Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juni 2019, 17:22   #1161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Anderzijds: er staan "bossen" windmolens aan de rand van Arizona, gefabriceerd door ...?
En ook in Europa, bvb een van de grootste (12 MW) op de Maasvlakte van Rotterdam:
https://electrek.co/2019/04/03/egeb-...an-solar-coal/

Ergens was er dan mismanagement bij GE (bij hun fossiele tak)

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juni 2019 om 17:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 18:58   #1162
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Stop de Plastic tsunami.

De Middellandse Zee (<--niet alleen die) is aan het verstikken in plastic afval.



Enorme kam moet plastic uit zee halen.

Naast het plastiek de lijken niet vergeten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 21:36   #1163
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stop de Plastic tsunami.

De Middellandse Zee (<--niet alleen die) is aan het verstikken in plastic afval.



Enorme kam moet plastic uit zee halen.

Naast het plastiek de lijken niet vergeten.
Wij eten geen vis meer, afkomstig uit de Middellandse zee.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2019, 22:03   #1164
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Zit daar dan nog vis in? Leeggevist en terug gevuld met dobbernegers.
Ik durf beweren dat als er nog een vis zat, die is nu een echte vluchteling.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 06:44   #1165
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zit daar dan nog vis in? Leeggevist en terug gevuld met dobbernegers.
Ik durf beweren dat als er nog een vis zat, die is nu een echte vluchteling.
"eigen vis eerst !"
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 07:28   #1166
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
"eigen vis eerst !"
Met al die vrouwelijke toeristen die hun mossel laten weken in de Middellandse zee, zal er nog wel een visgeur te bespeuren vallen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 07:50   #1167
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met al die vrouwelijke toeristen die hun mossel laten weken in de Middellandse zee, zal er nog wel een visgeur te bespeuren vallen.
Laten we daar alvast een GAS boete op kleven op die vrouwen die dat doen, de vuilaards tsssss.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 08:42   #1168
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laten we daar alvast een GAS boete op kleven op die vrouwen die dat doen, de vuilaards tsssss.
Waarom moeilijk doen? Vroeg of laat lost dat gegeven zichzelf wel op. Als de Middellandse zee te vervuild wordt, gaan die mosselen er ook in dood hoor.

Eneuh, waarom zo ver reizen om in de zon te liggen bakken en in vuil water te plonzen? Kan je hier ook, dankzij de "klimaatverandering".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2019, 15:11   #1169
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom moeilijk doen? Vroeg of laat lost dat gegeven zichzelf wel op. Als de Middellandse zee te vervuild wordt, gaan die mosselen er ook in dood hoor.

Eneuh, waarom zo ver reizen om in de zon te liggen bakken en in vuil water te plonzen? Kan je hier ook, dankzij de "klimaatverandering".
De enigen die er blij om zijn, zijn de garnalen, beter bekend als lijkenpikkers.

Ik een ver verleden met mijn ouders wel op reis geweest maar mij zegt dat totaal niets meer op huidig ogenblik.

En liggen bakken in de zon (al huidkankers kwekende - UV straling) daar heb ik helemaal geen boodschap aan.

Moeten ze mij nog geld voor bijbetalen mocht ik mij toch nog eens aan zo een tocht wagen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juni 2019 om 15:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 20:15   #1170
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

UK wil als eerste grote economie (G7) nuluitstoot tegen 2050:

Citaat:
https://electrek.co/2019/06/12/uk-net-zero-2050-target/

The UK is set to become the first G7 country to commit to net zero greenhouse gas emissions by 2050, with legislation to be introduced in Parliament today.

Outgoing Prime Minister Theresa May made the announcement today, as the UK seeks to end its contribution to climate change, amending its existing Climate Change Act in the process.

The announcement follows a recent recommendation from the UK’s Committee on Climate Change to set such a goal.

That committee also made a recommendation that the UK stop the sale of any non-zero emission vehicles by 2035, moving up that deadline from 2040. It’s unclear if that recommendation will be adopted, either separately or as part of this new commitment.

“Now is the time to go further and faster to safeguard the environment for our children,” May said in a statement, adding:

“Standing by is not an option. Reaching net zero by 2050 is an ambitious target, but it is crucial that we achieve it to ensure we protect our planet for future generations.”

