Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2019, 09:00   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Hoeren en sletten in Gent!

Citaat:
Gent
Actrice Mieke Bouve slachtoffer van piepjonge bende Romakinderen: ‘Ze noemden mij hoer en slet’

Mieke Bouve aan de bushalte aan het Woodrow Wilsonplein (de Zuid’) in Gent. Beeld Wannes Nimmegeers
Aan het Woodrow Wilsonplein (‘de Zuid’) in Gent zaait een bende jonge kinderen onrust. Ze omsingelen, bedreigen en bespuwen mensen die ’s avonds alleen op pad zijn, en proberen hen ook te bestelen. Onder meer actrice Mieke Bouve werd slachtoffer. Politie en parket doen wat ze kunnen, maar zulke jonge kinderen kunnen wettelijk gezien niet worden opgesloten of bestraft.
? Exclusief voor abonnees door Sabine Van Damme20 juni 2019, 7:24
“Het was 23 uur vorige vrijdag, en ik wachtte na een etentje op de tram aan de Zuid”, vertelt Mieke Bouve, in een ver verleden Boogschutter in de jeugdserie Merlina. “Ik was daar quasi alleen, al liep er een groepje jonge kinderen rond, 4 meisjes en een jongen, de oudste hooguit 12 jaar. Toen er een tram aankwam, gingen ze eraan hangen, waarop de chauffeur boos uitstapte. De kinderen kwamen bij mij staan en een steward stuurde ze weg, met de waarschuwing dat ze geen mensen mochten lastig vallen.”
“Maar eens die tram verdwenen was, kwamen de kinderen terug. Ze begonnen mij lastig te vallen, draaiden de hele tijd rond mij, noemden mij hoer en slet. Ze vroegen waar ik woonde, of ik nog lang zou blijven, en kwamen heel dreigend over. Ik beschermde mijn handtas waarin mijn laptop zat. Ik klapte helemaal dicht, hoewel ik normaal heel alert en mondig ben. Eén kind verdween in de ondergrondse parking, alsof het iets ging halen.”
“Toen ik een Lijn-chauffeur naar de parking zag gaan, heb ik hem aangesproken. Ik was compleet van mijn melk. De kinderen stoven weg, alle kanten uit. Die vriendelijke meneer heeft mij dan naar huis gebracht. Nachten heb ik ervan wakker gelegen. Ik voel me niet meer veilig in mijn eigen stad”, zegt Bouve, die klacht indiende bij de politie.

Bespuwen

Toeval wil dat een vriendin van haar, Liliane Vandenheede, twee dagen eerder exact hetzelfde meemaakte, op dezelfde plek, om 22 uur. “Bij mij waren het een 10-tal kinderen, tussen 6 en 12 jaar oud”, zegt ze. “Ze vroegen eerst een euro, omsingelden me, noemden ook mij hoer en slet en ander fraais. Ze bespuwden me, deden teken dat ze mijn keel zouden oversnijden en begonnen aan mijn tas te trekken. Gelukkig kwam de bus toen aan.”
“De chauffeur sprong uit zijn voertuig, riep dat ik de politie moest bellen en zette de achtervolging in. De kinderen verdwenen in het park en in de parking. De politie was heel snel ter plaatse, zelfs nog terwijl ik belde, en kon alle kinderen oppakken en identificeren. Ik ben heel tevreden over de manier waarop ze dit aanpakten en mij geruststelden. Maar blijkbaar kunnen ze niets doen, als twee dagen later hetzelfde gebeurt, en tussendoor waarschijnlijk nog meer.”

Het Woodrow Wilsonplein in Gent. Beeld Frederik Vollaert
Berisping
Bij De Lijn zijn ze op de hoogte van de situatie. “We raden onze chauffeurs aan altijd melding te doen van incidenten, bijstand te vragen indien nodig en de politie te bellen”, zegt woordvoerder Tom Van Der Vreken. “Het is niet de bedoeling dat ze zelf tussenbeide komen. Wij staan ook in contact met de stad en de politie, en wisselen informatie uit.”
Ook korpschef Filip Rasschaert is op de hoogte van het probleem. “Onze recherche en het parket zijn ermee bezig.” Maar bij het parket klonk eerder al dat de wet het niet toelaat kinderen jonger dan 14 naar een gesloten instelling te sturen. Bij de 12 tot 14-jarigen stelt de jeugdrechter soms een ‘problematische opvoedingssituatie’ vast, waardoor ze naar een internaat worden gestuurd. Maar daar gaan ze gewoon lopen, of - erger nog - ze worden er weggehaald door hun familie. Zelfs de -12 jarigen worden direct voor de jeugdrechter voorgeleid, maar meer dan een berisping of toezicht kan hen wettelijk gezien niet worden opgelegd. Het probleem met de kinderbende escaleert sinds eind 2018. Het zou gaan om een 15-tal kinderen, van hooguit 5 Romafamilies.
https://www.demorgen.be/nieuws/actri...slet~b1ddce7b/

kinderen...

Gent, voorbeeldstad.

