Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2020, 20:01   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En als dan plots in een kritieke situatie blijkt dat die wettelijke basis mank loopt, dan zegt de Raad van State meestal dat ze de regering nog even tijd geeft ...
Dat voor corona.

Maar heb je evenveel moed om hetzelfde te zeggen over de ongrondwettelijke indienstnemingen, waarover het dus in deze draad wel degelijk gaat?
Welk probleem ?
Het enige wat hier al voorbijkwam was wat propaganda van een Blok-creatuur, één van onze sympathiekste forumleden was zelfs al bereid om na 98 zinledige reacties eindelijk te proberen duiding geven over wat het gaat. Nu nog wat substantie, een beetje voorbij de slogans proberen te geraken en er namen en feiten op plakken ?

Of verwacht men echt dat de goegemeente gaat beginnen reageren op sloganeske propaganda van een neo-nazi partij ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2020, 10:41   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En als dan plots in een kritieke situatie blijkt dat die wettelijke basis mank loopt, dan zegt de Raad van State meestal dat ze de regering nog even tijd geeft ...
Dat voor corona.

Maar heb je evenveel moed om hetzelfde te zeggen over de ongrondwettelijke indienstnemingen, waarover het dus in deze draad wel degelijk gaat?
Als ik de referentie van Zucht (diagonaal) lees dan lijkt het mij een juridisch dispuut te zijn waar EU wetgeving interfereert met lokale wetgeving. Het is niks nieuw, maar niemand heeft er totnutoe iets aan gedaan. En momenteel kan het niet omdat de Grondwet niet voor herziening vatbaar is.

Een scheet in een fles dus.

En het toont nogmaals de idiotie aan van lokale referenda over zaken die op EU niveau vastliggen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 november 2020 om 10:41.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2020, 16:19   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Welk probleem ?
Het enige wat hier al voorbijkwam was wat propaganda van een Blok-creatuur, één van onze sympathiekste forumleden was zelfs al bereid om na 98 zinledige reacties eindelijk te proberen duiding geven over wat het gaat. Nu nog wat substantie, een beetje voorbij de slogans proberen te geraken en er namen en feiten op plakken ?

Of verwacht men echt dat de goegemeente gaat beginnen reageren op sloganeske propaganda van een neo-nazi partij ?
Panda, ge moogt gerust kwaad zijn, maar zo kwaad ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2020, 16:45   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Panda, ge moogt gerust kwaad zijn, maar zo kwaad ....

Kwaad ?

Ik beschrijf gewoon wat ik zie.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2020, 20:15   #105
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kwaad ?

Ik beschrijf gewoon wat ik zie.

Ieder vogeltje zingt zoals hij ge(vuil)bekt is.
Zoiets neem ik niet in de mond.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 november 2020 om 20:16.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 23:32   #106
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik heb u gezegd waarom. U kan toch lezen ?
Ze hadden even goed Almaci kunnen kiezen, of Calvo.
Ja dat klopt...zelfs vader Abraham ( of neen da's een holander)
Citaat:
Bovendien heeft Open Vld de verkiezingen verloren. N-VA ook trouwens, maar die vertegenwoordigen meer kiezers.
Doet er allemaal niet toe
Feit is dat ge een meerderheid dient te vinden ( die is er nu )

Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat het Franse systeem beter is.
Doet er ook niet toe
Slechte verliezer : dit is puur democratie...de kiezer heeft den teerling zo geworpen dat hun grootste fan-partijen zichzelf graag buiten spel hebben gezet en enkel de kleintjes (kleinere) overbleven voor die coalitie

En met dat Franse systeem verwijst ge naar de president die rechtstreeks verkozen wordt ?
Wat een vergelijk
Dit is hier geen republiek
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 11:47   #107
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ja dat klopt...zelfs vader Abraham ( of neen da's een holander)

Doet er allemaal niet toe
Feit is dat ge een meerderheid dient te vinden ( die is er nu )


Doet er ook niet toe
Slechte verliezer : dit is puur democratie...de kiezer heeft den teerling zo geworpen dat hun grootste fan-partijen zichzelf graag buiten spel hebben gezet en enkel de kleintjes (kleinere) overbleven voor die coalitie

En met dat Franse systeem verwijst ge naar de president die rechtstreeks verkozen wordt ?
Wat een vergelijk
Dit is hier geen republiek

