Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2020, 12:51   #41
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als die even goed coronadoden tellen als inwoners zou ik dat met een korrel zout nemen.


Stockholm, Göteborg, Malmö,...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 12:58   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja.



Uw eigen berekeningen.

Of bestaat uw 'denken' uit het gezagsargument wat een redeneringsfout is ?

Kan een "gezagsdrager" U dus gelijk wat wijs maken ?

Nog eens:

1) voorspelling van 0.6% van de bevolking dood. (in Zweden en Belgie dus ~60 000 doden) Maar kan oplopen tot 2% dood (200 000 doden).

2) men beschouwt dat als een "ramp" die vermeden moet worden, en de NOODZAAK van een lockdown (met alle economische en sociale rampen van dien)

3) in Belgie, Frankrijk, Spanje, .... past men dat toe: ~ 50 doden per 100 000 inwoners (behalve in Belgie 2 keer zo hoog)

4) in Zweden past men dat niet toe: ~ 43 doden per 100 000 inwoners


Besluit: Zweden had alles fout, en de lockdown was inderdaad absoluut nodig.

Huh ?

Reden: een paar buurlanden van Zweden en Oostenrijk zijn, in tegenstelling tot Zweden, Frankrijk, Italie, Belgie .... erin geslaagd om de epidemie in de kiem te smoren voor die van de grond kwam.

Maar dat argument geeft niet aan dat de voorspelde ramp een verkeerde voorspelling was, he, noch dat de lockdown daar enige invloed op gehad heeft.

Besef je niet dat zij die overal een lockdown hebben geinstalleerd, nu HOPELOOS moeten argumenteren dat hun economisch rampenplan niet NUTTELOOS was ?

ik snap gewoon niet dat jij constant focust op het aantal doden, terwijl dat inderdaad nog redelijk goed meevalt. het aantal mensen dat in maart ziek is gevallen en die nog nu aan het revalideren is, het aantal mensen dat permanente schade hebben aan longen, nieren, hart,... daarover gaat het natuurlijk vooral. Die schade is menselijk, sociaal en economisch gigantisch groot, vélé malen groter dan de schade die er is door de oversterfte.

Allé, in feite erger ik me aan jou hierover. Jij weet maar al te goed hoe het in elkaar zit, je bent hier gewoon wat de boel aan het opstoken. ik vraag me echt af waarom.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 13:07   #43
groteAntwerpseGust
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2020
Berichten: 280
Standaard

Als je iets verder dan de kop leest in hln staat er dat de Zweedse expert Tegnell toegeeft dat er verbetering beter was in de verzorgings tehuizen

Citaat:
in een interview met de krant Aftonbladet erkent hij vandaag eveneens dat er fouten gemaakt zijn, en dan vooral in de rust- en verzorgingstehuizen. De algemene strategie van Zweden was de juiste, klinkt het, “maar tegelijkertijd moeten we erkennen dat wat de verspreiding van de infectie in de ouderenzorg betreft, het niet gewerkt heeft. Dat is heel duidelijk. Er zijn te veel oudere mensen gestorven.”
Dat had Johan Giesecke (de voorloper van Tegnell) reeds toegegeven in een interview met Unherd.com op 17 april.

Het "laatste" nieuws

Ik denk dat operatie beschadig de Zweedse strategie nog steeds volop in gang is.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 13:18   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht

Ik denk dat operatie beschadig de Zweedse strategie nog steeds volop in gang is.
Uiteraard, je kan toch moeilijk de porselein winkel kapot geklopt hebben omwille van die wesp, en moeten vaststellen dat er ene was die ze gevangen heeft zonder alles kapot te kloppen he.

Of beter nog, dat uw buur die niet alles kapot geklopt is, gestoken werd door zijn wesp,.... en gij ook ! En dat die vreselijke wespensteek, alles bij elkaar, zo erg niet was als uwe kapotte winkel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2020 om 13:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 13:23   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik snap gewoon niet dat jij constant focust op het aantal doden, terwijl dat inderdaad nog redelijk goed meevalt.
Ha, dus toch... Want het was toch DIE REDEN waarom we absoluut een lockdown moesten hebben he, camions lijken ! 60 000, 100 000, 200 000 wat was het ook weer ?

