Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2020, 20:21   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
U vergist zic, het is andersom. Haar echtgenoot noemt De Winter. ik kreeg daar ooit nog lessen economie van in Don Bosco in Hoboken.
Haar man heet inderdaad De Winter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 12:52   #42
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Partijen die zich exclusief richten op sociale thema's, zo hebben we er al twee: SP-A en PVDA. Met een derde partij exclusief op dat thema gaan zitten geeft weinig garantie op succes.

Je moet over dat sociaal-economische als partij natuurlijk een standpunt hebben, maar dat geldt voor elke partij.

Beter zou zijn dat ze hun groene ideeëngoed gewoon sociaal inkleuren want met een flater als dat standpunt over die bedrijfswagens hebben ze zich niet echt populair gemaakt.
Maar - en dat is mijn aanvoelen - is dat voor de gemiddelde kiezer net wat Groen! is, in de eerste plaats een partij die zich richt op sociale thema's, slechts in de 2e plaats een milieupartij.

I.e. als ik aan Groen! denk dan denk in de eerste plaats aan een (in mijn ogen) waanzinnig opendeurenbeleid, een zeer hoge tolerantie (begrip) voor criminaliteit (tenzij de criminaliteit erin bestaat een andere mening dan hen te hebben, dan is er nultolerantie), een verregaande tegemoetkoming aan de Islam, en verder erg 'progressieve' standpunten met betrekking tot homosexuelen, transsexuelen, euthanasie, abortus en ga zo maar door.

Milieu komt bij mij - en ik denk bij heel veel kiezers - niet bepaald voor als erg hoog in het prioriteitenlijstje van Groen! Of anders gezegd, als Groen! effectief een milieupartij zou zijn zonder al die bagger van hierboven daarbij te moeten nemen denk ik dat ze een pak meer stemmen zouden kunnen halen.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 13:44   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar - en dat is mijn aanvoelen - is dat voor de gemiddelde kiezer net wat Groen! is, in de eerste plaats een partij die zich richt op sociale thema's, slechts in de 2e plaats een milieupartij.

I.e. als ik aan Groen! denk dan denk in de eerste plaats aan een (in mijn ogen) waanzinnig opendeurenbeleid, een zeer hoge tolerantie (begrip) voor criminaliteit (tenzij de criminaliteit erin bestaat een andere mening dan hen te hebben, dan is er nultolerantie), een verregaande tegemoetkoming aan de Islam, en verder erg 'progressieve' standpunten met betrekking tot homosexuelen, transsexuelen, euthanasie, abortus en ga zo maar door.

Milieu komt bij mij - en ik denk bij heel veel kiezers - niet bepaald voor als erg hoog in het prioriteitenlijstje van Groen! Of anders gezegd, als Groen! effectief een milieupartij zou zijn zonder al die bagger van hierboven daarbij te moeten nemen denk ik dat ze een pak meer stemmen zouden kunnen halen.


Fijn je nog eens te horen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 maart 2020 om 13:44.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 22:43   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht


Fijn je nog eens te horen.
Thanks Af en toe kom ik nog eens op dit forum piepen
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 22:59   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

[quote=Anselmo;9187836]Het is opvallend dat men zo weinig reacties van GROEN hoort.
Anders zijn de beide roeptoeters, Calvo en Almaci, niet uit de media weg te branden.
Nu moet men hen met een vergrootglas zoeken.

__________________________________________________ _____________

Groen is bij Bart Somers: hij heeft een schitterend idee: tegen 2030 6,6 miljoen bomen planten in Vlaanderen.
Hij rekent (terecht) op de medewerking van al de Vlaamse ministers die er enigszins bij betrokken zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 23:13   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar - en dat is mijn aanvoelen - is dat voor de gemiddelde kiezer net wat Groen! is, in de eerste plaats een partij die zich richt op sociale thema's, slechts in de 2e plaats een milieupartij.

I.e. als ik aan Groen! denk dan denk in de eerste plaats aan een (in mijn ogen) waanzinnig opendeurenbeleid, een zeer hoge tolerantie (begrip) voor criminaliteit (tenzij de criminaliteit erin bestaat een andere mening dan hen te hebben, dan is er nultolerantie), een verregaande tegemoetkoming aan de Islam, en verder erg 'progressieve' standpunten met betrekking tot homosexuelen, transsexuelen, euthanasie, abortus en ga zo maar door.

