Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2011, 11:07   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Als God of Allah er niet bij te pas komt, dan wil ik er wel eens over nadenken
God, Allah, Der Fuhrer, Jaweh, Baäl, Ahura Mazda, Centzon Totochtin, Dharmapala, Eochaidh Ollathair, Fódla, Guanyin, Hephaestus, Iounn, Krisna, enz enz ....de slachtoffers van de desbetreffende ideologieën zijn er vet mee dat de misdrijven worden gepleegd tegen het EVRM in naam van een "onaantastbare" of "virtuële" of "mystieke" waarachter men zich vandaag de dag blijkbaar mag wegsteken*.
*Afhankelijk van hun politiek-electoraal gewicht uiteraard...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:09   #42
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Hm... een Vlaming zie ik
De Turck is dan ook een vrij courant voorkomende naam in Zuid-Oost-Vlaanderen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:16   #43
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Ik vind het in ieder geval intriest. De 'Vlaming' laat nog maar eens zien hoe bekrompen en onverdraagzaam hij is.
Ik denk wel dat er grotere problemen zijn dan iemand die een hoofddoek wil dragen. Ik kan ook niet begrijpen dat iemands leven zo zielig is om zich te storen aan hoe iemand anders zich kleedt wat de reden daarvan ook is. Zolang je niet lastig gevallen wordt laat je mensen toch gewoon doen?
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:18   #44
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Turck is dan ook een vrij courant voorkomende naam in Zuid-Oost-Vlaanderen.
Ben ik het mee eens hoor
Ik bedoelde de keuze van de nieuwe naam.
Nu het klinkt wel beter dan "De Reisduif" of "De Trekvogel"
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:21   #45
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik vind het in ieder geval intriest. De 'Vlaming' laat nog maar eens zien hoe bekrompen en onverdraagzaam hij is.
Ik denk wel dat er grotere problemen zijn dan iemand die een hoofddoek wil dragen. Ik kan ook niet begrijpen dat iemands leven zo zielig is om zich te storen aan hoe iemand anders zich kleedt wat de reden daarvan ook is. Zolang je niet lastig gevallen wordt laat je mensen toch gewoon doen?
Ja Gerre maar ik zou heel graag willen weten waarom ze weigert.
Ze kiest duidelijk niet voor haar werk he.
Als je tegenwoordig leest, ziet en hoort wat mensen allemaal moeten verdragen
om zelfs hun werk te kunnen behouden.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:25   #46
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik vind het in ieder geval intriest. De 'Vlaming' laat nog maar eens zien hoe bekrompen en onverdraagzaam hij is.
Ik denk wel dat er grotere problemen zijn dan iemand die een hoofddoek wil dragen. Ik kan ook niet begrijpen dat iemands leven zo zielig is om zich te storen aan hoe iemand anders zich kleedt wat de reden daarvan ook is. Zolang je niet lastig gevallen wordt laat je mensen toch gewoon doen?
Zeker omdat die madam die kopvod opzet als herkenningsteken voor haar "eigen volk" met de vermelding: val mij niet lastig, want ik ben "één van jullie". Pakt die blonde hoer maar die met haar lokken te koop loopt in die minirok!

Nee, waarom zou ik me storen aan een lapje stof meer of minder hé?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:42   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Rare Vlamingen want in gidsland Nederland voor veel flaminganten is dat geen probleem blijkbaar.
heb in Nederland al veel meisjes aan de kassa zien zitten met hoofddoek en die doen hun job even goed.
als gij ook maar kunt stoefen met uw Nederland hé ... tssss ... eigenlijk raar dat ge ooit afgescheiden zijt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:44   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
‘We hebben inderdaad een uitzendkracht ontslagen omdat ze een hoofddoek droeg.' De woordvoerster van de Nederlandse Hema-hoofdzetel windt er geen doekjes om. In zijn vestiging in Genk heeft Hema het contract met een jonge vrouw verbroken enkel en alleen omdat die een hoofddoek droeg – klachten over haar werk in de winkel waren er niet. Het gaat om een jonge Limburgse vrouw, geen allochtoon.

