Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2003, 12:25   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

alpina:
Citaat:
Kunst en cultuur zijn allesbehalve onnutige zaken want ik ga graag naar toneel zien koop af en toe een CD en ga al eens naar concerten, ik ga zelfs naar musea!! Deze zaken zijn dus niet onnutig!!
Dat is natuurlijk uw goed recht.
Maar ik neem aan dat gij dan ook zelf voor de kosten ervan wilt opdraaien ?
Ik bekostig alvast zelf mijn hobby 's
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 12:35   #22
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
alpina:
Citaat:
Kunst en cultuur zijn allesbehalve onnutige zaken want ik ga graag naar toneel zien koop af en toe een CD en ga al eens naar concerten, ik ga zelfs naar musea!! Deze zaken zijn dus niet onnutig!!
Dat is natuurlijk uw goed recht.
Maar ik neem aan dat gij dan ook zelf voor de kosten ervan wilt opdraaien ?
Ik bekostig alvast zelf mijn hobby 's
Daar ging het hier helemaal niet over!! Ik moet toch betalen als ik een cd wil kopen of naar een concert wil gaan!! Het ging er over dat kunst helemaal niet onnutig is want er bestaat een markt voor...
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 18:31   #23
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Kunst en cultuur zijn allesbehalve onnutige zaken want ik ga graag naar toneel zien koop af en toe een CD en ga al eens naar concerten, ik ga zelfs naar musea!! Deze zaken zijn dus niet onnutig!! Ik zie de link ook niet naar het in stand houden van Belgie!!
Ik legde de link niet.
Er is hier wel iemand die beweert wanneer je werkt voor een staat die in zijn ogen onnuttig is, dat je dan per definitie ook een onnuttige job uitoefent en een parasiet bent.
Met die definitie kan ik dus niet akkoord gaan.
Ik zal de vraag maar eens aan meer mensen stellen:
Wanneer uw beroep enkel en alleen bestaansreden heeft in een staat die als overbodig kan worden beschouwd, heb je dan een nuttige job?
Maw, wanneer je job in een onafhankelijk Vlaanderen er niet meer zou zijn, hoe écht nuttig is die dan?

Kom dus niet af met cultuur, politie, spoorwegen, ambtenaren... want die zullen ook allemaal nodig zijn, zeer nodig zelfs, in het onafhankelijke Vlaanderen. Geef mij dan eens een voorbeeld van een job die in België wel bestaat en in Vlaanderen niet meer, die écht nut heeft of iets toevoegt aan onze economie en samenleving.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 18:48   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Geef mij dan eens een voorbeeld van een job die in België wel bestaat en in Vlaanderen niet meer, die écht nut heeft of iets toevoegt aan onze economie en samenleving.
Om jij dan telkens in je glazen bol te gaan gluren en met overmoedige stelligheid het vage, wollige, cliché te gaan poneren:"Die zullen in Vlaanderen ook wel aan de slag kunnen"
Hou er liever rekening mee dat bij dergelijke ingrijpende maatschappelijke omwentelingen, er steeds mensen tussen de wal en het schip vallen.
Niet iedereen is gediend van veranderingen.
Voor mij en de mijnen én voor meer dan 80% van de kiesgerechtigde belgen hoeft uw vlaamse confettistaat niet op haar eigen benen te gaan wankelen. Leer daar eens mee leven. Dat is democratie: de wil van de meerderheid. Ik neem best aan dat die meerderheid zich wat bescheiden op de achtergrond houdt, en zich niet steeds luidkeels 'in den strijd stort' zoals de flaminganten het plegen te doen, maar hun mening zal in het stemhokje (zo hoop ik) steeds de bovenhand halen en de doorslag geven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 19:03   #25
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Superstaaf, kan je nu niet gewoon op de vraag antwoorden??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 19:10   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Superstaaf, kan je nu niet gewoon op de vraag antwoorden??
Natuurlijk.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 19:34   #27
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Superstaaf, kan je nu niet gewoon op de vraag antwoorden??
Natuurlijk.
Een voorbeeld van een job die enkel binnen een Belgische context bestaat en niet vervangen kan worden in een Vlaamse!! Dat was de vraag.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 19:47   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Superstaaf, kan je nu niet gewoon op de vraag antwoorden??
Natuurlijk.
Een voorbeeld van een job die enkel binnen een Belgische context bestaat en niet vervangen kan worden in een Vlaamse!! Dat was de vraag.
Toch bizar dat een mens niet verder kijkt dan zijn vlaamse paardebril het hem toelaat.
Mensen die b.v. aan de slag zijn in het nationaal orkest van België of de Munt, etc. die staan op straat in een Vlaanderen waar cultuurbarbaren als Van Grembergen of Ansjo het voor het zeggen krijgen. (cfr. het subsidiebeleid dat ze voor de vlaamse orkesten uitstippelden)
Is hun job nuttig?
Daar kan over gediscussieerd worden.
Feit is: ze zullen op de kasseien belanden en ten laste van de sociale kassen komen, evenals de mensen die van hen financieel afhangen.

