Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2019, 18:18   #1901
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Onzin. Iedereen die kan bewijzen dat hij/zij joodse wortels heeft, is welkom in Israel.

Maar denk niet dat veel Palestijnen willen erkennen dat ze joodse wortels hebben.
En die beslissing om dat al dan niet te accepteren is een beslissing van een staat, een natie. Niet het product van een genetisch onderzoek.

Wie de originele bewoners waren en wie daarvan een ascendent is, is op zich een bijzonder interessant vraagstuk. Maar het brengt nul komma nul bij in de realiteit van vandaag. Het is enkel voedingstof voor discussies ad perpetuum over wie de joden en wie de palestijnen nu eigenlijk zijn.

Functioneel nut : zero.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 18:19   #1902
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Een stelling gebaseerd op waarschijnlijkheden. Realiseer je dat bewijzen enkel bestaan in de wiskunde.
Ook dat ben ik niet met je eens. De Arabieren (Palestijnen) hebben het VN-Verdelingsplan uit 1947 niet geaccepteerd. Israël bestaat, omdat het land tegen de verwachtingen in de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog heeft gewonnen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 18:55   #1903
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ook dat ben ik niet met je eens. De Arabieren (Palestijnen) hebben het VN-Verdelingsplan uit 1947 niet geaccepteerd. Israël bestaat, omdat het land tegen de verwachtingen in de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog heeft gewonnen.
en dat spreekt goed wat Israël nu uitsteek ofzo? de westbank even ook nog annexeren?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:09   #1904
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
en dat spreekt goed wat Israël nu uitsteek ofzo? de westbank even ook nog annexeren?
Israël doet gewoon verder, dat u of ik het goed vinden , zal aan hun anus oxyderen.

En neen, ik vind het niet goed, hoe de betrokken partijen de zaak aanpakken en laten aanmodderen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:17   #1905
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
en dat spreekt goed wat Israël nu uitsteek ofzo? de westbank even ook nog annexeren?
Wat impliceer jij toch telkens?
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:25   #1906
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wat impliceer jij toch telkens?
Niks impliciet. Iedereen die een beetje verder kijkt kan zien dat Israël een langzaamaan annexatie op de West Oever aan't doen is.
En de leiders van de Palestijnse autoriteiten helpen gewoon mee. Die weten ook wel aan welke kant de boterham gesmeerd wordt.

De enigen die dat tegen kunnen houden zijn de buurlanden, en Jordanië heeft zijn buik vol van dat gebied, na 40 jaar proberen heeft Jordanië de West Oever en de mensen die er wonen doorgegeven als een gloeiend hete aardappel.

Oh, en Jordanië houdt de grens ook goed dicht voor de Palestijnen en hun goederen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 mei 2019 om 19:25.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:26   #1907
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En die beslissing om dat al dan niet te accepteren is een beslissing van een staat, een natie. Niet het product van een genetisch onderzoek.

Wie de originele bewoners waren en wie daarvan een ascendent is, is op zich een bijzonder interessant vraagstuk. Maar het brengt nul komma nul bij in de realiteit van vandaag. Het is enkel voedingstof voor discussies ad perpetuum over wie de joden en wie de palestijnen nu eigenlijk zijn.

Functioneel nut : zero.
Ook onzin. Israel doet aan DNA testen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:27   #1908
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ook dat ben ik niet met je eens. De Arabieren (Palestijnen) hebben het VN-Verdelingsplan uit 1947 niet geaccepteerd. Israël bestaat, omdat het land tegen de verwachtingen in de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog heeft gewonnen.
Nee. Want zonder de VN, Britten hadden de zionisten nooit voor elkaar gekregen, wat ze voor elkaar hebben gekregen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:28   #1909
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ook onzin. Israel doet aan DNA testen.
Ook interessant om gekende terroristen te klissen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:29   #1910
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niks impliciet. Iedereen die een beetje verder kijkt kan zien dat Israël een langzaamaan annexatie op de West Oever aan't doen is.
En de leiders van de Palestijnse autoriteiten helpen gewoon mee. Die weten ook wel aan welke kant de boterham gesmeerd wordt.