Milieu komt bij mij - en ik denk bij heel veel kiezers - niet bepaald voor als erg hoog in het prioriteitenlijstje van Groen! Of anders gezegd, als Groen! effectief een milieupartij zou zijn zonder al die bagger van hierboven daarbij te moeten nemen denk ik dat ze een pak meer stemmen zouden kunnen halen.
Dat is de tragedie, indien Groen een single issue partij zou zijn (klimaat & milieu) was het waarschijnlijk een speler voor regeringsvorming voor zowat iedere coalitie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2020, 23:15   #47
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is de tragedie, indien Groen een single issue partij zou zijn (klimaat & milieu) was het waarschijnlijk een speler voor regeringsvorming voor zowat iedere coalitie.
De kern v.d. zaak is & blijft: J'en ai marre !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 05:06   #48
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Groen moet trouwens nog altijd uitklaren of ze in de eerste plaats een milieupartij zijn of een partij die vnl ijvert voor sociale thema's.
Groen een milieu partij? Laat me niet lachen.
Als het hen uitkomt misschien wel maar in het andere gaval gaat het enkel om hun vetbetaald postje zonder enige meerwaarde voor het land of het milieu.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 08:33   #49
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar - en dat is mijn aanvoelen - is dat voor de gemiddelde kiezer net wat Groen! is, in de eerste plaats een partij die zich richt op sociale thema's, slechts in de 2e plaats een milieupartij.

I.e. als ik aan Groen! denk dan denk in de eerste plaats aan een (in mijn ogen) waanzinnig opendeurenbeleid, een zeer hoge tolerantie (begrip) voor criminaliteit (tenzij de criminaliteit erin bestaat een andere mening dan hen te hebben, dan is er nultolerantie), een verregaande tegemoetkoming aan de Islam, en verder erg 'progressieve' standpunten met betrekking tot homosexuelen, transsexuelen, euthanasie, abortus en ga zo maar door.

Milieu komt bij mij - en ik denk bij heel veel kiezers - niet bepaald voor als erg hoog in het prioriteitenlijstje van Groen! Of anders gezegd, als Groen! effectief een milieupartij zou zijn zonder al die bagger van hierboven daarbij te moeten nemen denk ik dat ze een pak meer stemmen zouden kunnen halen.
Ik zie mezelf zeker op een rechtse groene partij stemmen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 10:31   #50
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik zie mezelf zeker op een rechtse groene partij stemmen.
Eerlijk gezegd denk ik dat een 'rechtse' groene partij hetzelfde probleem zou hebben, i.e. als dat evolueert in de zin van hoe ik Groen! zie, i.e. dat milieu duidelijk op het achterplan staat vergeleken met al de andere thema's.

Een echte milieupartij zou dat als verreweg belangrijkste thema hebben en andere standpunten daaraan ondergeschikt maken.

Bij Groen! lijkt het me omgekeerd, i.e. als er een conflict is tussen het ecologisch logische standpunt en een van hun 'andere' topics delft het ecologisch logische steevast het spit.

Bijvoorbeeld: vanuit ecologisch standpunt is er geen enkel redelijk argument om voor massa-immigratie naar het westen te zijn. De ecologische voetdruk van iemand in het westen ligt al erg hoog en de westerse landen zijn al erg dichtbevolkt. Ecologisch gezien zou het duidelijk beter zijn als er minder mensen in het westen zouden wonen. Hier is een ecologisch standpunt duidelijk in conflict met een sociaal standpunt van Groen! en het is duidelijk welk standpunt bij hen 'wint' in die discussie.

Een rechts groene partij zou op dit punt geen conflict hebben, maar zou op andere punten waarschijnlijk wel conflicten hebben... bvb milieuoverwegeningen tov werkgelegenheid of individuele vrijheid.

In die zin denk ik dat een echte milieupartij niet links of rechts zou zijn, het zou van het onderwerp afhangen, maar belangrijk zou zijn dat ze consistent milieuoverwegingen op eerste plaats zetten wanneer er een afweging gemaakt moet worden.

Anders is het geen milieupartij in mijn ogen....
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 10:41   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bij Groen zeggen ze dat ze zich afzijdig houden om de situatie niet te verergeren maar de waarheid is dat ze bij Groen gewoon niet weten wat ze moeten zeggen of doen en ze daardoor irrelevant geworden zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 10:59   #52
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Eerlijk gezegd denk ik dat een 'rechtse' groene partij hetzelfde probleem zou hebben, i.e. als dat evolueert in de zin van hoe ik Groen! zie, i.e. dat milieu duidelijk op het achterplan staat vergeleken met al de andere thema's.

Een echte milieupartij zou dat als verreweg belangrijkste thema hebben en andere standpunten daaraan ondergeschikt maken.

Bij Groen! lijkt het me omgekeerd, i.e. als er een conflict is tussen het ecologisch logische standpunt en een van hun 'andere' topics delft het ecologisch logische steevast het spit.

Bijvoorbeeld: vanuit ecologisch standpunt is er geen enkel redelijk argument om voor massa-immigratie naar het westen te zijn. De ecologische voetdruk van iemand in het westen ligt al erg hoog en de westerse landen zijn al erg dichtbevolkt. Ecologisch gezien zou het duidelijk beter zijn als er minder mensen in het westen zouden wonen. Hier is een ecologisch standpunt duidelijk in conflict met een sociaal standpunt van Groen! en het is duidelijk welk standpunt bij hen 'wint' in die discussie.

Een rechts groene partij zou op dit punt geen conflict hebben, maar zou op andere punten waarschijnlijk wel conflicten hebben... bvb milieuoverwegeningen tov werkgelegenheid of individuele vrijheid.

