Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2016, 17:53   #121
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, wat is een standaard budget voor kleding per jaar voor kindjes?

Kom ik met 300€ per jaar toe per kind? (wat neerkomt op 75€ per seizoen, inclusief schoenen)?

Thx
U kunt met driehonderd euro per jaar zelfs meerdere kinderen kleden.
Alleen opletten dat ze u niet betrappen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 22:14   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kledij behoort ondertussen tot de wegwerpartikelen. Weinig moekes die graag tweedehandskledij kopen.
Fout. Volkomen fout.

De beurzen tweedehands kledij van Femma en de Gezinsbond trekken altijd veel volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:09   #123
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Mijn dochter is nu 7+ maanden en ik heb tot nu toe zo'n 400 max. gespendeerd. En waarschijnlijk is dat nog teveel.
Moet erbij zeggen dat ik: veel kado heb gekregen tot maat 92 - 2 jr (helpt veel!), ze tot 2,5 maand vnl in pyjama's heeft gezeten die ik besteld heb bij een gerenomeerd Brits bedrijf met zelfs lagere prijzen dan Primark (ga even niet zeggen waar want de website flasht al genoeg door al het volk), er niet vies van ben om te combineren met pakweg zeeman (rompers, leggings,) en dit bedrag ook een boel kleding maat 86 12-18 mnd bevat (kan altijd omgeplooid-ontplooid) worden. Kinderen groeien in het begin snel, blijkbaar om de 3 maand. Het 1e jaar is verdeeld in 2 halve jaren en vanaf 2 jaar koop je kleding 'per jaar'. Kweenie, ik heb ook veel losse jurkjes opzij gelegd die een volgende zomer als tuniek gedragen kunnen worden, een truitje wordt een bolero met korte mouwen, enz.

Dus ik heb geen budget, gewoon combineren met verschillende onder-en bovenmaten en uw kind erin blijven proppen tot het past nee nee, go with thé flow ofzoiets. Zeg ook altijd bismillah vooraleer te kopen.

Maar die setjes van 30€ per stuk in een winkel op de Meir zijn natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Uw budget of het geld dat je aan kinderkleding spendeert zal trouwens ook afhangen van uw sociale kring.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 28 december 2016 om 23:10.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:15   #124
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Volkomen fout.

De beurzen tweedehands kledij van Femma en de Gezinsbond trekken altijd veel volk.
Vrouwen of mannen? En wat is veel?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:41   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vrouwen of mannen? En wat is veel?
Mijn vrouw en ik zijn lid van de Gezinsbond. Mijn vrouw van Femma. Ieder jaar zijn we beiden betrokken bij de organisatie van meerdere tweedehandsbeurzen.

Wat is veel? Drommen mensen komen daar op af. Op het einde van de avond is pakweg 80% van het aangebodene verkocht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:52   #126
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Vrouwen of mannen? En wat is veel?
Waarom 'of' ?

'en' is geen optie in jouw ideologie zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2016, 23:55   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom 'of' ?

'en' is geen optie in jouw ideologie zeker ?
Op dergelijke beurzen komen natuurlijk vrouwen het meest op af. Vrij logisch. Mannen komen soms mee om te... dragen. Of als er over grotere dingen moet beslist worden (kinderpark, wieg, buggy...). Ook zaken die veel op tweedehandsbeurzen aangeboden worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 14:47   #128
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Mijn dochter is nu 7+ maanden en ik heb tot nu toe zo'n 400 max. gespendeerd. En waarschijnlijk is dat nog teveel.
Moet erbij zeggen dat ik: veel kado heb gekregen tot maat 92 - 2 jr (helpt veel!), ze tot 2,5 maand vnl in pyjama's heeft gezeten die ik besteld heb bij een gerenomeerd Brits bedrijf met zelfs lagere prijzen dan Primark (ga even niet zeggen waar want de website flasht al genoeg door al het volk), er niet vies van ben om te combineren met pakweg zeeman (rompers, leggings,) en dit bedrag ook een boel kleding maat 86 12-18 mnd bevat (kan altijd omgeplooid-ontplooid) worden. Kinderen groeien in het begin snel, blijkbaar om de 3 maand. Het 1e jaar is verdeeld in 2 halve jaren en vanaf 2 jaar koop je kleding 'per jaar'. Kweenie, ik heb ook veel losse jurkjes opzij gelegd die een volgende zomer als tuniek gedragen kunnen worden, een truitje wordt een bolero met korte mouwen, enz.

Dus ik heb geen budget, gewoon combineren met verschillende onder-en bovenmaten en uw kind erin blijven proppen tot het past nee nee, go with thé flow ofzoiets. Zeg ook altijd bismillah vooraleer te kopen.