De enigen die dat tegen kunnen houden zijn de buurlanden, en Jordanië heeft zijn buik vol van dat gebied, na 40 jaar proberen heeft Jordanië de West Oever en de mensen die er wonen doorgegeven als een gloeiend hete aardappel.

Oh, en Jordanië houdt de grens ook goed dicht voor de Palestijnen en hun goederen.
Ik bedoel meer dat hij impliceert dat ik het goed vind wat Israël op de Westoever doet, terwijl wat ik zeg niets had te maken met het nederzettingenbeleid.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 19:36   #1911
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee. Want zonder de VN, Britten hadden de zionisten nooit voor elkaar gekregen, wat ze voor elkaar hebben gekregen.
Het heeft een paar maanden opbouw van de lokale Israëlische verdediging opgeleverd voor de Arabische liga hun krijgshordes op Israël afjoegen.

Gelukkig voor de zionisten dat er enorme voorraden WO II spul te grijp waren toen, en dat sommige landen er geen graten in zagen scheepsladingen in ruil voor keiharde cash naar het prille Israël te sturen.
Van Tjechië ben ik zeker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 20:14   #1912
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.758
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ook dat ben ik niet met je eens. De Arabieren (Palestijnen) hebben het VN-Verdelingsplan uit 1947 niet geaccepteerd. Israël bestaat, omdat het land tegen de verwachtingen in de Israëlische Onafhankelijkheidsoorlog heeft gewonnen.
Juister is (volgens mij) : ze bestaan omdat de VN daartoe het initiatief nam, daartoe besliste en zodoende internationaal validering gaf en een feit op het terrein creëerde , en ze bestaan nog omdat de pan-arabische aanval om ze uit te roeien grandioos mislukt is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 20:16   #1913
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het heeft een paar maanden opbouw van de lokale Israëlische verdediging opgeleverd voor de Arabische liga hun krijgshordes op Israël afjoegen.

Gelukkig voor de zionisten dat er enorme voorraden WO II spul te grijp waren toen, en dat sommige landen er geen graten in zagen scheepsladingen in ruil voor keiharde cash naar het prille Israël te sturen.
Van Tjechië ben ik zeker.
Gewoon een: je hebt gelijk, was genoeg geweest.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 22:58   #1914
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
O nee. Zeker na 1919 beschouwden de meeste Duitse Oostenrijkers zich als Duitser en ook daarvoor was er bij velen sprake van Pangermaans nationalisme. Ik weet alleen niet 100 procent zeker of na de mislukte revolutie van 1848 het een meerderheid betreft.
geef mij gewoon een bron waaruit blijkt dat de meerderheid van de Oostenrijkers (NIET de Duitse Oostenrijkers) zichzelf als Duitser beschouwde in het Interbellum.
Dat was uw stelling, waarom moet ik verschillende keren een bron vragen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

Jouw DNA-geleuter is grotendeels irrelevant als het om staat-en natievorming gaat. Er bestaat pas Palestijns nationalisme na de oprichting van Israël. En ik ben geen Jood en dat weet je.
Maar het DNA onderzoek komt van de israelis zelf hé! Ik verzin zelf niets hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 23:03   #1915
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bij geertvdb gaat het verder dan dat. Hij beweert op basis van de controversiële Sand dat er geen Joods volk bestaat en dat de Palestijnen als enige autochtoon zijn in het gebied.
Dit is weer een flagrante leugen van u. Sand is gewoon 1 van de vele bronnen. En Sand is misschien 'controversieel', maar dat maakt zijn onderzoek niet minder boeiend. Als we iedereen gaan negeren die 'controversieel' is, dan gaat er niet veel wetenschap meer bedreven worden.
Darwin was ook 'controversieel', en is nu nog 'controversieel'. Volgens uw geniaal criterium moeten we hem negeren.