Wat is het in feite hier nog wel? Een democratie laat het verschil van meningen toe en die mogen/moeten in vrijheid uitgesproken kunnen worden.
Maar in de praktijk gaat het er gans anders aan toe.
Als voorbeeld vernoem ik hier de oprichting van het kader in het Vlaamse gewest. Ingevolge KB kon men zijn kandidatuur stellen en overgang bekomen van de traditionele departementen naar het gewest.
Persoonlijk stelde ik mijn kandidatuur op het nippertje want de eigen administratie had dat KB weggemoffeld.
Maar na mijn kandidatuurstelling kreeg ik dreigtelefoons. Ik had als standplaats Leuven gevraagd. Maar het zou Brugge worden indien ik mijn aanvraag handhaafde. De "vakboungd" had er zich mee gemoeid.
Goed. Wijselijk mijn kandidatuur ingetrokken dus.
Een paar weken nadien stond er "De Morgen" een klein artikel met de melding dat "Geens" meer dan achthonderd tijdelijken had aangeworven zonder enig examen en dit bij gebrek aan kandidaten uit de traditionele ministeries voor een betrekking aan het Vlaamse Gewest.
En iedereen was weer tevreden. De koning had zijn zegje gedaan en een bepaalde "vakboungd" had zijn mannetjes kunnen binnen sluizen.
En aan dat voornoemd gewest? Daar heeft men strijkijzers aangekocht om
de nieuwe tronies glad te strijken. Alles ging toen al koet.
Men vindt er wel steeds wat op in dit land.
En nu zijn er anderen aan het bewind met dezelfde praktijken.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 11:53   #108
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wat is het in feite hier nog wel? Een democratie laat het verschil van meningen toe en die mogen/moeten in vrijheid uitgesproken kunnen worden.
Maar in de praktijk gaat het er gans anders aan toe.
Als voorbeeld vernoem ik hier de oprichting van het kader in het Vlaamse gewest. Ingevolge KB kon men zijn kandidatuur stellen en overgang bekomen van de traditionele departementen naar het gewest.
Persoonlijk stelde ik mijn kandidatuur op het nippertje want de eigen administratie had dat KB weggemoffeld.
Maar na mijn kandidatuurstelling kreeg ik dreigtelefoons. Ik had als standplaats Leuven gevraagd. Maar het zou Brugge worden indien ik mijn aanvraag handhaafde. De "vakboungd" had er zich mee gemoeid.
Goed. Wijselijk mijn kandidatuur ingetrokken dus.
Een paar weken nadien stond er "De Morgen" een klein artikel met de melding dat "Geens" meer dan achthonderd tijdelijken had aangeworven zonder enig examen en dit bij gebrek aan kandidaten uit de traditionele ministeries voor een betrekking aan het Vlaamse Gewest.
En iedereen was weer tevreden. De koning had zijn zegje gedaan en een bepaalde "vakboungd" had zijn mannetjes kunnen binnen sluizen.
En aan dat voornoemd gewest? Daar heeft men strijkijzers aangekocht om
de nieuwe tronies glad te strijken. Alles ging toen al koet.
Men vindt er wel steeds wat op in dit land.
En nu zijn er anderen aan het bewind met dezelfde praktijken.
Een federaal minister die aanwervingen doet voor het Vlaams gewest ?????
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 14:35   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een federaal minister die aanwervingen doet voor het Vlaams gewest ?????
Hij verwijst nog naar Gaston Geens, de eerste Vlaamse MP.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 14:45   #110
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij verwijst nog naar Gaston Geens, de eerste Vlaamse MP.
de prehistorie
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 21:06   #111
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
de prehistorie

Wat goed bleek te werken in "Het bronzen tijdperk" overleeft zelfs alle politiek gekonkelfoes. Zou de koning toen geweten hebben waarom hij dat KB tekende? Hoeveel kreeg hij per jaar om zijn raadgevers te betalen om mee die duistere spelletjes te spelen?
Bredero stelde het vroeger reeds toen hij uitkraamde :"Het leven is een schouwtoneel. Ieder speelt zijn rol en krijgt zijn deel."
Sommigen meer dan hun deel toch en anderen minder.
Dat is de essentie van een schouwtoneel. In episode 1 speel je straatveger en in episode 2 verander je van kostuum en wordt je koning.
Niemand stelt zich vragen of je ook andere hersens bezit.
De democratie is dezelfde democratie gebleven. Vandaag is ze alleen van kleur veranderd. Maar dezelfde koppen zijn gebleven.
En dat zal het probleem zijn en blijven. En Bredero wist dat al.
De kleur van de klederen is belangrijker dan de hersenmassa.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be