In die zin denk ik dat een echte milieupartij niet links of rechts zou zijn, het zou van het onderwerp afhangen, maar belangrijk zou zijn dat ze consistent milieuoverwegingen op eerste plaats zetten wanneer er een afweging gemaakt moet worden.

Anders is het geen milieupartij in mijn ogen....
Dat soort partij zou mijn stem nooit kunnen genieten omdat die geen realiteitszin heeft. Je kan niet alles ondergesteld maken aan het milieu. Dan zijn veel van uw voorstellen onzinnig en onrealistisch. Dat mondt uit in een fundamentalistische groene visie.

Dan kan je bvb. stellen dat meer mensen slechter is voor het milieu en dus pleiten voor geboortebeperking.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 13:39   #53
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat soort partij zou mijn stem nooit kunnen genieten omdat die geen realiteitszin heeft. Je kan niet alles ondergesteld maken aan het milieu. Dan zijn veel van uw voorstellen onzinnig en onrealistisch. Dat mondt uit in een fundamentalistische groene visie.

Dan kan je bvb. stellen dat meer mensen slechter is voor het milieu en dus pleiten voor geboortebeperking
.

En zouden ze dat dan ook niet moeten doen willen ze enigszins als aanvaarbaar overkomen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 15:21   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat soort partij zou mijn stem nooit kunnen genieten omdat die geen realiteitszin heeft. Je kan niet alles ondergesteld maken aan het milieu. Dan zijn veel van uw voorstellen onzinnig en onrealistisch. Dat mondt uit in een fundamentalistische groene visie.

Dan kan je bvb. stellen dat meer mensen slechter is voor het milieu en dus pleiten voor geboortebeperking.
Je zou bovenstaande inderdaad kunnen zeggen en volledig akkoord dat je dan fundamentalistisch bent.

Maar een meer reële en gematigde (maar toch milieu als eerste plaats zettende) houding zou in bovenstaande zijn dat je bijvoorbeeld kinderbijslag beperkt/afschaft en zeker geen immigratie gaat aanmoedigen.

Een standpunt als bovenstaand zou m.i. behoorlijk consequent zijn en door een groene partij gesteund (moeten) worden (en in dit geval als een rechts standpunt gezien worden).

Maar neem een ander voorbeeld:

Veronderstel : een nieuw industrieel project wat behoorlijk want jobs zal opleveren zou ten koste gaan van een groot bos of mensen willen eender waar hun eigen woning kunnen neerplanten (de vlaamse lintbebouwing).. Een consequente groene partij zou tegen beide bovenstaande ideeën zijn (en in casu zouden ze dan in dat geval 'links' zijn...)

In die zin bedoel ik dat een consequente milieupartij niet links of rechts zou mogen zijn.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2020, 17:11   #55
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Bij Groen zeggen ze dat ze zich afzijdig houden om de situatie niet te verergeren maar de waarheid is dat ze bij Groen gewoon niet weten wat ze moeten zeggen of doen en ze daardoor irrelevant geworden zijn.
De anderen weten OOK niet wat ze moeten zeggen & doen nog minder.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 19:58   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Vandaag waren wij in Brussel: we zagen onze godin Greta
Fantastisch !
Niettegenstaande haar body-guards kwam ze in het begin bijna niet vooruit.
Het meisje was duidelijk bang voor de voortstuwende massa.
De mensen waren zot-enthousiast !!!



Laatst gewijzigd door Boduo : 6 maart 2020 om 19:59.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 20:05   #57
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

vooral zot
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 20:07   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.882
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
vooral zot
Toppezot !!!
Jongeren maar ook veel "ouderen" !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 20:14   #59
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.537
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toppezot !!!
Jongeren maar ook veel "ouderen" !
Ja psychotische boomers en beïnvloedbare kinderen, potdoof voor de rede. Alles waar ze achter staan, van open grenzen tot kernstop, veroorzaakt net wat ze aanklagen. Schrijnende toestanden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2020, 20:22   #60
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Maar - en dat is mijn aanvoelen - is dat voor de gemiddelde kiezer net wat Groen! is, in de eerste plaats een partij die zich richt op sociale thema's, slechts in de 2e plaats een milieupartij.

I.e. als ik aan Groen! denk dan denk in de eerste plaats aan een (in mijn ogen) waanzinnig opendeurenbeleid, een zeer hoge tolerantie (begrip) voor criminaliteit (tenzij de criminaliteit erin bestaat een andere mening dan hen te hebben, dan is er nultolerantie), een verregaande tegemoetkoming aan de Islam, en verder erg 'progressieve' standpunten met betrekking tot homosexuelen, transsexuelen, euthanasie, abortus en ga zo maar door.

Milieu komt bij mij - en ik denk bij heel veel kiezers - niet bepaald voor als erg hoog in het prioriteitenlijstje van Groen! Of anders gezegd, als Groen! effectief een milieupartij zou zijn zonder al die bagger van hierboven daarbij te moeten nemen denk ik dat ze een pak meer stemmen zouden kunnen halen.
Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Alleen, zelfs zonder al die bagger zou ik nooit op Groen of enige andere ecologistische partij stemmen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be