Though some have called the goal historic and transformative, there are still a number of critics who don’t think it’s happening soon enough. The Guardian spoke to some who think that target could be moved up to arrive sooner:

Clara Goldsmith at the Climate Coalition said: “The past 10 years have shown incredible cost reductions in clean technologies, so we firmly believe the UK can go even further, driving innovation to reach net zero before 2045.”

Prof Mark Maslin of University College London said acting sooner would create more green jobs: “We must adopt a 2030 zero carbon target.”

A group of 30 young people, ages 15 to 24, will advise the UK government on how to reach the new target.
En Anuna is daar wslk niet bij geweest.

Citaat:
https://www.theguardian.com/environm...ssions-in-2050

Young people to advise UK on hitting net zero emissions by 2050

Thirty people aged 15-24 will assess how commitment by Theresa May should be met.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 juni 2019 om 20:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 07:41   #1171
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard



Ik heb dat niet gemaakt hé die 'poster', wasn't me.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juni 2019 om 07:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2019, 21:27   #1172
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Greta heeft ene nieuw boek uit ... (voor de fans van de juffrouw in kwestie)

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juni 2019 om 21:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2019, 08:36   #1173
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zweeds 'klimaatmeisje' slachtoffer van fraude.

Citaat:
Klimaaticoon Greta Thunberg maakt wereldwijd op amper 16-jarige leeftijd enorm veel indruk met haar speeches over het klimaat, en daar wordt nu misbruik van gemaakt.
Citaat:
"Ik maak geen deel uit van een agentschap en ik vraag geen geld voor mijn speeches", reageert Thunberg op de fraude.
Zo ziet u maar weer dat er figuren zijn die overal munt weten uit te slagen.

Schande zeg.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 juli 2019 om 08:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 08:12   #1174
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Zijn er oplossingen in de maak?

Zoals ik al eerder wist te schrijven is men naarstig op zoek naar hoe de afvalberg aangepakt zou kunnen worden.

Op het gebied van kernafval is er onderzoek naar een kernreactor die 'afval opvreet'.

Reactor van de toekomst vreet kernafval.

Niet alleen in China is men daar naar op zoek om de afvalberg een kopje kleiner te maken.

Nieuwe onderzoeksreactor in Mol moet langlevend kernafval aanpakken.

Zoals u kan lezen op de laatste site zijn er altijd 'stemmen' die de onderzoeken in twijfel trekken.

En dan hebben wij de plastiek berg nog.

En ook daar is men op onderzoek uit gegaan om ook deze een kopje kleiner te maken.

Washington State University (Richland USA) heeft een manier gevonden om platiek om te zetten tot kerosine/diesel.

Het onderzoeksteam van de bewuste University maakt zich zelfs sterk met te zeggen dat zij met die processen bijna 100% van energie kunnen herwinnen uit de plastiek berg.

Lijkt mij een goede zaak als het allemaal werkt?

Research group finds way to turn plastic waste products into jet fuel.

Naar zeggen van het research team in kwestie is de brandstof die men uit dat proces heeft kunnen terugwinnen van goede kwaliteit net als de vrijgekomen gassen die ook terug gebruikt kunnen worden.

Jet Fuel From Plastic Bottles? It’s Possible, Say Washington State University Researchers

Of het allemaal zo een vaart zal lopen dat valt nog af te wachten maar het onderzoek op zich lijkt mij een goede zaak.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 08:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 08:49   #1175
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Universalia, er is al langer een systeem in gebruik/test waarmee organisch afval (ja, ook vele kunststoffen vallen onder die noemer) voor een deel omgezet kan worden in syngas en inert vast afval.

Combineer dit systeem dat elektriciteit nodig heeft met hernieuwbare elektriciteit en verwerk afval als er overschot is, of vang de dalmomenten in hernieuwbare elektriciteit op met de verbanding van het gevormde (en opgeslagen) syngas.
Duur om te bouwen, maar eenmaal in gebruik zijn er weinig nadelen aan verbonden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 19:39   #1176
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Universalia, er is al langer een systeem in gebruik/test waarmee organisch afval (ja, ook vele kunststoffen vallen onder die noemer) voor een deel omgezet kan worden in syngas en inert vast afval.