Gaat Vlaanderen zijn bestuurlijke mandaten uitbreiden met zoveel eenheden als er nationaal postjes zouden sneuvelen en dus een nog logger apparaat creëren?
Niet dat ik de politieke kaste in het hart draag, maar er zal een groep tussen wal en schip raken..............

Wat gaat Vlaanderen aanvangen met wat er overschiet van een gesplitste defensie?
De talrijke onnutte elementen ten laste van pensioenkassen laten komen?

Onze koninklijke familie en vooral wie er zijn brood aan verdient: hofleveranciers, onderhoudspersoneel, chauffeurs, uitgevers van royalty-blaadjes, fotografen, tv-makers..........
Gemakkelijk zeggen voor de kruidenier: "Ze zullen wel iets anders vinden"
Maar de kruidenier zou wel eens kunnen schrikken van zijn omzetdaling na secessie................

En zo zal iedereen die een beetje rondkijkt menig voorbeeld kunnen aanhalen van mensen die geen belang hebben bij het splitsen van onze natie.

Voldoende antwoord op uw vraag?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 22:01   #29
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Een splitsing van defensie als probleem bestempelen is ronduit belachelijk, want ik zie helemaal geen toekomst in een Belgisch of Vlaams leger! Hier hebben we de EU voor nodig!

Dat er mensen hun job zullen verliezen door het afschaffen van het koningshuis is mogelijk, maar is dat een reden om het niet af te schaffen? Het koningshuis is duidelijk een ondemocratische instelling, men zou verwachten dat men in een moderne maatschappij toch al wat gevorderd is ten opzichte van enkele eeuwen geleden.

Natuurlijk gaat Vlaanderen niet zoveel postjes creeren als er destijds waren in Belgie! Maar dat is nu net positief! Door het verminderen van heel die buraucratische bedoening, heeft men minder geld nodig om deze te onderhouden. Men moet minder belastingen heffen om de overheidsdiensten te onderhouden en dergelijke meer. Er komt dus meer geld vrij om andere veel nuttigere initiatieven op te starten waar deze mensen te werk kunnen gesteld worden. Men kan bijvoorbeeld beslissen om de economie te steunen, door lastenverlaging bijvoorbeeld(er is dan toch geld voor), zodat daar weer mensen te werk kunnen gesteld worden.

Waarom moeten cultuurprojecten die nu nog nationaal bekostigd worden opeens verdwijnen? Men kan deze toch laten bestaan, beide gemeenschappen kunnen deze dan financieel steunen. Het is niet omdat een land uiteenvalt dat plots alle Belgische projecten verdwijnen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 22:07   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
[size=2]Een splitsing van defensie als probleem bestempelen is ronduit belachelijk, want ik zie helemaal geen toekomst in een Belgisch of Vlaams leger! Hier hebben we de EU voor nodig!

Dat er mensen hun job zullen verliezen door het afschaffen van het koningshuis is mogelijk, maar is dat een reden om het niet af te schaffen? Het koningshuis is duidelijk een ondemocratische instelling, men zou verwachten dat men in een moderne maatschappij toch al wat gevorderd is ten opzichte van enkele eeuwen geleden.