Citaat:
het aantal mensen dat in maart ziek is gevallen en die nog nu aan het revalideren is, het aantal mensen dat permanente schade hebben aan longen, nieren, hart,... daarover gaat het natuurlijk vooral. Die schade is menselijk, sociaal en economisch gigantisch groot, vélé malen groter dan de schade die er is door de oversterfte.
Misschien wel, maar dat verandert niks aan het argument dat de lockdown daar NIKS aan veranderd heeft. Als het aantal doden vergelijkbaar is, zal het aantal revaliderenden dat ook wel zijn he.

Nu is de vraag in welke wereld die mensen het beste kunnen revalideren: een met een werkende economie, of een met een Grote Georganiseerde Depressie ?

Want ze zijn er toch he. Het punt is niet: "was de lockdown overkill" ? Het punt is "de lockdown deed niks, behalve schade veroorzaken".

Maw, evenveel doden en revaliderenden met of zonder lockdown.

Dat was ook wat ik stelde van in 't begin, behalve dat ik toen ervan uit ging dat de lockdown wel degelijk zou werken, en men die nadien zou moeten lossen, en dus toch alle slachtoffers krijgen die men "uitgesteld" had.

Ik had niet het geval beschouwd waar de lockdown niks deed voor de ziekte, niet eens uitstel, wat blijkbaar is wat er gebeurd is.

Nu, misschien is het tussenin. Misschien is het effect van de lockdown toch echt, en ondertussen overgenomen door de zomer. Wel, dan komt die tweede piek in oktober, om de slachtoffers te maken die nu "gered" werden.

Ik had twee onafhankelijke argumenten. Maar het voornaamste argument was dat een maatregel die niet permanent vol te houden is, niks helpt. Dat is nu gebleken, maar niet om de reden die ik dacht. Niet omdat, als je die lost, het probleem terugkomt (dat is waar, maar dat is niet wat er gebeurd is). Wel omdat die maatregel niks gedaan heeft !

Het tweede, onafhankelijke, argument was dat die ziekte geen voldoende grote fractie van de bevolking benadeelde, dat de grote meerderheid die daar geen zwaar nadeel van ging ondervinden, haar welvaart en vrijheid daarvoor moest opofferen. Maar dat was in de veronderstelling dat die opoffering ook iets zou doen, wat dus NIET het geval is met tijdelijke maatregelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2020 om 13:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 14:54   #46
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Nogmaals, ik ken iemand die in een rusthuis werkt. Een man van 93 jaar is er overleden. Hartstilstand.

Wordt als Coronaslachtoffer geteld.

Je kan cijfers van verschillende landen niet vergelijken want ze tellen anders.

Ongelooflijk hoe mensen op dit forum toch supergemakkelijk beïnvloedbaar zijn door statistieken met nonsens.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 15:08   #47
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Nogmaals, ik ken iemand die in een rusthuis werkt. Een man van 93 jaar is er overleden. Hartstilstand.

Wordt als Coronaslachtoffer geteld.

Je kan cijfers van verschillende landen niet vergelijken want ze tellen anders.

Ongelooflijk hoe mensen op dit forum toch supergemakkelijk beïnvloedbaar zijn door statistieken met nonsens.
Zelfs qua oversterfte doen we het niet goed.

Zitten we in het peloton met Spanje en GB...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 15:41   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ongelooflijk hoe mensen op dit forum toch supergemakkelijk beïnvloedbaar zijn door statistieken met nonsens.
Het dient wel gezegd dat de corona statistieken in Belgie, ongeacht hoe ze bekomen werden, quasi perfect overeenkomen met de oversterfte. Het andere Europese land dat het bijna zo goed doet op dat vlak is.... Zweden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2020, 18:06   #49
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Nogmaals, ik ken iemand die in een rusthuis werkt. Een man van 93 jaar is er overleden. Hartstilstand.

Wordt als Coronaslachtoffer geteld.

Je kan cijfers van verschillende landen niet vergelijken want ze tellen anders.

