Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Favoriete rechtse partij
Vlaams Belang 12 41,38%
VLOTT 0 0%
NV-A 4 13,79%
CD&V 1 3,45%
VLD 6 20,69%
LDD 6 20,69%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2008, 06:32   #41
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Dat argument is fundamenteel verkeerd, daar je, om dit vol te houden, je steeds moet teruggaan op generaties totdat je uiteindelijk terugvalt op "oer-Vlamingen" ofzoiets.

Niks van. Het betreft gewoon de periode tot voor de grote migratiestromen van halverwege de 20ste eeuw.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 06:36   #42
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dus iedereen die hier juist geboren wordt uit Vlaamse ouders is sowieso een lid van de volksgemeenschap, ook al wensen ze er niet eens een deel van uit te maken?
Persoonelijke wensen en individuele willetjes en grilletjes passen enkel in het foutieve mensbeeld van een liberaal met zijn vals vrijheidsprincipe. De realiteit is anders. Woorden als plicht, orde, traditie, afstamming,... zijn zaken die moeilijk passen in het nogal dunne woordenboekje van de liberaal.

Citaat:
Euh wat? Ik zeg enkel dat hij kunst produceert als prestatie om een loon te ontvangen.
Je snapt toch wel dat kwaliteit noch kwantiteit kunnen voldoen als maatstaven of de kunstenaar wel voldoende "presteert"?
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 09:23   #43
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Persoonelijke wensen en individuele willetjes en grilletjes passen enkel in het foutieve mensbeeld van een liberaal met zijn vals vrijheidsprincipe. De realiteit is anders. Woorden als plicht, orde, traditie, afstamming,... zijn zaken die moeilijk passen in het nogal dunne woordenboekje van de liberaal.
Die woorden vormen blijkbaar de fundamenten van jouw maatschappelijke ideologie. Van zo'n maatschappij maak ik liever geen deel uit

Citaat:
Je snapt toch wel dat kwaliteit noch kwantiteit kunnen voldoen als maatstaven of de kunstenaar wel voldoende "presteert"?
Welke maatstaven doen dat dan wel volgens u?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:13   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Plicht, orde, traditie en afstamming zijn, in de visie van Pavo, niets anders dan excuses voor: 'ik mag u aanvallen als gij niet doet wat ik vind dat gij moet doen met alles van ieder aspect van uw leven'.

Daar pas ik inderdaad voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:03   #45
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Plicht is veel meer dan plicht naar de gemeenschap toe. Het begint van de plicht om eerlijk te zijn tegenover je vrienden en je als een echte vriend te gedragen en eindigt, in het geval van volksnationalisten, met op z'n minst je sympathie te uiten voor de onderdrukte volkeren.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 7 april 2008 om 15:03.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:15   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Plicht is veel meer dan plicht naar de gemeenschap toe. Het begint van de plicht om eerlijk te zijn tegenover je vrienden en je als een echte vriend te gedragen en eindigt, in het geval van volksnationalisten, met op z'n minst je sympathie te uiten voor de onderdrukte volkeren.
Wel ja, daar kan ik nog mee akkoord gaan, maar je mag je eigen vrienden dan toch nog wel tenminste zelf kiezen? Ik zie niet in waarom ik met jan en alleman bevriend zou moeten zijn gewoon omdat we toevallig tot hetzelfde volk behoren. Laat staan dat ik nog eens geld zou moeten neertellen voor iedereen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 00:17   #47
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Plicht, orde, traditie en afstamming zijn, in de visie van Pavo, niets anders dan excuses voor: 'ik mag u aanvallen als gij niet doet wat ik vind dat gij moet doen met alles van ieder aspect van uw leven'.