Natuurlijk gaat Vlaanderen niet zoveel postjes creeren als er destijds waren in Belgie! Maar dat is nu net positief! Door het verminderen van heel die buraucratische bedoening, heeft men minder geld nodig om deze te onderhouden. Men moet minder belastingen heffen om de overheidsdiensten te onderhouden en dergelijke meer. Er komt dus meer geld vrij om andere veel nuttigere initiatieven op te starten waar deze mensen te werk kunnen gesteld worden. Men kan bijvoorbeeld beslissen om de economie te steunen, door lastenverlaging bijvoorbeeld(er is dan toch geld voor), zodat daar weer mensen te werk kunnen gesteld worden.

Waarom moeten cultuurprojecten die nu nog nationaal bekostigd worden opeens verdwijnen? Men kan deze toch laten bestaan, beide gemeenschappen kunnen deze dan financieel steunen. Het is niet omdat een land uiteenvalt dat plots alle Belgische projecten verdwijnen.[/size]
Zoals ik dus gevreesd had:
  • vage vooruitzichten
    holle beloften waar niemand garanties op kan geven
    schilderijtjes van gebraden kippen
    een hoop illusoir pseudo-economisch gezwets

alsof
  • 1: er financiën op overschot gaan zijn
    2: deze adekwaat besteed gaan worden (door dezelfde sukkels n.b. die nu op vlaams deelregeringsfluweel plakken)

Man, man, man........

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 22:36   #31
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
1: er financiën op overschot gaan zijn
2: deze adekwaat besteed gaan worden (door dezelfde sukkels n.b. die nu op vlaams deelregeringsfluweel plakken)

Dat er financien op overschot zullen zijn spreekt van zelf!! Men moet immers minder geld pompen in de buraucratische instellingen, in de federale controleorganen! Er gaat minder geld verloren door de compromispolitiek die er nu nog in Belgie heerst, waardoor er nu nog aan nutteloze diensten enorm veel geld wordt uitgegeven. Een beleid en bestuur voor ieders noden dus, en dat kost gewoon minder geld!

Dat deze adekwaat beheerst zullen worden kan ik natuurlijk nog niet weten, maar ik veronderstel dat het niet moeilijk is om beter te doen dan de huidige federale sukkels(u gebruikt dat leuke woord immers ook)!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 22:55   #32
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Citaat:
1: er financiën op overschot gaan zijn
2: deze adekwaat besteed gaan worden (door dezelfde sukkels n.b. die nu op vlaams deelregeringsfluweel plakken)

Dat er financien op overschot zullen zijn spreekt van zelf!! Men moet immers minder geld pompen in de buraucratische instellingen, in de federale controleorganen! Er gaat minder geld verloren door de compromispolitiek die er nu nog in Belgie heerst, waardoor er nu nog aan nutteloze diensten enorm veel geld wordt uitgegeven. Een beleid en bestuur voor ieders noden dus, en dat kost gewoon minder geld!

Dat deze adekwaat beheerst zullen worden kan ik natuurlijk nog niet weten, maar ik veronderstel dat het niet moeilijk is om beter te doen dan de huidige federale sukkels(u gebruikt dat leuke woord immers ook)!
Uw stelling is eigenlijk: Ruim geen overbodige structuren op, want dan zouden er een aantal (overbodige) banen sneuvelen...
U denkt dat die structuren allemaal zelfbedruipend zijn ofzo? Dat het koningshuis gratis draait, ambtenarenapparaten geld generen...?
Deze moeten allemaal betaald worden met de belastingen van de andere werkenden, het is dus niet omdat zij tewerkgesteld zijn dat zij sowieso een meerwaarde betekenen. Het is niet omdat een ambtenaar een baan heeft en een salaris verdient, dat die ambtenaar een bijdrage levert aan de economie. Hij kost de staat zelfs nog een stuk meer geld dan een steuntrekker.
Als die ambtenaar dan niets substantieëels bijdraagt, wat is dan het voordeel voor de staat en zijn medemensen dat hij tewerkgesteld is?