Dit stond in het artikel van De Standaard.


haha lol, vandaar de duidelijkheid van de woordvoerster

hier gaan ze toch moeite voor moeten doen om dit als racisme af te kunnen doen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:49   #49
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ben ik het mee eens hoor
Ik bedoelde de keuze van de nieuwe naam.
Nu het klinkt wel beter dan "De Reisduif" of "De Trekvogel"
zeker omdat we een Vlaamse naam vervangen door een Engelse hé. Het zou Frans moeten geweest zijn...
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 11:50   #50
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Aanvankelijk droeg ze geen hoofddoek, later is ze er wel een beginnen dragen. Als ze eerst zonder hoofddoek kon werken, waarom moest ze later er absoluut wel een dragen?

Nu, als Hema een kledijcode ontwerpt, en hoofddoeken (baseballpetjes, keppeltjes, cowboyhoeden, bolhoeden) mogen niet, dan moet iedereen dat respecteren.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:02   #51
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Aanvankelijk droeg ze geen hoofddoek, later is ze er wel een beginnen dragen. Als ze eerst zonder hoofddoek kon werken, waarom moest ze later er absoluut wel een dragen?

Nu, als Hema een kledijcode ontwerpt, en hoofddoeken (baseballpetjes, keppeltjes, cowboyhoeden, bolhoeden) mogen niet, dan moet iedereen dat respecteren.
ze zouden moeten zeggen: oké; wie iets op zijn hoofd wil, mag dat, maar dan ook altijd hé; ook als het snikheet is.
Het hoofddoekje zou blijven, maar het petje, bolhoedje,...; velen zouden 2 keer nadenken want dat is niet uit overtuiging en bij te warm weer zou men het wel eens durven af zetten.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:24   #52
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Altijd maar die hoofddoek, enkel gebruikt om te provoceren.

De bloedlust van de islam is veel verontrustender dan dat stukje doek.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:31   #53
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Aanvankelijk droeg ze geen hoofddoek, later is ze er wel een beginnen dragen. Als ze eerst zonder hoofddoek kon werken, waarom moest ze later er absoluut wel een dragen?

Nu, als Hema een kledijcode ontwerpt, en hoofddoeken (baseballpetjes, keppeltjes, cowboyhoeden, bolhoeden) mogen niet, dan moet iedereen dat respecteren.
²

Ik heb in eent tiental jaar geleden ook in uniform moeten werken in de Meli (nu Plopsaland) : stom pakje aan, petje op, kousjes optrekken, hemdje in de broek steken. Ik voelde me gewoon belachelijk.

Toen ik besloot om hemdje uit de broek te halen werd ik hiervoor op de vingers getikt : "hemdje in de broek en als het je niet aanstaat dan vinden we wel iemand anders".

Dus kledingsvoorschriften bestaan er al enorm lang. Waarom dan plots een uitzondering maken. Je past je aan of je vertrekt.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:34   #54
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja Gerre maar ik zou heel graag willen weten waarom ze weigert.
Ze kiest duidelijk niet voor haar werk he.
Als je tegenwoordig leest, ziet en hoort wat mensen allemaal moeten verdragen
om zelfs hun werk te kunnen behouden.
Is het nu beter dan? Nu kan ze gaan "doppen" en leven op kosten van de maatschappij. Ik snap niet waarom iedereen zo op die hoofddoek focust. Indien iemand werk weigert omwille van zijn/haar geloof mag je ze voor mijn part gerust straffen en hun uitkering korten of zelfs afschaffen, maar deze vrouw was aan het werk en haar productiviteit leed er niet onder...
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:41   #55
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Zeker omdat die madam die kopvod opzet als herkenningsteken voor haar "eigen volk" met de vermelding: val mij niet lastig, want ik ben "één van jullie". Pakt die blonde hoer maar die met haar lokken te koop loopt in die minirok!