Ongelooflijk hoe mensen op dit forum toch supergemakkelijk beïnvloedbaar zijn door statistieken met nonsens.
In principe ben ik het eens met de stelling dat je de coronacijfers van landen niet zo maar kan vergelijken. Maar bij de vergelijking België versus Zweden is er weinig verschil wat betreft de oversterfte door corona bij ouderen in de wzc's. Want de Zweedse gezondheidszorg heeft als beleidsregel dat ouderen in de wzc's niet in aanmerking komen voor behandeling in een ziekenhuis bij besmetting door het virus. Ze krijgen pijnstillers. Daar is terecht kritiek ook van Zweedse politici.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 16:14   #50
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Vandaag een nieuw bericht in de krant dat aantoont dat Zweden ongelooflijk goed bezig is ondertussen. De besmettingen bij ouderen gaan achteruit en die van de jonge actieve bevolking gaat omhoog. Deze kunnen dus op termijn de immuniteit verzorgen zodat de ouderen gespaard blijven. Top jongens, nu alleen nog volhouden en niet plooien voor de dictatoriale regimes in Europa!
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:57   #51
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vandaag een nieuw bericht in de krant dat aantoont dat Zweden ongelooflijk goed bezig is ondertussen. De besmettingen bij ouderen gaan achteruit en die van de jonge actieve bevolking gaat omhoog. Deze kunnen dus op termijn de immuniteit verzorgen zodat de ouderen gespaard blijven. Top jongens, nu alleen nog volhouden en niet plooien voor de dictatoriale regimes in Europa!
Linkje mocht dat kunnen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:05   #52
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Linkje mocht dat kunnen.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...utie~a7aa8399/
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:33   #53
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vandaag een nieuw bericht in de krant dat aantoont dat Zweden ongelooflijk goed bezig is ondertussen. De besmettingen bij ouderen gaan achteruit en die van de jonge actieve bevolking gaat omhoog. Deze kunnen dus op termijn de immuniteit verzorgen zodat de ouderen gespaard blijven. Top jongens, nu alleen nog volhouden en niet plooien voor de dictatoriale regimes in Europa!
Dat ze goed bezig zijn is natuurlijk een interpretatie van de cijfers in relatie tot een doelstelling. Na drie maanden wil je dan ook wel eens zien hoe ver Zweden is met immuniteit tegen Covid-19. Is er al een meting bekend?

Overigens. Vandaag zag ik dat in Zweden al geruime tijd ongeveer 500 nieuwe besmettingen per dag worden vastgesteld. De grafiek is horizontaal. Dus ... ?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:42   #54
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eh, open jij je eigen linken ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:49   #55
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eh, open jij je eigen linken ?
Uiteraard. Ik zeg het toch. Fantastisch dat de jongere actieve bevolking het nu krijgt en de ouderen gespaard worden. Beter kan niet. Uiteraard verpakken ze dat in de media als slecht nieuws, maar de realiteit is natuurlijk anders. Het is beter dat de jongeren het krijgen tot er groepsimmuniteit is dan ouderen, dat lijkt me evident
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 18:50   #56
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard. Ik zeg het toch. Fantastisch dat de jongere actieve bevolking het nu krijgt en de ouderen gespaard worden. Beter kan niet. Uiteraard verpakken ze dat in de media als slecht nieuws, maar de realiteit is natuurlijk anders. Het is beter dat de jongeren het krijgen tot er groepsimmuniteit is dan ouderen, dat lijkt me evident
Ah, de fabel van groepsimmuniteit.

Nou, ik wil je dromen niet verstoren hoor, doe rustig verder.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 19:18   #57
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard. Ik zeg het toch. Fantastisch dat de jongere actieve bevolking het nu krijgt en de ouderen gespaard worden. Beter kan niet. Uiteraard verpakken ze dat in de media als slecht nieuws, maar de realiteit is natuurlijk anders. Het is beter dat de jongeren het krijgen tot er groepsimmuniteit is dan ouderen, dat lijkt me evident
Citaat:
Het Zweedse coronabeleid heeft veel van zijn beloften niet kunnen waarmaken. In april suggereerde chef-epidemioloog Tegnell nog dat zijn land groepsimmuniteit kon bereiken, waardoor het minder kwetsbaar zou zijn voor nieuwe uitbraken van het virus. Maar in de regio Stockholm, het zwaarst door corona getroffen, bleek slechts 7,3 procent van de mensen antilichamen in zijn bloed te hebben, veel minder dan de 60 procent die nodig is voor groepsimmuniteit.
bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...aria~bf57a866/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 19:52   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Groepsimmuniteit *nastreven* zou enkel kunnen met epidemie-BEVORDERENDE maatregelen: bijvoorbeeld maskers verbieden, dwingen om mensen op straat te zoenen, verplicht contact met zoveel mogelijk winkelbezoekers en zo voort.