Daar pas ik inderdaad voor.
dat gebeurt ook in het "libertarisme", hoor
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:09   #48
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Geen enkele! Het zijn toch allemaal slippendragers van de poco's, ook het VB. Helaas kan je in dit land geen echt rechts programma meer maken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:15   #49
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geen enkele! Het zijn toch allemaal slippendragers van de poco's, ook het VB. Helaas kan je in dit land geen echt rechts programma meer maken.
?
VB slippendragers van politiek correctheid?
Je kan veel zeggen van ze maar dat niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 18:53   #50
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Geen enkele! Het zijn toch allemaal slippendragers van de poco's, ook het VB. Helaas kan je in dit land geen echt rechts programma meer maken.
Ik merkte laatst op dat je dit sterk kan afleiden van wat er in de muziekwereld leeft, journalistiek, publiciteit... Dit duidt op geen plaats voor een rechtse cultuur, in het "vrije" democratische Europa.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 19:28   #51
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik merkte laatst op dat je dit sterk kan afleiden van wat er in de muziekwereld leeft, journalistiek, publiciteit... Dit duidt op geen plaats voor een rechtse cultuur, in het "vrije" democratische Europa.
Pallieterke, Journaal van Mark Grammens, Vlaamse Conservatieven blogspot(onlangs nog in de Knack gestaan)
Nu ik besef ook wel dat de situatie een beetje scheefgetrokken is, maar als ik het pallieterke lees dan snap ik waarom het geen groot tijdschrift is
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 8 april 2008 om 19:29.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 19:37   #52
the outlaw torn
Minister
 
the outlaw torn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Locatie: oost-vlaanderen
Berichten: 3.424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
LDD, alhoewel ik ze wel populistisch vind (maar oh well, welke partij is dat niet?).

Ik beschouw LDD ook niet echt als een 'rechtse' partij, maar dat geldt evenzeer voor alle anderen. Ook het VB is in mijn ogen niet echt een 'rechtse' partij, ze zijn even 'neoliberaal' als de rest.
wanneer is een partij dan wél rechts ?
__________________
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:09   #53
Veganarchist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Altijd maar die obsessie over de economie. "Rechts" zijn in de oorspronkelijke betekenis van het woord gaat over andere en belangrijker zaken.

VLOTT, VLD en LDD horen wat mij betreft niet in het lijstje thuis, aangezien ze liberalistische partijen zijn, en dus niet rechts.
Iedereen verwart hier altijd progressief-conservatief of zelfs libertair-authoritair met links-rechts! Oorspronkelijk gezien -en ook het meest logische naast een verticale as- is de as links-rechts puur economisch.
Veganarchist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:10   #54
Veganarchist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Het is vooral een crimineel en asociaal programma.
Rechts dus
Veganarchist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:36   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik merkte laatst op dat je dit sterk kan afleiden van wat er in de muziekwereld leeft, journalistiek, publiciteit... Dit duidt op geen plaats voor een rechtse cultuur, in het "vrije" democratische Europa.
Juist! Je mag bij wet je mening niet meer zeggen. Het filmpje in mijn handtekening illustreert eigenlijk dat de multiculturalisten eigenlijk de grootste racisten zijn.

Wie Engels verstaat, moet het maar eens bekijken. Tegenwoordig is alles gecensureerd. Elk woord dat verkeerd opgevat kan worden, kan je voor de rechter brengen. Met deze linkse inquisitiepraktijken, is het niet verwonderlijk dat er in de reguliere politiek nog weinig originele meningen verkondigd worden.

Tegenwoordig moeten mensen er eerder mee inzitten, wat ze moeten denken, in plaats van wat ze denken. Onze democratie is een hypocrisie geworden en alle partijen op die lijst, het VB incluis doen er aan mee. Allen zijn ze verantwoordelijk voor de huidige gang van zaken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 april 2008 om 20:36.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:38   #56
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tegenwoordig moeten mensen er eerder mee inzitten, wat ze moeten denken, in plaats van wat ze denken. Onze democratie is een hypocrisie geworden en alle partijen op die lijst, het VB incluis doen er aan mee. Allen zijn ze verantwoordelijk voor de huidige gang van zaken.
Licht eens toe wat de rol van het VB precies is?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 20:49   #57
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Licht eens toe wat de rol van het VB precies is?
Het VB zijn wannabe rebellen. Een goed voorbeeld was de wapenwet: ze knikten gewoon mee met de andere partijen en keurden maar goed. Ze trokken ook het boetekleed aan bij die moordraid van HVT. Ze vervingen braafjes de affiches. Ze waren niets meer dan de ondankbare marionetten en stokken van links en dat zijn ze nog.
Ja, de andere partijen pikken soms hun ideeën en ik ben het op veel fronten met die partij eens, maar ze spelen hun spel heel dom.
Ook die naamsverandering na dat kluchtproces was in mijn ogen een slechte toegeving. Ze knikken gewoon op de knieën. Ze hebben geen macht en zullen het nooit hebben. De andere partijen hebben het al lang genekt. Het is trappen achter de bal.

