Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2021, 18:39   #461
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het laatste dan hierover.

Indien u toch zo prat gaat de bijbel en/of de evangelies te hebben gelezen en u een eerlijk man zou zijn, dan had u van het begin moeten toegegeven hebben dat de erfzonde nergens wordt vernoemd door Jezus (noch door de thorah) en dat het een bedenksel is van de latere christenen. Punt uit.

U doet dit niet en bijgevolg u bent dus niet goed bezig. Meer nog, de bedenksels van uw eigen geloof lijken u te verblinden. Een verdere waardevolle discussie met u is dan ver te zoeken.
Ik ontken dat toch niet dat ze dat niet vernoemen? Maar ge moet alles in totaliteit toepassen als je wilt vormen in de Bijbel he. Niet enkel de evangelies maar ieder hoofdstuk en dan nog eens goed beseffen dat niet ieder hoofdstuk op u van toepassing is.
De zondeval is Genesis 3. De verleiding door de slang (lichtwezen) is even christelijk als Joods als islamitisch. Dat enkele dat geen zondeval noemen maakt niet dat we dat niet als een zondeval interpreteren.

Ik plaatste die citaten, maar dan cherrypick je enkel de evangelies terwijl je deze vergeet:

Mattheus 5
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

Van Genesis tot de Openbaringen dus.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 april 2021 om 18:41.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 19:11   #462
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Mattheus 5
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Jezus was dus Wetsgetrouw ( Thora ) en geloofde in de voorspellingen van de profeten. Maar om welke profetie ging het hier ? Dit zien we hier :
Citaat:
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Er stond dus wat te gebeuren wat betrekking had op een zekere profetie : De joden zouden pas vrij zijn van onderdrukking als men zich strikt hield aan de Weg ( Thora ). Men moest zich aan de Wet van Mozes houden.
Citaat:
Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
De joden bedoelen met ' het koninkrijk der hemelen ', ook wel ' het koninkrijk Gods ' genoemd, het land wat JHWH aan Mozes in bruikleen had gegeven: Palestina en het land ten zuiden ervan. Wie zich gedroeg als rolmodel van vrome jood zou mogen rekenen op een leidende functie in het toekomstige vrij Palestina.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 19:32   #463
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Evangelie:

Johannes 1:29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

Johannes 3
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 07:28   #464
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Evangelie:

Johannes 1:29 Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt!

Johannes 3
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Nicodemus zeide tot Hem: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan.
Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.
Nicodemus antwoordde en zeide tot Hem: Hoe kunnen deze dingen geschieden?
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israel, en weet gij deze dingen niet?
Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.
Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?
En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.
En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;
Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
Want God heeft Zijn Zoon niet gezonden in de wereld, opdat Hij de wereld veroordelen zou, maar opdat de wereld door Hem zou behouden worden.
Die in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar die niet gelooft, is alrede veroordeeld, dewijl hij niet heeft geloofd in den Naam des eniggeboren Zoons van God.
En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos.
Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden.
Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
De auteur van dit evangelie is onbekend en dit is geschreven aan het begin van de 2e eeuw, zowat 90 jaar na de feiten. Dit geen verslag, maar totaal verzonnen op eerdere teksten van vorige auteurs.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 07:38   #465
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Wie het verzonnen acht is geen autoriteit bij mensen die de Bijbel wél heilig achten he.

Wat denkt gij? Dat gij enige autoriteit hebt gekregen iets toe te voegen of af te trekken aan de belijdenis van een ander?

Kijkt uw temperatuur eens na supremacistje.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 3 april 2021 om 07:39.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:24   #466
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie het verzonnen acht is geen autoriteit bij mensen die de Bijbel wél heilig achten he.

Wat denkt gij? Dat gij enige autoriteit hebt gekregen iets toe te voegen of af te trekken aan de belijdenis van een ander?

Kijkt uw temperatuur eens na supremacistje.
Ik bouw mijn leven niet op rond een gigantische leugen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:43   #467
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik bouw mijn leven niet op rond een gigantische leugen.
Nochtans heb ik er nog gene ene hier gelezen die er zo exclusief mee bezig is als gij.
Precies Wim Aalten op twitter.
Alleen zagen over geloof en over niets anders kunnen praten.

Ik vraag mij af waarom mensen zaken opzoeken waar ze geen interesse in hebben? Seksuele frustratie? Tekortkomen bij de vrouw en hier aanvulling zoeken? Wellicht gaan die 2 hand in hand.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 08:52   #468
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Nochtans heb ik er nog gene ene hier gelezen die er zo exclusief mee bezig is als gij.
Precies Wim Aalten op twitter.
Alleen zagen over geloof en over niets anders kunnen praten.

Ik vraag mij af waarom mensen zaken opzoeken waar ze geen interesse in hebben? Seksuele frustratie? Tekortkomen bij de vrouw en hier aanvulling zoeken? Wellicht gaan die 2 hand in hand.
Ik heb wél interesse in de geschiedenis achter de figuur Yeshua bar Jehosef en verdiep me hier al jaren in. Mijn basis is weten en niet enkel geloven, dat is iets voor mentaal minder begaafden.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 09:36   #469
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Laten we ons aan de goede strijd herinneren.
https://m.youtube.com/watch?v=5-0mXarwYm8&t=329s

Bovenstaande preek weerlegt heel goed wat Christus aan het kruis versloeg en waaraan wij vandaag onderworpen zijn.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2021, 10:05   #470
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laten we ons aan de goede strijd herinneren.
https://m.youtube.com/watch?v=5-0mXarwYm8&t=329s

Bovenstaande preek weerlegt heel goed wat Christus aan het kruis versloeg en waaraan wij vandaag onderworpen zijn.
Complete nonsens !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2021, 20:01   #471
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik bouw mijn leven niet op rond een gigantische leugen.