In Wallonië redeneert men nog altijd dat de staat maar voor werk moet zorgen, met als gevolg een middenstand en KMO-structuur die volledig op hun gat liggen, terwijl er een kolossaal ambtenarenapparaat moet worden onderhouden van het belastinggeld van de eersten.
De heilzame gevolgen van die aanpak zal u toch ook wel inzien zeker?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2003, 23:13   #33
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Dat is mijn stelling niet he Zorroaster!! Dat is Superstaaf zijn stelling!!

Ik volg juist u redenering.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 09:13   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Uw stelling is eigenlijk: Ruim geen overbodige structuren op, want dan zouden er een aantal (overbodige) banen sneuvelen...
Mijn stelling is dat jij blijkbaar nog geen klare kijk hebt op wat nuttig is en wat niet.
Misschien begrijp je het beter wanneer we die nuttigheidsdiscussie verplaatsen naar een terrein waar je zelf nogal beslagen in lijkt: geschiedenis.
Enige jaren terug stond dit vak hevig ter discussie.
Een grote groep (die misschien ooit dit vak ongaarne doch verplicht moesten consumeren) was niet echt meer overtuigd van het nut ervan als schoolvak. Zelfs van overheidswege werden er uren op de tocht gezet in bepaalde leerjaren en richtingen. Misschien om andere reden dan degene die leefden bij de bevolking (hou ze dom, dan kunnen we ze arm houden?)
Reken maar dat de betrokkenen toen (terecht) hevig protest lieten horen.
Waarschijnlijk in de eerste plaats omdat hun betrekking op de helling kwam, maar ook wegens de onterechte stigmatisering van hun vak als niet nuttig door onwetenden

Met dit in het achterhoofd verbaast het me hogelijk dat jij hier een oordeel gaat uitspreken over de nuttigheid van bepaalde beroepsgroepen, enkel alleen omdat ze afhangen van een staatsbestel waar jij persoonlijk problemen mee hebt. Die arbitraire breuklijn (belgische of andere werkgever) heeft een fameus paardebrileffect op uw oordeelsvermogen. Om een persoonlijke grijpstuiver meer, wens jij een sociaal-economisch bloedbad aan te richten bij bevolkingsgroepen die jouw goedkeuring niet wegdragen. Après-toi le déluge? Het is te belachelijk voor woorden, en gelukkig zijn er andere krachten werkzaam die dergelijke ondoordachte studentenjaren-follietjes niet al te snel zullen toestaan.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2003, 19:52   #35
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Uw stelling is eigenlijk: Ruim geen overbodige structuren op, want dan zouden er een aantal (overbodige) banen sneuvelen...
Mijn stelling is dat jij blijkbaar nog geen klare kijk hebt op wat nuttig is en wat niet.
Misschien begrijp je het beter wanneer we die nuttigheidsdiscussie verplaatsen naar een terrein waar je zelf nogal beslagen in lijkt: geschiedenis.
Enige jaren terug stond dit vak hevig ter discussie.
Een grote groep (die misschien ooit dit vak ongaarne doch verplicht moesten consumeren) was niet echt meer overtuigd van het nut ervan als schoolvak. Zelfs van overheidswege werden er uren op de tocht gezet in bepaalde leerjaren en richtingen. Misschien om andere reden dan degene die leefden bij de bevolking (hou ze dom, dan kunnen we ze arm houden?)
Reken maar dat de betrokkenen toen (terecht) hevig protest lieten horen.
Waarschijnlijk in de eerste plaats omdat hun betrekking op de helling kwam, maar ook wegens de onterechte stigmatisering van hun vak als niet nuttig door onwetenden

