch zelf niet ?

Sowieso worden die vaccins een flop want ineen geflanst op paar maanden tijd. Men had eerst veel langer moeten afwachten om meer te weten te komen over dit virus alvorens aan een vaccin te beginnen....Tijdspanne daarvoor is meestal een kleine 10 jaar. Tegen dan zijn alle bokkesprongen van het virus gekend.

Enig pluspunt is kassa kassa voor de pharma .......en dat voor iets dat totaal ondoeltreffend zal blijken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2021 om 16:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:39   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Niet overdrijven hé Patrick.

Vaccin dient net zoals een griepvaccin regelmatig aangepast te worden.
Ha, maar zo gaat het niet, he. Het griep vaccin wordt een goed half jaar opvoorhand "beslist" welke strains in het vaccin moeten voor het jaar daarop.

Bijvoorbeeld, in februari beslist men welke voegere strains waarschijnlijk goed zullen lijken op wat er einde van 't jaar zal circuleren. Dat geeft ongeveer 8 maanden om het vaccin te maken volgens die specificaties.

Hier is de Braziliaanse strain die nu ravage maakt ginder, in november ontdekt. Die maakt NU slachtoffers ginder. In een vrije wereld zou die op 1 - 2 - 3 bij ons zitten. Het is gewoon onmogelijk om te denken dat men in november een strain ontdekt en daar in januari iedereen mee gevaccineerd heeft he.

Omdat er nu veel gemaatregeld wordt zal die strain hier waarschijnlijk pas in april zijn of zo, en alle gevaccineerden van nu tot april onbeschermd maken.

Dus ZELFS als we veel gemaatregel doen, kan de vaccin productie nooit bijbenen.

Kijk, de strain die ons in het voorjaar van 2020 geteisterd heeft, was de N614G strain, NIET de originele chinese versie. Die is in januari of zo waarschijnlijk ontstaan.

Zoals je ziet, kan vaccinatie zoiets niet bijbenen, in tegenstelling tot het griep vaccin waar men veel tijd heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:42   #28
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als er nu al 3 varianten zijn veronderstel ik dat binnen heel korte tijd zowat ieder landje zijn variant gaat hebben.
Daar gaan nogal updates moeten gebeuren

Dat geloof je toch zelf niet ?

Sowieso worden die vaccins een flop want ineen geflanst op paar maanden tijd. Men had eerst veel meer moeten afwachten en te weten te komen over dit virus alvorens aan een vaccin te beginnen....Tijdspanne kleine 10 jaar.

Enig pluspunt is kassa kassa voor de pharma .......en dat voor iets dat totaal ondoeltreffend zal blijken.
Een flop behalve voor de farmabedrijven dus. Ach ja, als iemand die voor Hollanders heeft gewerkt weet ik al te goed dat het een volk van commerçanten is. Expert in het verkopen van praatjes.

Als die zever te lang aanhoudt verwacht ik wel opstandigheid bij de bevolking. Dat blijft natuurlijk een hoop. Het is deprimerend allemaal, maar goed.

Honderduizenden doden voor België alleen lijkt me wenselijker dan tien jaar Sovjet-België aan de Noordzee.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2021 om 16:43.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:43   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
6 weken duurt het om het mRNA vaccin up te daten en de productie uit te rollen
Ja, maar de vraag is hoe snel de productie de planeet kan voorzien van vaccins.

Als je ziet dat het toch vrij snel gaat om twee keer een immuniteitsontwijkende variant onafhankelijk te maken (in Brazilie en in Z-Afrika) en die Braziliaanse mutant ergens midden november ontstaan is en nu al amok maakt, dan zie ik niet hoe men dat kan bijbenen.

De covid-19 strains ondergingen zo goed als geen evolutionaire immunitaire druk omdat men overal lang, via het gemaatregel, weggebleven is van groepsimmuniteit, dus had die niet nodig van die te ontduiken. Maar zoals we zien kan het nadien snel gaan.

Nu, misschien ben ik mis, en kan men sneller het vaccin aanpassen dan dat een immuniteitsontwijkende variant zich kan verspreiden, maar het lijkt me toch "rap" te gaan.