Men kan niet tegelijkertijd zeggen dat Zweden het 'slecht' doet omdat ze veel besmetten hebben, en dat ze het "slecht" doen omdat ze niet veel besmetten hebben.

Zweden doet het niet speciaal veel beter of slechter dan de meeste andere landen waar de epidemie woedt. Het enige verschil is dat ze in Zweden veel minder de dwingeland zijn gaan uithangen.

Het besluit daaruit is dat al die dwingelandij gewoon niks veranderd heeft betreffende de ziekte. Of je mensen nu opsluit in hun huis of niet, of je ze boetes op straat en in het park geeft of niet, of je je gaat uitputten in het verzinnen van de zotste wetjes of niet, dat verandert allemaal niet veel.

Wat echter wel kan zijn, is dat zowel Zweden als andere mensen uiteindelijk spontaan hun gedrag zijn gaan aanpassen.

Als het juist is dat 60% groepsimmuniteit nodig is (maw, dat de bevolking redelijk homogeen is ten aanzien van de propagatie en besmetting), wel, dan mogen we ons aan nog een paar golven verwachten, want maak U geen illusies: uiteindelijk zullen we die wel bereiken. Het kan ook zijn dat de bevolking in veel heterogener groepen is opgedeeld, en dat er in de verste verte geen 60% moet besmet worden om de epidemie te stoppen (maw, dat het volstaat dat groepsimmuniteit in bepaalde deelgroepen van sterke verspreiders bereikt wordt). Dan zitten wij, evenals Zweden misschien al veel dichter bij die groepsimmuniteit.

In elk geval, het deficit in groepsimmuniteit zullen we op ons dak krijgen bij de tweede golf he. Als we nu allemaal goed ons best gedaan hebben om het zo goed mogelijk te remmen, dan gaat dat gewoon de hoogte van de tweede piek opdrijven, meer niet.

En het is zeker zo dat als je de epidemie kan 'sturen' richting diegenen die er het minste last van hebben (jongeren), de zwaksten daarbij gebaat zijn. Maar je kan dat bijna niet als gedwongen politiek doorvoeren, dat is barbaars om mensen te dwingen zich te besmetten.

Je kan enkel hopen dat in een vrije en rationele bevolking, zij die het minste risico hebben om zwaar ziek te worden, minder maatregelen nemen dan zij die daar meer schrik van moeten hebben: dat stuurt dan automatisch de epidemie richting de jongeren.

In elk geval, hoe meer je de uniforme dwingeland gaat uithangen, hoe minder dat effect kan spelen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2020 om 19:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 19:58   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ah, de fabel van groepsimmuniteit.
Het is idioot om dat willen expliciet na te streven, want het komt vanzelf. Wij zullen ook groepsimmuniteit bereiken hoor. Als het moet, in 3 golven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 21:51   #60
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vandaag een nieuw bericht in de krant dat aantoont dat Zweden ongelooflijk goed bezig is ondertussen. De besmettingen bij ouderen gaan achteruit en die van de jonge actieve bevolking gaat omhoog. Deze kunnen dus op termijn de immuniteit verzorgen zodat de ouderen gespaard blijven. Top jongens, nu alleen nog volhouden en niet plooien voor de dictatoriale regimes in Europa!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
'...Aantal nieuwe besmettingen stijgt nog feller in Zweden: “Onrustwekkende evolutie”....'

Zelfs hun eigen virologen geven nu al toe dat hun aanpak niet écht de juiste was.

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 4 juni 2020 om 21:53.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be