Maar die setjes van 30€ per stuk in een winkel op de Meir zijn natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Uw budget of het geld dat je aan kinderkleding spendeert zal trouwens ook afhangen van uw sociale kring.
Interesting post Guinestar thx Ja ik ga het denk ik ook zo doen, met het verschil dat het waarschijnlijk tot 5 �* 6 jaar in pyjama zal rondlopen... Gecombineerd met een jasje voor buiten zal dat allemaal dus helemaal niet duur uitkomen ^^ Ik heb ook zitten rondkijken in de Primark en daar kan men inderdaad z'n slag slaan op het einde van de koopjes... Zelfde voor de H&M... Ik heb daar zelfs al wat spulletjes ingeslagen, voor 2 en 3€ kon ik dat echt niet laten liggen... Yep, m'n garderobe zal klaar zijn tegen dat ik ooit een patotter krijg, Hello Kitty all the way, XD!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:16   #129
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Interesting post Guinestar thx Ja ik ga het denk ik ook zo doen, met het verschil dat het waarschijnlijk tot 5 �* 6 jaar in pyjama zal rondlopen... Gecombineerd met een jasje voor buiten zal dat allemaal dus helemaal niet duur uitkomen ^^ Ik heb ook zitten rondkijken in de Primark en daar kan men inderdaad z'n slag slaan op het einde van de koopjes... Zelfde voor de H&M... Ik heb daar zelfs al wat spulletjes ingeslagen, voor 2 en 3€ kon ik dat echt niet laten liggen... Yep, m'n garderobe zal klaar zijn tegen dat ik ooit een patotter krijg, Hello Kitty all the way, XD!
Mijn dochtertje was met mama even gaan winkelen, ze komt hier juist binnen met een zakje van een gekende winkel hier in de omgeving, inhoud; 2 Woody pyjama's, wat onderbroekjes, onderhemdjes en topjes allen van het merk Woody (ze wil geen pyjama's of ondergoed van ander merk), ik denk dat uw jaarbudget hier al overschreden is.

Wat als uw dochtertje zich moet omkleden in de turnles of op sportkamp met prullen van de Zeeman gaat ze zich niet schitterend voelen hoor.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 december 2016 om 15:34.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:40   #130
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn dochtertje was met mama even gaan winkelen, ze komt hier juist binnen met een zakje van een gekende winkel hier in de omgeving, inhoud; 2 Woody pyjama's, wat onderbroekjes, onderhemdjes en topjes allen van het merk Woody (ze wil geen pyjama's of ondergoed van ander merk), ik denk dat uw jaarbudget hier al overschreden is.

Wat als uw dochtertje zich moet omkleden in de turnles of op sportkamp met prullen van de Zeeman gaat ze zich niet schitterend voelen hoor.
Woody? Nog nooit van gehoord, maar euh ik doe niet mee aan peer pressure, als ze niet content is met haar kleertjes dan is het maar zo, daarbij het kan best een hij zijn, en zoals ik reeds zei: in de H&M en Primark zijn dat helemaal geen lelijke/mindere kleertjes, integendeel het wordt met de jaren zelfs beter, heb de indruk dat ze er een special ontwerp-team ofzo hebben ingezet, en als ik zo rond me heen kijk worden de meeste kinderen daar gekleed, plus ik vergat Uniqlo met z'n basics waar er zeker ook koopjes kunnen gedaan worden, nee hij/zij zal zeker niet te klagen hebben, alle kritiek ten spijt, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:43   #131
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Bijna alles is trouwens made in China, Bulgarije, Turkey etc. Ik ga zeker geen dure ketens zitten spekken voor dezelfde brol, ben niet gek... lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:49   #132
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je jezelf dit afvraagt wordt dan in vredesnaam vooral niet zwanger!
Wat doe je met de rest van de opbrengt van kinder en kraamgeld, knutselen?

Mens toch...
Knutselen? Nee hoor, ik denk aan reizen bvb (iets wat ik ze wel zou willen gunnen), duh.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:51   #133
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Bijna alles is trouwens made in China, Bulgarije, Turkey etc. Ik ga zeker geen dure ketens zitten spekken voor dezelfde brol, ben niet gek... lol.
Dan kent u het verschil niet tussen kwaliteits spullen of rommel, iets wat je drie keer wast en naar de knoppen is of iets dat de neven of nichtjes zelfs kunnen afdragen mochten ze willen.
Spullen van de zeeman en andere rommelwinkels zijn gemaakt om eenmaal te dragen, weggooien en ander kopen is hun moto daar denk ik.
Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer eender waar het gemaakt is.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:01   #134
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Woody? Nog nooit van gehoord, maar euh ik doe niet mee aan peer pressure, als ze niet content is met haar kleertjes dan is het maar zo, daarbij het kan best een hij zijn, en zoals ik reeds zei: in de H&M en Primark zijn dat helemaal geen lelijke/mindere kleertjes, integendeel het wordt met de jaren zelfs beter, heb de indruk dat ze er een special ontwerp-team ofzo hebben ingezet, en als ik zo rond me heen kijk worden de meeste kinderen daar gekleed, plus ik vergat Uniqlo met z'n basics waar er zeker ook koopjes kunnen gedaan worden, nee hij/zij zal zeker niet te klagen hebben, alle kritiek ten spijt, lol.
Ik weet niet waar ergens u rond u heen kijkt, maar ik zie wel wat anders dan zeeman kleding hier in de streek waar ik woon. Dit jaar moest bv. iedereen de Adidas Superstar schoenen dragen, je kent ze wel, ik dacht een zestig Euro, als je je kind dat niet geeft tja zal je kind zich niet zo goed in zijn/haar vel voelen geloof me maar.

Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:07   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan kent u het verschil niet tussen kwaliteits spullen of rommel, iets wat je drie keer wast en naar de knoppen is of iets dat de neven of nichtjes zelfs kunnen afdragen mochten ze willen.
Spullen van de zeeman en andere rommelwinkels zijn gemaakt om eenmaal te dragen, weggooien en ander kopen is hun moto daar denk ik.
Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer eender waar het gemaakt is.
Hum, ik snap niet goed de fixatie op de Zeeman, dacht niet dat ik het daar over had en zelfs dan, die kleertjes vallen daar best mee (heb er de vorige solden een broek gekocht die nog goed meegaat), maar goed ieder z'n definitie van brol zeker... I repeat: confectie is tegenwoordig bijna allemaal made in China, Bangladesh etc. Tja, als ze niet content zijn is het maar zo, daarbij tegen dan zal ik wel ooit in Bangkok* en/of elders in Azië geraken, en daar is het allemaal nog goedkoper + meer en zelfs betere keus, yep ^^

Als 10-jarige kleedde m'n moeder me daar voor een appel & een ei, en die outfits had ik jaren later nog intact, niks van slechte kwaliteit ofzo... En ze kocht dat daar gewoon op de markt, dus...

Laatst gewijzigd door bembem : 29 december 2016 om 16:12.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:17   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Mijn dochtertje was met mama even gaan winkelen, ze komt hier juist binnen met een zakje van een gekende winkel hier in de omgeving, inhoud; 2 Woody pyjama's, wat onderbroekjes, onderhemdjes en topjes allen van het merk Woody (ze wil geen pyjama's of ondergoed van ander merk), ik denk dat uw jaarbudget hier al overschreden is.

Wat als uw dochtertje zich moet omkleden in de turnles of op sportkamp met prullen van de Zeeman gaat ze zich niet schitterend voelen hoor.
Hoe vroeger ze leren dat ze tweede klas burgers zijn hoe beter.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:19   #137
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik weet niet waar ergens u rond u heen kijkt, maar ik zie wel wat anders dan zeeman kleding hier in de streek waar ik woon. Dit jaar moest bv. iedereen de Adidas Superstar schoenen dragen, je kent ze wel, ik dacht een zestig Euro, als je je kind dat niet geeft tja zal je kind zich niet zo goed in zijn/haar vel voelen geloof me maar.

Boh, like I said m'n kind(jes) zullen er heus niet slecht bijlopen, en Adidas etc. in Azië is dat allemaal veel goedkoper... daarbij denk ik niet dat iedereen aan dergelijke peer pressure zwicht...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:20   #138
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hum, ik snap niet goed de fixatie op de Zeeman, dacht niet dat ik het daar over had en zelfs dan, die kleertjes vallen daar best mee (heb er de vorige solden een broek gekocht die nog goed meegaat), maar goed ieder z'n definitie van brol zeker... I repeat: confectie is tegenwoordig bijna allemaal made in China, Bangladesh etc. Tja, als ze niet content zijn is het maar zo, daarbij tegen dan zal ik wel ooit in Bangkok* en/of elders in Azië geraken, en daar is het allemaal nog goedkoper + meer en zelfs betere keus, yep ^^

Als 10-jarige kleedde m'n moeder me daar voor een appel & een ei, en die outfits had ik jaren later nog intact, niks van slechte kwaliteit ofzo... En ze kocht dat daar gewoon op de markt, dus...
Ik ben niet gefixeerd op de Zeeman, het is maar om aan te duiden, ik weet dat de kwaliteit van kleren daar heel slecht is en verder ik ga nooit winkelen weet ge, ik heb internet . Als ik kleren nodig heb surf ik naar zalando. En voor de rest weet je pffff.
Verder is er een groot kwaliteitsverschil in kleding onderling en ik ga er steeds van uit dat je krijgt wat je betaald.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:22   #139
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe vroeger ze leren dat ze tweede klas burgers zijn hoe beter.
Xeno, met alle respect, maar je bent er volgens mij niet de naar die zijn dochtertje, uit principe, zaken zoals goede kleren zou ontzeggen..
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:24   #140
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Boh, like I said m'n kind(jes) zullen er heus niet slecht bijlopen, en Adidas etc. in Azië is dat allemaal veel goedkoper... daarbij denk ik niet dat iedereen aan dergelijke peer pressure zwicht...
Nee er zijn hier ook wel een paar ouders die niet zwichten, die hun kindjes kan je steevast terug vinden in een hoekje op de speelplaats.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be