Dat is veel en veel sneller dan de griep vaccins.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 16:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:44   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ja, en er is veel kans dat de vaccins hier niet op werken, die waren tegen covid-19 en nu komt covid-20 eraan he.

Terug naar af, en de zever over "na vaccinatie zijn we er" blijkt uiteindelijk zever in pakskes te zijn. We hebben Darwin liggen willen hebben met onze "incubator" en nu komt die terug met een glimlach.

Alle vaccins de vuilbak in, en herbeginnen.

Je hebt nu het scenario voor de komende 10 jaar he. Eens je met die waanzin begint, kan je er niet uit. Het magische vaccin is een mop, het komt altijd een jaar te laat. Hoe meer we remmen, hoe harder Darwin zijn werk doet.
Dat ziet er niet goed uit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:45   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De studies terzake. Het feit dat ze daar 44% antilichamen hadden wat geextrapoleerd was naar 60+% ziekte opgedaan, EN het onverklaarde plotse dalen van de infecties toen. Zou het terug moeten opzoeken, maar was toch algemeen gekend.
Ja die studies wil ik ook wel eens zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, en is het daar op een zeker ogenblik niet beginnen dalen ? Op dat ogenblik WAS er dus natuurlijke groepsimmuniteit.
Als die groepsimmuniteit er was, dan was die maar tijdelijk (want mutaties) en dus totaal nutteloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, maar het is nu wel duidelijk dat de vaccinatie strategie geen "finaal eindpunt" zal zijn, niet meer dan natuurlijke groepsimmuniteit, en, tot het vaccin het muteren kan bijbenen, zelfs TOTAAL NUTTELOOS zal blijken als het telkens een slag te laat komt.
"Perfect" is de vijand van "goed genoeg". Dat is met de gripprik ook zo.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:45   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Een flop behalve voor de farmabedrijven dus. Ach ja, als iemand die voor Hollanders heeft gewerkt weet ik al te goed dat het een volk van commerçanten is. Expert in het verkopen van praatjes.

Als die zever te lang aanhoudt verwacht ik wel opstandigheid bij de bevolking. Dat blijft natuurlijk een hoop. Het is deprimerend allemaal, maar goed.

Honderduizenden doden voor België alleen lijkt me wenselijker dan tien jaar Sovjet-België aan de Noordzee.
Ik zie bij die bevolking gewoon meer gelatenheid en gevoelens van hopeloosheid.

Tegen wat zou die bevolking opstandig worden ? Tegen het virus ?

Tegen de maatregelen zou kunnen maar dat zie ik niet snel gebeuren opdat ze daar het risico schuwen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:49   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als er nu al 3 varianten zijn veronderstel ik dat binnen heel korte tijd zowat ieder landje zijn variant gaat hebben.
Daar gaan nogal updates moeten gebeuren
Ja, dat is een ander punt. Natuurlijk zijn er veel meer dan 3 varianten, er zijn er 4000 of zo, maar er zijn nu 3 *families* van varianten ontstaan (het Britse, en vooral de onafhankelijk Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse) die aan immuniteitsontwijking doen, iets wat tot nog toe niet waargenomen was: alle varianten die men kende zouden door dezelfde vormen van immuniteit herkend worden. De Britse nog wel, zij het wat minder ; de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse hebben elk van hun kant de paar mutaties ontdekt die hen toelaten om zo goed als totaal aan de antilichaam respons te ontsnappen van de vorige.
(de T-cel respons, dat weet men nog niet, maar dat is niet noodzakelijk goed teken !).

Dat is ook verklaarbaar: zolang er nog genoeg "vers kanonnenvlees" was om te infecteren, was er niks dat een immuniteitsonwijking enig Darwinistisch voordeel gaf. Maar eens er voldoende groepsimmuniteit wordt opgebouwd, zijn het de enigen die het spel vrij hebben, alle anderen sterven uit.