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 juni 2019 om 09:00.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:03   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Tl, dr
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:05   #3
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VLD-burgemeester De Clercq zal nu toestemming moeten vragen aan zijn baas Filip Watteeuw, om iets te ondernemen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:07   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Als madam van plezier gaat die Bouve toch niet veel werk hebben vrees ik. Of het moeten antiquairs zijn die langs komen....
Romakinderen en mensenkennis...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:31   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
U heeft 1 artikel cadeau gekregen. Wilt u dit artikel ook lezen?
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:36   #6
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
U heeft 1 artikel cadeau gekregen. Wilt u dit artikel ook lezen?
Tabje openen in private modus
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:46   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Tl, dr
Polleke, zo'n koddig ventje

Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:49   #8
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik ken het Woodrow Wilsonplein heel goed. De stadsbibliotheek is daar en er was ook een kraampje waar ze lekkere warme wafels verkopen. Nooit problemen gehad. Spijtig om het weer zo zien te verloederen.

Ja, zigeunerkinderen ... Ik was eens in de buurt van het Louvre en zo'n ventje kwam om geld en sigaretten bedelen. Toen ik duidelijk maakte dat ik niets zou geven kreeg ik meteen het verwijt van racist. Kleine ettertjes.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 juni 2019 om 09:51.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 09:57   #9
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, Gent is een schoolvoorbeeld van goed en innovatief bestuur. Antwerpen en Brussel kunnen daar een punt aan zuigen en deemoedig (héél diep) het hoofd buigen voor Gent. Zoveel is zeker.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:00   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.266
Standaard

Het zal haar leren, de overloopster die nog straffer is dan den Bleiter: van vu naar spirit, naar spa naar vld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:01   #11
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het zal haar leren, de overloopster die nog straffer is dan den Bleiter: van vu naar spirit, naar spa naar vld.
voil?* het NiVeAu is terug.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 10:13   #12
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Gent is een zoveelste door links verkwanselde stad. Men krijgt dit binnen het huidige wettelijk kader niet meer recht getrokken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 11:46   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Kon ze die gastjes niet parafixen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:08   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
U heeft 1 artikel cadeau gekregen. Wilt u dit artikel ook lezen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tabje openen in private modus
?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:13   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Tl, dr
voor u samengevat in kleuterversie : "Gent- stoute kindjes".
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 12:16   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voor u samengevat in kleuterversie : "Gent- stoute kindjes".
"Gent-stoute kindjes vallen linkiewinkie aan"
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 19:45   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Bende Roma-kinderen teistert Gent: meerdere meldingen van afpersing, diefstal, aanranding...

Gent tjah, zijn die niet altijd de vragende partij geweest om hun stad te laten overspoelen?

Volgende is echt wel gieren!

Citaat:
GENT - Afpersing, diefstal met geweld, aanranding, … Een kleine bende Roma-kinderen tussen negen en zestien jaar heeft zich de afgelopen maanden in Gent schuldig gemaakt aan zeer zware feiten. Het parket verwijt de ouders dat ze te weinig meewerken.
Precies of die ouders gaan er wat aan doen.

Van wie zouden ze het geleerd hebben? (die kinderen bedoel ik)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2019 om 19:46.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 19:55   #18
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Precies of die ouders gaan er wat aan doen.

Van wie zouden ze het geleerd hebben? (die kinderen bedoel ik)
Ik heb ervaring opgebouwd in het werken met criminele jongeren. Ruwweg kun je de ouders indelen in volgende categorieen;

-zij die dit voor de eerste maal meemaken en geschokt reageren
-zij die dit al meermaals hebben meegemaakt en moedeloos en fatalistisch zijn geworden
-zij die sympathiseren met de rebelsheid van hun kind en het probleem leggen bij de maatschappij en niet hun eigen falen
-zij die het vooral vervelend vinden dat we hen uit hun bed bellen voor zulk een bagatel
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 20:28   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
En dat zonder Termont.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2019, 20:33   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Bij De Lijn zijn ze op de hoogte van de situatie. “We raden onze chauffeurs aan altijd melding te doen van incidenten, bijstand te vragen indien nodig en de politie te bellen”, zegt woordvoerder Tom Van Der Vreken. “Het is niet de bedoeling dat ze zelf tussenbeide komen. Wij staan ook in contact met de stad en de politie, en wisselen informatie uit.”
Ook korpschef Filip Rasschaert is op de hoogte van het probleem. “Onze recherche en het parket zijn ermee bezig.” Maar bij het parket klonk eerder al dat de wet het niet toelaat kinderen jonger dan 14 naar een gesloten instelling te sturen. Bij de 12 tot 14-jarigen stelt de jeugdrechter soms een ‘problematische opvoedingssituatie’ vast, waardoor ze naar een internaat worden gestuurd. Maar daar gaan ze gewoon lopen, of - erger nog - ze worden er weggehaald door hun familie. Zelfs de -12 jarigen worden direct voor de jeugdrechter voorgeleid, maar meer dan een berisping of toezicht kan hen wettelijk gezien niet worden opgelegd. Het probleem met de kinderbende escaleert sinds eind 2018. Het zou gaan om een 15-tal kinderen, van hooguit 5 Romafamilies.
En tot daar wat ons te wachten staat in de toekomst... Het gerecht is niet bevoegd; de overheid kan niets doen en de mensen moeten er maar gewoon aan worden...

La Belgique, derde wereld land...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 juni 2019 om 20:35.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be