Ze zijn de dankbare zondebokken, de boemannen om het gelijk van de tegenpartij te bewijzen en spelen die rol met glans, door er telkens ook aan toe te geven.

Ik geloof niet meer in een politieke oplossingen. Enkel het volk kan nog opstaan, maar ik vrees dat we met zijn allen te ver geprogrammeerd zijn om het tij nog te doen keren. We zijn al lang dhimmies, of we het nu beseffen of niet.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 8 april 2008 om 20:50.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 21:06   #58
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het VB zijn wannabe rebellen. Een goed voorbeeld was de wapenwet: ze knikten gewoon mee met de andere partijen en keurden maar goed. Ze trokken ook het boetekleed aan bij die moordraid van HVT. Ze vervingen braafjes de affiches. Ze waren niets meer dan de ondankbare marionetten en stokken van links en dat zijn ze nog.
Ja, de andere partijen pikken soms hun ideeën en ik ben het op veel fronten met die partij eens, maar ze spelen hun spel heel dom.
Ook die naamsverandering na dat kluchtproces was in mijn ogen een slechte toegeving. Ze knikken gewoon op de knieën. Ze hebben geen macht en zullen het nooit hebben. De andere partijen hebben het al lang genekt. Het is trappen achter de bal.

Ze zijn de dankbare zondebokken, de boemannen om het gelijk van de tegenpartij te bewijzen en spelen die rol met glans, door er telkens ook aan toe te geven.

Ik geloof niet meer in een politieke oplossingen. Enkel het volk kan nog opstaan, maar ik vrees dat we met zijn allen te ver geprogrammeerd zijn om het tij nog te doen keren. We zijn al lang dhimmies, of we het nu beseffen of niet.
Klinkt als een revolutie? Met het klimaat, de etnische spanningen, de politiek,... Misschien voor onze kinderen.
En idd het Vlaams Belang draait erin mee, kan ik niet ontkennen.
Katastroof- "wij draaiden allemaal mee in 't spel
uit schrik voor den duvel en verdoemmenis in de hel"


Even offtopic: De wapenwet is sappig gezegd een foor het trekt op niks. Vraag het aan elke sportschutter en die zal zeggen: "kloterij". Maar ik dacht dat VLD hier iets aan wou doen.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 8 april 2008 om 21:08.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2008, 21:22   #59
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Als de VLD zich van pipo's als De Gucht en Verhofstadt zou ontdoen, zou die partij misschien nog iets kunnen veranderen. Feit is dat ik als toemalig VB lid en sportschutter mijn wapen heb moeten inleveren, dankzij de democratie hier, omdat ik alles volgens de wet gedaan heb.

Ik was toen niets van plan, maar door wat ze me afgepakt hebben, ben ik bereid de rekening te presenteren. Bij mij is het gedaan om brave burger te zijn. Ik heb het VB ook de rug toegekeerd, omdat ze me in de steek gelaten hebben.

Het is juist doordat ze me ontwapend hebben, dat de poco's me hier echt gevaarlijk gemaakt hebben, want ik ben beginnen nadenken en denkende mensen zijn niet meer te manipuleren.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2008, 14:01   #60
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als de VLD zich van pipo's als De Gucht en Verhofstadt zou ontdoen, zou die partij misschien nog iets kunnen veranderen. Feit is dat ik als toemalig VB lid en sportschutter mijn wapen heb moeten inleveren, dankzij de democratie hier, omdat ik alles volgens de wet gedaan heb.

Ik was toen niets van plan, maar door wat ze me afgepakt hebben, ben ik bereid de rekening te presenteren. Bij mij is het gedaan om brave burger te zijn. Ik heb het VB ook de rug toegekeerd, omdat ze me in de steek gelaten hebben.

Het is juist doordat ze me ontwapend hebben, dat de poco's me hier echt gevaarlijk gemaakt hebben, want ik ben beginnen nadenken en denkende mensen zijn niet meer te manipuleren.
Zo is dat. Eerst iets verstrengen (iets nutteloos) en dan iets verslappen
Zo is dat. Eerst iets verslappen (een reëel probleem dat begint met Snel-B..) en dan weer willen versterken.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be