Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 maart 2012, 20:40   #1
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard Wat is de mening van links aangaande de piratenpartij?

De piratenpartij lijkt me sterk progressieve standpunten te hebben: http://en.pirateparty.be/node/30. Ik vraag me af hoe links (hoe weinig er daarvan ook aanwezig zijn�* op dit forum daartegen aankijkt. Zou de piratenpartij zelf geen goede kandidaat zijn om te steunen en op te nemen in een verenigd links front?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 01:19   #2
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Blijkbaar heeft 'links' hierover niet veel te zeggen. Probeer eens bij 'rechts'.

Interessante vraag trouwens.

Het forum wordt overwelmd door draden, maar de inhoud wordt er minder op. Ondertussen merk ik dat herhaaldelijk permanent gebanden (omwille van bedreigingen en continue persoonlijke aanvallen) zonder problemen terugkeren en ongestoord zelf het 'rode driehoekje' gebruiken tegen mensen die zich wel weten te gedragen op een beleefde en inhoudelijke manier.

Ietwat modereren zou de kwaliteit ten goede komen. Blijkbaar gaat 'politics.be' eerder voor kwantiteit. Ze willen vooral 'groot' zijn schat ik.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 april 2012 om 01:19.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 09:03   #3
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
De piratenpartij lijkt me sterk progressieve standpunten te hebben: http://en.pirateparty.be/node/30. Ik vraag me af hoe links (hoe weinig er daarvan ook aanwezig zijn�* op dit forum daartegen aankijkt. Zou de piratenpartij zelf geen goede kandidaat zijn om te steunen en op te nemen in een verenigd links front?
De piratenpartij is geen politieke partij, maar een actiegroep.

Natuurlijk is het op allerlei manieren vergaren van persoonlijke data een heel gevaarlijke ontwikkeling. Het gaat de weg op naar een Big Brother maatschappij. Vroegere Stasi-kopstukken zullen er met jaloezie naar kijken. Maar dat punt alleen maakt een groep geen politieke partij.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 23:46   #4
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar heeft 'links' hierover niet veel te zeggen. Probeer eens bij 'rechts'.

Interessante vraag trouwens.

Het forum wordt overwelmd door draden, maar de inhoud wordt er minder op. Ondertussen merk ik dat herhaaldelijk permanent gebanden (omwille van bedreigingen en continue persoonlijke aanvallen) zonder problemen terugkeren en ongestoord zelf het 'rode driehoekje' gebruiken tegen mensen die zich wel weten te gedragen op een beleefde en inhoudelijke manier.

Ietwat modereren zou de kwaliteit ten goede komen. Blijkbaar gaat 'politics.be' eerder voor kwantiteit. Ze willen vooral 'groot' zijn schat ik.
Nochtans vind ik dat in dit tijdperk van digitalisering dit één van de prioriteiten van links dient te zijn. De piratenpartij formuleert naar mijn mening een antwoord op de vragen omtrent internetvrijheid, en heeft de intellectuele bagage om om te gaan met nieuwe vragen. Hun gedachtegang sluit nauw aan met wat 'links' zou dienen te verdedigen.

Ik vind het net als jij jammer dat het zo loopt op dit forum. In deze tijden zou men ten minste verwachten dat hier toch iets meer aandacht aan gegeven zou worden. Racisme en vooroordelen (vermomd als "gezond verstand") kunnen naar hartenlust verkondigd worden, maar als men bepaalde hypocrisieën aantoont wordt men gevlagd. Of er wordt met de misdaden van Stalin geschermd. Of Hitler.
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 23:46   #5
RodeLantaarn
Minister
 
RodeLantaarn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2008
Berichten: 3.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De piratenpartij is geen politieke partij, maar een actiegroep.

Natuurlijk is het op allerlei manieren vergaren van persoonlijke data een heel gevaarlijke ontwikkeling. Het gaat de weg op naar een Big Brother maatschappij. Vroegere Stasi-kopstukken zullen er met jaloezie naar kijken. Maar dat punt alleen maakt een groep geen politieke partij.
Dan is het waarschijnlijk een goed idee om de ideeën van die actiegroep op te nemen?
__________________
Wij vinden jou een lul, Bart
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:10   #6
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Ik kon mij wel vinden in de meerderheid van de programmapunten van de partij. Nu lijken die echter niet meer op de website te staan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:41   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik kon mij wel vinden in de meerderheid van de programmapunten van de partij. Nu lijken die echter niet meer op de website te staan.
Misschien wachten ze op de implementatie van de besluiten van het internationale congres...?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 17:05   #8
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Misschien wachten ze op de implementatie van de besluiten van het internationale congres...?
Ja, dat zal het zijn. Maar toch hadden ze die op z'n minst als placeholder kunnen laten staan.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be