trouwens 1 van mijn bronnen is Ben Gurion himself, de opper jood der opper joden, die een boek heeft geschreven over de Joodse afstamming van de palestijnen.
Tja.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 23:05   #1916
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Los ervan dat hier ook wel veel niet klopt (Druzen zijn geen Palestijnen en ook onder andere Arabische volken vind je christenen), zegt dit niets over het natiegevoel. (Arabisch-)Palestijns nationalisme bestaat pas sinds de jaren 60 van de vorige eeuw.
dat kan allemaal goed zijn, maar dat weerlegt mijn weerlegging van uw stelling niet. Uw stelling was: Palestijnen zijn exact hetzelfde als alle omringende Arabische volkeren. En dat is gewoon feitelijk bewijsbaar niet correct.

Esten zijn ook geen Balten. Hongaren zijn geen Slaven.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 23:09   #1917
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Los ervan dat hier ook wel veel niet klopt (Druzen zijn geen Palestijnen en ook onder andere Arabische volken vind je christenen), zegt dit niets over het natiegevoel. (Arabisch-)Palestijns nationalisme bestaat pas sinds de jaren 60 van de vorige eeuw.
Als Druzen zichzelf als Palestijn beschouwen, en leven in een dorp in Palestina, wie denkt gij dan dat gij zijt om dat te ontkennen? Sinds wanneer zijt gij de baas van de wereld?

Samer al-Sakleh is a Palestinian Druze who has refused to serve in the Israeli army. (Photo courtesy of Samer al-Sakleh). The number of ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 01:25   #1918
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Waar ligt dat 'Palestina' precies, is daar 'n kaart van met afgebakende grenzen?

Gaza ja, die grenzen zijn duidelijk afgebakend , maar de rest lijken me toch maar wat hier & daar verspreide brokjes land.

'n Eigen munteenheid?
De Israelische sjekel
Jordaanse dinar
Egyptisch pond.

1 Centraal staatsorgaan?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 02:13   #1919
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waar ligt dat 'Palestina' precies, is daar 'n kaart van met afgebakende grenzen?
Jazeker, eentje die wel wat veranderingen kende tussen 1922 en 1948. Maar na 1948 was het duidelijk dat de Arabische Liga niet zo opgetogen waren met een bufferstaatje tussen hen en die vuige zionisten en smerige joden. Dus annexeerde Jordanië de West Oever en braken ze zowat alles af , onder andere delen van Jeruzalem. Wat Egypte uitvrat met Gaza was al even netjes.
Citaat:
Gaza ja, die grenzen zijn duidelijk afgebakend , maar de rest lijken me toch maar wat hier & daar verspreide brokjes land.

'n Eigen munteenheid?
De Israelische sjekel
Jordaanse dinar
Egyptisch pond.
Ik denk dat je er evenveel of zelfs meer kan doen met smerige U$ of hypocriete €.
Citaat:
1 Centraal staatsorgaan?
Je hebt de Palestijnse autoriteiten die publiekelijk wat doen alsof ze tegen Israël werken, en je hebt Hamas, Hezbollah en splintergroepen zoals de Palestijnse Jihad waar de leiders de Palestijnen gebruiken als propaganda, kanonnenvoer en menselijk schild.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 10:28   #1920
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jazeker, eentje die wel wat veranderingen kende tussen 1922 en 1948. Maar na 1948 was het duidelijk dat de Arabische Liga niet zo opgetogen waren met een bufferstaatje tussen hen en die vuige zionisten en smerige joden. Dus annexeerde Jordanië de West Oever en braken ze zowat alles af , onder andere delen van Jeruzalem. Wat Egypte uitvrat met Gaza was al even netjes.

Ik denk dat je er evenveel of zelfs meer kan doen met smerige U$ of hypocriete €.

Je hebt de Palestijnse autoriteiten die publiekelijk wat doen alsof ze tegen Israël werken, en je hebt Hamas, Hezbollah en splintergroepen zoals de Palestijnse Jihad waar de leiders de Palestijnen gebruiken als propaganda, kanonnenvoer en menselijk schild.
Dat bedoel ik.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be