Die groepsimmuniteit kan komen van natuurlijke infecties zoals in Manaus, maar uiteraard ook door massa vaccinatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:53   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ja die studies wil ik ook wel eens zien.
https://www.medrxiv.org/content/10.1....25.20201939v3

https://www.medrxiv.org/content/10.1....16.20194787v1

Citaat:
Als die groepsimmuniteit er was, dan was die maar tijdelijk (want mutaties) en dus totaal nutteloos.
Ha, maar dat is vaak zo met groepsimmuniteit. Die is vaak tijdelijk, omdat men oftewel zijn immuniteit deels verliest oftewel omdat er aan immuniteitsontwijking gedaan wordt. In dat laatste geval is er trouwens nog steeds groepsimmuniteit tegen de voorgaande ziektekiem, maar heeft men gewoon een nieuwe ziekte.

Maar dat verandert niks aan het gegeven dat men er altijd op uit komt hoor. Door besmetting of door vaccinatie of beide. Immers, zolang er geen groepsimmuniteit is, gaat de hoeveelheid besmettingen per dag exponentieel omhoog.

Citaat:
"Perfect" is de vijand van "goed genoeg". Dat is met de gripprik ook zo.
Een vaccin tegen de vorige strain die totaal niks doet tegen de nieuwe, is niet "goed genoeg", en in dit speciale geval kan het zelfs "extra gevaarlijk" zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:57   #35
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De covid-19 strains ondergingen zo goed als geen evolutionaire immunitaire druk omdat men overal lang, via het gemaatregel, weggebleven is van groepsimmuniteit, dus had die niet nodig van die te ontduiken. Maar zoals we zien kan het nadien snel gaan.
Jamaar, daarnet zei je dat ze in Manaus afgelopen zomer niet zijn weggebleven van groepsimmuniteit.

En laat dat nu net de plaats en het tijdstip zijn waar een nieuwe mutatie ontstond:

Lineage B.1.1.248

Citaat:
This variant of SARS-CoV-2 was first detected by the National Institute of Infectious Diseases (NIID), Japan, on 6 January 2021 in four people who had arrived in Tokyo having visited Amazonas, Brazil four days earlier. The Brazilian state-run Oswaldo Cruz Foundation has confirmed its belief that the variant had been circulating in the Amazon rain forest, where it is believed to have been in circulation since July 2020.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 16:59   #36
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Bedankt!
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:24   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, dat is een ander punt. Natuurlijk zijn er veel meer dan 3 varianten, er zijn er 4000 of zo, maar er zijn nu 3 *families* van varianten ontstaan (het Britse, en vooral de onafhankelijk Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse) die aan immuniteitsontwijking doen, iets wat tot nog toe niet waargenomen was: alle varianten die men kende zouden door dezelfde vormen van immuniteit herkend worden. De Britse nog wel, zij het wat minder ; de Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse hebben elk van hun kant de paar mutaties ontdekt die hen toelaten om zo goed als totaal aan de antilichaam respons te ontsnappen van de vorige.
(de T-cel respons, dat weet men nog niet, maar dat is niet noodzakelijk goed teken !).

Dat is ook verklaarbaar: zolang er nog genoeg "vers kanonnenvlees" was om te infecteren, was er niks dat een immuniteitsonwijking enig Darwinistisch voordeel gaf. Maar eens er voldoende groepsimmuniteit wordt opgebouwd, zijn het de enigen die het spel vrij hebben, alle anderen sterven uit.

Die groepsimmuniteit kan komen van natuurlijke infecties zoals in Manaus, maar uiteraard ook door massa vaccinatie.
Met andere woorden : we zijn er aan voor de moeite. 2027 wordt steeds meer realiteit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:28   #38
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met andere woorden : we zijn er aan voor de moeite. 2027 wordt steeds meer realiteit.
En ondertussen lacht de Chinees. Jij bent, zo blijkt nu, de profeet van dit forum.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:31   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
En ondertussen lacht de Chinees. Jij bent, zo blijkt nu, de profeet van dit forum.
Hou het maar bij de Fred. Dat ligt me beter

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2021 om 17:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:40   #40
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met andere woorden : we zijn er aan voor de moeite. 2027 wordt steeds meer realiteit.
Wat gebeurt er in 2027?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be