Combineer dit systeem dat elektriciteit nodig heeft met hernieuwbare elektriciteit en verwerk afval als er overschot is, of vang de dalmomenten in hernieuwbare elektriciteit op met de verbanding van het gevormde (en opgeslagen) syngas.
Duur om te bouwen, maar eenmaal in gebruik zijn er weinig nadelen aan verbonden.
Of er al zo een systeem operationeel is daar heb ik geen weet van.

Lijkt mij ook sterk want dan denk je als dat een oplossing zou kunnen bieden voor het milieuprobleem waarom zagen ze (de milieuactivisten) er dan zo over dat het milieu geholpen moet worden, er iets aan gedaan moet worden voor het helemaal fout loopt?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2019 om 19:41.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2019, 19:45   #1177
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of er al zo een systeem operationeel is daar heb ik geen weet van.

Lijkt mij ook sterk want dan denk je als dat een oplossing zou kunnen bieden voor het milieuprobleem waarom zagen ze (de milieuactivisten) er dan zo over dat het milieu geholpen moet worden, er iets aan gedaan moet worden voor het helemaal fout loopt?
Er zijn een paar operationeel voor een paar jaar.
Ze zijn in verhouding tot de klassieke afvalverwerking zeer duur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 08:22   #1178
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zijn een paar operationeel voor een paar jaar.
Ze zijn in verhouding tot de klassieke afvalverwerking zeer duur.
Dat zal het probleem zijn dat er te weinig van zijn daar de kost van dat soort van afvalverwerking te duur uitvalt.

Daar zou moeten veranderen.

Toch mogen we ons gelukkig prijzen dat er mensen zijn die er met bezig zijn om het probleem proberen naan te pakken.

Het komt niet altijd in het nieuws dat die mensen er werk van maken daar het allemaal nog in zijn 'kinderschoenen' staat.

Naast het aval zijn er ook mensen die nadenken over: van "confusie tot kernfusie"

Een studie over hoe materie zich gedraagt in extreme omstandigheden van onze zon.

Men hoopt de eigenschappen van plasma te kunnen toepassen bij kernfusie, een heilige graal naar schone en onbegrensde energie?????

Over 15 jaar is energie uit kernfusie e en realiteit.

Ter info:

Nature Communications
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 21:28   #1179
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat zal het probleem zijn dat er te weinig van zijn daar de kost van dat soort van afvalverwerking te duur uitvalt.

?D?a?a?r? zou moeten veranderen.

Toch mogen we ons gelukkig prijzen dat er mensen zijn die er met bezig zijn om het probleem proberen naan te pakken.

Het komt niet altijd in het nieuws dat die mensen er werk van maken daar het allemaal nog in zijn 'kinderschoenen' staat.

Naast het aval zijn er ook mensen die nadenken over: van "confusie tot kernfusie"

Een studie over hoe materie zich gedraagt in extreme omstandigheden van onze zon.

Men hoopt de eigenschappen van plasma te kunnen toepassen bij kernfusie, een heilige graal naar schone en onbegrensde energie?????

Over 15 jaar is energie uit kernfusie e en realiteit.

Ter info:

Nature Communications
Dat zou moeten veranderen. (leek beter)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juli 2019 om 21:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:02   #1180
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Greta heeft ene nieuw boek uit ... (voor de fans van de juffrouw in kwestie)

Fan van dat schaap? Is die al 18 jaar Of is het eerder leesvoer voor pedo's

Maar het begint meer en meer lachwekkend te worden. Overal slaan ze met het woord milieu rond je oren. Ik vind het gewoon grappig hoe ze de mensen in hokjes aan het duwen zijn. Bangmakerij en fake news. Wie ligt daar nu nog van wakker? Iedereen doet toch waar hij of zij zin in heeft. En als het niet mag dan is het pas echt plezant. Pas nog een controle voor milieuvergunning gezien. Lachwekkend gewoon. 5 minuten kijken, 2 uur alles bespreken tijdens een etentje en vooral rustig verder alles de riool in. Zonder alle "wettelijke voorzieningen en verplichtingen". Vergunning is voor vele jaren goedgekeurd. Op vlak van veiligheid juist geteld 1 brandblusser bij te plaatsen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be