Nog zoiets. Als God alwetend zou zijn, waarom riep hij dan in in het Paradijs naar Adam? Hij roept letterlijk volgens de bijbel (Genesis):


“Nadat Adam van de boom gegeten had, riep de Heer God de mens en vroeg hem: “Waar zijt gij?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 april 2021 om 20:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 06:30   #472
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nog zoiets. Als God alwetend zou zijn, waarom riep hij dan in in het Paradijs naar Adam? Hij roept letterlijk volgens de bijbel (Genesis):


“Nadat Adam van de boom gegeten had, riep de Heer God de mens en vroeg hem: “Waar zijt gij?
Dat komt uit de tijd dat de dieren nog spraken en God nog niet alles wist.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 07:41   #473
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Laten we ons aan de goede strijd herinneren.
https://m.youtube.com/watch?v=5-0mXarwYm8&t=329s

Bovenstaande preek weerlegt heel goed wat Christus aan het kruis versloeg en waaraan wij vandaag onderworpen zijn.
Het kruis is het symbool voor de geslachtsdaad in de reeks: liefde, seks en geboorte.

Waarbij de seks met name als zonde werd beschouwd (vanwege de vrouw als het natuurlijke en daarmee dierlijke onbewuste), maar nochtans voltrokken moet worden.

De vrouw in deze is de christelijke gemeenschap als bruid.

De onderwereld is de baarmoeder.

De wedergeboorte ben ik.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 07:42   #474
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik bouw mijn leven niet op rond een gigantische leugen.
Dan raad ik je mijn atoomtheorie aan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 april 2021 om 08:02.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 07:47   #475
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nochtans was je bezig daar eindeloos over te leuteren en de waarheid interesseert je niet.
En enkel one liners waarvan 90% ad hominem.
En als er iets zinnig uitkomt, hebben we het al 10x eerder gehoord.
Volgens mij heeft die eens 1 interessant boek gelezen en krijgen we hier een constante herhaling van wat hij boeiende passages acht.
Eens dieper in de materie komt diens gebrek boven en krijg je opnieuw een ingestudeerde one liner, dat het om de historische figuren te doen is.
Whatever that may be. Ik wil zijn visie daar niet eens op kennen omdat ik ook interessante passages kan aflezen in mijn eigen boeken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 april 2021 om 07:47.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 07:49   #476
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het kruis is het symbool voor de geslachtsdaad in de reeks: liefde, seks en geboorte.

Waarbij de seks met name als zonde werd beschouwd (vanwege de vrouw als het natuurlijke en daarmee dierlijke onbewuste), maar nochtans voltrokken moet worden.

De vrouw in deze is de christelijke gemeenschap als bruid.

De onderwereld is de baarmoeder.

De wedergeboorte ben ik.
Vroeger was ik vies van de kruisdood en hoe verschrikkelijk ik het bloedoffer vond.
Waarom is God zo? Maar de realiteit is, de menselijke natuur wordt daar pas echt duidelijk. Daardoor Zijn genade eens te meer.
Pilatus zei het al dubbelzinnig na Zijn kastijding: “Ziet de mens.”
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:00   #477
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En enkel one liners waarvan 90% ad hominem.
Excuses dan daarvoor, het is mijn zondigheid.
Ik heb het al veranderd in iets beters.
Citaat:
En als er iets zinnig uitkomt, hebben we het al 10x eerder gehoord.
Volgens mij heeft die eens 1 interessant boek gelezen en krijgen we hier een constante herhaling van wat hij boeiende passages acht.
Eens dieper in de materie komt diens gebrek boven en krijg je opnieuw een ingestudeerde one liner, dat het om de historische figuren te doen is.
Whatever that may be. Ik wil zijn visie daar niet eens op kennen omdat ik ook interessante passages kan aflezen in mijn eigen boeken.
Je bedoelt dat je mijn atoomtheorie niet wilt leren kennen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 april 2021 om 08:08.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:07   #478
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vroeger was ik vies van de kruisdood en hoe verschrikkelijk ik het bloedoffer vond.
Waarom is God zo? Maar de realiteit is, de menselijke natuur wordt daar pas echt duidelijk. Daardoor Zijn genade eens te meer.
Niet de menselijke natuur, die immers de onschuld is van het paradijs (dieren neuken ook), maar Gods mateloze wreedheid zijn eigen Zoon op te laten spijkeren.
Citaat:
Pilatus zei het al dubbelzinnig na Zijn kastijding: “Ziet de mens.”
Ik dacht dat Jezus een God was.
Zie dus God die de Mens niet verdraagt, die Hij zelf heeft geschapen.
Zie Jezus die de wereld haat en daarom terecht wordt gestraft.
Als Hij denkt dat zijn hemel zoveel beter is, laat hem dan sterven om daar naar toe te gaan.
Aldus geschiedt hem de gerechtigheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:09   #479
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.962
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Excuses dan daarvoor, het is mijn zondigheid.
Ik heb het al veranderd in iets beters.
Je bedoelt dat je mijn atoomtheorie niet wilt leren kennen?
Ik had het over degene die je quoteerde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 08:17   #480
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik had het over degene die je quoteerde.
Mooi, maar enige inhoudelijke kritiek heb ik niet gehoord.
Heb ik bij hem ook niet terecht gelezen dat Jezus nog onder de wet valt?
Alleen bij Paulus heb ik gelezen van niet, maar Paulus zelf weer allerlei nieuwe regels, wetten dus, heeft bedacht.
Van Liefde was nog steeds geen sprake die spontaan is en ook moet wezen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be