Nee, waarom zou ik me storen aan een lapje stof meer of minder hé?
Wat zij doet of denkt laat mij gewoon koud. Als zij zichzelf wil beperken omwille van haar geloof doet ze maar, wat interesseert het mij, zolang ik er zelf maar geen hinder van ondervind. Hangjongeren die stelen of mensen lastig vallen of erger, daar heb ik last van. Een vrouw die een stuk doek om haar hoofd wil dragen niet. Iedereen zet op zijn hoofd wat hij wil en als ze andere mensen met rust laten is er geen probleem.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:43   #56
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
²

Ik heb in eent tiental jaar geleden ook in uniform moeten werken in de Meli (nu Plopsaland) : stom pakje aan, petje op, kousjes optrekken, hemdje in de broek steken. Ik voelde me gewoon belachelijk.

Toen ik besloot om hemdje uit de broek te halen werd ik hiervoor op de vingers getikt : "hemdje in de broek en als het je niet aanstaat dan vinden we wel iemand anders".

Dus kledingsvoorschriften bestaan er al enorm lang. Waarom dan plots een uitzondering maken. Je past je aan of je vertrekt.
Ik zie geen reden om zich aan te passen aan debiele regels.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:49   #57
Gerre
Burger
 
Geregistreerd: 29 juli 2005
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
²

Ik heb in eent tiental jaar geleden ook in uniform moeten werken in de Meli (nu Plopsaland) : stom pakje aan, petje op, kousjes optrekken, hemdje in de broek steken. Ik voelde me gewoon belachelijk.

Toen ik besloot om hemdje uit de broek te halen werd ik hiervoor op de vingers getikt : "hemdje in de broek en als het je niet aanstaat dan vinden we wel iemand anders".

Dus kledingsvoorschriften bestaan er al enorm lang. Waarom dan plots een uitzondering maken. Je past je aan of je vertrekt.
Dat is volledig naast de kwestie. Het is niet de HEMA die problemen had met haar hoofddoek (Ze had trouwens toestemming gevraagd en in eerste instantie ook gekregen) maar de klanten.
Het gaat hier om de bekrompenheid van vele burgers in onze maatschappij die blijkbaar niets beters te doen hebben dan zich te storen aan iemand anders zijn kledij of gewoon zich storen aan iedereen die een beetje anders is.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:55   #58
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Dat is volledig naast de kwestie. Het is niet de HEMA die problemen had met haar hoofddoek (Ze had trouwens toestemming gevraagd en in eerste instantie ook gekregen) maar de klanten.
Het gaat hier om de bekrompenheid van vele burgers in onze maatschappij die blijkbaar niets beters te doen hebben dan zich te storen aan iemand anders zijn kledij of gewoon zich storen aan iedereen die een beetje anders is.
Nee het gaat hem erom dat er regels zijn, je houdt je aan die regels of je zoekt ander werk. Simpel as that.

Zij vragen om hoofddoek af te doen, zij weigert, zij verlengen contract niet. Wij zijn zij om dan te zeggen, jamaar "je MOET haar haar contractverlenging geven". Het is niet ons bedrijf en als de klanten er last van hebben dan is dit slecht voor het bedrijf.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 12:59   #59
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Gewoonlijk zijn bekeerlingen helemaal gehersenspoeld en doorgeslagen. Hema heeft een hoofddoek in het uniformpakket. Als je dan persé met een heel laken achter de kassa wil zitten dan kan dat niet.

Hier moet meer achter zitten dan alleen maar die schaamhaarbedekking.
islamofoben zijn soms onmogelijk nog serieus te nemen; "een heel laken"
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:01   #60
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
islamofoben zijn soms onmogelijk nog serieus te nemen; "een heel laken"
Dat is dan 1 minuut van uw kostbare tijd verspeeld, Tamam.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be