Met dit in het achterhoofd verbaast het me hogelijk dat jij hier een oordeel gaat uitspreken over de nuttigheid van bepaalde beroepsgroepen, enkel alleen omdat ze afhangen van een staatsbestel waar jij persoonlijk problemen mee hebt. Die arbitraire breuklijn (belgische of andere werkgever) heeft een fameus paardebrileffect op uw oordeelsvermogen. Om een persoonlijke grijpstuiver meer, wens jij een sociaal-economisch bloedbad aan te richten bij bevolkingsgroepen die jouw goedkeuring niet wegdragen. Après-toi le déluge? Het is te belachelijk voor woorden, en gelukkig zijn er andere krachten werkzaam die dergelijke ondoordachte studentenjaren-follietjes niet al te snel zullen toestaan.
Je spreekt wel een tikje naast de kwestie: Mijn stelling was dat een ambtenaar die geen substantieële bijdrage aan de maatschappij of aan de economie, beter geen ambt zou bekleden.
In jouw optiek moeten alle overheidsjobs bewaard blijven, zelfs al zijn ze volkomen overbodig: Je zou toch niet willen dat die mensen werkloos zijn?
Maar mij vraag was: Wat is het voordeel van een overbodige ambtenaar tegenover een werkloze?
Let op: Het onderwijs, zeker het geschiedenisonderwijs, als "overbodig" beschouwen heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.

Waar ik het over had: Een te sterke staatsinmenging is een moord voor de middenstand en KMO-sector en schept monsterachtige, zwaar verlieslatende en inefficiënte overheidsgiganten zoals de NMBS waar duizenden politiek benoemde incompetente en ongemotiveerde ambtenaren zitten. Wallonië is tenonder gegaan aan hun ambtenarenwoede, met maar liefst 40% van de bevolking die voor de staat werkt.
Dat hierdoor banen gered worden, is dus niet waar: Wallonië heeft de grootste werkloosheid van de EU en die staat op het punt nog gevoelig te gaan stijgen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2003, 23:45   #36
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Wallonië is tenonder gegaan aan hun ambtenarenwoede, met maar liefst 40% van de bevolking die voor de staat werkt.
Juist, ... door het federalisme!
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 17:43   #37
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Wallonië is tenonder gegaan aan hun ambtenarenwoede, met maar liefst 40% van de bevolking die voor de staat werkt.
Juist, ... door het federalisme!

En Vlaanderen is geen onderdeel van die federatie ofzo, kolossaal rund? Waarom telt Vlaanderen dan maar 27% ambtenaren, als het federalisme de reden is van een ambtenarenstaat?
Als de straatstenen in Wallonië slechter zijn dan die in Vlaanderen, is dat dan ook de schuld van het federalisme?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2003, 17:48   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Waarom telt Vlaanderen dan maar 27% ambtenaren, als het federalisme de reden is van een ambtenarenstaat?
Misschien omdat de beste ambtenaren in Wallonië wonen?
Elk doet waar hij goed in is.
Nu je het zegt, mijn waalse vrienden klagen veel minder over de dienstverlening van hun ambtenarenapparaat.
Hier is men misschien te schraperig om voldoende, goed opgeleid, bekwaam en vriendelijk personeel aan te werven, dat beseft dat men zijn eigen volk niet teveel moet pesten met papierwinkel en burokratie..........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 00:59   #39
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Als de straatstenen in Wallonië slechter zijn dan die in Vlaanderen, is dat dan ook de schuld van het federalisme?
Uiteraard, ruimtelijke ordening is gesplitst.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2003, 02:05   #40
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Waarom telt Vlaanderen dan maar 27% ambtenaren, als het federalisme de reden is van een ambtenarenstaat?
Misschien omdat de beste ambtenaren in Wallonië wonen?
Elk doet waar hij goed in is.
Nu je het zegt, mijn waalse vrienden klagen veel minder over de dienstverlening van hun ambtenarenapparaat.
Hier is men misschien te schraperig om voldoende, goed opgeleid, bekwaam en vriendelijk personeel aan te werven, dat beseft dat men zijn eigen volk niet teveel moet pesten met papierwinkel en burokratie..........
Vandaar dat die Waalse economie zo fantastisch draait zeker, en alle Walen zo gelukkig zijn?
Gelukkig zijn ze in Wallonië niet te schraperig om een gigantische en onnutige overheidsmoloch op te bouwen die de middenstand volledig verlamt, daar schuift men de rekeningen toch door naar Vlaanderen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be